فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ویژگی های یک کفش ورزشی استاندارد

در راهنما / راهنمای خرید

انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی یا انجام حرکات ورزشی یکی از موارد مهم برای ادامه فعالیت موثر ورزشکار در امر ورزش می باشد. زمانی که وارد مغازه یا فروشگاه کفش ورزشی می شوید بهترین حالت برای یک انتخاب مناسب، اطمینان از راحت پوشیدن کفش و دلچسب بودن آن، زمان پا کردن و حرکت کردن بر روی زمین می باشد. به طوری که تمام اجزای آن از پاشنه تا پنجه و رویه، کاملا راحت باشد. یک کفش ورزشی مردانه خوب می تواند دویدن های طولانی را برایتان آسان کند. در نتیجه به دنبال کفشی باشید که برای دویدن طراحی شده باشد. پوشیدن کفش ورزشی نامناسب برای فعالیت های ورزشی، منجر به بروز مشکلات مختلفی درپای فرد خواهد شد. به همین دلیل خرید کفش ورزشی مناسب می تواند یک ورزش لذت بخش را برایتان فراهم سازد. در ادامه مطالب درباره مشخصات کفش ورزشی خوب به توضیح بیشتری خواهیم پرداخت.

ویژگی-کفش-ورزشی

برای خرید مناسب کفش ورزشی چه مواردی باید مد نظر قرار داده شود؟

پاشنه کفش ورزشی

زمان خرید کفش ورزشی باید قادر باشید پس از بستن بندهای کفش ورزشی، پا را به آسانی از داخل کفش بیرون آورید. در این حالت پاشنه پای شما آزادی عمل دارد و به هیچ عنوان در درون کفش اذیت نخواهد شد.

رویه کفش ورزشی

رویه مناسب کفش ورزشی، باید طوری طراحی شود که به پای شما فشاری وارد نکند، به طوری که اگر بندهای کفش را بستید، فشار باعث آزار دادن پای شما نشود. آستر و پوشش درون کفش باید نرم باشد و به هیچ عنوان حالت برآمدگی نداشته باشد.

کف پا

اگر به انحنای کف پای خود دقت کنید خواهید دید که این انحنا در بعضی از افراد به شکل یک قوس و در بعضی دیگر به شکل صاف خواهد بود. پس بهتر است برای خرید مناسب کفش ورزشی مناسب به مشخصات کف پا دقت کنید. زیرا این مورد درباره اشخاص مختلف، متفاوت خواهد بود.

انتخاب سایز کفش

بهتر است بدانید سایز کفش های مختلف ورزشی با یکدیگر متفاوت است. برای آنکه احساس راحتی در پیاده روی و یا دویدن داشته باشید بهتر است کفشی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب سایز پای شما باشد.

ویژگی-کفش-ورزشی

فرم و شکل پای شما در انتخاب کفش ورزشی مهم است

پای هر فرد با دیگری متفاوت است به همین منظور پای برخی باریک تر، برخی دیگر پهن و کوتاه هستند. مدلهای کفش ورزشی به تناسب هر پا به نسبت زیاد هستند. در انتخاب کفش اسپورت مردانه مهم است که پا منقبض نباشد، همچنین از طرف دیگر، فضای زیادی هم بین کفش و پا وجود نداشته باشد. در غیر این صورت نقاط فشار و تاولها به سرعت در پا ایجاد میشوند. همه ورزشها شبیه هم نیستند درنتیجه کفشهای ورزشی با هم متفاوت‌اند.

خرید کفش ورزشی همراه با انتخاب یک جوراب مناسب کفش

زمان زیادی را برای امتحان کردن کفشهای ورزشی اختصاص بدهید. ممکن است 45 دقیقه طول بکشد تا مدل و مارک مناسب برای یک نوع پا خاص انتخاب شود. مهم است که کفش‌های ورزشی با جوراب‌های کنترل رطوبت پوشیده شوند تا پاها در طول فعالیت‌های ورزشی خشک باقی بمانند. همچنین جوراب های ورزشی زنانه احتمال تاول پا را به حداقل میرساند و بوی پا را به حداقل میرساند. اگر کفش ورزشی مناسبی پیدا کردید، دو جفت بخرید. تولید اکثر مدلهای کفش ورزشی اصل هر 12 تا 15 ماه یکبار متوقف میشوند.

خرید کفش در زمان نامناسب

بهتر است بدانید برای خرید کفش ورزشی مناسب در ساعات مختلف روز، به علت ورم کردن پا در روز بهتر است خرید کفش انجام نشود و در ساعات پایانی بعد از ظهر یا شب اقدام به این کار صورت گیرد.

 

کفش ورزشی مناسب چه قسمت هایی دارد؟

1-هر کفشی اعم از ساده تا ورزشی، دارای بخش جلویی است. این ناحیه از کفش باید طوری طراحی شود که انگشتان پا به آسانی بچرخد و حرکت کند.

