فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین‌های انتخاب یک ست ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

انواع تکه‌ها و لباس‌های یک ست ورزشی کامل

در این قسمت، لباس‌هایی معرفی شده‌اند که می‌توانند در یک ست ورزشی حرفه‌ای جای بگیرند، اما این به این معنا نیست که هر ست ورزشی زنانه کاملی باید همه آن‌ها را شامل شود.

شلوار ورزشی

شلوار‌های ورزشی در کل به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ تنگ (چسبان) و گشاد. انتخاب شما به نوع ورزشی که می‌کنید، وابسته است. اگر ورزش شما طالب فعالیت‌های شدید بدنی است، شلوار‌های ورزشی تنگ انتخاب‌های مناسبی هستند اما اگر ورز‌ش‌هایی مثل پیلاتس را انجام می‌دهید، نوع گشاد بهتر است.

پیراهن ورزشی

سایز بزرگتر پیراهن ورزشی، برای انجام حرکات ورزشی مزاحم شما خواهد شد؛ پس پیراهن را طوری انتخاب کنید که در عین حال راحت باشید اما گشاد نباشد.

جوراب

شاید برای تعدادی از شما، دانستن این نکته که حتی جوراب ورزشی هم داریم، تعجب برانگیز باشد. جوراب‌های مناسب ورزش معمولاً از الیاف اسپندکس و یا نانو تهیه می‌شوند. اسپندکس ضربه‌گیر خوبی است و برای محافظت از پا بخصوص قوزک آن، در جوراب استفاده می‌شود. نانو هم با خشک نگه داشتن پا، از بوی بد آن جلوگیری می‌کند.

کفش ورزشی

برای هر نوع ورزشی کفش مناسب آن را بپوشید. عدم پوشیدن کفش ورزشی خوب، شما را به دردسر می‌اندازد؛ طوریکه فشار وارده به مفاصل و زانوها چند برابر می‌شوند. انعطاف‌پذیری بالا از لزومات یک کفش ورزشی است تا بتواند ضربات سنگین را جذب کند. همچنین کفش ورزشی زنانه شما باید ساختار خوبی هم داشته باشد تا قوزک پا در آن دچار پیچش نشود.

شورت ورزشی

کمر شورت ورزشی باید دارای خاصیت کششی مناسبی باشد. لازم است لایه‌های داخلی و خارجی شورت ورزشی، ساختار شبکه‌ای داشته باشد، تا با این کار، رطوبت یا عرق ایجاد شده به سرعت از بین برود.

تاپ ورزشی

تاپ‌های ورزشی از محبوب‌ترین لباس‌های ورزشی بین خانم‌ها هستند. یکی از ویژگی‌های لازم برای تاپ ورزشی مثل سایر لباس‌های ست ورزشی، قابلیت تهویه مناسب و کشش قوی می‌باشد.

 

ست-ورزشی

بهترین ست ورزشی با توجه به شکل و فرم بدن

سیبی شکل: این افراد در اطراف شکم و پهلوی خود، چربی دارند؛ بنابراین بهترین ست ورزشی برای آراسته نشان دادن ظاهر آن‌ها به این شرح است؛ برای بالاتنه، یک لباس گشاد بپوشید اما برای پایین تنه نباید این کار را تکرار کنید؛ چرا که به هم ریختن تناسب بالا تنه و پایین تنه را به همراه دارد.

گلابی شکل

در این حالت، از ست‌های ورزشی روشن استفاده کنید؛ رنگ‌های روشن قسمت بالا تنه را برجسته‌تر نشان می‌دهند. شلوار گشاد هم قد شما را بلند‌تر نشان می‌دهد و تناسب بالا تنه و پایین تنه را به خوبی نشان می‌دهد. شلوار‌های راه‌راه در این مورد توصیه نمی‌شود؛ زیرا ران‌ها را چاق‌تر نشان می‌دهند و هدف ما درست برعکس این است.

ساعت شنی

اگر جزو این دسته از افراد هستید، برای خریدن لباس مشکل چندانی ندارید، اما ست ورزشی تنگ و چسبان، پیشنهاد ما به شما است. معمولاً برای این گروه ست‌های ورزشی گشاد توصیه نمی‌شود.

مستطیل شکل

لباس‌های یقه باز که منحنی و قوس بدن را بهتر نشان می‌دهند، برای این گروه از عزیزان بهتر است. پیراهن یا تاپ ورزشی زنانه همراه با یک شلوار ورزشی متفاوت از نوع رنگ، بهترین انتخاب ست ورزشی برای فرم بدن مستطیلی است. ست‌های تک رنگ و یا با جزئیات زیاد نپوشید؛ زیرا بالا تنه را برجسته‌تر نشان می‌دهند.

ست‌های ورزشی هم مثل سایر لباس‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شوند که انتخاب آن به فصل، سلیقه، نوع ورزش، فرم بدن و ... بستگی دارد.

ست-ورزشی

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن لباس با کفش پیاده روی

روش‌های نگهداری از ست ورزشی

توصیه می‌کنیم بعد از هر بار استفاده از ست ورزشی، آن را شستشو دهید. اگر قرار است، فاصله زمانی بین ورزش و شستن آن‌ها بیشتر از ۲ ساعت طول بکشد، لباس‌های ورزشی خود را از ساک خارج کنید، اما به هیچ وجه آن را کنار لباس‌های دیگر قرار ندهید و حتی روی تختخواب هم نگذارید؛ چرا که آلودگی‌های آن، به رخت و لباس‌های دیگر قابل انتقال هستند.

اگر ست ورزشی خود را مرتب شستشو بدهید، از بیماری‌های پوستی در امان می‌مانید و همچنین علاوه بر خودتان، حتی دیگران هم از بودن کنار شما و ورزش کردن همراه شما لذت می‌برند و احساس راحتی می‌کنند.


جمع بندی

ورزش از ضروریات زندگی است، بخصوص حالا که زندگی روزمره ما درگیر فناوری است و تحرکاتمان هم کمتر شده‌اند. برای یک ورزش خوب و برخورداری از سلامتی، طی این مقاله تلاش شد تا ویژگی‌هایی اعم از جنس، نوع ست‌های ورزشی و لباس‌های متناسب هر فرم بدن و... یک‌به‌یک برای شما عزیزان توضیح داده شود؛ امیدواریم با این کار گامی به سوی سالم‌تر زیستن برداشته باشیم، شما می‌توانید هر گونه ست ورزشی که نیاز داشتید را از فروشگاه لباس ورزشی اسپرت لند تهیه کنید.