فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید هودی و سویشرت مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

هودی و سویشرت امروزه جزو پر‌طرفدار‌ترین لباس‌هایی هستند که به بازار عرضه و توسط افراد جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان خریداری می‌شوند. به همین علت، تولید‌کنندگان پوشاک توجه ویژه‌ای نسبت به این بخش دارند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را برای جلب‌ توجه مشتریان انجام می‌دهند. پر‌طرفدار بودن هودی و سویشرت مثل تعداد دیگری از لباس‌ها، حس رقابت را بین کمپانی‌های تولید‌کننده لباس در صنعت پوشاک برانگیخته ‌است. طراحی‌های حرفه‌ای، مبتکرانه و جدید، مصرف‌کنندگان پوشاک را با سیل عظیم پوشاک مواجه کرده است. در این مواجهه، آنان سر‌در‌گم می‌شوند به قدری که به اشتباه تصمیم می‌گیرند و بعد از خرید و استفاده از محصول، به تصمیم نا‌درست خود پی می‌برند که درآن صورت کار از کار گذشته است. پس برای یک خرید سویشرت مردانه  نیاز به رعایت نکاتی دارید که با رعایت آن ها از انتخاب و خرید خود پشیمان نشوید. با ما همراه باشید تا نحوه یک خرید ایده‌آل را با هم بررسی کنیم.
 

هودی-و-سویشرت-مردانه

ویژگی‌های سویشرت و هودی و تفاوت آن‌ها

هودی و سویشرت هر ‌دو عمدتا در رده‌ی لباس‌های زمستانی قرار می‌گیرند، که حتی بعنوان لباس‌های بهاره و پاییزه نیز استفاده می‌شوند، با این حال نوع تابستانی آن‌ها نیز تولید می‌شود که مطمئنا دارای جنس نازک‌تری نسبت به سایر انواع هودی‌ها و سویشرت‌ها هستند. هودی و سویشرت‌ها از جمله لباس‌هایی هستند که امروزه زیادمورد استفاده قرار می‌گیرند و طرفداران خاص خود را دارند. این دسته از لباس‌ها یونیسکس‌اند به این معنا که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند آن‌ها را بپوشند.

سویشرت

سویشرت معمولا کلاه ندارد اگر هم داشته باشد اندازه آن به‌پای کلاه هودی نمی‌رسد چرا‌ که صرفا جنبه تزئینی دارد و جنس سویشرت‌ها هم معمولا از نخ و کتان و ... است. دو نوع عمده‌ی سویشرت‌ها جلو‌باز و جلو‌بسته می‌باشد. سویشرت‌ها می‌توانند در انواع کوتاه، بلند، اور سایز و یا فیت باشند.

 

انواع سویشرت

یقه گرد
 

داری یقه گرد و فاقد جیب است. برای پوشیده ‌شدن از زیر ژاکت بسیار مناسب است

کلاه‌دار( هودی )

سویشرت کلاه‌دار که مورد‌علاقه جوانان و نوجوانان است.

پلیور

نوعی از سویشرت که با کاموا بافته می‌شود، البته می‌تواند از پارچه‌های پنبه‌ای هم تولید شود که از کاموا نازک‌تر است. این پلیور برای پوشیده‌شدن از زیر کاپشن، پالتو و ... بسیار مناسب‌اند.

ورزشی

این نوع سویشرت دارای خاصیت کشسانی و تنفس‌پذیری است، که به راحتی همراه با حرکات بدن تغییر شکل می‌دهند. برای همین هم از این نوع سویشرت برای ورزش کردن استفاده می‌شود.

کراپ( نیم تنه)

این نوع سویشرت‌ها محبوبیت زیادی بین خانم‌ها دارند؛ که برای استایل باشگاه و یا استفاده روزمره آن‌ها را می‌پوشند.

آستین حلقه‌ای

آستین حلقه‌ای‌ها معمولا کلاه دارند. برای باشگاه‌ها و استایل‌های روزمره استفاده می‌شوند.

زیپ‌دار

این سویشرت‌ها جلو باز هستند به نحوی که زیپی برای باز و بسته کردن آنها وجود دارد.

یقه اسکی

همانند یک بلوز یقه اسکی دارای یقه‌ی اسکی است.

