فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید لباس دویدن مخصوص خانم ها

در راهنما / راهنمای خرید

راهنمای خرید لباس دویدن 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید برنامة منظمی برای دویدن خود داشته باشید، پس حتماً به دنبال تجهیزات و لباس مناسبی برای این کار می‌گردید.

شلوار ورزشی زنانه به‌عنوان یک لباس ورزشی می‌تواند در باشگاه‌ها، انجام حرکات ورزشی، تفریحات و حتی به‌عنوان شلوار راحتی در منزل استفاده شود. ورزش برای بانوان باعث جوان ماندن آن‌ها شده و حتی باعث تقویت کلی بدن می‌شود. همچنین بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی کنید.

 

منظور از لباس مناسب دویدن چیست؟

جدا از خود بحث ورزش دو در سطوح بالا و مسابقات، بیرون رفتن از خانه و دویدن یا به عبارتی ورزش‌کردن، راهی عالی و کم‌هزینه برای رسیدن به‌تناسب اندام است. اما موضوعی که بسیاری در این زمینه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، یافتن لباس مخصوص دویدن برای فصول مختلف است.

با انجام ورزش‌های گوناگون ضربان قلب بالاتر رفته و سوخت‌وساز بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو فرد دونده رطوبتی ناشی از عرق را بر روی سطح پوست خود حس خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان گفت لباس مناسب برای دویدن لباسی است که عرق و یا رطوبت خارج‌شده از پوست بدن را در خود جذب کند و گرمای بدن را حفظ کند.

اگر لباسی که برای دویدن استفاده می‌کنید فاقد این شرایط باشد ممکن است حتی باعث مریضی شما نیز بشود.

البته صرفاً این موضوع کافی نیست و جنس پارچه و نوع لباس نیز در این امر مؤثر است. درواقع دویدن جدای از لباس مخصوص، نیاز به کفش مناسب، شلوار نسبتاً راحت و لباس با قابلیت جذب عرق دارد.

لباس مخصوص دویدن 

ورزش دو هم مثل هر ورزش دیگری نیازمند لباس مخصوص به خود است. اگر لباسی که در هنگام دویدن از آن استفاده می‌کنید جلوی دست‌وپای شما را بگیرید و یا نتواند دمای بدن را به‌خوبی تنظیم کند، کار برای شما سخت می‌شود. پس چه مبتدی باشید چه حرفه‌ای باید از لباس مخصوص ورزش دو استفاده کنید.

لباس مناسب دویدن چیست؟

موارد زیر برای دویدن در مکان‌های مختلف مثل جاده، پارک و یا لب دریا مناسب هستند:

- شلوار چسبان

- جوراب شلواری

- شلوارک

- پیراهن

- جلیقه

- ژاکت

اگر در منزل حیاط‌دار زندگی می‌کنید و یا دورتادور خانه خود می‌دوید می‌توانید از ترکیبی از این لباس‌ها استفاده کنید. بااین‌وجود تمام این‌ها بستگی به این دارد که هوای بیرون چگونه باشد.


انواع لباس مناسب دویدن برای خانم‌ها چه چیزهایی هستند؟

شلوارک یا شلوار ورزشی

شما به‌عنوان یک دونده و فردی که ورزش دو را برای خود انتخاب کرده است ممکن است از شلوارک باشگاهی زنانه و یا شلوار برحسب آب‌وهوایی که وجود دارد استفاده کنید.

از جمله شلوارهایی که دراین‌خصوص و برای دونده‌ها و سایر ورزشکاران طراحی شده، لگ مردانه یا زنانه است. این نوع شلوارها از الیاف مصنوعی دوخته شده‌اند و به‌راحتی رطوبت را از پوست جدا می‌کنند و به پوست اجازه تنفس می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این شلوارها آن است که حالت کشسانی دارند و این ویژگی آن‌ها باعث می‌شود که فرد به‌راحتی بتواند قدم‌های بزرگ‌تری بردارد.

شلوارک‌های ورزشی نیز انتخاب خوب دیگری برای ورزش دو هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شورتک های ورزشی مردانه نیز لازم است از جنس خوبی برخوردار باشند چراکه قسمت حساس‌تری از بدن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کفش مخصوص دویدن 

کفش مخصوص دویدن

کفش یکی از الزامات اکثر ورزش‌ها است که اهمیت فراوانی هم دارد. شاید این موضوع را شنیده باشید که پا قلب دوم بدن است ازاین‌رو محافظت از آن به هر روشی لازم و ضروری است؛ بنابراین کفش مناسب دویدن کفشی است که کاملاً متناسب پای شما باشد و برای پای شما تنگ نباشد و پای شما در آن احساس راحتی کند. کفی کفش نیز بسیار مهم است و باید در انتخاب آن توجه کنید تا سایز مناسب را برای کفش خود انتخاب کنید زیرا با این کار می‌توانید از سابیدگی پا نیز جلوگیری کنید. جهت تهیه کفش ورزشی مناسب و استاندارد می‌توانید به آدرس وب‌سایت فروشگاه اسپرت لند مراجعه فرمایید.


