فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب کش ورزشی بدنسازی

در راهنما / راهنمای خرید

کش‌های ورزشی بدنسازی، کش‌هایی هستند که جهت عضله‌سازی، تمرین‌های قدرتی و همچنین تمرین‌های ورزشی درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند و البته کش‌های مقاومتی هم نامیده می‌شوند. زندگی روزمره طوری همه را درگیر خود کرده است که کمتر کسی وقت رفتن به یک باشگاه را پیدا می‌کند، اما کش‌های ورزشی یا مقاومتی برای همه این فرصت را فراهم می‌کند تا هم در خانه هم در باشگاه و حتی محیط‌های دیگر، شما بتوانید به تقویت و بدنسازی بپردازید. طول کش‌های ورزشی بر اساس کاربرد آن‌ها متفاوت است. این کش‌ها می‌توانند به‌صورت دسته‌دار یا فاقد دسته تولید شوند. انواع کش‌های ورزشی دسته‌دار می‌توانند جهت تمرینات بالا‌‌تنه و یا برای تمرینات پایین‌تنه بدن استفاده شوند. همچنان با ما همراه باشید، تا طی این مقاله، شما را با نمونه‌هایی از کش‌های ورزشی و مزیت آن‌ها، آشنا کنیم.

چرا باید از کش‌های ورزشی بدنسازی استفاده کنیم؟

اینکه بدانید این کش‌های پر‌کاربرد چه مزیت‌هایی دارند و چه کارهایی را می‌توانید با آن‌ها انجام دهید، می‌تواند به تصور شما از آن‌ها وجه درستی ببخشد و یا حتی شما را برای خرید آن‌ها ترغیب کند. همچنین دانستن این نکات می‌تواند راهنمای یک خرید مناسب برای شما باشد.

- کش‌های ورزشی برای حرکات پیلاتس و همچنین ایروبیک قابل استفاده هستند و در انقباضات و انبساطات، باعث مقاومت عضلات بدن می‌شوند.

- این کش‌ها برای تمرینات ترکیبی هم عملکرد بی‌نظیری دارند.

- افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در کنار افزایش گستره حرکات ورزشی از مزیت‌های دیگر کش‌های ورزشی بدنسازی است.

- کش‌های ورزشی جای زیادی را اشغال نمی‌کنند؛ از همین جهت، قابل‌حمل هستند.

- تنوع قیمت زیادی برای کش‌های ورزشی وجود دارد، پس به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

انواع کش‌های ورزشی بدنسازی

کش پیلاتس

درگذشته بیشتر از این کش در مراکز فیزیوتراپی و توان‌بخشی استفاده می‌شد. اما بعد‌ها با پی‌بردن به اهمیت این کش‌ها و از طرفی هم دانستن این نکته که دامنه گسترده‌ای از حرکات ورزشی را می‌توان با آن انجام داد، این کش به یکی از اجزای موردنیاز در باشگاه‌های بدنسازی تبدیل شد. کش‌های پیلاتس با طولی بین ۲/۱ تا ۳ متر و با پهنای ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. نام تمریناتی که می‌توان با این کش انجام داد؛ full body یا تمرینات کل بدن می‌باشد؛ به این دلیل که قابلیت انجام حرکات بسیار متنوعی را دارند. تمرینات انجام شده با این کش روی قسمت‌های مختلفی از بدن مثل شکم، پهلوها، بازوها، سینه، شانه‌ها، عضلات پشت‌پا و کشاله ران تأثیرگذار هستند. مدل‌های قدیمی کش‌های پیلاتس، فاقد حلقه بودند؛ برای همین، جهت انجام حرکت پا آن‌ها را گره می‌زدند اما امروزه بعد از پی‌بردن به این نیاز، طراحان و تولیدکنندگان، نوع حلقه‌دار آن‌ها را تولید می‌کنند. کش‌های ورزشی بدنسازی پیلاتس در رنگ‌بندی‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند؛ گرچه تنوع رنگ‌ها، امکان انتخاب را به انواع مشتریان با سلیقه‌های گوناگون می‌دهد، اما یک مزیت دیگر هم دارد. قابل‌ذکر است علاوه بر زیبایی، هرکدام از رنگ‌های کش‌ها، نشانگر یک ضخامت مشخص هستند و هر ضخامتی هم آشکار‌کننده‌ی قدرت کش‌های ورزشی می‌باشند. البته این را هم باید متذکر شویم که هر یک از تولیدکنندگان کش‌ها یک استاندارد خاص را برای محصولات کشی خود در نظر گرفته‌اند.

