فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

نحوه صحیح پیاده روی برای لاغری شکم و پهلو

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

 نحوه صحیح پیاده روی

پیاده‌روی‌کردن یکی از بهترین روش‌های لاغری است و پیاده‌روی‌کردن ورزش بسیار سالمی است، زیرا هم می‌توان به کاهش وزن منجر شود و هم بدن نرم‌تر می‌شود و آمادگی جسمانی‌مان بالاتر می‌رود.

پیاده‌روی‌کردن می‌تواند در اول صبح باشد یا شب، در پیاده‌رو باشد یا در پارک، در سرما باشد یا در گرما، در واقع ما می‌خواهیم این را به شما بگوییم که پیاده‌روی‌کردن جزء ساده‌ترین کارها است که شما در هر لحظه و هر زمان می‌توانید آن را انجام دهید و هیچ محدودیتی برایتان ندارد.

اما درعین‌حال پیاده‌روی‌کردن اصولی هم دارد که اگر این نکات را رعایت کنید قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت و خیلی سریع‌تر به لاغری دست پیدا می‌کنید. پیاده‌روی‌کردن می‌تواند روحیه آدم را شاداب کند و به زندگی امیدوارتر کند، چون که وقتی ما پیاده‌روی می‌کنیم احساس خوبی به ما دست می‌دهد و در کل بسیار بانشاط‌تر از قبل خواهیم شد.

اگر هدفتان این است که با کفش های پیاده‌روی‌ مردانه یا زنانه لاغر شوید و پهلوهایتان را آب کنید، خوب جایی آمدید و با نکاتی که در این مقاله می‌گوییم می‌تواند برای شما خیلی مفید واقع شود و راه شما را برای رسیدن به آرزوهایتان راحت‌تر می‌کند. پس تا آخر با ما همراه باشید.

 

اولین قدم برای پیاده‌روی صحیح، انتخاب زمان مناسب برای انجام آن است

بهترین زمان در شبانه‌روز برای پیاده‌روی موقعی است که شما انرژی بیشتری دارید و سرحال‌تر هستید. در مواقعی که انرژی بیشتری دارید برای پیاده‌روی‌کردن خیلی مفیدتر است و شما می‌توانید مدت‌زمان بیشتری هم پیاده‌روی کنید و بااین‌حال کالری بیشتری هم سوزاندید.

خیلی از افراد اول صبح انرژی‌شان بیشتر است و این موقع را برای پیاده‌روی‌کردن انتخاب می‌کنند، اما اگر اول صبح وقت آن را ندارید و به سرکار می‌روید می‌توانید پس از برگشت از سرکار و خوردن میان وعده‌ای سبک شروع به پیاده‌روی کنید.

 

نکته بعدی درباره پیاده‌روی‌کردن داشتن کفش و لباس مخصوص آن است

این نکته خیلی مهم است، چون که اگر کفش مخصوص پیاده‌روی مردانه یا زنانه  نداشته باشید ممکن است کف پایتان آسیب ببیند و استخوان‌هایش ملتهب شود که این اتفاق اصلاً خوب نیست. شما باید کفشی را انتخاب کنید که نوک انگشتان پا آزاد باشد و خیلی به نوک کفش نچسبد و باید کفشی باشد که جنسش سفت‌تر باشد تا هنگام پیاده‌روی پایتان خیلی جابه‌جا نشود و راحت باشید.

به‌علاوه کفش باید لباسی ورزشی زنانه یا مردانه انتخاب کنید که جنسش ضخیم نباشد و اندازه آن کمی آزادانه‌تر باشد تا خیلی گرمتان نشود همچنین داشتن شلوار ورزشی مناسب نیز ضروری است.

نرمش قبل از پیاده روی 

برای پیاده‌روی‌کردن 5 دقیقه نرمش کنید و سپس ادامه دهید

وقتی که شروع به پیاده‌روی می‌کنید باید 5 دقیقه اول را به‌صورت آهسته راه بروید تا بدن شما گرم شود و آمادگی مسافت طولانی را داشته باشد و پس از آن کمی بایستید و نرمش کردن و حرکات کششی را شروع کنید. اگر می‌خواهید که پهلوهایتان آب شود حرکات کششی مخصوص پهلو را انجام دهید تا نتیجه چشمگیری را ببینید.

برای پیاده‌روی‌کردن سرعتتان باید مناسب باشد و خیلی تند راه نروید

سرعت خیلی زیاد باعث می‌شود که شما نفستان بگیرد و در نتیجه به ریه‌های خود آسیب زدید که نباید چنین چیزی رخ بدهد. سرعت پیاده‌روی باید متوسط باشد به‌طوری‌که هنگام راه‌رفتن قدرت حرف‌زدن را هم داشته باشید. البته این یک معیار برای سرعت پیاده‌روی بود وگرنه هر چه‌قدر در عین پیاده‌روی کم‌تر حرف بزنید و تمام تمرکزتان بر روی راه‌رفتن باشد خیلی بهتر است.

چه مدت زمانی پیاده‌روی کنیم بهتر است؟

طبیعتاً هر چه‌قدر که دقایق بیشتری پیاده‌روی کنید، چربی‌های بیشتری در طول روز می‌سوزانید و سریع‌تر لاغر می‌شود اما باید توجه داشته باشید که مدت‌زمان پیاده‌روی آن‌قدر هم زیاد نباشد که خیلی خسته و بی‌جان شوید که دیگر حتی حال حرف‌زدن هم نداشته باشید. باید مدت‌زمان معقول و مناسبی که با بدنتان سازگارتر است پیاده‌روی کنید.

