فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

افزایش قد را با این ورزش‌ها احساس کنید

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

افزایش قد، آرزویی است که خیلی از افراد به دنبال انجام اقداماتی برای تحقق آن هستند؛ اما گاهی نمی‌دانند برای این کار باید به چه کسانی اعتماد کنند. این فرایند، روندی است که یک شبه اتفاق نمی‌افتد و به مدت‌ها تلاش مداوم و اراده‌ی خستگی‌نا‌پذیر احتیاج دارد. اینجا در این مطلب هر آنچه که برای تحقق رویا‌ی همیشگی خود نیاز دارید، خواهیم گفت؛ اگرچه باید به این نکته اشاره کنیم که هر شخصی با هر ویژگی و ظاهری که دارد زیباست؛ بنابراین بدون توجه به نظرات دیگران زندگی کنید.

یک نکته‌ی حائز اهمیتی که گفتن آن را ضروری می‌دانیم این است که قد تنها به فاکتوری مثل ورزش بستگی ندارد، بلکه علاوه بر آن عواملی مثل ژنتیک، تغذیه و خواب کافی نیز بسیار موثر هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. مخصوصا ژنتیک که تاثیری بسیار قابل توجه در این زمینه دارد، به نحوی که ورزش و تغذیه تحت‌تاثیر ژنتیک می‌توانند اثری را از خود بروز دهند، یعنی تا جایی که DNA شما اجازه دهد، قد شما رشد می‌کند. حرکات کششی بهترین نوع ورزش برای افزایش قد است و ما قصد داریم تا مهم‌ترین آن‌ها را به شما آموزش دهیم تا در صورت امکان به مرور زمان شاهد افزایش قد خود باشید.

حرکات کششی برای افزایش قد

افزایش-قد

بارفیکس زدن

بارفیکس یکی از آن ورزش‌های مهم برای افزایش قد است. تاثیر اعجاب‌انگیز آن، مانع از کنارگذاشتن این حرکت می‌شود. آویزان شدن از میله‌ی بارفیکس باعث می‌شود که نیروی جاذبه‌ی زمین و وزن پایین‌تنه بر مفاصل و ستون فقرات بیفتد. تسلط بر این حرکت و انجام آن به تعداد زیاد، به صرف زمان کافی نیاز دارد؛ پس عجله نکنید و با صبر و حوصله کافی ادامه دهید.

افزایش-قد

حرکت کششی شنا (شنا روی خشکی)

این حرکت به نام دست‌وپای مخالف نیز شناخته می‌شود، برای انجام آن باید دراز بکشید، آن هم به شکم.

برای اینکه عضلات خود را آزاد کنید؛ تلاش کنید در همین حالت بدن خود را بکشید و هر بار نیز دست‌ها و پا‌ها‌ی خود را از پشت به بالا بکشید و کشش آن‌ها را نیز کمی بیش‌تر کنید. در‌ضمن دست و پا‌ها‌یتان را می‌توانید به طور هم‌زمان با هم نیز بالا ببرید.

افزایش-قد

پل

پل، تمرینی است که با ایجاد کشش در ستون فقرات و پا‌ها همراه می‌باشد؛ از همین جهت در افزایش قد نقش بزرگی را ایفا می‌کند.. در ابتدا روی زمین دراز بکشید و در همین حالت، زانوهای خود را خم کنید. سعی کنید به‌آرامی باسن خود را بالا ببرید و به مدت ۳۰ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. در‌ضمن لازم است این حرکت را ۱۰ مرتبه انجام دهید. انجام پیوسته‌ی این حرکت به طور روزانه، انعطاف بدن شما را به مرور زمان افزایش می‌دهد..

افزایش-قد

کبری

حرکت کبری یکی از انواع حرکت‌های کششی در یوگا است که موجب افزایش انعطاف بدن و کشیده شدن مهره‌ها‌ی کمر می‌شود.

روی زمین به شکم دراز بکشید و کف دست‌ها‌یتان را نیز در مقابل خود به زمین بگذارید. حالا بالا‌تنه‌ی خود را باتکیه‌بر دست‌ها بلند کنید. سعی کنید که سر خود را خم نکنید و هرچقدر می‌توانید آن را صاف نگه‌دارید‌. به مدت ۵ تا ۳۰ ثانیه، همین حالت خود را حفظ کنید. هر روز این تمرین را ۳ یا ۴ بار انجام دهید و منتظر تاثیرات شگفت‌انگیز آن در آینده باشید.

