فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید کاپشن مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

با فرا رسیدن فصل سرما برای لذت بردن از روزهای سرد پاییزی و زمستانی باید به فکر تهیه ی لباس های گرم بود که رایج ترین آن برای آقایان کاپشن های گرم و راحت می باشد. به بیان ساده کاپشن نوعی کت زمستانی است که برای گرم نگه داشتن بالاتنه مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید کاپشن مردانه

اگر می خواهید بهترین انتخاب در خرید کاپشن مردانه را داشته باشید، به شما توصیه می شود تا آخر این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا به شرح انواع کاپشن های مردانه می پردازیم.

کاپشن ورزشی مردانه یا اسپرت

کاپشن های اسپرت دارای ویژگی های خاصی مانند سبک بودن، وجود جیب های فراوان و کاربردی، وجود عایق داخلی و گرمادهی بالا و طیف رنگی خاص و روشن می باشد.

کاپشن های اسپرت طوری طراحی می شوند که در زمان استفاده و یا انجام حرکات ورزشی به حرکت راحت تر کمک کرده و جلوی دست و پا را نمی گیرند.

خرید-کاپشن-مردانه

کاپشن روزانه مردانه

کاپشن های روزانه مورد استفاده ی هر روزه می باشند که مناسب در محیط کاری و بیرون از منزل هستند. این نوع کاپشن ها گرما دهی فوق العاده ای دارند و طراحی متنوع آن ها استایل خاص و تیپی زیبا را خلق می کنند.

توصیه می شود که از کاپشن های روزانه در حین انجام حرکات ورزشی استفاده نکنید؛ زیرا طراحی آنان مناسب ورزشکاران نیست.

کاپشن های ضد آب مردانه

این نوع کاپشن های ورزش مردانه در برابر آب مقاوم هستند تا از بدن در مقابل خیس شدن محافظت کنند و نباید توقع بالایی از گرمادهی آن ها داشت. بهترین فصل هایی که کاپشن های ضد آب مردانه کارایی دارند، فصل بهار و پاییز می باشد که بارندگی زیاد است.

اندازه ی قد برخی از آن ها تا بالای زانو و برخی دیگر بلند تر می باشد که به بارانی نیز معروف اند.

کاپشن های چند لایه یا چند کاره

نوع دیگری از کاپشن های مردانه کاپشن های چند لایه می باشدکه طرفداران خاص خود را دارد. از دولایه تشکیل می شوند که به یکدیگر متصل هستند و به راحتی قابلیت جدا شدن دارند.

به عنوان مثال در هوای نسبتا سرد از یک لایه ی کاپشن استفاده می شود و در صورت برودت بیشتر از لایه ی دوم نیز بهره گرفته می شود. معمولا لایه ی بیرونی ضد آب می باشد و مناسب هوای بارانی و برفی است.

کاپشن های عایق پشمی

برای روزهای سرد و طاقت فرسا بهترین انتخاب کاپشن های عایق پشمی یا کاپشن های پفی است که از گرما دهی بالایی برخوردار است. معمولا لایه ی درونی از پر های اردک یا غاز و یا از کرک و پشم پر می شوند که این عایق باعث می گردد این نوع کاپشن ها به گرم ترین لباس زمستانی معروف شوند.

کاپشن های عایق پشمی از ورود سرما و خروج گرما جلوگیری می کند که باعث گرمای بیشتر می شود و برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند بسیار مناسب می باشد.

کاپشن های جمع شونده سبک مردانه

نام دیگر کاپشن های جمع شوی سبک، کاپشن های پفی مسافرتی می باشد که نوع دیگر کاپشن های مردانه است. برای کسانی که به سفر یا کوهنوردی می روند و جای کمی در کوله ی خود دارند، این نوع کاپشن ایده آل ترین انتخاب است.

از مزایای کاپشن های پفی مسافرتی، وزن کم، گرما دهی بالا، ضد آب بودن و کم جا بودن آن هاست.

[جلیقه یا کاپشن های بدون آستین مردانه

نوع دیگر کاپشن های مردانه، جلیقه های مردانه هستند که به خاطر نبود آستین آزادی عمل بیشتری به استفاده کننده می دهند. در مناطقی که زمستان های سخت و طاقت فرسا ندارند و دارای آب و هوای سرد وخشک می باشند، بسیار مناسب هستند.

خرید-کاپشن-مردانه

برای دوخت این کاپشن ها چون آستین ندارند از پشم یا مواد مصنوعی کمتری به کار می رود که باعث وزن کمتر آن می شود. کاپشن های بدون آستین را می توان با پیراهن هایی از رنگ دیگر ترکیب کرد و استایلی زیبا و خاص را به وجود آورد.

در میان افرادی که بسیار سفر می کنند، ژیله ها از محبوبیت خاصی برخوردارند؛ به دلیل ضخامت کم و وزن پایین، فضای کمتری اشغال می کنند و مناسب کوهنوردان و طبیعت گران می باشد.

کاپشن های چرم مردانه

کاپشن های چرم مردانه که از چرم طبیعی یا مصنوعی تهیه می شوند، از قیمت بسیار بالایی برخوردارهستند و در دنیای مد از زیباترین استایل ها محسوب می شوند.

اگر در مناطق بسیار سردسیر می خواهید از کاپشن چرم استفاده کنید، گزینه ی خوبی نیست چون گرما دهی مناسبی ندارد و علاوه بر گران قیمت بودن شرایط نگهداری بسیار سختی در آب و هوای بارانی یا بسیار گرم دارند.

اگر در دوخت این نوع کاپشن ها از چرم با کیفیت و اصل استفاده شده باشد دارای ماندگاری و دوام بسیار بالایی می باشند که در مرور زمان مقرون به صرفه هستند.

کاپشن های جیر مردانه

اگر جزو آن دسته از افرادی می باشید که ظاهر و ویژگی های چرم را نمی پسندید، انتخاب کاپشن جیر مردانه می تواند مناسب باشد. هر چند که گرمادهی بسیار بالایی ندارد اما ظاهری شیک و دوام و ماندگاری خوبی دارد.

کاپشن های خز دار

در برخی از مدل های کاپشن مردانه از خز های طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود که تنها جنبه ی زیبایی ندارد بلکه به حفظ گرمای بیشتر نیز کمک می کند.

اگر شما جزو افراد حامی محیط زیست و حقوق حیوانات می باشید، انتخاب کاپشن با خز مصنوعی انتخاب بهتری است.

علاوه بر توجه نمودن به نوع جنس و مدل کاپشن طبق سلیقه ی شخصی باید فاکتور هایی از قبیل کیفیت دوخت، کیفیت پارچه، وجود کلاه و جیب، سایز مناسب و راحت و اندازه ی قد کاپشن را نیز در نظر گرفت.


در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با انواع کاپشن های مردانه و نکاتی اصولی در رابطه با خرید آن ها آشنا کنیم. امید است با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.