فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید حوله ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

حوله‌های ورزشی می‌توانند انتشار میکروب‌ها را محدود کنند، اما چگونه؟ عرق کردن، آن هم به مقدار زیاد در زمان ورزش یک امر طبیعی است. اگر برای خشک‌کردن این عرق از دستانمان استفاده کنیم؛ حال آنکه در طی ورزش، آن‌ها را به دستگاه‌ها و وسیله‌های مختلف ورزشی زده‌ایم؛ این امر منجر به انتقال آلودگی، در نتیجه ایجاد بیماری و یا حتی قارچ‌ها و جوش‌های پوستی هم می‌شود. همانطور که می‌بینید اهمیت استفاده از حوله‌های ورزشی فراتر از آن چیزی است که همیشه تصورش را داشتیم.
 
باشگاه‌ها، سوناها و حتی جایی که لباس‌های غرق عرق را در آن‌ها قرار می‌دهیم مثل کمد یا حتی ساک ورزشی و ... همه و همه، عامل ایجاد و پرورش قارچ‌ها و باکتری‌هایی مثل اکلای، سالمونا، کولیفرم و ... هستند که توانایی انتقال سریعی دارند. از همین رو، استفاده از حوله برای خشک‌کردن عرق تولید شده، از همه این اتفاقات جلوگیری خواهد کرد. 

خرید-حوله-ورزشی

چرا حوله‌های ورزشی؟

انواع دیگری از حوله‌های ورزشی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها تجهیزات ورزشی را پاک کرد. این حوله‌های ورزشی، حوله‌های کاغذی نامیده می‌شوند، کافی است این حوله‌ها را با اسپری‌هایی که حاوی محلول تمیز‌کننده هستند آغشته کنید و در ادامه وسایل و تجهیزات ورزشی را با آن حوله از آلودگی پاک کنید، تا ورزش شما عاملی برای بیماری نباشد.

خشک‌کردن عرق، علاوه بر دلایل بهداشتی منجر به ایجاد احساس تمیزی در شما هم می‌شود. باقی‌ماندن عرق بر روی پوست، جوش‌های پوستی ایجاد می‌کند. از همین جهت لازم است تا فرد حتماً بعد از ورزش کردن یا انجام هر فعالیت دارای تحرکی که منجر به ایجاد عرق می‌شود، دوش بگیرد یا حداقل دست و صورت خود را کاملاً بشوید. در نهایت هم با استفاده از حوله، صورت و بدن خود را پاک کند.

با انجام ورزش، ضربان قلب افزایش می‌یابد و در همین راستا با زیاد شدن جریان خون، دمای بدن هم بالا می‌رود. استفاده از حوله ورزشی علاوه بر پاک کردن بدنتان، منجر به کاهش دما و خنک شدن بدن شما می‌شود. در این صورت حوله ورزشی، دمای بدن شما را به سرعت تنظیم و نرمال می‌کند و تیشرت ورزشی شما را از کثیف شدن بیش از حد جلوگیری می کند.
 

ویژگی حوله‌های ورزشی

یک حوله ورزشی خوب، همان‌طور که شما می‌دانید باید با دوام و نرم باشد. علاوه بر آن قابلیت جذب بالایی داشته باشد، تا چند بار قبل از خیس شدن، استفاده شود. از طرفی هم باید آبگیری سریعی داشته باشد، تا رطوبت ایجاد شده را بی معطلی جذب کند. عدم پرز دادن هم یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای یک حوله ورزشی است.

یکی از بهترین الیاف برای حوله‌های ورزشی، پنبه است. پنبه از رایج‌ترین الیاف طبیعی می‌باشد که دارای قدرت جذب بالایی است. علاوه بر پنبه، الیاف دیگری هم در تهیه حوله‌های ورزشی استفاده می‌شوند؛ این الیاف شامل: کتان، میکرو فایبر، مخلوط پنبه - پلی‌استر و بامبو یا خیزران می‌باشند. گرچه این الیاف هم اجناس خوبی هستند اما بهترین نوع الیاف برای حوله‌های ورزشی، به دلیل در دسترس بودن، جذب بالا و قدرت خشک‌کردن زیاد، پنبه می‌باشد. از طرفی هم حوله‌های ورزشی بیشتر با پوست صورت تماس دارند، پس بهتر است از جنس پنبه که لطافت خیلی زیادی دارد، باشند.

حوله‌هایی که دارای وزن کمتری هستند، سبک‌تر و ارزان‌تر می‌باشند. سعی کنید حوله‌های مرغوبی انتخاب کنید که بتوانید بارها و بارها آن را شستشو دهید. هرچقدر حوله ضخیم‌تر باشد، رطوبت بیشتری را جذب می‌کند و اگرچه این ویژگی بسیار خوبی است، اما شست‌و‌شو و خشک‌کردن آن سخت است. از این رو اگر دقت لازم را بکار نبرید، همین حوله که اسباب پاکیزگی است، به محلی برای رشد و انتقال باکتری تبدیل می‌شود.

