فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

کاهش وزن با روزی 20 دقیقه پیاده روی بر روی تردمیل

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

پیاده روی بر روی تردمیل

 

اضافه‌وزن و داشتن چربی‌های اضافی در نواحی دور شکم یا ران و پهلوها برای افراد چاق، آن‌ها را به روش‌های مختلف برای لاغری وادار می‌کنند و برخی افراد هم یقین بر این دارند که از طریق ورزش‌کردن و یا پیاده‌روی بر روی تردمیل وزن خود را کاهش می‌دهند.

تردمیل وسیله‌ای مخصوص دویدن و پیاده‌روی‌کردن طولانی‌مدت است و این امکان را به افراد می‌دهد که اگر مکان خوبی برای پیاده‌روی در دسترس ندارند و یا در سرما و گرما شدید نمی‌توانند بیرون از خانه یا باشگاه بروند بر روی تردمیل این کار را انجام دهند. تا بتوانند به هدف دلخواهشان که لاغری است دست پیدا کنند. لاغری با تردمیل امکان‌پذیر است به‌شرط آن که به‌صورت مداوم و منظم از آن استفاده کنید و پس از گذشت چند هفته آن را رها نکنید. یک باور خیلی غلطی که متأسفانه وجود دارد دررابطه‌با این است که می‌گویند تردمیل اصلاً فایده‌ای ندارد، ولی باید بگویم که کاملاً اشتباه می‌کنید و تردمیل یک وسیله مخصوص تناسب‌اندام و لاغری است و هدف از ساخت چنین تجهیزاتی مانند تردمیل در همین رابطه تولید شده‌اند. پیاده‌روی‌کردن بر روی تردمیل در روز به مدت 20 دقیقه هیچ کار سختی نمی‌باشد و حتی افرادی که مشغول کار هستند و شاغل هستند هم می‌توانند 20 دقیقه وقت برای خود خالی کنند تا بدنی سالم‌تر دست پیدا کنند. با وجود چنین زمان کمی باز هم باید بگویم که لاغر کردن با تردمیل روزی 20 دقیقه صحت دارد.

 

اصلی‌ترین و بیشترین سؤالی که از ما می‌شود این است که اصلاً تردمیل چه مقدار کالری بدن را می‌سوزاند؟

کالری سوزاندن بحثی است که نسب به هر فرد و بدن او فرق دارد. یعنی ممکن است یک فردی مقدار چربی بدنش بیشتر باشد و یا پروتئین بدنش بیشتر باشد و فرد دیگری کربوهیدرات بیشتری داشته باشد که باتوجه‌به این شاخصه‌ها سوزاندن کالری در بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال تردمیل‌ها قابلیتی دارند که می‌توان سطح و شیب تردمیل را زیاد کرد و در حالت سربالایی پیاده‌روی کنید که این قابلیت بسیار شگفت‌انگیز است. وقتی که در سربالایی پیاده‌روی می‌کنید مجبور هستید برای این که عقب نیفتید و یا از تردمیل پایین نیفتید سرعتتان را کمی بیشتر کنید و این که فشار بیشتری به ران‌های شما وارد می‌شود و نکته دیگری که قابل‌ذکر است این است که پیاده‌روی در سربالایی به دلیل شکل خاصی که پاها در هنگام راه‌رفتن دارند، در واقع به شکم فشاری وارد می‌شود که این برای فردی که بر روی تردمیل است می‌تواند بسیار مثبت و مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید: چربی‌های شکم و راهکارهایی برای خلاصی از آنها

کاهش وزن با تردمیل

همچنین رژیم غذایی که در طول دوره‌های ورزشی فرد، مصرف می‌کند و میزان خواب و سبک زندگی‌اش همگی در سوزاندن کالری تأثیرگذار است. اما با وجود چنین دلایلی و این تفاوت‌ها یک استاندارد و میانگین جهانی از میزان سوزاندن کالری با تردمیل به‌دست‌آمده است که باتوجه‌به این آمار، افرادی که روزانه 20 دقیقه بر روی تردمیل پیاده‌روی می‌کنند چیزی حدود 75 الی 100 کالری را می‌سوزانند.

در نتیجه این فرایند که تلاش شما بیشتر شده است قطعاً بیشتر چربی می‌سوزانید و مقدار کالری بیشتری هم از دست خواهید داد که باعث می‌شود شما لاغرتر شوید.