هودی

همانطور که متوجه شدید، هودی هم یک نوع سویشرت کلاه‌دار است. وجود کلاه متصل به پشت لباس از ویژگی‌های بارز هودی است. از طرفی هم گاهی یک جیب یک‌سره در قسمت جلوی آن دوخته شده‌است. پارچه‌ای که معمولا برای هودی‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند، نخ و پنبه می‌باشد. هودی‌ها ورزشی مردانه در انواع جلو‌بسته، زیپ‌دار، اور سایز، فیت، تو کرکی، بلند و کوتاه تولید می‌شوند.

حال که با ویژگی‌های آن ها آشنا شدید و قدرت تشخیص آن ها را دارید، به سراغ نکات مورد‌نیاز برای خرید می‌رویم.

هودی-و-سویشرت-مردانه

نکات لازم در هنگام خرید هودی

جنس پارچه

مهم‌ترین اصل برای خرید لباس ورزشی مردانه ، جنس آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، معمولا برای هودی از نخ پنبه و برای سویشرت هم از نخ کتان استفاده می‌شود. نخ دارای ظرافت فوق‌العاده‌ای است، پنبه هم نرمی و راحتی خاصی را به لباس می‌دهد و کتان هم ماندگاری و دوام زیادی دارد.

نکته: گفتیم که نوعی از هودی‌ها بصورت تو کرکی هستند که این نوع همانطور که از نام آنها می‌توان حدس زد، در قسمت داخلشان کرک دارند. اگر هودی مورد ‌نظر شما برای خرید، تو کرکی است پس حتما دقت کنید که جنس داخل هودی از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ چون در غیر اینصورت، کرک‌ها جدا شده و به لباس یا موی شما می‌چسبند.

رنگ

سویشرت‌ها و هودی‌های مردانه در رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شوند، بنابراین گزینه های شما برای انتخاب زیاد است. این کاملا به عهده‌ی شماست که چه رنگی را با توجه به سلیقه و البته نیاز خود انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید اقتصادی‌تر خرید کنید و از طرفی هم خریدتان را محدود کنید، پس بهتر است از رنگ‌هایی که قابلیت ست زیادی با بقیه رنگ‌ها دارند استفاده کنید؛ مشکی ، طوسی و سرمه‌ای تیره از جمله این رنگ‌ها هستند.

فرم آستین

آستین سویشرت‌ها و هودی‌های مردانه می‌توانند بصورت گشاد یا تنگ دوخته شوند. انتخاب نوع آن‌ها کاملا سلیقه‌ای است اما اگر می‌خواهید هودی یا سویشرت خود را با لباس‌های دیگر ست کنید، از نوعی که آستین تنگ دارد استفاده کنید، زیرا سویشرت و هودی مردانه آستین گشاد زیر هر لباسی جا نمی‌گیرد. اگر لباس آستین گشاد زیر لباس‌های دیگر بپوشید، ظاهر شما را شلخته نشان می‌دهد و از طرفی هم خود شما احساس راحتی نخواهید داشت.

بند‌دار یا ساده

یقه سویشرت‌ها و هودی‌‌های مردانه می‌توانند بنددار و یا ساده باشند. اگر هودی و سویشرت مردانه بند‌دار باشد، سن شما را کم سن و سال‌تر نشان می‌دهد اما از طرف دیگر ساده بودن آن، تیپ جدی‌تری به شما می‌دهد و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جزئیات

توجه داشته باشید که لباس شما علاوه‌بر ظاهر زیبایی که باید داشته باشد، گرمای خوبی هم باید به شما ببخشد. در نتیجه، هنگام خرید سویشرت و هودی مردانه، ظاهر را بر جزئیاتی مثل گرما‌بخشی اولویت قرار ندهید. برای دریافت گرمای بیشتر می‌توانید سویشرت و هودی بلند‌ را برای خرید انتخاب کنید؛ طوریکه لباس شما حداقل تا پایین کمر بیاید. مدل‌های جیب‌دار هودی‌ها و سویشرت‌های مردانه هم نسبت به مدل‌های ساده، گرمی بیشتری دارند.

نحوه ست‌کردن سویشرت و هودی با سایر لباس‌ها

بعد از ذکر نکات لازم برای خرید، حال نوبت پوشیدن این لباس‌ها و ست‌کردن آن‌ها با سایر لباس‌ها می‌باشد. ما چند ایده برای شما داریم:

خود هودی به تنهایی

اگر قصد پوشیدن لباسی مثل کت، پالتو و ... را روی هودی یا سویشرت خود ندارید؛ مشکلی نیست. هودی یا سویشرت مردانه ترکیب بسیار جذاب و اسپرتی را در کنار شلوار جین و کفش کتانی برای شما می‌سازد.

