فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ویژگی های یک کیف تنیس خوب

در راهنما / راهنمای خرید

اهمیت وجود یک کیف تنیس خوب، زمانی مشخص می‌شود که شما به‌عنوان یک بازیکن تنیس، برای حمل وسایل خود از جمله راکت، به وجود یک کیف احتیاج دارید. تنیس هم مثل سایر ورزش‌ها، برای خود تجهیزاتی دارد مثل راکت، کفش یا لباس مخصوص تنیس و گاهی اوقات تعدادی لوازم جانبی دیگر که برای حمل آن‌ها، مسلماً به یک کیف یا کوله و ... نیاز دارید. طی این مقاله، معیار‌های موردنیاز برای یک کیف تنیس خوب ذکر شده است، پس همچنان با ما همراه باشید.


ظرفیت کیف برای راکت تنیس:

کیف‌های تنیس از ۲-۱ تا حداکثر ۱۵ راکت را در خود جای می‌دهند و ظرفیت آن‌ها متفاوت است. مربیان تنیس که برای آموزش‌دادن به بقیه، به ۶ راکت و یا تعداد بالاتر احتیاج دارند؛ به یک کیف با ظرفیت ۹ تا ۱۵ راکت، نیاز دارند. اگر به غیر از چند راکت تنیس، کفش‌ها و تجهیزات دیگری هم دارید؛ در این حالت ساک‌های متوسط ۳ تا ۶ راکته، بهترین کیف تنیس برای شما عزیزان خواهند بود.

فضای کیف تنیس:

علاوه بر راکت‌های تنیس، کفش تنیس و لباس‌های تنیس هم برای راحت حمل شدن در کیف، نیاز به فضایی دارند. در بعضی از کیف‌های تنیس، فضای مخصوصی برای تعبیه کفش ورزشی تنیس قرار داده شده است تا از تجهیزات دیگر جدا باشد؛ در این صورت دیگر لازم نیست نگران انتقال آلودگی ناشی از زیره کفش به سایر تجهیزات داخل کیف شوید. اگر لوازم جانبی زیادی برای نگهداری دارید، پس بهتر است کیف‌ها یا ساک‌ ورزشی اورجینال  را انتخاب کنید که جیب‌ها و فضاهای بیشتری دارند.

 

ایمنی لوازم و راکت‌های تنیس:

اگر سالم ماندن تجهیزات ورزشی برای شما اهمیت بیشتری دارد و یا اینکه تجهیزات و به ویژه راکت‌های تنیس شما، از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ پس باید کیفی را انتخاب کنید که بتواند بهترین مراقبت را در شرایط مختلف از ابزار شما داشته باشد. این کیف تنیس درصورتی‌که دارای پوسته قالب گرفته و یا محفظه راکت حرارتی باشد؛ لوازم شما بخصوص راکت‌های تنیس را در امان نگه خواهد داشت.

کیف تنیس

کیفیت کیف تنیس:

کیفیت را می‌توان یکی دیگر از معیارهای مهم برای خرید ساک در نظر گرفت. کیفیت هر ساک ورزشی، به جنس پارچه استفاده شده، نوع دوخت و زیپ‌های بکار گرفته شده در آن بستگی دارد.

کیف‌های تنیس در جنس‌هایی مثل چرم، نایلون و پارچه دوخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های به‌خصوصی دارند. اگر وسایل و تجهیزات زیادی برای حمل دارید و یا اینکه برای رسیدن به زمین تنیس، مسیرتان را پیاده طی می‌کنید، پس باید بدانید که نوع چرم برای شما مناسب نیست؛ زیرا چرم وزن زیادی دارد و این موضوع منجر به تولید فشار بیشتر بر روی شما می‌شود. کیف‌های نایلونی از استحکام بالایی برخوردار هستند و این یک ویژگی مثبت برای آن‌ها محسوب می‌شود، از طرفی هم وزن سبکی دارند و به‌راحتی حمل می‌شوند. کیف‌های پارچه‌ای هم از وزن سبکی برخوردار هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه برای انتخاب یک کیف تنیس، ضد آب بودن کف آن می‌باشد؛ چرا که اگر کف کیف شما خاصیت ضد آبی داشته باشد از خیس شدن تجهیزات، هنگام قرارگرفتن در مجاورت آب جلوگیری می‌کند.