پیاده‌روی‌کردن بر روی تردمیل نه‌تنها شکم شما را آب و لاغر می‌کند بلکه به نرم‌تر شدن و آماده‌شدن بدن هم کمک می‌کند و کم‌تر دچار آسیب‌های جسمانی می‌شوید.

یک سری از تردمیل‌ها هستند که شما می‌توانید با واردکردن میزان وزن و قد و به‌علاوه سن و جنسیتتان، مقدار کالری را که برای لاغر شدن باید بسوزانید را می‌دهد اما اشکالی که وجود دارد ممکن است این برنامه‌ای که به شما می‌دهد کمی طولانی شود، ولی هدف ما لاغر کردن با روزی 20 دقیقه بر روی تردمیل است.

برای پیاده‌روی اصولی باید شکم خود را به تو دهید تا فشار بیشتری به شکم وارد شود و سرخود را بالا بگیرید و حتماً نگاهتان به جلو باشد، این‌جوری تمرکزتان بیشتر می‌شود. در ضمن در هنگام پیاده‌روی سعی کنید تا گام‌های بلندتری بردارید زیرا تأثیر بهتری خواهد داشت.

کاهش وزن با تردمیل

در کنار پیاده‌روی بر روی تردمیل برای لاغری به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم که نتیجه بهتری هم بگیریم؟

درست است که در واقع ما داریم برای لاغری از روش روزانه 20 دقیقه پیاده‌روی استفاده می‌کنیم اما همان‌طور که در بالا گفتیم باید از عوامل دیگری مانند خواب کافی و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید تا بتوانید به‌تناسب اندام خود کمک کنید و زودتر لاغر شوید.

خواب کافی

تأثیر زیادی بر روی انرژی فرد می‌گذارد تا بتواند ورزش و فعالیت بدنی داشته باشد. ما تا باکیفیت نخوابیم اصلاً حوصله انجام کوچک‌ترین کارهای روزمره زندگی‌مان را هم نخواهیم داشت چه برسد به فعالیت بدنی و سوزاندن کالری.

خواب به‌اندازه (7 الی 8 ساعت) توصیه متخصصان و پزشکان این حوزه هستند و این مقدار خواب باعث می‌شود که سوخت‌وساز بدنمان هم بالاتر برود و در نتیجه چربی‌سوزی با پیاده‌روی بر روی تردمیل برایمان راحت می‌شود و کالری را خیلی راحت‌تر از دست می‌دهیم.

مثلاً اگر قبلاً خواب کافی نداشتیم و با 20 دقیقه پیاده‌روی بر روی تردمیل 60 کالری می‌سوزاندیم، پس از آن که به مقدار مناسب استراحت کردیم و با فعالیت بر روی تردمیل حتی تا 100 کالری هم می‌توانیم بسوزانیم.

پیاده روی بر روی تردمیل

رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب نیز عامل دیگر برای لاغری در کنار فعالیت بر روی تردمیل است و ما باید حواسمان باشد تا غذاهای پرچرب مصرف نکنیم و برای مدتی نوشابه و انواع سس‌ها را کنار بگذاریم.

قبل از این که بر روی تردمیل پیاده‌روی کنید حتماً نرمش‌هایی را انجام دهید تا بدنتان گرم شود و آماده‌تر باشد برای پیاده‌روی و این کار باعث می‌شود تا چربی بیشتری هم بسوزانید و کمتر بر روی تردمیل احساس خستگی کنید.

 بیشتر بخوانید: کاهش اشتها در رژیم غذایی

 

پیاده‌روی بر روی تردمیل در چه زمانی مفیدتر است؟

اصولاً پیاده‌روی‌کردن بر روی تردمیل با قصد لاغر شدن بهتر است که در صبح انجام شود و قبل از وعده صبحانه هم باشد که عالی می‌شود و سوخت‌وساز بدن شما بالاتر می‌رود.

اصول پیاده روی بر روی تردمیل

 

و کلام پایانی

در آخر این مقاله می‌خواهیم این را به شما بگوییم که فارغ از جنس و سن و وزن شما می‌توانید وزن خود را با 20 دقیقه پیاده‌روی بر روی تردمیل در روز کاهش دهید و به‌تناسب اندامی که همیشه آرزویش را داشتید برسید و این اصلاً کاری غیر ممکن نیست. شما باید در ذهنتان به این باور برسید که می‌توانید به‌راحتی وزنتان را کم کنید و تنها شرط تلاش زیاد و منظم و روزانه است و پشتکار و ناامید نشدن برای هدفتان است.