افزایش-قد

سوپر کبری

سوپر کبری در واقع حرکتی شبیه به کبری اما چند مرحله بالا‌تر از آن است که قدرتمند‌تر و موثر‌تر از کبری است. همان حالت کبری را به خود بگیرید و درحالی‌که به شکم دراز کشیده‌اید بالا‌تنه‌ی خود را روی دست‌هایتان نگه دارید. بدن خود را به شکل وی قرار دهید و همراه با آن سر خود را به سمت بالا بگیرید و گردنتان را به‌طرف پشت خم کنید. بعد از حفظ این حالت به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه، درست زمانی که کشش را احساس کردید، مجددا به حالت آزاد برگردید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

افزایش-قد

ضربدری

این حرکت، حرکتی است که می‌توانید آن را به‌راحتی، حتی در حین تماشا‌ی فیلم مورد علاقه‌ی خود نیز انجام دهید. برای انجام این تمرین، لازم است که حتما بایستید، سپس دست راست و زانو‌ی چپ خود را بالا بیاورید و به هم نزدیک کنید (حرکت ضربدری). بعد از انجام این تمرین به تعداد ۸ مرتبه، این کار را با دست و زانو‌ی مخالف خود نیز انجام دهید.

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید.

رول آپ پیلاتس

رول آپ پیلاتس، حرکتی است که برای کشش بالا‌تنه بدن، تمرین کاملا مناسبی است و در‌ضمن می‌توانید آن را روی هر سطحی انجام دهید. این تمرین هم جزو تمرینات بسیار موثر برای افزایش قد است.

روی یک مت یوگا به پشت دراز بکشید و دست‌ها‌ی خود را کاملا در کنار بدن به‌صورت کشیده قرار دهید. سعی کنید بدون خم‌کردن زانوها، پا‌ها‌ی خود را از قسمت کمر خم و دراز کنید، طور یکه پا‌ها‌یتان را به سمت صورت خم کنید. به حدی که به بدنتان آسیب نرسد، پا‌ها را خم کنید و در ادامه تلاش کنید آن‌ها را از بالای سر خود عبور دهید. سه بار این تمرین را در حدی که توانش را دارید انجام دهید (لطفا از خود انتظار نداشته باشید که از همان دفعات اول بتوانید پا‌ها‌ی خود را به اندازه‌ی کافی خم کنید، در حد توان آن را انجام دهید، نه کمتر و نه بیشتر. به‌این‌ترتیب کم‌کم کشش در ناحیه ستون فقرات بیش‌تر می‌شود و رفته‌رفته بدن شما از خود انعطاف بیش‌تری نشان می‌دهد. پس لطفا در روند کار عجول نباشید).

کشش روبه‌جلو

روی زمین بنشینید و یک لگ ورزشی زنانه مناسب بپوشید و بدن خود را کاملا صاف نگه‌دارید. پا‌ها‌ی خود را دراز کنید و آن‌ها را کمی از هم فاصله دهید. بدون خم‌کردن زانو‌ها‌یتان، دست‌ها را به طور کشیده به سمت پا‌ها‌یتان ببرید و سعی کنید آن‌ها را بگیرید. اگر نمی‌توانید دست خود را به‌اندازه‌ای دراز کنید که پا‌ها‌یتان را بگیرید، پس در عوض سعی کنید تا حد امکان دست‌ها را به پا‌ها‌یتان نزدیک کنید.

افزایش-قد

ورزش‌های گروهی

ورزش‌ها‌یی مثل والیبال و بسکتبال نیز از ورزش‌ها‌یی هستند که هم کاملا می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و هم اینکه با حرکات کششی که در طول بازی همراه آنان هست، قد خود را تا حد امکان افزایش دهید. اگر این ورزش‌ها را دوست دارید و یا مایل هستید که هیجان خود را نیز به‌نوعی خالی کنید، این ورزش‌ها گزینه‌ها‌ی بسیار مناسبی هستند.

جمع‌بندی

تا اینجا‌ی کار متوجه شدیم که افزایش قد، فرایندی است که به فاکتور‌ها‌یی مثل ژنتیک، تغذیه، خواب کافی و البته ورزش بستگی دارد. بعلاوه اینکه گفتیم ژنتیک مهم‌ترین نقش را در اندازه‌ی قد هرکسی ایفا می‌کند؛ اما می‌توان به‌وسیله‌ی سایر عوامل ذکر‌شده تاحدی‌که ژنتیک اجازه می‌دهد، رشد کرد. پس از همین حالا شروع کنید و با یک برنامه‌ریزی مناسب، نه‌تنها وضعیت خواب و تغذیه‌ی خود را بهبود دهید، بلکه حرکات کششی که در این مطلب ذکر شد را نیز مرتبا به طور روزانه انجام دهید.