فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب شلوار اسلش

در راهنما / راهنمای خرید

شلوار‌های اسلش، به شلوار‌هایی گفته می‌شوند که قسمت زانو به پایین آن‌ها نسبت به قسمت بالای زانو تنگ‌تر است و معمولاً در بخش کمر، یک بند کشی دارد (البته انواع دیگری از آن هم وجود دارد در بخش کمرشان بجای بند کشی، دکمه یا زیپ دوخته شده است). همانطور که گفته شد، قسمت بالای این نوع شلوار گشاد و آزادتر است و در مچ پا کاملاً فیت می‌شود. اصطلاحاً به شلوار‌های اسلش joggers هم گفته می‌شود. این شلوار‌ها دارای انواع مردانه، زنانه و حتی بچه‌گانه هستند؛ البته انواعی از شلوار‌های اسلش، بدون توجه به جنسیت پوشیده می‌شوند و می‌توان گفت اسپرت هستند. این شلوار‌ها برای مصارف خانگی، بیرونی و حتی ورزشی پوشیده می‌شوند و غالباً پارچه‌‌های آن‌ها نسبت به شلوار‌های پارچه‌ای و جین نرم‌تر است. انتخاب بین اسلش‌ها و حتی ست کردن آن‌ها، آن طور که به نظر می‌رسد، کار چندان ساده‌ای هم نیست؛ اما این مقاله امروز به شما کمک می‌کند، تا این امر را برای خود راحت‌تر کنید. پس، همچنان برای یک انتخاب هوشمند و داشتن استایل شیک همراه با شلوار اسلش زنانه با ما همراهی کنید.

 

جنس شلوار‌های اسلش

از آنجا که شلوار‌های اسلش، عمدتاً به‌عنوان شلوارهای راحتی شناخته و استفاده می‌شوند، در تولید آن‌ها پارچه‌هایی که دارای الیافی با ویژگی‌های کشسان هستند، استفاده می‌شود. اگر درصد وجود الیاف پلی‌استر در شلوار اسلش، بیشتر از الیاف نخی باشد، استحکام آن‌ها نسبت به شلوار‌های نخی بیشتر خواهد بود.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان از آن به‌عنوان یک نکته مثبت یاد کرد، سبکی لباس‌ها است، وجود الیاف پلی‌استر این ویژگی را به شلوار‌های اسلش اضافه می‌کند و از طرفی هم مقاومت زیادی حتی در برابر شستشو به آن‌ها می‌دهد. شلوار‌های اسلشی که از پلی‌استر هستند را نباید با آب داغ شستشو داد و همچنین برای خشک کردن هم نباید زیاد جلوی نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. شلوار‌های پلی‌استری در برابر سایش و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و البته به سرعت رطوبت آن‌ها خشک می‌شود. شلوار‌های اسلشی که از جنس پلی‌استر هستند، بسیار کم وزن و سبک می‌باشند و همین، راحتی آن‌ها را دو چندان می‌کند.

از دیگر پارچه‌های مورد استفاده برای این نوع لباس ورزشی زنانه ؛ دورس، ملانژ، گلکسی، بنگال، فاستونی، کبریتی و کتان می‌باشند.

 

انتخاب-شلوار-اسلش

نکات لازم برای پوشیدن شلوار اسلش

اسلش‌های اسپرت بسیار راحت هستند، برای مواردی مثل رانندگی‌های طولانی، پیاده‌روی و مسافرت گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. این شلوار‌ها مانند یک پیژامه راحت می‌باشند و از طرف دیگر هم حالت اسپرت آن‌ها، اسلش را برای محیط بیرون بسیار مناسب می‌کند.

اگر شلوار اسپرت، باب میل شما نیست، می‌توانید از اسلش‌های فاقد بند کشی در کمر که دارای زیپ یا دکمه هستند برای یک استایل رسمی‌تر استفاده کنید. در این صورت جنس آن‌ها می‌تواند از پارچه‌های فاستونی، کبریتی و کتان باشد.

اسلش‌های رنگی و طرحدار برای کاربرد خانگی بسیار مناسب هستند، اما برای محیط بیرون هرگز. نه تنها در بیرون از خانه ظاهر خوبی ندارند بلکه ست کردن آن‌ها دشوارتر هم هست.

شلوار‌های اسلش به هیچ وجه نباید با لباس‌هایی مثل کت رسمی پوشیده شوند؛ بجای آن می‌توانید اسلش را با کت‌های جین، بهاری، کتان، تیشرت، پلیور و کاپشن ست کنید.

نحوه ست کردن شلوار اسلش با سایر لباس‌ها

شلوار اسلش با پیراهن

اگر پیراهن انتخاب شماست، در این صورت باید شلوار‌های اسلشی که کمر آن‌ها کشی نیست را تهیه کنید که دارای دکمه یا زیپ هستند؛ چرا که برای پیراهن، چنین اسلش‌هایی زیباتر به نظر می‌آیند.