اگر که سعی کنید مسیر پیاده‌روی خود را هر روز کمی بیشتر کنید می‌تواند برای لاغر شدن مفید باشد اما باز هم می‌گوییم که مدت‌زمان نباید خیلی‌خیلی زیاد هم باشد.

پیاده‌روی در سربالایی فوق‌العاده است!

هنگامی که در مسیر سربالایی پیاده‌روی می‌کنید فشار بیشتری به پهلو و شکم وارد می‌شود در نتیجه کالری بیشتری می‌سوزانید و لاغرتر می‌شوید. سعی کنید مسیری را برای سربالایی انتخاب کنید که صاف‌تر باشد و خیلی سنگی و یا خاکی نباشد، این‌طوری راحت‌تر است.

پیاده روی منظم 

پیاده‌روی باید منظم باشد

پیاده‌روی منظم یعنی آن که هر روز به‌صورت پیوسته این کار را انجام دهید و پس از گذشت چند روز پیاده‌روی را رها نکنید. اگر هر روز سر تایم مشخصی باشد که عالی است ولی اگر نتوانستید در یک تایم مشخصی پیاده‌روی کنید اصلاً اشکالی ندارد، اما حتماً پیاده‌روی در هر روز انجام دهید.

سعی کنید مسیرهای مختلفی را برای پیاده‌روی‌کردن انتخاب کنید

اگر که هر روز یک مسیر ثابت را پیاده‌روی کنید ممکن است از آن مسیر خسته شوید و برایتان حوصله سر بر باشد و کلاً از پیاده‌روی‌کردن زده شوید. برای مثال یک روز مسیر سربالایی را انتخاب کنید، یک روز در پارک پیاده‌روی کنید و روز دیگر می‌توانید در مسیر جدیدتر راه بروید. با این کار پیاده‌روی‌کردن برایتان جذاب‌تر خواهد بود و انگیزه‌تان هم بیشتر می‌شود.

پیاده روی روزانه 

سبک پیاده‌روی کنید

خیلی از افراد به‌اشتباه با وزنه پیاده‌روی می‌کنند و این اصلاً خوب نیست. در حین پیاده‌روی‌کردن هر چه‌قدر که سبک‌تر باشید بهتر است و سعی کنید حتی گوشی را همراه خودتان نبرید تا حواستان پرت نشود و فقط بر روی پیاده‌روی‌کردن تمرکز کنید.

به ضربان قلبتان توجه کنید

ضربان قلب استاندارد در حین پیاده‌روی‌کردن بین 60 الی 70 است و اگر کم‌تر از این مقدار بود کمی بیشتر تلاش کنید و به خود فشار بیاورید و اگر بیش از این مقدار بود کمی بایستید و استراحت کنید و آهسته‌تر پیاده‌روی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

سردکردن یکی از اصول مهم پیاده‌روی‌کردن است

وقتی که پیاده‌روی‌تان به اتمام می‌رسد 5 الی 10 دقیقه را سرد کنید و به‌آرامی راه بروید تا آسیبی به بدنتان وارد نشود و با این کار همیشه آماده پیاده‌روی‌کردن در روز بعد خواهید بود.

اگر آمادگی پیاده‌روی را ندارید، آن روز این کار را انجام ندهید

بعضی اوقات اصلاً آمادگی پیاده‌روی را نداریم، مثلاً یا خیلی خسته هستیم با بدنمان ضعیف شده است و به دلایل دیگری بدنمان کشش پیاده‌روی‌کردن طولانی‌مدت را ندارد. در این مواقع بهتر است که پیاده‌روی نکنید به خود کمی استراحت دهید تا برای روز بعد باانرژی بیشتری دوباره پیاده‌روی را آغاز کنید.

مسیر پیاده روی روزانه 

برای اتمام مسیر پیاده‌روی عجله نداشته باشید

در شروع مسیر پیاده‌روی نباید مدام به آخر مسیر فکر کنید و حواستان باشد که چقدر تا پایان مانده است، زیرا تمرکزتان برای پیاده‌روی‌کردن کم می‌شود و تلاشتان برای آن پایین می‌آید. شما باید هنگام پیاده‌روی‌کردن از مسیر هم لذت ببرید و این‌گونه مسیر زودتر به پایان می‌رسد.

هنگام پیاده‌روی آهنگ گوش دهید

گوش‌دادن به آهنگ‌های مخصوص پیاده‌روی و شاد و انرژی دهنده خیلی تأثیر مثبتی بر روند پیاده‌روی دارد و شما باانرژی بیشتری پیاده‌روی می‌کنید و حتی حالتان هم بهتر می‌شود. آهنگ‌های بیس دارد ورزشی مخصوص پیاده‌روی‌کردن است.

در مواقع پیاده‌روی سرتان را بالا بگیرید

در هنگام پیاده‌روی بهتر است که سرتان بالا باشد و با اعتمادبه‌نفس بیشتری به مسیر خود ادامه دهید. وقتی سرتان بالا باشد باعث می‌شود که غبغب نیاورید و مهره‌های گردن شما اذیت نشود.

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟ و دیابت و درمان آن با ورزش 

نتیجه‌گیری این مقاله

برای گرفتن نتیجه بهتر در لاغری و آب کردن پهلو ها، بهتر است که از نکاتی که گفتیم بهره بگیرید و در پیاده‌روی‌کردن خود از این نکات استفاده کنید. پیاده‌روی‌کردن فرایندی است که با 1 الی 2 بار انجام‌ دادن لاغر نمی‌شوید و باید این کار به‌صورت مداوم صورت گیرد تا لاغر شوید. برای لاغر کردن پیاده‌روی را حتماً از همین حالا شروع کنید، مطمئن باشید که نتیجه خوبی خواهید گرفت و حتماً امیدوار باشید.