فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ویژگی های کفش باشگاه بدنسازی

در راهنما / راهنمای خرید

کفش باشگاه بدنسازی، تنها کفشی است که برای محیط باشگاه و تمرین‌کردن در آن مناسب است. امروزه رفتن به باشگاه به یکی از تفریحات مردم تبدیل شده است که هم می‌توان از آن لذت برد هم اینکه سلامتی را حفظ کرد. این بهترین روش برای حفظ سلامتی و یا حتی بهبود وضعیت آن است. مشغله، کار و ترافیک، هیچ‌کس و هیچ چیزی نباید مانع از تلاش شما برای بهبود وضعیت جسمانی‌تان شود.

رفتن به باشگاه قطعاً اصولی دارد که حتماً باید به آن‌ها عمل کنید؛ یعنی در صورت بها دادن به این اصول، می‌توانید به‌درستی ورزش کنید، در غیر این صورت به خودتان آسیب می‌زنید. تهیه‌ی لباس‌ها‌ی مخصوص و همچنین کفش مخصوص باشگاه، جزو اولین کار‌ها‌یی است که برای باشگاه رفتن باید انجام دهید. اگر قصد دارید که به باشگاه بروید و عضلات خود را تقویت کنید و یا کالری بسوزانید، همچنان به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید. در این مقاله قصد داریم با راهنما‌یی‌ها‌ی لازم، شما را در خرید بهترین کفش بدنسازی راهنمایی کنیم.

کفش-باشگاه-بدنسازی

انتخاب حوزه‌ی فعالیت

لازمه‌ی انجام هر کاری بخصوص ورزش‌کردن، آن هم به‌صورت حرفه‌ای و اصولی تامین لوازم و تجهیزات آن است. تمریناتی که در باشگاه‌ها‌ی بدنسازی انجام می‌شوند، می‌توانند به شکل‌ها‌ی هوازی، قدرتی، ایروبیک و یا وزنه‌برداری باشند. در واقع انجام تمرینات هرکدام از این حوزه‌ها، به هدف شما از باشگاه رفتن بستگی دارد. بعد از ورود به باشگاه، شما باید یکی از این حوزه‌ها را با مشورت و کمک مربیان متخصص باشگاه انتخاب و به شکل تخصصی آن را دنبال کنید. تفاوتی ندارد که شما با کدام هدف و یا با کدام یک از حوزه‌ها‌ی ورزشی فعالیت خود را انجام می‌دهید، کفش باشگاهی که بالا‌ترین کیفیت و رضایت را به شما می‌دهد، کفش مناسبی برای شماست.

کفش‌ باشگاه زنانه، قدرت و مقاومت کافی را به پا‌ها‌ی شما می‌دهند تا به‌خوبی با رعایت تمام استاندارد‌ها‌ی لازم، فعالیت‌ها‌ی بدنسازی خود را انجام دهید. کفش‌ها‌ی معمولی که روزانه می‌پوشید، ویژگی‌ها‌ی قابل‌توجهی دارند که کاملاً متناسب با فعالیت‌ها‌ی روزمره هستند و به‌خوبی هم از پا‌ها‌ی شما مراقبت و پشتیبانی‌ها‌ی لازم را به عمل می‌آورند؛ بنابراین برای فعالیت‌ها‌ی سنگین‌تر از کار‌ها‌ی روزمره که به تحمل فشار بیش‌تری نیاز دارید، نمی‌توانید از کفش‌های معمولی و روزمره استفاده کنید. شما می‌توانید برای مدتی با کفش‌ها‌ی معمولی خود در باشگاه فعالیت کنید؛ اما این مورد، یک امر همیشگی نیست و روز‌به‌روز فشار و آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شوید.

با این اوصاف کفش‌ها‌ی اسپرتی که می‌پوشیم و یا سایر کفش‌ها‌یی که در محیط‌ها و یا ورزش‌ها‌ی دیگر کاربرد دارند، به‌هیچ‌وجه مناسب باشگاه بدنسازی نیستند. بهتر است با پرداختن هزینه‌ی کافی، کفش باشگاه با‌کیفیتی را خریداری کنید تا همیشه از ورزش‌کردن در باشگاه، لذت ببرید و به هدف خود برسید.

انتخاب کفش بر اساس فعالیت شما

فعالیت‌ها‌ی متنوعی در حوزه‌ها‌ی مختلف ورزشی در باشگاه انجام می‌شوند و کفش‌ها‌ی هر یک از این حوزه‌ها، ویژگی‌ها‌یی دارند که با آن فعالیت‌ها متناسب هستند؛ بنابراین همان‌طور که گفته شد لازم است در ابتدای کار، زمینه‌ی فعالیت خود را انتخاب کنید تا بهترین تجربه را در خرید کفش و ورزش‌کردن به دست آورید. در اینجا نمونه‌هایی از این کفش‌ها همراه با ویژگی‌ها‌ی آنان ارائه شده است.

