فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

پوشیدن لباس، به‌ ویژه تیشرت ورزشی مردانه مناسب و راحت همیشه یک دغدغه بوده و هست، بخصوص اگر فرد خواستار لباسی باشد که به او امکان تحرک زیادی را بدهد. لباس‌های ورزشی مناسب باید چنین ویژگی داشته باشند تا هنگام انجام حرکات ورزشی، محدودیتی برای فرد ایجاد نکنند؛ چون این محدودیت علاوه بر دادن احساس خفگی، منجر به آسیب هم می‌شود. اینجاست که علاوه بر ظاهر، کیفیت و نوع تیشرت هم حائز اهمیت می‌شود.
 

تیشرت ورزشی مردانه

تیشرت، نوعی پیراهن مردانه است که به دلیل محبوبیت زیاد انواع مختلفی از آن روزمره در دست طراحی و تولید است. یکی از پوشش‌های مورداستفاده برای نیم‌تنه‌ی بالا، تیشرت است. انواع تیشرت‌ها با جنس‌های متنوع و ضخامت‌های متفاوت دوخته می‌شوند؛ بنابراین جزو لباس‌هایی است که نوع تابستانی و زمستانی آن موجود است. یک نکته جالب در مورد آن وجود دارد؛ علت نام‌گذاری این نوع پیراهن‌های مردانه به‌عنوان تیشرت، شباهت نوع آستین کوتاه آن به حرف T می‌باشد (البته نا‌گفته نماند که تیشرت‌های ورزشی آستین‌های بلند مردانه هم موجود هستند که به آن‌ها هم خواهیم پرداخت). برای یک خرید به‌صرفه‌تر و برتر با ما همراه باشید.

 

تیشرت-ورزشی-مردانه

انواع جنس‌های تیشرت‌های ورزشی مردانه

نایلون

پارچه نایلون یکی از کشسان‌ترین پارچه‌های تولید‌شده در دنیا است که وجود استحکام بالا همراه با خاصیت ضد آبی، منجر به استفاده بیشتر تیشرت‌های نایلونی در محیط‌های باز شده است. ضد آب بودن آن باعث می‌شود تا آب را دیرتر به خود جذب کند و از طرف دیگر دیر‌تر هم خشک شود.

 

پلی‌استر

پلی‌استر هم مانند نایلون از جمله الیاف مصنوعی است. پارچه‌های پلی‌استری علاوه بر دوام زیاد، انعطاف و لطافت خوبی هم دارند. خاصیت ضد آبی پلی‌استر به اندازه نایلون نیست و از همین جهت به سرعت خشک می‌شوند. پس اگر از کسانی هستید که بدنتان به‌سرعت عرق می‌کند، بهتر است از تیشرت‌های ورزشی پلی‌استری که سریعاً عرق جذب شده را خشک می‌کنند استفاده کنید. پس، از استفاده از آن به عنوان یک عرق‌گیر نهراسید، این دسته از رکابی ورزشی مردانه به راحتی بدون خراب شدن با لباسشویی شسته می‌شوند.

 

اسپندکس: پر‌کشش‌ترین پارچه در دنیا، پارچه اسپندکس است؛ تیشرت‌های ورزشی از جنس اسپندکس، حدوداً شش برابر اندازه اولیه خود، قابلیت کشش دارند و از همه مهم‌تر با وجود کشش زیاد فرم اولیه‌شان را از دست نمی‌دهند. پس اگر اهل ورزش‌هایی هستید که حرکاتی با کشش‌های زیاد می‌طلبند، تیشرت مردانه اسپندکس برای شما بسیار کارساز است. از طرف دیگر هم به سرعت خشک می‌شوند و نیازی به نگرانی در مورد رطوبت ایجاد شده نیست. اما یک نکته که باید آن را بدانید؛ تیشرت‌های اسپندکسی، مقاومت چندانی در برابر سایش ندارند و به همین علت، باید آن را بجای ماشین لباسشویی با دست بشویید.

