فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

رونمایی از توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر

در ورزش ‌ها / فوتبال

توپ فوتبال جام جهانی به تازگی رونمایی شد. این توپ فوق العاده زیبا که توسط شرکت برند آدیداس طراحی شده است الرحله (Al Rihla) به معنای سفر نام دارد. فوتبال جام جهانی سال 2022 قطر با طراحی مدرن و ترکیبی از رنگ اصلی سفید با چند رنگ دیگر مثل آبی، قرمز، زرد و بنفش است. در طراحی این توپ فوق العاده ضمن استفاده از ویژگی های گرافیکی فوق جذاب، از ویژگی های آئرودینامیکی و الکترونیکی خاصی بهره برده شده است تا تأثیر بسزایی در خلق یک بازی جذاب و داوری منصفانه کمک کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با شگفتی های این توپ فوتبال بی نظیر آشنا شوید.

توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر

توپ جام جهانی 2022 آدیداس دارای 20 پنل با طراحی کاملاً جدیدی است. شکل پنل‌ها الهام گرفته از قایق‌های سنتی داو و مخصوصاً بادبان‌های مثلثی شکلی است که بر روی آن قایق‌ها استفاده می‌شود.

توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر

رنگ‌بندی این توپ الهام گرفته از رنگ‌های پرچم قطر و لباس‌های سفید سنتی عربی است. در طراحی این توپ منحصربه‌فرد از امکانSpeedshell بهره گرفته شده است که باهدف افزایش سرعت پرواز و چرخش توپ موجب حرکت آیرودینامیک و یک شوت عالی خواهد شد.

خبرهای خوب بیشتر در مسابقات جام جهانی امسال

علاوه بر این محصولات ورزشی برند فیلا نیز تأیید کرد که از سیستم آفساید نیمه‌خودکار در جام جهانی فوتبال امسال در قطر استفاده خواهد شد. این فناوری نوین از یک سیستم دوربین ردیابی اندام برای ردیابی حرکات بازیکن و یک سنسور در توپ استفاده می‌کند. سپس به‌سرعت تصاویر سه‌بعدی را بر روی صفحه‌نمایش ورزشگاه در مسابقات نمایش می‌دهد در نتیجه به طرف‌داران و تماشاگران این امکان را خواهد داد تا تصمیم داور مسابقه را درک کنند و خود داور نیز با اشراف و وسعت دید بیشتری رأی صادر کند. این سومین رقابت در جام جهانی است که فیفا فناوری جدیدی را برای کمک به داوران معرفی می‌کند. این سیستم ردیابی نوری به طور آزمایشی در جام عرب در قطر سال گذشته و در جام جهانی باشگاه‌های فیفا ابوظبی در اوایل سال جاری مورداستفاده قرار گرفت.

 

سیستم آفساید گیری نیمه خودکار

جیانی اینفانتینو؛ رئیس سازمان جهانی فیفا، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: "فناوری آفساید نیمه‌خودکار پیشرفته‌تر از سیستم‌های VAR است که در سراسر جهان پیاده‌سازی شده‌اند" VAR مخفف Video Assistant Referee است. پس از وقوع یک اشتباه جنجالی داوری در سال 2010، فناوری خط دروازه برای مسابقات 2014 برزیل آماده شد و در سال 2018، یک بررسی ویدئویی VAR برای کمک به قضاوت داوران در مورد رویدادهای تغییر بازی، در روسیه منتشر شد. فناوری آفساید نیمه‌خودکار دستاورد سه سال پژوهش و آزمایش اختصاصی است که باهدف ارائه بهترین‌ها برای بازیکنان تیم‌ها و هوادارانی است که اواخر امسال راهی قطر می‌شوند و فیفا به این دستاورد مفتخر است چراکه همه هواداران فوتبال در جهان مشتاقانه منتظرند تا شاهد مزایای فناوری آفساید نیمه‌خودکار در جام جهانی 2022 باشند.

 

سیستم آفساید گیری نیمه خودکار با کمک توپ آدیداس

سیستم آفساید نیمه‌خودکار نوید روند تصمیم‌گیری داور و تحلیل‌گران فوتبال را سریع‌تر و دقیق‌تر از سیستم VAR ممکن می‌کند.

توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر

هر استادیوم در قطر دارای 12 دوربین در زیر سقف خواهد بود که برای ردیابی 29 نقطه داده روی بدن هر بازیکن 50 بار در ثانیه هماهنگ شده است. داده‌ها باهوش مصنوعی پردازش می‌شوند تا یک خط آفساید سه‌بعدی ایجاد شود سپس به تیم پشتیبانی VAR هشدار داده می‌شود. یوهانس هولزمولر، مدیر تکنولوژی فیفا در یک جلسه توجیهی آنلاین اذعان داشت که یک سنسور در توپ مسابقه شتاب آن را ردیابی خواهد کرد و در زمانی که پاس تعیین‌کننده انجام می‌شود یک (نقطه ضربه) دقیق‌تری را مشخص می‌کند تا با داده‌های خط آفساید هماهنگ شود.

با اطمینان از اینکه بزرگ‌ترین رویداد فوتبال، ویترینی برای پیشرفت تکنولوژی است و باهدف پیشگیری از اشتباهات فنی، داوری و...که در تاریخ جام جهانی ثبت شده است، یکی از اهداف دیرینه فیفا بوده است.

توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر

خرید توپ فوتبال جام جهانی قطر 2022

اگر شما هم علاقه‌مند فوتبال و هوادار جام جهانی هستید با کلیک در اینجا می‌توانید توپ فوتبال جام جهانی 2022 را که دقیقاً در همان طرح و رنگ در اسپورتلند عرضه شده سفارش دهید و لذت یک بازی تیمی جانانه با توپی جهانی را تجربه کنید.

این مقاله ترجمه‌‌ای بود از:

https://www.aljazeera.com/ و https://www.footyheadlines.com/