فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

در راهنما / راهنمای خرید

تیشرت ورزشی زنانه از جمله لباس‌های ورزشی است که مختص بالاتنه است. تیشرت‌های ورزشی زنانه از راحتی و ویژگی کشسانی بالایی برخوردار هستند و از این رو، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش کردن بخصوص ورزش‌های همراه با حرکات کشسانی زیاد شمرده می‌شوند. به دلیل ویژگی‌های خوب و ظاهر زیبا و جوان‌پسندانه، این محصول علاوه بر ورزش در حوزه‌های متنوع دیگری هم قابل استفاده است و روزانه انواع مختلفی از آن تولید و راهی بازار می‌شوند. وجود انواع و اقسام تیشرت در بازار، از طرفی انواع مختلف سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و این عالی است، اما از طرف دیگر، انتخاب را سخت‌تر می‌کند. کدام کیفیت بهتری دارد؟ کدام برای من مناسب‌تر است؟ و ... . همانطور که متوجه شده‌اید در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را در خرید تیشرت ورزشی زنانه راهنمایی کنیم، تا با رعایت کلیه موارد، به شما راحتی و سلامتی را هدیه کنیم.
 

انواع جنس‌های تیشرت‌های ورزشی زنانه

تیشرت اسپرت طبیعی یا ارگانیک

پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی هستند، دوستدار محیط زیست می‌باشند. الیاف طبیعی حساسیت‌زا نیستند، بنابراین مناسب افراد دارای آلرژی می‌باشند. پارچه‌های تولید شده از الیاف طبیعی یا ارگانیک، با مواد شیمیایی سازگاری چندانی ندارند؛ پس اگر اهل استفاده زیاد از مواد شیمیایی نیستید یا به آن‌ها حساسیت دارید، بهترین گزینه برای شما تیشرت‌های ورزشی زنانه از الیاف ارگانیک است.

 

نخ پنبه تیشرت اسپورت

نخ پنبه از گیاه پنبه تهیه می‌شود که به تیشرت‌های ورزشی زنانه نرمی می‌بخشد. اگر دوستدار لباس‌هایی از جنس نخ پنبه هستید، بهتر است سایز بزرگی را برای خرید تیشرت ورزشی زنانه انتخاب کنید چرا که بعد از شستشو کمی تغییر سایز می‌دهند و از طرفی هم همانطور که گفته شد میانه چندانی با مواد شوینده شیمیایی ندارند؛ به همین دلیل هم هنگام شستشو کمی رنگ می‌دهند.

 

کتان

یک نمونه دیگر از الیاف طبیعی، کتان می‌باشد. کتان بعد از شستشو تغییر سایز نمی‌دهد پس می‌توانید به راحتی آن را برای خرید تیشرت ورزشی انتخاب کنید.

 

مصنوعی

الیاف مصنوعی رنگ پس نمی‌دهند، بنابراین به راحتی می‌توانید از ماشین لباسشویی برای شستن تیشرت ورزشی از این جنس، استفاده کنید. الیاف مصنوعی طول عمر زیادی دارند که می‌توانید برای مدت طولانی روی آن‌ها حساب کنید. اما این نوع تیشرت‌ها، ممکن است منجر به ایجاد حساسیت در افراد دارای آلرژی به این مواد شود.

 

پلی‌استر

خاصیت تنفس پذیری بالا، مقاومت خیلی خوب در برابر لک و آلودگی از ویژگی‌های ممتاز پلی‌استر است. پلی‌استر با خاصیت کشسانی بالایی که دارد، مقاومتش در برابر فشار‌های ایجاد شده بسیار بالا می‌باشد؛ در نتیجه، به راحتی پاره نمی‌شود و جنس خوبی برای انواع نیم تنه ورزشی زنانه می باشد.

ریون

ریون از پارچه‌های گران قیمت و همچنین پرطرفدار می‌باشد، پارچه ریون در واقع نام دیگر ابریشم مصنوعی است. با وجود اینکه ابریشم اصل نیست اما قیمت بالایی را دارد.

