فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چند نکته مهم برای انتخاب کفش پیاده روی مناسب

در راهنما / راهنمای خرید

کفش های پیاده روی باید دارای برخی از ویژگی ها باشند؛ که در دیگر کفش ها نیست. استفاده از یک کفش پیاده روی که راحت و مناسب پاهای شما است؛ می تواند به جلوگیری از آسیب هایی مانند بیماری های اسکلتی و عضلانی کمک کند. کفش پیاده روی باید نسبتا سبک وزن باشد؛ و جذب شوک خوبی را برای پاهای شما فراهم کند. اما همه کفش های پیاده روی مناسب نیستند. پس باید در انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید.

مهم ترین ویژگی های یک کفش پیاده روی مناسب

این نکته که چطور یک کفش ساخته شده است؛ در تناسب و عملکرد آن تفاوت ایجاد می کند. آشنایی با قسمت های اصلی یک کفش پیاده روی می تواند به شما کمک کند تا سبک های مختلف و مارک های مختلف را مرتب کنید.

توجه داشته باشید که همه کفش ها مناسب پیاده روی نیستند؛ هرچند دارای بسیاری از ویژگی هایی که ثبات و آسایش پا را فراهم می کنند، باشند.

محافظ تاندون آشیل پا

یک کفش پیاده روی خوب با قرار دادن محافظ هایی در اطراف پاشنه، تنش و فشار را در تاندون آشیل کاهش می دهد.

پوشش مناسب مچ پا

دهانه یا یقه کفش باید به خوبی از مچ پای شما محافظت کند. این بخش معمولا بهتر است از چرم یا چرم مصنوعی یا مش (که تهویه مناسبی دارد.) ساخته شده باشد.

کفی مناسب کفش

کفی های قابل جابجایی را می توان به راحتی از کفش جدا کرده و شستشو داد؛ در نتیجه برای بهداشت پا بهتر هستند. همچنین کف کفش باید دارای ژل، فوم یا بالشتک هوای مناسب باشد، تا به خوبی ضربه زمین را بگیرد؛ و فشار کمتری به کف پای شما وارد کند.

فضای مناسب داخل کفش

در این زمینه وجود فضای کافی بین انگشتان و امکان ایجاد فاصله معقول بین آنها و بازی کردن آنها با یکدیگر بسیار مهم است. این ویژگی از احساس ناراحتی هنگام پیاده روی جلوگیری کرده و همچنین از ایجاد مشکلات اسکلتی در پا جلوگیری می کند. پس در هنگام خرید کفش پیاده روی دقت کنید که پای شما، بخصوص پنجه پا در کفش تحت فشار نباشد.

اما فارغ از ساختار کفش، موارد زیر را نیز هنگام خرید کفش پیاده روی در نظر داشته باشید:

شکل پاهای خود را در نظر بگیرید

پای افراد مختلف در اشکال و اندازه های مختلفی است. برای جلوگیری از مشکلات دردناک، هنگام خرید یک جفت کفش پیاده روی شکل و اندازه پای خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، کفش پیاده روی مدنظر باید با شکل پاهای شما مطابقت داشته باشد. در واقع کفش باید شکل پای شما باشد، نه برعکس.

عرض و طول کفش را بررسی کنید

کفش هایی که بیش از حد باریک و یا بیش از حد گسترده باشند؛ می تواند منجر به دردناک شدن پا شوند. علاوه بر این، محل پنجه پا که به اندازه کافی ارتفاع ندارد و فضای کافی برای انگشتان پا فراهم نمی کند؛ می تواند اختلالات مربوط به پا مانند bunions و hammertoes را تشدید کند.

نوع قوس کف پا را بررسی کنید

تركیبی پیچیده از استخوان ها، عضلات، رباط ها و تاندون ها در پاهای شما، كانال های جانبی (متاتارس) و طولی را تشکیل می دهد. همانطور که قدم می زنید، این انحناهای انعطاف پذیر، به شما کمک می کند تا وزن بدن خود را به طور مرتب در سراسر پاهای خود توزیع کنید. قوس های شما نقش مهمی در نحوه تطبیق با سطوح مختلف هنگام راه رفتن دارند. در این زمینه یک کفش پیاده روی زنانه اسکیچرز انتخاب کنید که از نوع قوس پای شما حمایت کند.

به طور کلی، پاهای شما به یکی از سه دسته تقسیم می شوند:

پاهای معمولی که استاندارد بوده و کفش های بیشتری برای آنها یافت می شود.

پاهایی که دارای کف صاف هستند. این پاها می توانند منجر به فشار و مشکلات عضلانی شوند. پس باید در هنگام خرید کفش پیاده روی ایرانی مناسب بودن آن را با این ویژگی در نظر بگیرید.

پاهایی که قوس زیادی در کف دارند

این پاها به دلیل آنکه نمی توانند به خوبی شوک زمین را جذب کنند؛ موجب فشار بیش از حد به مفاصل و ماهیچه ها می شوند. پس این پاها نیز به کفش پیاده روی خاص خود نیاز دارند. در مورد این نوع کف پا، اگر بیش از حد به فعالیت هایی مانند پریدن و موارد مشابه می پردازید؛ بهتر است در انتخاب کفش پیاده روی سخت گیرتر باشید.

نکته مهم: اگر مطمئن نیستید که پای شما در کدام دسته قرار می گیرد؛ با یک آزمون ساده می توانید آن را تشخیص دهید. برای این کار کف پای خود را مرطوب کنید؛ و روی یک تکه کاغذ قدم بردارید. اگر بخش بزرگی از طرح کف پای خود را روی کاغذ می بینید؛ یعنی کف پای شما صاف است. اگر بخش های کمی از ابتدا و انتهای پا را می بینید؛ قوس کف پای شما زیاد است. در نهایت اگر میانه این دو دسته قرار گرفته اید؛ در شرایط استاندارد هستید.

البته در نهایت فراموش نکنید که هیچ توصیه علمی در این زمینه وجود ندارد. تنها موضوع مهم آن است که کفش شما به خوبی کف پا را پوشش داده و هنگام راه رفتن با آن احساس راحتی کاملی داشته باشید.

نوع جوراب، آب و هوای محل پیاده روی، جنس سطح محل پیاده روی و ... از موارد دیگری است که هنگام خرید کفش پیاده روی نایک باید به آن توجه کنید.

انواع کفش اسپورت زنانه انواع تاپ تمرین زنانه انواع کفش دویدن مردانه