فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید دستکش‌های ورزشی یا بدنسازی

در راهنما / راهنمای خرید

دستکش‌های ورزشی یا بدنسازی از جمله تجهیزات ورزشی هستند که جزو ضروریات ورزش به شمار می‌آیند، اما گاهی به دلیل تصور غلطی که از آن‌ها وجود دارد، ممکن است از تهیه و پوشیدن آن‌ها امتناع کنید. در حالیکه، این موضوع توسط متخصصین هم اثبات شده است که تمرینات قدرتی و سخت، منجر به ایجاد فشار و صدماتی از جمله زخمی شدن دست‌ها، کشیدگی و یا ضعیف شدن مچ ورزشکاران می‌شود.

در ادامه سعی می‌کنیم که ضرورت استفاده از دستکش را با دلیل و منطق برای شما عزیزان آشکار کنیم و همچنین ویژگی‌های لازم برای دستکش‌های ورزشی را یک به یک توضیح دهیم.

دستکش-های-ورزشی

از جمله دلایل ضرورت پوشیدن یک جفت دستکش ورزشی

- جلوگیری از ایجاد پینه و تاول در دستان

- کاهش فشار وارده به دست‌ها

- سرعت یافتن روند تبخیر عرق ایجاد شده در دستان

- افزایش انعطاف مچ و انگشتان

- افزایش قدرت عضلانی و در نتیجه تسهیل فرآیند استفاده از وزنه‌های سنگین‌تر و گاها با یک جفت ساق دست ورزشی هم استفاده می شود

- مراقبت از مچ دست در مقابل آسیب

- و ...

ویژگی دستکش ورزشی:

استحکام و کیفیت

از آنجا که قرار است شما برای یک مدت طولانی از دستکش‌ها استفاده کنید، پس کیفیت آن بسیار مهم است؛ طوریکه دستکش شما قابلیت شستشو داشته باشد. در مورد شستشوی دستکش‌های ورزشی، نکته‌ای وجود دارد و آن هم اینکه، برخی از دستکش‌ها بهتر است به‌صورت دستی و برعکس، برخی دیگر به‌صورت ماشینی شسته شوند؛ پس در این مورد دقت کافی را به خرج دهید. دستکش‌های ورزشی، علاوه بر دوام کلی، باید لایه‌های ضخیم و مستحکمی هم در بخش کف دست داشته باشند تا ضربه‌گیری کنند و از آسیب‌های احتمالی وارده جلوگیری بنمایند.

عدم لغزندگی

برای خرید این دستکش‌ها، هدف خود از خرید را فراموش نکنید. این دستکش‌ها دستکش بدنسازی هستند؛ یعنی پس از این، شما برای استفاده از دستگاه‌ها، وزنه‌ها یا انجام خیلی از تمرینات و ... باید از دستکش‌ها استفاده کنید. پس دستکش‌های ورزشی شما باید به گونه‌ای باشند که به شما اجازه جابه‌جا کردن، انجام‌دادن تمرینات و ... را بدهند؛ در غیر این صورت، توانایی نگه‌داشتن وزنه را از شما می‌گیرند که در نتیجه منجر به عدم انجام درست تمارین ورزشی و از آن مهم‌تر منجر به ایجاد آسیب و جراحت به ورزشکار می‌شوند. از جمله ویژگی‌های محدود کننده، لغزنده بودن دستکش است؛ دستکش‌های لغزنده به راحتی سر می‌خورند و شما را از استفاده از وزنه‌ها و دستگاه‌های ورزشی منع می‌کنند. توصیه می‌کنیم که دستکش‌هایی از جنس چرم و یا جیر استفاده کنید.

سایز دستکش بدنسازی

دستکشی اندازه دست شما است که قسمت‌های مختلف دستتان بعد از پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشد و انگشتان هم به راحتی حرکت کنند. همچنین دستکشی مناسب دستان شماست که برای انجام تمرینات ورزشی یا حرکت دادن وزنه‌ها و ... در دستانتان جابه‌جا نشود. انتخاب سایز دستکش، امر مهمی است که بهتر است از اهمیت آن چشم‌پوشی نکنید؛ زیرا در صورت مناسب نبودن اندازه دستکش با دستان شما، امکان وارد شدن آسیب هنگام استفاده از تجهیزات باشگاهی به شما وجود دارد.