 

اسپندکس

اسپندکس‌ها دارای خاصیت کشسانی زیاد و مقاومت بسیار بالایی می‌باشند. دلیل آن هم وجود ماده‌ای بنام لاکرا در آن است‌‌. تقریباً در همه‌ی لباس‌های ورزشی به ویژه تیشرت‌های ورزشی زنانه، ماده لاکرا برای دادن قدرت کششی به پارچه افزوده می‌شود (این پارچه‌ها علی‌رغم کشش خوبی که دارند، بعد از اتمام کشش به فرم و اندازه اولیه خود برمی‌گردند، پس نگران نباشید).

تیشرت-ورزشی-زنانه

نکات مهم برای خرید تیشرت ورزشی زنانه

جنس تیشرت

همانطور که متوجه شدید، تیشرت‌ها از جنس‌های مختلفی از پارچه‌ها تهیه می‌شوند. بهتر است با توجه به ویژگی‌های شخصی خود بطور مثال میزان حساسیت خود به پارچه‌های مصنوعی و همچنین خاصیت هر کدام از پارچه‌ها، نوع جنس را انتخاب کنید.

 

سایز تیشرت

سایز‌بندی‌های مختلفی برای تیشرت‌ها وجود دارد، بهتر است مطابق سایز خود خرید کنید. دقت داشته باشید که چه سایزی از M تا XXXXL به شما می‌خورد، البته امکان تفاوت سایز بین تیشرت‌ها وجود دارد؛ یعنی ممکن است سایز عادی شما M باشد اما در یک تیشرت دیگر، L به تن شما بخورد. برخی از تیشرت‌های ورزشی زنانه هم فری سایز هستند؛ به این معنا که خاصیت کشسانی بالایی دارند و برای هر سایزی مناسب هستند. لازم نیست نگران کششی بودن تیشرت باشید، اگر تیشرت شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، می‌تواند دوباره به فرم اولیه خود برگردد.

 

قیمت تیشرت دخترانه

تیشرت‌ها بر اساس جنس، کیفیت، برند و حتی مدل قیمت‌های متفاوتی دارند. شما باید با توجه به بودجه و خواسته خود، در این مورد تصمیم درست را بگیرید.

 

قابلیت تنفس تیشرت

برخی از تیشرت‌ها قابلیت تنفس دارند و این یعنی هوا کاملاً توانایی گردش بین بافت‌ها و لایه‌های لباس را دارد که در این صورت عرق کمتری ایجاد می‌شود، همچنین عرق ایجاد شده سریع‌تر هم خشک می‌شود. این مزیت را برای خرید خود در نظر داشته باشید، به خصوص اگر خواهان خرید تیشرت ورزشی زنانه هستید.

 

یقه تیشرت

تیشرت‌ها با یقه هفت و یا یقه گرد تولید می‌شوند. مطابق سلیقه و میل خود نوع آن را انتخاب کنید. البته می‌توانید در صورت داشتن قد کوتاه، از یقه گرد و داشتن قد بلند از یقه هفت استفاده کنید، چرا که قد شما را متضاد چیزی که هست نشان می‌دهد؛ البته برای برخی از افراد این نکته صدق می‌کند.

 

آستین تیشرت

امروزه تیشرت‌ها در انواع آستین‌های رکابی، کوتاه و بلند تولید می‌شوند، با توجه به نوع ورزش و محیط ورزشی همچنین دمای هوا، تیشرت ورزشی زنانه خود را بر اساس آستین آن انتخاب کنید و نیشرت های آستین بلند زنانه از انواع معروف هستند.

 

دوخت تیشرت

یک تیشرت ورزشی مناسب علاوه بر کیفیت خوب، باید از دوخت ایده‌آل و محکمی هم برخوردار باشد، تا از نواحی دوخت دچار پارگی نشود.

 

طرح و رنگ

تولید تیشرت‌های ورزشی زنانه با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، امروزه یکی از بارز‌ترین ویژگی‌ها برای برند‌های مختلف است. تنوع زیاد تیشرت‌ها در طرح و رنگ، به خوبی شما را با هر سلیقه‌ای که باشید، بی‌نیاز خواهد ساخت.