فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید کفش پیاده روی

در راهنما / راهنمای خرید

پوشیدن کفشهای پیادهروی راحت و مناسب برای پاها میتواند از آسیبهایی مانند تاول و پینه بستن پا جلوگیری کند. نکته ای که در خرید کفش پیادهروی زنانه باید توجه داشت این است باید سبک باشد و پا در آن احساس راحتی کند. اما همه کفشهای پیادهروی زنانه برابر نبوده و مانند هم نیستند. شما باید کفش متناسب با ویژگیهای پای خود را بیابید.

نحوه ساخت کفش در تناسب و عملکرد آن تفاوت ایجاد می‌کند. دانستن قسمتهای اساسی کفش پیادهروی میتواند به شما در تشخیص انواع مختلف کفش و برندهای موجود کمک کند.


خرید-کفش-پیاده-روی

قسمتهای مهم و اساسی یک کفش پیاده روی

محافظ تاندون آشیل

این محافظ با محکم کردن کفش در اطراف پاشنه، فشار بر تاندون آشیل را کاهش میدهد.

محافظ پاشنه پا

مچ پا را میبندد و تناسب مناسب را ایجاد میکند.

رویه کفش

کفش را روی پای شما نگه میدارد و معمولاً از چرم، مش یا مواد مصنوعی ساخته شده است. مش اجازه میدهد تا تهویه بهتر و وزن کمتری داشته باشد.

کفی کفش

از کف و قوس پاهایتان محافظت میکند. کفیهای جدا شونده را میتوان شستشو داد یا بین دفعات پیادهروی خشک کرد.

ژل، فوم یا زیره هوا

زیره کفشتان، هنگام برخورد پایتان با زمین به کاهش ضربه کمک میکند. زمانی که زیره در تماس با زمین قرار میگیرد. شیارها و آجها موجب حفظ کشش میشوند.

محافظ پنجه پا

این سمت فضایی را برای انگشتان پا فراهم میکند. این فضای انگشتی پهن و گرد از پینه بستن پا جلوگیری میکند.

اهمیت شکل و فرم پا

پاها دارای اشکال و اندازههای مختلفی هستند. برای جلوگیری از مشکلات دردناک، هنگام خرید یک جفت کفش، شکل و اندازه پای خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که کفش شما باید با فرم پاهای شما مطابقت داشته باشد. دقت کنید که هرگز نباید پایتان را به اجبار با شکل یک جفت کفش تطبیق دهید.

عرض و طول

کفشهای باریک یا پهن(تنگ یا گشاد) میتوانند منجر به ایجاد تاول و پینه دردناک شوند و کفشی که فضای کافی برای انگشتان پایتان ندارد می‏تواند موجب ناراحتیهایی مانند کبودی انگشتان‏تان شود که بسیار دردناک است.

 
نوع قوس 

هم ترازی پیچیده استخوان‏ها، ماهیچهها، رباطها و تاندونها در پاهای شما قوسهای پهلو به پهلو (متاتارس) و طولی ایجاد میکند. هنگام راه رفتن، این قوسهای فنری و انعطافپذیر به توزیع وزن بدن به طور مساوی در پاهای شما کمک میکند. قوسهای شما نقش مهمی در نحوه سازگاری با سطوح مختلف هنگام راه رفتن دارند.

کفشهای پیادهروی را انتخاب کنید که مناسب نوع قوس شما باشد. به طور کلی، پا در یکی از سه دستۀ زیر قرار میگیرد:

پاهای قوس خنثی(عادی)

پاهایی با قوس خنثی نه بیش از حد قوس دارند و نه بیش از حد صافاند. اگر قوس خنثی دارید، به دنبال کفشهایی با زیره سفت، صاف تا نیمه خمیده باشید.

پاهای کم قوس یا صاف

قوس کم یا کف پای صاف ممکن است در برخی افراد موجب استرس ماهیچه‏ای و مشکلات مفصلی شود، اگرچه ارتباط مستقیمی وجود ندارد. اگر کف پای شما به طور قابل توجهی صاف است، بهتر است از یک کفش پیادهروی مناسب و کنترل حرکت برای ثبات پاها استفاده کنید.

پاهای قوس بلند

قوسهای بلند ممکن است باعث ایجاد فشار بیش از حد بر مفاصل و ماهیچهها شوند، مخصوصاً اگر فعالیتهای ضربهای یا پرشی زیادی انجام دهید. به دنبال کفشهایی باشید که به جذب ضربه کمک میکند.