2_کفش های ورزشی، دارای محافظی هستند که بخش مچ پا را حفظ می نمایند.

3_زبانه کفش باید نرم و بلند باشد. به طوری که از هر گونه فشار مانند بند و ..جلوگیری شود.

4_منطقه بیرونی کفش یا پشت کفش باید طوری طراحی شود که امکان ضربه گیری را داشته باشد.

5_توجه داشته باشید کف داخلی کفش باید دارای پوشش نرمی باشد و درضمن دارای قوس مناسب برای پا باشد. به طوری که پا به آسانی داخل و خارج کفش قرار گیرد.

6_کفش ورزشی باید دارای محافظی باشد در جهت نگه داشتن ثابت پاشنه پا، تا پاشنه پا آسیب نبیند.

ویژگی-کفش-ورزشی

تفاوت خرید کفش مردانه با کفش زنانه چیست؟

برای خرید کفش ورزشی مناسب مردانه، وزن افراد دارای اهمیت بسیار می باشد. کفش های مردانه حرفه ای چند منظوره برای هر فرد و در هر سبکی آسان، قابل استفاده و مناسب خواهد بود. کفش کتونی حرفه ای برای پیاده روی آقایان، طی کردن مسافت های زیاد مانند جنگل رفتن و ..حتی مهمانی رفتن مورد استفاده قرار می گیرد و در ضمن آقایان مانند خانومها به رنگ و تعویض زیاد کفش اهمیت نمی دهند و تنها کارایی کفش برایشان مهم می باشد.

برعکس موارد بالا، بانوان به رنگ، کیفیت و زیبایی محصولات ورزشی دقت زیادی دارند و چون دنبال تنوع هستند علاقه زیادی به تعویض کفش دارند. بنابراین اگر قصد خرید کفش ورزشی زنانه دارند به دنبال همه نوع ویژگی خاص این محصول هستند و البته برای میهمانی ها و اماکن مختلف از کفش مختص به آن محل استفاده می کنند.

انتخاب کفش متناسب با رشته ورزشی

هر رشته ورزشی دارای پویایی ویژه ای است که کفش باید با آن مطابقت داشته باشد. مثال: فردی که فوتبال کار می کند باید کفشی خریداری کند که دارای گل میخ لاستیکی یا فلزی برای چسبیدن خوب به چمن باشد. یا کفش های ورزش بیس بال باید بتوانند در برابر آلودگی واکنش نشان دهند و یا مثلا ورزشی مثل فوتسال که در داخل سالن اجرا می شود. بعضی از کفش های ورزشی دارای کفی طبی هستند. که این مورد باعث افزایش عملکرد و جلوگیری از صدمات به پا خواهد شد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کفش های ورزشی این است که به کاهش خطرات، صدمات، آسیب دیدگی پای افراد در حین ورزش و تمرینات سخت کمک خواهد نمود.

بعضی از افراد در زمان ورزش از کفش هایی ساده استفاده می کنند که این باعث می شود که پا دچار پیچ خوردگی، فشار، ضرب خوردگی شود و گاهی پا آنقدر دچار مشکل می شود که هیچ کاری برای آرام کردن درد پا پیدا نخواهید کرد.

 

ویژگی-کفش-ورزشی

انواع کفش ورزشی

کفش دویدن

کفش دویدن اسکیچرز زنانه ورزشکار، باید قدرت جذب ضربه داشته باشد، سبک، انعطاف پذیر باشد. اگر کفشی دارای ویژگی یاد شده باشد به جلوگیری از التهاب ران، درد پاشنه، شکستگی، استرس کمک زیادی کرده است.

کفش پیاده روی

کفش پیاده روی باید دارای رویه نرم و راحت و زیر صاف باشد.

کفش ایروبیک

برای جلوگیری از خستگی پا، این مدل کفش سبک طراحی شده است. دربخش زیرین کفش، جذب شوک اضافی داشته باشد.

کفش تنیس

افرادی که تنیس بازی می کنند باید کفش هایی مختص با این حرفه ورزشی پا کنند تا با حرکات سریع بتوانند فعالیت ورزشی مناسبی داشته باشند.

جمع بندی


برای انجام انواع و اقسام فعالیت های ورزشی، کفش های متنوع با مدل مختص به همان ورزش طراحی و تولید شده است. کفش ورزشی یک کفش تزیینی نیست. بلکه کفشی است که به ورزشکار برای انجام بهتر حرفه ورزشی کمک بسیاری می نماید. در بازارهای مختلف، انواع و اقسام مدل، برند با قیمت های مختلف وجود دارد که البته با پرس و جو درباره میزان کارایی هر یک می توانید بهترین و مطلوبترین خرید را در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشید.