فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

5 ویژگی که بوت زمستانی پیاده روی باید داشته باشد

در راهنما / راهنمای خرید

خرید بوت زمستانی مناسب، چه بوت مردانه و چه زنانه، می تواند گیج کننده باشد. یک بوت زمستانی خوب باید بتواند پاهای شما را گرم کند؛ از نفوذ رطوبت به داخل جلوگیری کند؛ و البته به پاها اجازه تنفس بدهد.

پس برای داشتن انتخابی بهتر باید ویژگی های یک بوت مردانه اسپرت خوب را بشناسید؛ تا در هنگام خرید انتخابی درست داشته باشید. در این نوشته وبلاگ اسپرت لند می خواهیم شما را با ویژگی های چنین کفشی آشنا کنیم.

حفاظت در برابر رطوبت

کلید اصلی یک چه بوت مردانه تیمبرلند خوب حفاظت پاهای شما در برابر رطوبت و سایر آثار بیرونی است. هنگامی که شما پای خود را در برف عمیق فرو می برید یا داخل یک چاله آب کوچک پا می گذارید؛ یا حتی در هنگام بارش سنگین باران، بوت زمستانی شما باید توانایی جلوگیری از نفوذ رطوبت را داشته باشد. در این زمینه مهم ترین نکته استفاده از مواد ضد آب در پوشش داخلی کفش است. به عنوان مثال پوششی مانند Gore-Tex کمک می کند تا پای خود را خشک نگه دارید.

همچنین بالش های چرمی و لاستیکی در اطراف بوت روش مناسبی برای جلوگیری از نفوذ آب به بخش های بالایی و داخل کفش است. همچنین فراموش نکنید برای یک پیاده روی ساده بوت های معمول را نیز می توانید با اسپری های ضد آب به مدت 24 ساعت در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر کنید. در این زمینه یک ویژگی مهم دیگر قابلیت کفش برای پوشاندن مچ است. بعضی بوت های زمستانی این امکان را دارند تا با افزوده شدن بخشی به کفش، جلوی نفوذ باران و برف و... را از بالای مچ پا بگیرند.

عایق حرارتی

عایق حرارتی عامل مهم دوم در انتخاب یک بوت مردانه ترک است. در واقع بوت شما باید بتواند پاهای شما را در سرمای زمستان گرم نگه دارد.

موادی مانند پشم طبیعی، پلی پروپیلن و مواد مشابه راهکارهایی هستند که سازندگان بوت زنانه و مردانه برای عایق کردن آن مورد استفاده قرار می دهند.

همه این عایق ها هم عملکرد خوبی دارند. اما آنچه مهم است میزان استفاده از مواد عایق در کفش است. میانگین میزان مصرف کافی مواد عایق در کفش 400 تا 800 گرم است.

اگر این کفش را برای پیاده روی های معمول می خواهید یک لایه عایق کافی است. اما برای کمیپنگ های زمستانی از بوت زمستانی با دو لایه عایق استفاده کنید.

سازگاری با برف

هرگز نمی توانید با اطمینان کامل پیشبینی کنید که برف چقدر محکم است؛ و با چه فشاری و در چه عمقی فرو می رود. بنابراین بسیار مهم است که بوت مردانه انتخابی شما برای پیاده روی در برف سازگار باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی ها برای سازگاری با برف، وجود زائده های مناسب در پاشنه بوت برای ایجاد اتصال محکم تر با زمین و جلوگیری از سرخوردن است.

فضای کافی برای پوشیدن جوراب ضخیم

بوت هایی که بیش از حد تنگ هستند تنفس و راحتی پا را کاهش می دهند. در مقابل بوت هایی که بیش از حد بزرگ هستند می توانند باعث درد پا و نفوذ بیش از حد برف و آب از لبه های کفش به داخل آن شوند.

تنها راه دقیق اندازه گیری هر نوع کفش بخصوص بوت، این است که آنها را با جوراب هایی که قصد دارید بپوشید امتحان کنید.

تنفس

همان طور که گفتیم ضد آب و عایق دما بودن بوت مردانه جدید بسیار مهم است. اما این موضوع نباید مانعی برای تفس پاها و ایجاد جریان هوا بین فضای داخلی و خارجی بوت شود.

اما راه حل این موضوع چیست؟ جواب ساده استفاده از یکی از سه ماده اولیه زیر برای ایجاد خاصیت ضدآب و عایق اس:

- چرم اسپیلت دانه دار

- نایلون

- گورتکس

این مواد علاوه بر نقش عایق دما و رطوبت، می توانند به پاهای شما اجازه تنفس دهند.

در نهایت با رعایت موارد گفته شده خرید بهتری خواهید داشت؛ و با اطمینان بیشتری در روزهای سرد زمستانی قدم بر می دارید.