فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب کلاه زمستانی

در راهنما / راهنمای خرید

راهنمای انتخاب کلاه زمستانی

پوشیدن لباس برای گرم ماندن در زمستان بسیار مهم است و این پوشش شامل سر شما نیز میشود. خیلی مهم است که سر و گوشهایتان را دقیقا مانند سایر قسمتهای بدنتان برای محافظت از سرما بپوشانید.

کلاههای زمستانی انواع مختلفی دارند و این راهنما به شما کمک میکند تا یک کلاه زمستانی را که مناسب نیازها و استایل شما باشد پیدا کنید.

در ادامه راهنمای خرید کلاههایی مناسب فرم صورتتان ارائه شده است:

شکل صورت


اگر دقیقا نمی‌دانید که کدام کلاه زمستانی برای شما مناسب است، ابتدا فرم صورت خود را در نظر بگیرید. مانند مدل مو؛ هر کلاه برای نوع خاصی از شکل صورت مناسب است و لازم است این نکته را هنگام انتخاب و خرید کلاه در نظر بگیرید. چنانچه نمی
دانید چه فرم صورت دارید میتوانید ادامه مطلب را بخوانید. در زیر رایجترین نوع صورتها ذکر شده‌اند:

بیضی شکل - صورت بلندتر با خط فک منحنی

شکل قلب - خط فک بلند و استخوان گونه مشخص

کشیده - صورت باریک و بلند

گرد چهرهای که به اندازه طول آن پهن است

مستطیل شکل - صورت بلند و پهن با خط فک واضح

 

انواع کلاه زمستانی

کلاههای زمستانی نسبت به کلاههای تابستانی با پارچههای ضخیمتر و گرم‌تری دوخته میشوند مانند: پشم، نمد، خز و پشم گوسفند.

هیچ نوع کلاه زمستانی وجود ندارد که مناسب تمام مناسبتها و فرمهای صورت باشد اما شما میتوانید با توجه به فرم صورتتان و همینطور سبک و استایلتان چه برای لباسهای معمولی و چه برای ورزشهای رسمی،کلاه مناسب خود را بیابید.

رنگ کلاه اغلب متناسب با شرایط انتخاب میشود، برای مثال در فعالیتهای تفریحی مانند اسکی، از کلاههای طرحدار با رنگ‏های جاندارتر استفاده می‌شود.

همینطور برای دویدن و یا دوچرخه‌سواری در شب و یا ورزشهای زمستانی که ممکن است دچار سانحه شوید، استفاده از رنگهای روشن و نئونی ایدهآل است در حالی که استفاده از این رنگها و کلاه نئون در موقعیتهای رسمی به جا نیست.

برای کار یا مراسم رسمیتر از رنگهای تیره با توناژ خنثی که شیکتر نیز هستند استفاده میشود. کلاههای مشکی، قهوهای، خاکستری و سرمهای دارای تنوع بیشتری هستند زیرا میتوانید هر روز از آنها استفاده کنید بدون اینکه استایلتان تکراری به نظر برسد.

کلاه بیانی  (Beanie)

کلاههای Beanie تقریبا محبوب‏ترین مدل کلاه بافتنی بوده و برای اکثر افراد اصلیترین نوع کلاه در زمستان هستند. کلاههای Beanie اغلب از پلی استر یا اکریلیک تولید میشوند اما از پشم نیز گاها در تولید آنها استفاده میشود.

آسترهای پشمی، پیچهای بلند و بوبلها از ویژگیهای معمول این نوع کلاه است. کلاههای Beanie را میتوان در رنگها و طرحهای ساده با الگوهای بسیار زیبا که مطابق مد روز شیکتر میشوند، یافت.

سبک گاه به گاه و متفاوت کلاه بیانی باعث میشود که بیشتر برای لباسهای غیرحرفهای و کمتر برای لباسهای رسمی مناسب باشند.


کلاه-زمستانی

کلاه بابل(Bobble)

کلاه بوبل معمولاً یک کلاه نخی بافتنی با یک "توپ" در بالا است و اتفاقا توپک خز که در قسمت بالای کلاه قرار دارد یک انتخاب محبوب است. در واقع محبوبترین کلاه برای بچهها و گاها بزرگسالان.

برای کسانی از شما که صورت بیضی شکل یا مستطیلی دارند، کلاههای نخی همچون بوبل بسیار مناسب بوده و زیباییتان را دوچندان میکند.