اگر حوزه‌ی فعالیت شما به استفاده از تردمیل و یا اسپینینگ مربوط می‌شود، باید از کفش‌ها‌یی که به دویدن یا به‌عبارت‌دیگر دو (رانینگ) مربوط هستند استفاده کنید. کفش باشگاه بدنسازی شما باید در عین دارابودن استحکام و دوام کافی، زیره‌ی نازکی داشته باشد. این نکته‌ی ظریف به حفظ بهتر تعادل شما در باشگاه منجر می‌شود.

اگر ورزش TRX انجام می‌دهید، کفشی مناسب است که زیره‌ی نرم و خیلی راحتی داشته باشد. در این صورت انجام تمرین‌های TRX برای شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد، در‌ضمن با پوشیدن این کفش‌ها در حین ورزش احساس خستگی نمی‌کنید.

 

نکته‌ی مهم برای خرید

یک نکته طلایی در رابطه با خرید کفش پیاده روی مردانه وجود دارد که بهتر است آن را بدانید و به‌خوبی رعایت کنید. در طول روز همه مشغول انجام فعالیت‌ها‌یی مثل کار، مدرسه، دانشگاه و ... هستند و این یعنی ساعات طولانی را باید در رفت‌وآمد باشند و هرچه زمان به شب نزدیک‌تر می‌شود، تورم پا‌ها افزایش می‌یابد. در‌نتیجه خرید خود را به ساعات آغازین روز موکول کنید که پا‌ها در حالت و اندازه‌ی طبیعی خود قرار دارند. در غیر این صورت کفشی را خواهید خرید که اندازه‌ای نا‌متناسب و بزرگ‌تر از پا‌ها‌ی شما دارد. نتیجه‌ی استفاده از این کفش، زخم شدن پا‌ها‌یتان و یا حتی وقوع اتفاقاتی در حین انجام تمرینات می‌شود که کاملاً به شما آسیب می‌رساند.

 

تفاوت کفش باشگاه ورزشی بدنسازی مردانه با زنانه

تفاوت ویژه‌ای بین این کفش‌ها وجود ندارد مگر در مورد ریزه‌کاری‌ها‌یی که در کفش‌ها‌ی باشگاه بانوان بکار می‌رود. کفش‌ها‌ی باشگاه بدنسازی زنانه، به‌گونه‌ای تولید می‌شوند که فشار وارده بر نواحی زانو، قوزک و پنجه‌ی پا را کاهش می‌دهند. دلیل این تفاوت به حساسیت بیش‌تر این نقاط در بانوان مربوط می‌شود. این نکته‌ی بسیار جالب و ظریفی است که تولید‌کنندگان هم باید به‌خوبی به آن توجه کرده‌اند.

کفش-باشگاه-بدنسازی

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک .اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید
 
 

سردکردن بعد از فعالیت‌ها‌ی بدنسازی

بعد از فعالیت‌ها‌ی بدنسازی که همراه با کفش باشگاه بدنسازی صورت می‌گیرد، نوبت به سردکردن می‌رسد. سردکردن یکی از ضروری‌ترین کار‌ها‌یی است که هر ورزشکاری باید بدون توجه به جایگاه و حوزه‌ی ورزشی خود، آن را انجام دهد. سردکردن ضروری است؛ چرا‌که باقی‌ماندن عضلات در حالت انقباض برای مدت طولانی، باعث واردآمدن صدمات جدی می‌شود. یک نکته‌ی دیگر در مورد سردکردن که بسیار مهم است و ممکن است اغلب افراد نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، کفش است. کفشی که برای سردکردن استفاده می‌کنید باید متفاوت از کفش باشگاه شما باشد؛ چون کاربرد و ویژگی‌ها‌ی متفاوتی دارد و نمی‌توانید آن‌ها را به‌جای هم استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

راهنمای خرید رکابی بدنسازی

 

 جمع‌بندی

ورود به هر محیطی، نیازمند تهیه لباس و یا لوازمی است که مخصوص همان محیط است. شروع فعالیت‌ها‌ی باشگاهی نیز به همین صورت است. همان‌طور که متوجه شدید انتخاب کفش باشگاه بدنسازی، به رعایت نکات و ظرافاتی بستگی دارد که توجه یا عدم توجه به آن‌ها مستقیماً بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد. پس لطفاً این موضوع را دست‌کم نگیرید. مطابق چیزی که قبلاً اشاره کردیم، بعد از اینکه به کمک‌مربی حرفه‌ای حوزه‌ی فعالیت خود در باشگاه را انتخاب کردید، کفشی یا تیشرت اسپرت زنانه را خریداری کنید که دارای ویژگی‌ها‌یی متناسب با زمینه‌ی فعالیت شماست. در این صورت می‌توانید با بالا‌ترین کیفیت ممکن در باشگاه شروع به فعالیت کنید و از آسیب‌های احتمالی نیز به‌خوبی پیشگیری کنید. در صورت تمایل برای خرید کفش ورزشی شما می‌توانید از مدل‌های موجود در سایت ما دیدن کنید.