شلوار اسلش با تاپ

تاپی که قصد پوشیدن آن را همراه با اسلش دارید، باید تنگ و چسبان باشد. تاپ گشاد، استایل شما را بهم می‌ریزد و ظاهر شما را شلخته نشان می‌دهد. قسمت پایین پیراهن و تاپ‌هایی که قد بلندی دارند را به داخل شلوار اسلش بیندازید.

شلوار اسلش با بلوز

زمستان برای داشتن این استایل بسیار مناسب است. از آنجا که انداختن بلوز داخل شلوار ظاهر خوشی ندارد، بهتر است لبه‌های آن را به‌صورت مرتب تا کنید، به نحوی که کمر شلوار نمایان باشد.

شلوار اسلش با سویشرت

در فصل‌هایی که آب‌وهوای سرد یا خنکی دارند، پوشیدن شلوار اسلش همراه با سویشرت ورزشی زنانه ، می‌تواند یک ترکیب خوب و اسپرت را به شما بدهد. سویشرتی که می‌پوشید می‌تواند کلاه‌دار یا فاقد کلاه باشد، هر کدام از آن‌ها تیپ متفاوتی به استایل شما می‌بخشند. برای کامل کردن این ست می‌توانید از کفش اسپرت یا کتانی هم استفاده کنید.

شلوار اسلش با تیشرت

تیشرت هم گزینه‌ی خوبی برای ست شدن با شلوار اسلش است. می‌توانید یک کلاه کپ هم برای جذاب‌تر شدن تیپ خود، بر روی سرتان بگذارید و کفش اسپرت یا کتانی هم بپوشید.

این استایل‌ها یک راحتی خاص به شما می‌بخشند که می‌توانید با آنان به راحتی در جمع دوستان خود حاضر شوید.

ست کردن کفش با شلوار اسلش

برای ست کردن کفش با شلوار اسلش، کفش‌های کتانی بهترین هستند. بعد از کتانی، کفش‌های کالج هم ظاهر خوبی با شلوار اسلش دارند؛ اما پوشیدن کفش کالج سن شما را پایین‌تر نشان می‌دهد.

با اسلش می‌توانید یک استایل ورزشی را امتحان کنید؛ شلوار اسلش را همراه هودی و کفش کتانی مخصوص دو امتحان کنید. مطمئناً تیپی خواهد شد که آن را پس از امتحان کنار نخواهید گذاشت.

خانم‌ها می‌توانند علاوه بر کتانی، کفش پاشنه بلند را هم با اسلش بپوشند. ظاهری که کفش پاشنه‌دار به اسلش شما می‌بخشد مشابه ظاهر این کفش با شلوار جین چسبان است. درضمن، هرچقدر رنگ کفش پاشنه بلند و شلوار اسلش با هم تضاد بیشتری داشته باشند؛ این ترکیب، شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

در زمستان، نیم بوت‌ها و کتونی‌های ساق بلند، ترکیب زیبایی با اسلش می‌سازند. اما این را بخاطر داشته باشید؛ کفشی که همراه با اسلش می‌پوشید، نباید مزاحم جلوه‌ی مچ پای این شلوار شود.

شلوار‌های اسلش بانوان

در اوایل شلوار‌های اسلش، برای آقایان تولید می‌شد و بعد‌ها خانم‌ها نسبت به این شلوار علاقه نشان دادند؛ از همین رو شلوار‌های اسلش زنانه نیز طراحی شد؛ اما مدل‌های زنانه نسبت به مدل‌های مردانه از تنوع کمتری برخوردار بودند، برای جبران این کمبود خانم‌ها از شلوار‌های اسلش مردانه استفاده می‌کردند. اما امروزه با بیشتر شدن علاقه خانم‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خوبی روی این موضوع می‌شود و انواع مدل‌ها و طرح‌ها نه تنها برای بانوان، بلکه برای کودکان و نوجوانان هم دوخته می‌شوند.

قیمت شلوار‌های اسلش

قیمت اسلش تبعاً به جنس پارچه بکار رفته در آن، مدل، دوخت، برند و یک سری فاکتور‌های دیگر بستگی دارد؛ بنابراین ممکن است قیمت‌های مختلفی را مشاهده کنید.

در این مقاله فاکتور‌های لازم برای خرید، انتخاب و پوشیدن شلوار‌های اسلش برای شما ذکر شد. همانطور که متوجه شدید اسلش‌ها در جنس‌های مختلف و حتی گاهی در انواع متنوعی تولید می‌شوند که انتخاب آن‌ها و بخصوص نحوه ست کردن آن‌ها با سایر لباس‌ها دشوار به نظر می‌آید. برای رهایی از این سردرگمی و داشتن یک استایل جدید، نکات گفته شده در این مقاله را به‌هیچ‌ وجه فراموش نکنید. شما می‌توانید هر نوع از شلوار اسلشی که مد نظر دارید را از فروشگاه لباس ورزشی ما یعنی اسپورتلند تهیه کنید.