خاصیت تنفس پذیری

دست‌های عرق کرده و خیس، علاوه بر لیز خوردن دستکش در دستان، منجر به استفاده‌ی نا‌درست از تجهیزات ورزشی می‌شود. اما وجود دستکش‌های ورزشی با پوشش مرکزی تنفس پذیر، قطعاً از این مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

میزان انعطاف پذیری

اگر به تازگی تمرینات و ورزش را آغاز کرده‌اید، دستکشی با انعطاف بالا انتخاب کنید و اگر هم ورزشکاری هستید که وزنه‌های سنگین به دست می‌گیرید، پس از دستکش‌هایی با انعطاف کم و یا به عبارت دیگر سخت استفاده کنید. دستکش‌های دارای انعطاف، به سرعت فرم دست را به خود می‌گیرند و در عوض، این موضوع برای دستکش‌های سخت، دیرتر اتفاق می‌افتد.

جنس دستکش

دستکش‌های چرم، انعطاف و توانایی تنفس کمتری دارند، با این وجود، موضوعی مهم‌تر از انعطاف و تنفس برای دستکش وجود دارد و آن هم پوشش دادن خوب دستان است که به سایز و اندازه دستکش هم بی‌ارتباط نیست. در عوض دستکش‌های نئوپرن، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و همچنین با داشتن خاصیت فتیله‌ای، عرق دستانتان را به سرعت دور می‌کنند (خاصیت تنفس پذیری).

لایه‌گذاری و پوشش

دستکش‌های ورزشی، فشار وارده ناشی از جابه‌جایی و برداشتن وزنه یا کار با سایر تجهیزات ورزشی را از طریق محافظت از مچ و دست، کاهش می‌دهند. دستکش‌های ورزشی، در قسمت مچ معمولاً دارای بند‌های قابل تنظیم هستند که با تنظیم و فیت کردن آن‌ها، می‌توان میزان حفاظت از دستان و بخصوص مچ را توسط دستکش افزایش داد. نوعی از دستکش‌ها وجود دارند به نام دستکش‌های پد‌دار که اغلب دارای پد‌های ژل مانند هستند. مزیت پد‌ها، انتقال وزن تجهیزات ورزشی مورد استفاده، به موقعیت‌های مناسب در دستان است. دستکش‌های حجیم ورزشی، انعطاف چندانی ندارند، اما از دستانتان در حین تمارین سخت ورزشی به بهترین شیوه حفاظت می‌کنند. دستکش‌های مخصوص بوکس و وزنه‌برداری، از جمله حمایتی‌ترین و با‌دوام‌ترین دستکش‌های ورزشی موجود در بازار هستند.

قیمت دستکش ورزشی

جنس، میزان سختی و نرمی، وجود یا عدم وجود خاصیت انعطاف‌پذیری و ... همگی از عوامل مؤثر بر روی قیمت یک جفت دستکش ورزشی می‌باشند؛ بنابراین، در این زمینه قیمت‌ها‌ی مختلفی ممکن است به چشم بخورد.

بیشتر بخوانید:

معرفی انواع دستکش ورزشی

جمع‌بندی

ورزش‌های موجود بسیار متفاوت هستند و از همین جهت انواع مختلف دستکش‌ها مختص ورزش‌های موجود، طراحی و به بازار عرضه شده‌اند؛ با این حال ویژگی‌های عمومی که وجودشان در یک جفت دستکش ورزشی ضروری است را برای شما عزیزان برشمردیم. هر دستکش ورزشی کار حفاظت و مراقبت از دستان و جلوگیری از ایجاد تاول را انجام می‌دهد. برخی از ورزشکاران دستکش‌های منعطف و بعضی دیگر، دستکش‌های سخت را برای ورزش انتخاب می‌کنند؛ چرا که توانایی حفاظت بیشتری را دارند. دستکش‌های ورزشی وزنه‌برداری هم با داشتن خاصیت فتیله‌ای مانع از جمع‌شدن عرق در دستان می‌شوند و در نتیجه آن‌ها را خشک و خنک نگه می‌دارند. قابل ذکر است خاصیت عدم لغزندگی در دستکش‌ها هم منجر به ثابت ماندن میله‌ها و وزنه‌ها در محل خود می‌شود. بهتر است قبل از خرید دستکش، همه‌ی این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید و با توجه به این موضوع که چه نوع دستکشی برای شما جهت انجام ورزش، راحت‌تر و در عین حال استاندارد‌تر است؛ تصمیم‌گیری کنید و دست به انتخاب و خرید بزنید. همچنین بهتر است بدانید شما می‌توانید هر نوع دستکشی که نیاز داشتید را با بهترین کیفیت از فروشگاه ما تهیه کنید.