فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب کتانی ورزشی زنانه

در راهنما / راهنمای خرید

شاید شنیده باشید که دویدن یکی از ارزانترین و کم هزینهترین ورزشها است. چرا دقیقا؟ خوب، تنها چیزی که برای دویدن بیش از انگیزه نیاز دارید، یک جفت کفش مقاوم و باکیفیت است. نکته این است که پیدا کردن کفش مناسب میتواند کمی دشوار باشد.

مارک‏ها و مدلهای زیادی وجود دارد که میتوانید از بین آنها کفش متناسب با پاهایتان را انتخاب کنید. حتی اگر یک ورزشکار و دونده حرفه‌ای هم باشید، لازم است تقریبا هر 80 کیلومتر کفشهایتان را تعویض کنید. البته حواستان به برندها و مدلهای جدیدی که به بازار میآیند هم باشد چرا که ممکن است متناسبترین کفش برای شما در بین آنها باشد!

کتانی-ورزشی-زنانه

تفاوت بین کفشهای کتانی مردانه و زنانه

تحقیقات سال 2009 نشان میدهد که زنان در مقایسه با مردان، تمایل به داشتن پاشنه باریکتری نسبت به اندازه گود پای خود دارند. اکثر کفشهای کتانی که برای زنان تولید و عرضه میشود، تفاوت پاشنه در طراحی آنها را نشان می‏دهد، بنابراین می‏توانید انتظار داشته باشید که تفاوت در شکل پاشنه و گاهی اوقات در جنس پاشنه بین مدلهای کفش‏های مردانه و زنانه مشاهده شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که از آنجا که زنان باسن پهنتری نسبت به مردان دارند، هنگام راه رفتن و دویدن ابتدا قسمت بیرونی کف پا به زمین برخورد میکند - این حالت به عنوان پرونیشن نیز شناخته میشود. بسیاری از کفشهای کتانی برای خانمها پرونیشن را با نوع متفاوتی از ساپورت قوس پا در نظر میگیرند به این معنی که کفشها دقیقا متناسب با قوس پا هستند.

همچنین کفشهای کتانی زنانه نسبت به کتانی مردانه سبکتر و نرمتر هستند. در هر صورت لازم است شما کفشتان را با تناسب، سبک و ویژگیهای مناسب خودتان انتخاب کنید.

نحوه خواندن برچسبهای سایز

ممکن است در داخل برچسب‏های کفش متوجه اعداد و حروف زیادی شوید. در ادامه نحوه خواندن این اعداد و حروف را برایتان نوشتهایم تا دقیقا بدانید که چه می‌خرید.

طول

این اندازه، عددی بر اساس طول پای شما است. به احتمال زیاد اندازههایی را که در ایالات متحده، انگلستان، اروپایی، ژاپنی و سایر کشورها بر اساس سانتی متر ذکر شده است مشاهده خواهید کرد.

عرض

اندازه‏ عرضها از باریک (AA) تا فوق گسترده (EE) متغیر است.

جنسیت

سایزبندی برخی از کفشها نشان میدهند که برای مردان (M) یا زنان (W) ساخته شدهاند، گاهی اوقات این حروف (M یا W) قبل از سایز کفش نوشته شده است.

در هر صورت، اندازه مهم است اما سعی کنید خیلی خود را درگیر اندازه نکنید تا از سایر ویژگی‏های مهم کفش غافل شوید. البته ممکن است سایزبندی در مارکهای مختلف متفاوت باشد، بنابراین خوب است که با ذهن باز و آرامش کفش را بپوشید و چنانچه در همان ابتدا حس کردید اندازهتان است انتخابش کنید و به این امید نباشید که اگر تنگ است حتما با چند بار پوشیدن جا باز خواهد کرد.

 

سایر نکات خرید کفش کتانی

· چنانچه ‏حس میکنید برای انجام فعالیت موردنظرتان لازم است که کفشتان نیم الی یک سانت بزرگتر باشد، حتما کفش بزرگتر خریداری کنید. به این دلیل که ممکن است بعد از ورزش یا فعالیت پاهایتان متورم شوند بنابراین اگر کفشتان دقیقا سایز پایتان باشد دچار تاول یا سایر مشکلات ناخوشایند خواهید شد.

- خرید را در پایان روزی که روی پای خود بودهاید انجام دهید چون پاها در اثر تورم در بزرگترین حالت خود قرار دارند.

- حتماً جورابهایی را که قصد پوشیدنشان را دارید به همراه داشته باشید تا هنگام امتحان کردن کفش آنها را بپوشید.

- برخی کفش‏ها ممکن است برای کف پای صاف یا قوسهای بلند مناسبتر باشند. بنابراین کفشی متناسب با نوع قوس پایتان بخرید.

- سایر ویژگیهای منحصر به فرد پاهایتان مانند طول و عرض خیلی زیاد یا خیلی کم و مدل پاشنه پایتان را هم در نظر داشته باشید.

- آیا اخیراً وزن اضافه کرده یا کاهش دادهاید؟ آیا باردار بودهاید؟ هر نوع تغییر در سطح بدن یا فعالیت شما ممکن است بر اندازه کفش شما تأثیر بگذارد، بنابراین در صورت نیاز آن را به روز کنید.

- به دنبال حراجی مدلهای کتانی زنانه موردعلاقهتان که قدیمی شدهاند نیز باشید چرا که گاهی اوقات میتوانید با خرید ارزانتر کفشی که دقیقا ویژگیهای متناسب با پای شما را دارد سود زیادی ببرید.

نحوه انتخاب

هنوز غرق در گزینههای مختلف و متنوع هستید؟ یک قدم به عقب بردارید و اولویت های اصلی خود را در نظر بگیرید. اگر برخی از کفشها برای استفاده خاص در نظر گرفته شده باشند، روی جعبهشان نوشته میشود.

در بعضی مواقع هم، فروشگاهها کفشها را بر اساس ویژگیهایی همچون ثبات، نوع کفی و ... مرتب میکنند تا جستجو کردن برایتان آسان شود.

به هر حال لازم است قبل از خرید به ویژگیهای زیر توجه کنید:

ضخامت کف کفش: ضخیمتر بودن کفی کفش به معنی فوم بیشتر است که میتواند برای دویدن در مسافتهای طولانی مفید باشد. همچنین کفی نازکتر ممکن است برای فعالیت‌های عادی مناسب باشد.

وزن کفش

کفش سبک برای مسابقات مناسب است، هرچند کفش سنگینتر ممکن است به این معنی باشد که کفش دارای ثبات یا فوم بیشتر است.

مواد سازنده کفش