کلاه-زمستانی

کلاه تراپر/کلاه هوانورد (Trapper /Aviator)


کلاههای تراپر و هوانورد در اصل کلاههایی با محافظ گوش هستند (که میتوان آنها را از بدنۀ اصلی کلاه جدا کرد) و بدون شک یکی از

گرمترین کلاههای زمستانی مجسوب میشوند. کلاههای تراپر شبیه Ushankas هستند که یک سبک کلاه روسی است که معمولاً از پوست گوسفند، خرگوش یا خز تهیه میشود. کلاه هوانوردی معمولاً از چرم ساخته میشود که روی پیشانی و قسمت گوشهایش خز دارد.

چنانچه هوا بسیار سرد باشد، یک کلاه تراپر یا هوانورد میتواند تا آنجا که ممکن است از شما در برابر سرما و باد شدید محافظت کند. لبههای گوش طوری طراحی شده‌اند که محافظت بیشتری در برابر باد و سرما ایجاد میکنند.

این سبک از کلاهها برای انواع چهره مناسب بوده و هم برای مردان و هم برای زنان محبوب است.

کلاه-زمستانی

 کلاه دستالکر(Deerstalker)

کلاه دستالکر بیشترین شباهت را با کلاه معروف شرلوک هولمز دارد و به همین دلیل اغلب با سرپوش کارآگاهی همراه است. کلاه Deerstalker در ابتدا توسط مردم در مناطق روستایی به کار برده میشد، همانطور که از نامش پیداست هنگام شکار گوزن از آن استفاده میکردند.

این کلاه معمولاً از یک مادهی پشمی تولید میشود که با ساتن یا پنبه صیقلی پوشانده شده است. ویژگی اصلی این سبک از کلاهها ایمنی آن است که دارای روکش در جلو و عقب است.


کلاه-زمستانی

کلاه فدورا  (Fedora)

فدورا یک کلاه زمستانی با ساختار لبهدار است که بیشتر از پشم تولید شده و هم توسط مردان و هم زنان استفاده میشود. کلاه فدورا یک کلاه سنتی است که دارای چین و چروک در قسمت میانی بوده و در جلوی کلاه، قسمت تاج آن به هم چسبیده است.

بالای کلاه فدورا تقریبا مخروطی شکل است که سبب ایجاد طول بیشتری میشود، به همین دلیل برای کسانی که فرم صورت کوتاهتری دارند مناسب است. برای جلوگیری از کوچکتر جلوه دادن ظاهر و صورتتان، استایلی با لبه کوچکتر انتخاب کنید. اگر صورت شما مستطیل شکل است می‌توانید یک فدورا با لبه وسیعتر انتخاب کنید.


کلاه-زمستانی

کلاه خز (Fur)

کلاههای خز اغلب با زرق و برق همراه بوده و در میان کسانی که به دنبال یک کلاه زمستانی رسمیترند، محبوب هستند. کلاههای خز به طور کلی مطابق سنت، توسط مردان و زنان پوشیده میشد، اما در حال حاضر با توجه به تغییرات دنیای مد، تنها توسط زنان استفاده می‌شود. کلاه‌های خز برخلاف کلاه هوانوردی و کلاههای روسی که به عنوان کلاه قزاق نیز شناخته میشوند، فاقد محافظ گوش هستند. این نوع کلاه برای کسانی که صورت گردتری دارند مناسب است.


کلاه-زمستانی

سربند زمستانی (Winter Headbands)

اگرچه از نظر ظاهر و کاربرد، سربند نوعی کلاه زمستانی مردانه نیست، اما یک سربند خز انتخابی محبوب و مناسب برای زمستان است و پوشیدن آن راحتتر از یک کلاه خز کامل است. سربندهای خز برای کسانی که صورتهای گرد دارند مناسب است.

سربندها نیز در بین اسکی بازان محبوب هستند. به طور معمول سربند اسکی معمولاً از مواد پشم گوسفند سبک تولید میشود. سربندها علاوه بر گرم نگه داشتن سر و گوش، هنگامی که در سراشیبی قرار دارید از جلوآمدن موهایتان نیز پیشگیری میکنند. برخی از آنها بسیار نازک هستند و میتوانید زیر کلاه اسکی‎‎تان از آنها استفاده کنید. بسیاری از مردم سربند را به کلاه ترجیح می‌دهند زیرا همچنان گرمای بیشتری را ایجاد میکند اما به هر حال نمیتوان به جای کلاه آن را به کار برد.