فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تفاوت کفش پیاده‎ روی زنانه و مردانه

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

گر در حال خرید یک جفت کفش پیاده روی جدید هستید، شاید با خود فکر کنید کار سادهای است. حقیقت این است که تفاوت زیادی بین کفشهای زنانه و مردانه وجود دارد. چه مرد باشید و چه زن، داشتن اطلاعات راجع به انواع مناسب کفش تأثیر بسزایی در راحتی شما خواهد داشت. از رنگ و ویژگیهای ظاهری کفش که بگذریم، فاکتورهای بسیار دیگری کفشهای پیاده روی زنانه و مردانه را از هم متمایز می‏کند.

اگرچه ممکن است تفاوت بین کفش پیاده روی مردان و کفش پیاده روی طبی زنانه به عنوان یک حیله بازاریابی نادیده گرفته شود، اما تاریخ نشان میدهد که مردان و زنان نیازهای واقعی و متفاوتی برای پیاده روی و دویدن دارند. اگر انتخاب رنگ را برای یک لحظه کنار بگذاریم، تفاوتهایی بین پای مردان و زنان وجود دارد. هر چند استثناهایی نیز وجود دارد، برای مثال تعداد زیادی مرد دارای پاهای کوچک بوده و تعداد بسیاری از زنان پاهای پهن و بزرگی دارند. چنانچه فارغ از جنسیت بخواهیم به انتخاب کفش مناسب بپردازیم کمی برایمان مشکل میشود.

در ابتدای کار، شرکتهای تولیدی کفش جهت راحتی کارشان و بدون در نظر گرفتن فاکتورهای بسیاری، کفشهای مردانه را در سایزهای کوچکتر و رنگهای جذابتر به بازار عرضه میکردند. پس از مدتی غیر استاندارد بودن کفشهای زنانه به سبب مشکلاتی که ایجاد کرده مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت.از این‏رو شرکتهای تولیدی پس از تحقیق بسیار دریافتند مکانیزم کفشهای زنان متفاوت از مردان بوده و شروع به طراحی و تولید کفش متناسب با ویژگیهای ساختاری بدن زنان کردند. این طراحی مهم به طرز عجیبی منجر به افزایش سرعت فروش شد. از آنجایی که پاشنه پاهای زنان باریک‏تر از پای مردان است، کفشهای پیاده‌روی زنانه در قسمت جلویی دارای پهنای بیشتر و در پاشنه ساختار باریکتری دارند. کفشهای مردانه نیز به گونهای طراحی میشوند که وزن زیاد و اندازه بزرگتر پاهای آنان را پوشش دهند.

اصلی ترین تفاوتهای کفشهای پیاده روی زنانه و مردانه

شکل کفش

یکی از اصلیترین تفاوتهای کفشهای مردانه و زنانه در عرض کفش است. در مقایسه با کفش مناسب مردان، کفشهای زنانه در ناحیه جلویی و پنجه پا پهنتر و از قسمت پاشنه باریکتر ساخته شدهاند که این موضوع، تفاوت جنسیتی در شکل پا را به وضوح بیان میکند. علاوه بر این، بدیهی است کفش‏های مردانه معمولاً پهنتر و بزرگتر از کفشهای زنانه هستند. در این میان برخی کفشها نیز وجود دارند که هم برای زنان و هم مردان به عنوان کفش یکسان استفاده میشوند اما حتی این نوع کفشها نیز دارای مواد زیرین متفاوت بوده و یا طراحی پاشنهی متفاوتی دارند که بر راحتی و حتی وزن کفش تأثیر میگذارد.

زاویه Q

اگرچه عموماً شناخته شده نیست، اما زاویه Q زاویه بروز عضله چهارگانه نسبت به کاسه زانو است. از آنجا که زنان به طور کلی باسن پهنتری نسبت به مردان دارند، زاویه Q گستردهتری دارند، به همین دلیل لازم است طراحی کفش زنانه با ظرافت بیشتری انجام شود تا از زانو کاملا محافظت کند.

چنانچه هنگام حرکت، ضربات وارده بر پا به طور کامل و یکنواخت در انگشتان پا پخش نشوند و به قسمتی از پا یا انگشتان فشار بیشتری وارد شود، این مشکل به مرور زمان منجر به صدمات بیشتر و جدیتری خواهد شد.

طراحان و توسعه دهندگانی که این موضوع را در نظر میگیرند، اغلب از متریال متفاوتی برای زیره و رویه کفش زنانه نسبت به مدل مردانه استفاده میکنند.

تاثیر وزن

زنان به طور متوسط ​​15 درصد ماهیچههای کمتری نسبت به مردان دارند و وزن آنها کمتر از مردان است و این فاکتورها در اندازه و نوع طراحی کفش موثرند. بنابراین، زیر کفی کفش زنانه طوری طراحی شده است که با برخورد هر پا به زمین، 15 درصد ضربه کمتری حس شود. به همین دلیل، کفشهای زنانه معمولاً دارای کفی میانی سبکتر و نرمتری نسبت به مدل مردانه هستند.

علاوه بر این، در حالی که کفشهای زنانه و مردانه دارای شیارهای انعطافپذیر هستند که در قسمت زیرین جلویی حک شدهاند، این شیارها به طور قابل توجهی در کفش زنان عمیقتر است. به دلیل اینکه انعطافپذیری پاهای زنان کمتر بوده و شیارها برای کمک به آنها اضافه میشوند.

تناسب شخصی هر فرد

شرکتهای تولید کننده کفش ورزشی طیف گستردهای از انواع کفش را طراحی کردهاند که بر اساس ترجیحات و نیازهای مختلف طراحی شده است. با این حال، اگر یک زن پاهای پهنتری داشته باشد یا یک مرد پای باریکتری داشته باشد، ممکن است متوجه شود که کفش جنس مخالف در واقع تناسب بهتری را ارائه می دهد. مثلا یک خانم با پاهای نسبتا بزرگ و پهن میتواند کفشی مردانه را متناسب با استایل پاهایش خریداری کند.

چه کفشی برای پای شما مناسب است

انجمن ارتوپدی پای آمریکا پیشنهاد میکند زنانی که پاهای بزرگ یا پهن دارند، کفشهای مردانه یا پسرانه بخرند که دارای پهنای بیشتری هستند. اگرچه تفاوتهای قابل توجهی بین کفشهای پیاده روی مردان و زنان وجود دارد، اما این تفاوتها نباید مانع از آن شود که فرد به سبب جنسیتش فقط در بین کفشهای زنانه به دنبال کفش متناسب باشد و بالعکس.

همانطور که گفته شد، شکل پای شما بر نوع کفش مورد نیاز شما تأثیر زیادی میگذارد. روشهای زیادی برای آزمایش پای شما وجود دارد.