اما مهمتر از همه، راحتی است. به هیچ عنوان "بهترین کفش" برای نوع خاصی از پا وجود ندارد و راحتی و تناسب مناسب باید معیار اصلی شما هنگام خرید کفش باشد.


خرید-کفش-پیاده-روی

متناسبترین کفش با پای خود را انتخاب کنید

بهترین کفشهای دنیا هم اگر مناسب پایتان نباشند برایتان هیچ کارایی نخواهند داشت.. در اینجا نکاتی برای خرید بهترین و متناسبترین کفش پیاده روی برایتان ذکر کردهایم:

- هنگام خرید کفش دقیقا همان جورابهایی را با خود به فروشگاه ببرید که در حالت عادی راه رفتن از آنها استفاده میکنید.

- بعد از مدتی پیادهروی و حوالی عصر که پاهایتان در بزرگترین حالت خود قرار دارند برای خرید کفش بروید.

- کفش را از یک فروشگاه کفش ورزشی با تجهیزات حرفهای یا در مغازهای که گزینههای زیادی در اختیارتان قرار میدهد، خریداری کنید.

- از فروشنده بخواهید هر دو پا را اندازهگیری کند، خودتان نیز پاهایتان را اندازهگیری کنید یا از دوستان و اعضای خانوادهتان مشورت بگیرید. هر بار که کفش میخرید، پاهای خود را اندازه بگیرید، شاید عجیب باشد اما اندازه پای شما میتواند به تدریج در طول سالها تغییر کند.

- اگر یک پا از پای دیگر بزرگتر است، یک جفت متناسب با پای بزرگتر خود امتحان کنید.

- هر دو کفش را امتحان کنید و تناسب آن را بررسی کنید. انگشتان پای خود را تکان دهید. اگر حداقل (1.3 سانتیمتر) فاصله بین
طولانی
ترین انگشت پا و نوک کفش ندارید-تقریباً به اندازه عرض انگشت خود-اندازه بزرگتری را امتحان کنید.

- مطمئن شوید که کفش به اندازه کافی پهن است. تناسب کفش با پهلو باید متناسب باشد، نه تنگ و پرفشار. زنانی که پاهای پهن دارند ممکن است کفش‏های مردانه یا پسرانه را نیز در نظر بگیرند‏ که از قسمت پاشنه و به طور کلی پشت پا، کمی بزرگتر برش میخورند و اصطلاحا قالب بزرگتری دارند.

- قبل از خرید کفش حتما کفش را بپوشید و با آن کمی راه بروید. دقت کنید که پاهایتان بلافاصله بعد از پوشیدن، در کفش راحت باشند. مطمئن شوید که پاشنه پایتان به خوبی در کفش جا میگیرد و هنگام راه رفتن دچار لغزش نمیشود.

تعویض کفشهای فرسوده، جهت جلوگیری از آسیب

همه کفشهای پیادهروی در نهایت پس از استفادهی بسیار، علائم فرسودگی را نشان میدهند. و حتی اگر پس از مدتها استفاده هنوز با پوشیدنشان احساس راحتی میکنید باید دقت کنید چراکه ممکن است هنگام پرش و ضربه از پاهایتان به اندازه کافی محافظت نکنند.

در نتیجه وقتی کفش خود را عوض کنید که:

- زیره آن فرسوده شده باشد.

- شما با کفش فعلی خود حدود 500 الی 700 کیلومتر راه رفته باشید.

هر چقدر هم که یک کفش خوب به نظر برسد، اکثرا بعد از 500 تا 700 کیلومتر پیادهروی حفاظت ضربه ای خود را از دست میدهند. وقتی به حداکثر مسافت پیموده شده کفش خود رسیدید، یک علامت روی آن بگذارید تا به خودتان یادآوری کنید که آنها را عوض کنید و مدت زمانی که طول میکشد 500 تا 700 کیلومتر راه بروید را تخمین بزنید و پس از آن با خاطرجمعی کفش مناسب دیگری خریداری کنید.

آگاهانه تصمیم بگیرید

کفشهای نامناسب منشأ بسیاری از مشکلات هستند. اکنون که می‏دانید باید به دنبال چه ویژگی‏هایی هنگام خرید کفش پیادهروی باشید، میتوانید با اطمینان خرید کنید و از کفشهای پیاده‏روی راحت و مناسب برای یک پیادهروی بدون نگرانی استفاده کنید.