کش ورزشی بدنسازی

کش متصل‌شونده به در

اگر قصد دارید که روی عضلات بالاتنه خودکار کنید، پس بدانید که با یکی از بهترین انواع کش‌های ورزشی بدنسازی در این زمینه، یعنی کش متصل‌شونده به در مواجه هستید. این کش روی عضلات بالا‌تنه به‌ویژه شانه‌ها و بازوها تأثیر بسزایی دارد. با این نوع کش‌ها، عمدتاً می‌توان تمرینات استقامتی را انجام داد، اما علاوه‌برآن، تمرینات قدرتی هم قابل انجام هستند. همین دلایل منجر شده‌اند که این کش‌ها جزو کش‌های پر کاربردی توسط رزمی‌کاران، بوکسور‌ها و کشتی‌گیران باشند. اگر از اشخاصی هستید که تمرین و ورزش در خانه را دوست دارید، اما حریف تمرینی ندارید، این کش برای شما بسیار مناسب است و از طرفی هم به عضلات بالاتنه شما استقامت می‌بخشد.

کش ورزشی بدنسازی

کش‌های لوله‌ای دسته‌دار یا سی ایکس

این کش‌های ورزشی بدنسازی به سنگین بودن معروف هستند؛ چرا که از لاستیک سخت و محکم ساخته می‌شوند. تولیدکنندگان، جهت راحتی در استفاده، دو دسته در دو طرف آن‌ها از جنس نایلون و یا پلاستیک طراحی می‌کنند. تمریناتی که با این کش‌های قدرتمند می‌توان انجام داد، هم بالا‌تنه و هم پایین‌تنه را پوشش می‌دهند و از آنجایی که سخت هم هستند می‌توانید تمرینات ورزشی را با بالاترین قدرت و کیفیت جهت تقویت همه عضلات بدنتان انجام دهید. دانستن این نکته که استفاده از کش‌های سی ایکس، تأثیرگذاری زیادی بر روی قفسه سینه، عضلات شانه، سه سر و دو سر بازوها و ران‌ها دارد، هم خالی از لطف نیست.

کش ورزشی بدنسازی

کش‌های هشتی شکل

کش‌های ایروبیکی که احتمالاً نام آن‌ها تا به حال به گوش شما رسیده است، همین کش‌های ورزشی بدنسازی، یعنی هشتی شکل هستند. طول کش‌های هشتی شکل همانند طول کش‌های حلقه‌ای، کوتاه‌تر از طول کش‌های لوله‌ای است. وجود دو دسته بزرگ در دو طرف کش‌ها، هنگام برداشتن وزن زیاد یا وارد کردن قدرت زیاد، منجر به حفاظت از کش می‌شود. این کش‌ها برای تمرینات محدود و کوتاه بخصوص برای بالا‌تنه بسیار مناسب هستند اما می‌توان تعدادی از تمرینات پایین تنه را هم با آن‌ها انجام داد. این کش‌ها بیشتر بر روی عضلات پشت، سینه، شانه و سه سر بازو تأثیر دارند و در حال دراز کشید روی یک مت یوگا استفاده می شود.

کش ورزشی بدنسازی

تا به اینجا با انواع کش‌های ورزشی بدنسازی و کاربرد آن‌ها آشنا شدید. حال باتوجه‌به نکات گفته شده، در نظر بگیرید برای تمریناتی که قصد انجام آن‌ها را دارید؛ چه نوع کش مقاومتی مناسب‌تر است. کش‌ها در ضخامت و در نتیجه قدرت هم با یکدیگر متفاوت هستند و تفاوت آن‌ها با رنگ‌های کش‌ها متناسب می‌باشد (همان‌طور که گفته شد، هر تولید‌کننده‌ای رنگ خاصی را برای هر ضخامتی تعیین کرده است). با در نظرگیری این نکات، شما می‌توانید دست به یک انتخاب صحیح بزنید و کش انتخابی خود را از فروشگاه لباس ورزشی اسپرت لند تهیه کنید.