 

انواع کیف تنیس:

تولیدکنندگان کمپانی‌های تجهیزات ورزشی مثل اسیکس، ویلسون، بابولات و ... لوازم و تجهیزات بخصوص کیف‌های ورزشی را در انواع مختلفی تولید می‌کنند.
 
· کوله پشتی تنیس، از جمله کیف‌های تنیسی است که طرفداران زیادی دارد، اما گفته می‌شود که کوله‌پشتی‌های ورزشی تنیس به‌ویژه برای آنان که با استفاده از دوچرخه یا موتور به زمین بازی رفت‌وآمد می‌کنند، بهتر است. تنها تفاوتی که بین کوله‌پشتی‌های تنیس و کوله‌پشتی‌های معمولی وجود دارد؛ فضای مخصوصی است که در کوله‌های تنیس برای تعبیه راکت، طراحی شده‌اند. معمولاً هم کوله‌های تنیس انتخاب شده از طرف مردم، به‌گونه‌ای است که علاوه بر تنیس، برای استفاده در جاهای دیگر هم کاربرد داشته باشند و عموماً هم کوله‌ها همین‌طور هستند. Super Tour و Super Tour Pro Staff از انواع کوله‌های تنیس می‌باشند. کوله‌های تنیس با دو بند که بر روی شانه‌ها قرار می‌گیرند، به‌راحتی در همه جا و در هر شرایطی قابل حمل هستند.
· ساک‌های اسپورت تنیس، از ساک‌هایی ورزشی است که حتی برای ورزش‌های دیگر هم قابل استفاده هستند. مدل‌های Tour Duffle و Clash Large Duffle از جمله ساک‌های اسپرت پرطرفدارهستد. ساک‌های اسپورت، در قسمت بالای ساک، دو دسته دارند؛ که با قفل شدن در هم، به یک بند تبدیل می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابجا کرد.
· ساک‌های چرخدار تنیس برای افرادی مناسب است که پیاده به زمین بازی می‌روند و از طرفی هم مسافت زیادی را پشت سر می‌گذارند. این ساک‌ها هم معمولاً فضای زیادی برای تعبیه تجهیزات ورزشی دارند.
· آنان که جز راکت تنیس، وسایل چندانی برای حمل ندارند، می‌توانند از کاور‌های تنیس به‌جای کیف آن‌ها بهره ببرند.
· کیف‌های بنددار تنیس که بند آن‌ها از فوم پر شده باشد هم برای طی مسافت‌های طولانی بسیار خوب و مناسب هستند.

کیف تنیس

طرح و رنگ کیف تنیس:

طرح و رنگ، آخرین فاکتور برای انتخاب و خرید یک کیف ورزشی مناسب است که اهمیت آن برای برخی از افراد، نسبت به دیگران دو چندان است. رنگ‌بندی کیف، کفش و لباس و همچنین وجود تناسب بین آن‌ها، برای آراسته به نظر آمدن بسیار حائز اهمیت است. برای درک بهتر این موضوع، چند نمونه برای شما عزیزان مثال می‌زنیم.

اگر راکت‌های شما از نوع کلش ویلسون است، آن‌ها را با کیف تنیس Clash Tour 3 Compartment ست کنید؛ چرا که ترکیب رنگ آن با راکت‌های ویلسون مشابه است و می‌توانید آن‌ها را ست کنید.

اگر راکت‌های مورد استفاده شما از راکت‌های سری پرو استاف می‌باشند، پس کیف Super Tour Pro Staff ، گزینه مناسبی برای خرید می‌باشد.

 

جمع‌بندی:

تفاوتی ندارد چه سلیقه‌ای دارید و کیف تنیس موردعلاقه شما کدام است، به یاد داشته باشید آنچه که بیشتر حائز اهمیت است، یک انتخاب هوشمندانه می‌باشد و تحقق آن زمانی است که شما نیاز خود را از هر لحاظ آنالیز کنید. در هر حال، امیدواریم نکات گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشند. شما می‌توانید تمامی تجهیزات ورزشی موردنیاز خود از جمله کیف تنیس، کش‌های ورزشی و ... را در بالاترین کیفیت به راحتی از فروشگاه اسپرت لند تهیه کنید.