 

هودی-و-سویشرت-مردانه

هودی همراه با شلوار گرمکن

اگر دوست دارید که از سر‌تا‌پا کاملا احساس راحتی کنید و اگر می‌خواهید که برای یک کار سریع به بیرون از خانه بروید، می‌توانید از شلوار گرمکن همراه با هودی و یا سویشرت مردانه استفاده کنید.

هودی همراه با شلوار اسلیم فیت

اگر قصد پوشیدن هودی یا سویشرت اور سایز را دارید، شلوار اسلیم فیت هم گزینه مناسبی برای شما است، با این ترکیب شما ظاهری شیک و اسپرت خواهید داشت.

هودی همراه با کت جین

شما از داشتن لباس‌های جین‌ ضرر نمی‌کنید، چون از طرفی خود آن ها به تنهایی بسیار زیبا و شیک هستند و از طرف دیگر ترکیب زیبایی هم با سایر لباس‌ها از جمله هودی و سویشرت مردانه تشکیل می‌دهند. برای این کار هودی یا سویشرت خود را بپوشید و روی آن کت جین خود را امتحان کنید. مطمئنا پشیمان نمی‌شوید.

هودی همراه با پالتو

یکی دیگر از ترکیبات پر‌طرفدار با هودی و یا سویشرت مردانه، پالتوی بلند است. این نوع پالتو از گذشته بین مردم بخصوص مردان، طرفداران زیادی داشته است‌. اگر شما هم جزو این دسته‌اید، این بار پالتوی خود را روی هودی و یا سویشرت بپوشید.

هودی همراه با کت تک چرم

کت تک چرم هم از جمله لباس‌هایی است که هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها از اولین تولید و عرضه به بازار ، نه تنها دمده نشده ‌است بلکه بسیار پر‌طرفدار است. هودی و یا سویشرت مردانه به اضافه کت تک چرم مشکی روی آن ترکیب دیگری برای شما است که از امتحان‌کردن آن پشیمان نخواهید شد.

هودی همراه با کاپشن بادگیر

کاپشن‌های بادگیر هم جزو پیشنهادات ما برای شما است که می‌توانید آن را با هودی یا سویشرت مردانه ترکیب کنید؛ این ترکیب هرگز قدیمی نمی‌شود.

هودی همراه با پیراهن

آن دسته از کسانی که پیراهن را جزو جدا‌یی نا‌پذیر از لباس‌هایشان می‌دانند، به هیچ وجه نگران نباشند‌؛ زیرا می‌توانند هودی و یا سویشرت مردانه خود را به نحوی روی پیراهن بپوشند که یقه‌ی آن هم بیرون باشد. اگر کم سن و سال و جوان هستید، پیشنهاد دیگری هم برایتان داریم؛ شما عزیزان می‌توانید پیراهن خود را از قسمت پایین، بیرون از هودی و یا سویشرت بگذارید.

هودی همراه با تیشرت و کت جین

پوشیدن یک تیشرت یقه گرد همراه با هودی یا سویشرت و یک کت جین روی آن ها، خالی از لطف نیست، چرا که یک ظاهر جوان پسندانه و شیک را برای شمال می‌سازد. برای پایین آوردن بیشتر سنتان هم می‌توانید زیپ سویشرت یا هودی زیپ دار را همراه با دکمه‌های کت جین باز یا نیمه باز بگذارید.
 

سخن آخر

توضیحاتی که در این مقاله ذکر شد تنها بخش کوچکی از ویژگی‌ها و استایل‌های مورد ‌‌استفاده برای سویشرت‌ها و هودی‌های مردانه بودند؛ چرا که روز به روز لباس‌ها بطور گسترده‌ای با مدل‌های مختلف، طراحی و دوخته می‌شوند و از طرف دیگر مد هم رو به پیشرفت است و نحوه لباس پوشیدن هم تغییر می‌کند. اما نشان‌دادن یک گوشه از این حوزه گسترده توسط ما به شما، منجر به خرید بهتر و به‌صرفه‌تر می‌شود.شما همچنین می توانید بهترین و شیک‌ترین سویشرت هاو هودی های مردانه را از فروشگاه اسپرت لند تهیه کنید. زیبایی استایل خود را به ما بسپارید