یک نکته در مورد انتخاب سایز حوله‌های ورزشی؛ زمانی است که به ورزش اختصاص می‌دهید. اگر زمان ورزش شما یک یا بیشتر از یک ساعت است، حوله بزرگ‌تری می‌خواهید چون عرق ایجاد شده بیشتر است، در صورتی که زمان ورزش کمتر باشد، به تبع حوله کوچکتری نیاز است. اما حوله‌های کوچک هم از حوله‌های پرطرفدار هستند، چرا که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. در ضمن احتیاجی نیست که حوله‌های ورزشی در اندازه‌های بزرگ باشند. حوله‌های ورزشی باید طوری باشند که حمل آن‌ها راحت باشد. پس در مورد سایز آن‌ها دقت کنید.

الیاف بلند‌تر حوله منجر به نرم شدن و در نتیجه بیشتر شدن قدرت جذب حوله می‌شود، اما از آنجا که صحبت از حوله‌های ورزشی است نه استحمام، حوله‌هایی که دارای الیافی با اندازه متوسطی هستند، مناسب‌تر است.

 

خرید-حوله-ورزشی

نکات لازم برای نگهداری از حوله‌های ورزشی

- حوله را بعد از هر بار مصرف بشویید

بعد از هر بار استفاده، حوله‌های ورزشی را بشویید تا به منبع باکتری و قارچ و یا بوی نا‌مطبوع تبدیل نشوند.

- از نرم‌کننده‌ها استفاده نکنید

استفاده از نرم‌کننده منجر به باقی‌ماندن سیلیکون روی حوله می‌شود و در ادامه، سیلیکون هم مانع از جذب و رطوبت می‌شود. پس بهتر است در زمان شستشو از نرم‌کننده استفاده نکنید و یا به مقدار خیلی کم‌مصرف کنید.

- به مواد شوینده جوش شیرین اضافه کنید

این ترکیب منجر به رفع بوی بد حوله و همچنین نرمی حوله می‌شود. پس به‌عنوان نرم‌کننده هم می‌توانید از آن بهره ببرید.

- از شوینده‌ها زیاد استفاده نکنید

استفاده مکرر، آن هم به مقدار زیاد از شوینده‌ها منجر به کاهش استحکام و همچنین کاهش قدرت جذب حوله می‌شود. از آنجا که حوله‌های ورزشی جهت رفع عرق استفاده می‌شوند، برای شستشو نیازی به مواد شوینده‌ی چندانی ندارند.

- حجم زیادی از لباس را وارد ماشین لباسشویی نکنید

حوله‌ها را همراه با پوشاک یا لباس‌های زیادی وارد ماشین لباسشویی نکنید، چون در این صورت کاملاً تمیز نخواهند شد.

- ماهی یک‌بار برای شستشوی حوله، به آب سرکه اضافه کنید.

مواد شوینده اضافی، توسط سرکه می‌تواند گرفته شود و همچنین رفع بوی بد هم از آثار مصرف سرکه است. سرکه هیچ آسیبی به قدرت جذب حوله‌های ورزشی نمی‌زند؛ بلکه آن را به‌صورت ثابت، حفظ می‌کند.

- از آب داغ برای شستشوی حوله استفاده کنید

استفاده از آب داغ منجر به شستشوی تمیز‌تر و البته ضدعفونی بیشتر هم می‌شود.

- حوله‌ها را به‌اندازه خشک کنید، نه زیاد

استفاده زیاد از خشک‌کن منجر به فرسودگی الیاف می‌شود، خشک‌کردن هر پوشاکی و بخصوص حوله در هوای آزاد بهتر است.

- حوله‌ها را در بازه‌های زمانی مناسب، تعویض کنید

قبل از نخ‌نما شدن حوله‌ها، ازدست‌دادن قدرت جذب و بو گرفتن، حوله‌ها را تعویض کنید.

همانطور که متوجه شدید؛ برای ورزشکاران و ورزش دوستان، استفاده از حوله ورزشی یک ضرورت است، چرا که منجر به حفظ سلامت بدن و بخصوص پوست می‌شود. با درنظرگیری نکات گفته شده، سعی کنید بهترین حوله ورزشی متناسب با نوع ورزش و لایف‌استایل خود را انتخاب و خریداری کنید تا از شر قارچ‌ها یا سایر بیماری‌های پوستی در امان بمانید و همزمان با ورزش، سلامت خود را بهبود ببخشید.