در هوای گرم بهتر است از چه لباسی استفاده کنیم؟

در روزهایی که هوا گرم است لباس‌هایی که می‌پوشید حتماً باید خنک باشد تا گرما را احساس نکنید. موارد زیر می‌تواند برای روزهای گرم سال مناسب باشند:

- شلوارک

- پیراهن

- جوراب

البته بانوان که در کشور ما محدودیت دارند می‌توانند از شلوار ورزشی که گشاد نباشد به‌جای شلوارک استفاده کنند.

لباس ورزشی هوای سرد 

در هوای سرد بهتر است از چه لباسی استفاده کنیم؟

لباس‌هایی که در هوای سرد آنها را می‌پوشید باید بتواند شما را به‌خوبی گرم نگه دارند و از شما در برابر سرما محافظت کنند. البته باید این نکته را به‌خاطر بسپارید که در هنگام دویدن دمای بدن بالا می‌رود. در نتیجه نباید از لباس‌های خیلی ضخیم نیز استفاده کنید. بهترین کار این است که از یک لباس چندلایه استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

- جلیقه

- کاپشن مردانه

- شلوار

- ساپورت

هنگام خرید لباس مخصوص دویدن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اندازه لباس ورزشی

همیشه در هرکجا اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید هر پوشاکی اندازه آن است که با شما کاملاً متناسب باشد. البته بهتر است یک اندازه بزرگ بگیرید تا بتوانید حرکات ورزشی یا حتی پیاده‌روی را راحت‌تر انجام دهید.

جنس لباس مخصوص دویدن

بهترین جنس برای شلوارهای ورزشی، شلوارهای نخی است چون بسیار باکیفیت هستند اما ممکن است کمی گران باشد. ارزان‌ترین جنس نیز پلی‌استر، ویسکوز و هستند که کیفیت زیاد خوبی ندارد. حال! مناسب‌ترین ترکیب نخ و پلی‌استر یا دیگر نوع‌ها مانند ویسکوز است. در ضمن این نکته را نیز در نظر بگیرید که نخ در برابر شست‌وشو بسیار مقاوم است.

ضد رطوبت باشد

همان‌طور که گفته شد، ورزش دو باعث تعریق زیاد بدن می‌شود؛ ازاین‌رو در هنگام خرید وسایل دویدن خصوصاً لباس برای ورزش دو لازم است به جاذب بودن و ضد رطوبت بودن لباس دقت کرد. این ویژگی مانع از عرق‌سوز شدن بدن شما می‌شود.

آستر داخلی داشته باشد

بعضی از شورت‌ها و شلوارک‌های مخصوص دویدن، دارای یک آستر داخلی هستند که به‌عنوان لباس زیر عمل می‌کند. به همین خاطر نیازی نیست که از لباس زیر استفاده کنید. این آستری رطوبت را از شما دور می‌کند و به‌سرعت هم خشک می‌شود تا عرق‌سوز نشوید.

آستین‌های حلقه‌دار که جای دستکش عمل می‌کنند

تعداد زیادی از لباس‌های آستین بلند حلقه‌هایی روی آستین خود دارند که آن را دور انگشت قرار می‌دهید. این آستین‌ها مانند دستکش عمل می‌کنند و نیمی از دست‌تان را می‌پوشانند. به‌این‌ترتیب باعث می‌شوند تا دست‌هایتان گرم شود. این مسئله برای روزهای سرد عالی است. به طور معمول همراه با این لباس‌های دیگر به دستکش نیاز ندارید. خوبی دیگر آن این است که در هنگام دویدن آستین‌هایتان تکان نمی‌خورد و ثابت است.

در برابر آفتاب از شما محافظت کند

لباس‌هایی که دارای درجه‌بندی UPF هستند، می‌توانند در برابر پرتوهای UVA و UVB از پوست شما محافظت می‌کنند. هرچقدر که مقدار این اعداد بیشتر باشد، حفاظت بیشتری را از پوستتان به عمل میاورید.


بهترین لباس دویدن 

جمع‌بندی

دویدن یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین ورزش‌ها برای رسیدن به اندام ایده‌آل و وزن دلخواه است که همین دلیل سبب شده تا افراد زیادی به آن روی‌آورند. تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که برای انجام این ورزش بهتر است لباس مناسب آن را انتخاب کنید و به روشی اصولی آن را انجام دهید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده و به اهداف خود در این ورزش برسید.