 

پلی‌پروپیلن

این الیاف هم جزو الیاف مصنوعی هست که ساخته دست بشر می‌باشد. این جنس تیشرت هم مثل نمونه‌های دیگر، به سرعت رطوبت را از بافت‌های خود عبور می‌دهد و خشک می‌شود. یکی از مزیت‌های تیشرت ورزشی مردانه با این جنس، مقاومت آن در برابر سایش است؛ بنابراین رنگ این تیشرت‌ها به خوبی مثل روز اول می‌ماند و همچنان حفظ می‌شود.

 

بامبو

این پارچه همانطور که از نام آن پیداست، از بامبو تولید شده است و برخلاف موارد قبلی دارای الیاف طبیعی است. به سرعت خشک می‌شود و به دلیل طبیعی بودن از پارچه‌های دوستدار محیط زیست است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، خاصیت آنتی‌باکتریالی یا ضد‌عفونی‌کنندگی آن است، در نتیجه احتمال ایجاد آلودگی آن نسبت به بقیه تیشرت‌های ورزشی مردانه کمتر است. از آنجا که نیاز آن به شستشو در مقایسه با بقیه کمتر است، از طول عمر بیش‌تری هم برخوردار است.

 

نکات لازم برای خرید تیشرت ورزشی مردانه

 

جنس تیشرت آستین دار پسرانه

پارچه‌‌ی تیشرت‌ها به طور کلی در دو دسته طبیعی و مصنوعی تولید قرار می‌گیرند و همانطور که ذکر کردیم؛ برای تیشرت‌های ورزشی مردانه پارچه‌های طبیعی؛ بامبو و از بهترین پارچه‌های مصنوعی؛ نایلون، پلی‌استر، اسپندکس و پلی‌پروپیلن می‌باشند (این‌ها تنها نمونه‌هایی از بهترین اجناس هستند). انتخاب بین آن‌ها هم به عهده خود شما است.

 

سایز تیشرت اسپرت مردانه

تیشرت‌های ورزشی مردانه هم مانند سایر لباس‌ها سایز‌بندی‌هایی دارند، اما همانطور که احتمالاً تا به حال تجربه کرده‌اید، سایز تیشرت‌ها با هم یکی نیستند؛ مثلاً ممکن است تیشرتی که در حال حاضر به تن شما است، سایز مدیوم باشد، اما تیشرتی که به تازگی آن را خریده‌اید، دارای سایز لارج باشد. نکته‌ی دیگر آنکه تیشرت‌های ورزشی را متناسب با اندازه بدن خود بخرید؛ یعنی نه بزرگ و نه کوچک، مخصوصاً اگر برای ورزش کردن قصد خرید این تیشرت‌ها را داشته باشید زیرا در غیر این صورت، آن تیشرت مزاحم کار شما می‌شود، طوریکه با لباس احساس راحتی نمی‌کنید و حتی ممکن است به خود آسیب بزنید.

تیشرت-ورزشی-مردانه

قیمت تیشرت باشگاهی مردانه

قیمت تیشرت‌های مردانه هم برای خریداران آن‌ها بسیار مهم است. عواملی که روی قیمت تیشرت‌ها تأثیرگذار هستند، از جمله جنس و همچنین برند می‌باشند. هر چقدر جنس تیشرت بهتر و برند آن معروف‌تر باشد، قیمت بیشتری هم دارد.

 

قابلیت تنفس تیشرت

داشتن قابلیت تنفس آن هم برای یک تیشرت ورزشی مردانه، به این معنی است که هوا به راحتی بین بافت‌ها و لایه‌های لباس به گردش دربیاید که در این صورت عرق به وجود آمده طی جنب‌و‌جوش به راحتی خشک می‌شود و لباس بخاطر عرق، خیس نمی‌شود. البته این خصوصیت تیشرت نباید باعث شود که شما از قابلیت خشک شدن سریع لباس، چشم‌پوشی کنید. تیشرتی که انتخاب می‌کنید بهتر است سریع خشک شود.

 

یقه تیشرت

یقه‌ی تیشرت‌های ورزشی مردانه در دو نوع گرد و هفت دوخته و طراحی می‌شوند. انتخاب نوع آن عموماً سلیقه‌ای است، اما بیایید یک نگاه تخصصی به آن بیندازیم. پیشنهاد می‌کنیم؛ افراد قد کوتاه که بالاتنه کوتاهی دارند، تیشرت‌های یقه گرد بپوشند؛ چون قد آنان را بلندتر نشان می‌دهد و برای قد بلندان هم یقه هفت را توصیه می‌کنیم چرا که درست برعکس این نمونه است.

آستین تیشرت

با توجه به نوع آستین، تیشرت‌های ورزشی مردانه به ۳ دسته تقسیم می‌شوند؛ آستین رکابی، آستین کوتاه و آستین بلند. شما باید با توجه به شرایط محیطی و همچنین نوع ورزش و ... تیشرت دلخواه خود را بر اساس آستین انتخاب کنید.

 

دوخت تیشرت

برای استفاده از یک تیشرت آن هم برای یک مدت طولانی، علاوه بر کیفیت جنس و عوامل ذکر‌شده‌ی دیگر، باید به کیفیت دوخت آن هم توجه کنید. اگر دوخت تیشرت اسپرت مردانه شما، کامل و بی‌نقص نباشد، با داشتن جنس مناسب هم نمی‌توان این کمبود را جبران کرد و بعد از مدت کوتاهی، تیشرت یا سویشرت ورزشی مردانه شما از نواحی دوخت پارگی پیدا می‌کنند.

 

نکات بعد از خرید برای نگهداری و افزایش طول عمر تیشرت ورزشی مردانه

1 - اگر قصد دارید که تیشرت شما مدت طولانی را با شما همراهی کند، بعد از هر فعالیت ورزشی که نیاز دارید تیشرت خود را شستشو دهید، بجای آب گرم و ماده شوینده اسیدی، از آب سرد و شوینده‌ی غیر اسیدی استفاده کنید.

2 - برای تیشرت‌های ورزشی مردانه از جنس الیاف طبیعی مثل بامبو برخلاف الیاف مصنوعی، نمی‌توان از محلول‌های سفیدکننده استفاده کرد؛ چون رنگ تیشرت شما را می‌برد.

3 - از بخاری یا سایر لوازم گرمایشی برای خشک کردن تیشرت خود استفاده نکنید، اگر تیشرت شما از جنس الیاف مصنوعی مثل نایلون و ... است، پس این را بدانید که الیاف مصنوعی، میانه چندان خوبی با گرما ندارند؛ برای اینکه امکان واکنش‌پذیری ترکیبات سازنده الیاف بیش‌تر می‌شود و این یعنی تیشرت شما سریع‌تر دچار پوسیدگی و آسیب می‌شود. بهتر است اجازه دهید تا لباس‌هایتان بخصوص آنان که از پارچه مصنوعی دوخته شده‌اند، در هوای آزاد خشک شوند.

4 - به همان علتی که کمی قبل‌تر گفته شد، تیشرت‌های ورزشی مردانه که از جنس الیاف مصنوعی هستند را اتو نکشید.

 

بهترین برند‌های تولیدکننده تیشرت ورزشی مردانه

نمونه‌هایی که به شما ارائه می‌کنیم تعدادی از بهترین برند‌ها در این زمینه هستند که می‌توانید نام آن‌ها را بخاطر بسپارید.

- آلشپرت

- نایک

- استارت

- بی فور ران

- ویلسون

- هالیدی

- و...

در این مقاله نمونه‌ای از نکاتی که می‌توانند به شما در یک خرید ایده‌آل، آن هم خرید تیشرت مردانه ورزشی کمک کنند را ذکر کردیم. اگر اهل ورزش هستید و به یک تیشرت با‌کیفیت احتیاج دارید، حتماً آن‌ها را در نظر داشته باشید؛ گرچه نکات گفته شده حتی به درد کسانی که ورزش نمی‌کنند اما اهل خریدن و پوشیدن لباس‌های مناسب هستند، هم می‌خورد. در انتها قابل ذکر است شما می‌توانید هر نوع تیشرتی که نیاز داشتید را از فروشگاه ما تهیه کنید.