فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

بدنسازی و تناسب اندام

کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

بیایید با حقیقت روبرو شویم، گذراندن ساعت‌ها در باشگاه گاهی اوقات می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر ورزش‌های رقابتی یا تفریحی را به تمرینات سنتی و تمرینات مقاومتی ترجیح می‌دهید. اما اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید یا سعی می کنید که سطح خاصی از سلامتی خود را حفظ کنید، متعهد شدن به یک برنامه تمرینی ثابت احتمالاً در صدر فهرست کارهایتان قرار می‌گیرد.

خبر خوب این است که برای رقابت یا افزایش تناسب اندام خود لازم نیست پا به باشگاه بگذارید. در واقع، با شرکت در ورزش های مورد علاقه خود چندین روز در هفته می توانید همه اینها و خیلی بیشتر را به دست آورید. در اینجا چند ورزش وجود دارد که به بهبود تناسب اندام شما کمک می کند.

دوچرخه سواری و تناسب اندام 

دوچرخه سواری در جاده و کوهستان

دوچرخه سواری در جاده ها یا مسیرهای پیاده روی، به شکل سریع یا آهسته، یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید برای تناسب اندام به طور کلی انجام دهید. با این کار نه تنها یک تمرین هوازی فوق العاده انجام می دهید، بلکه ماهیچه های ساق پای شما به طور خاص عضلات چهار سر، باسن و همسترینگ پس از طی چندکیلومتر، سوزش را نیز احساس می کنند. به علاوه، تحقیقات نشان داده است که برای دوچرخه سواران، به ویژه کسانی که دیابت دارند، دوچرخه سواری می تواند خطر مرگ و میر زودرس را کاهش دهد.

همچنین دوچرخه های مناسب برای تمام سنین و شرایط مختلف وجود دارد. افراد با سطوح متوسط ​​تا پیشرفته می توانند در دوچرخه سواری جاده ای و یا دوچرخه سواری در کوهستان شرکت کنند، در حالی که مبتدیان می توانند با مسیرهای آسفالت شده شروع کنند. اگر به دنبال تناسب اندام خود به شکلی طبیعی و ساده هستید، وارد یک مسابقه دوچرخه سواری در جاده یا کوهستان شوید.

بیشتر بخوانید: کوهنوردی و تاثیرات آن بر روی بدن

اسکواش، راکتبال یا تنیس

دیدن زمین های اسکواش و راکتبال پر از افراد مختلف در هر سنی و با سطح آمادگی های مختلف غیرمعمول نیست. این به این دلیل است که یک بازی اسکواش یا راکت بال می تواند از یک ورزش سطح پایه تا یک تمرین بسیار رقابتی و شدید باشد. کلید نزدیک کردن این فعالیت های سریع برای یک مبتدی، کاهش سرعت بازی است.

اسکواش، راکت بال و حتی تنیس عضلات پشت، شانه ها، بازوها، سینه، چهار ضلعی، باسن و همسترینگ را هدف قرار می دهند و در عین حال روی هسته بدن شما نیز کار می کنند. همچنین نشان داده شده است که ورزش های راکتی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

این دو ورزش را با استقامت، سرعت، تعادل و چابکی مورد نیاز برای رقابت ترکیب کنید و به سرعت خواهید دید که چگونه این دو ورزش می توانند تمرینی فوق العاده برای شما باشند و در عین حال کالری زیادی از شما بسوزانند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک کیف تنیس خوب

گلف و تناسب اندام 

گلف

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، برای انجام بازی گلف نیازی به مجموعه ای گران قیمت از وسایل مختلف یا باشگاه های لاکچری ندارید. آنچه شما نیاز دارید انگیزه و اراده است.

برای اینکه گلف در لیست بهترین ورزش‌ها برای تناسب اندام قرار بگیرد، باید تمام 18 سوراخ را با توپ های گلف پر کنید در حالی که چوب‌های خود را حمل می‌کنید و راه می روید. هنگام پیاده‌روی با یک جفت کفش اسکیچرز در زمین، گلف می‌تواند فواید سلامتی متعددی از جمله سلامت قلب و عروق و بهبود تنفس برای شما داشته باشد.

قایقرانی و تناسب اندام 

ورزش های آبی (قایقرانی، کایاک)

قایقرانی، کایاک سواری و پارو سواری یک راه حل سرگرم کننده برای تناسب اندام هر کسی است که از بودن در فضای باز لذت می‌برد. این ورزش‌ها همگی ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند، استقامت و قدرت عضلانی‌تان را افزایش می‌دهند و بدنتان را به یک ماشین کالری‌سوز تبدیل می‌کنند. اگر به‌دنبال رقابت در ورزشی هستید که نیاز به قایقرانی دارد، عضویت در یک تیم قایقرانی نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

شنا کردن

فعالیت‌هایی که به عضلات بالا و پایین بدن شما نیاز دارند تا با هم کار کنند، در لیست «بهترین ورزش‌ها برای تناسب اندام» قرار می‌گیرند. شنا برای هرکسی که به دنبال یک ورزش قوی و رقابتی است که هم به قدرت و هم استقامت نیاز دارد، مناسب است و به نوعی تمرین کامل بدن است. همچنین یک راه حل هوشمند برای هرکسی است که به ورزش یا فعالیتی نیاز دارد تا بتواند مفاصل خود را تمرین دهد و آن ها را تقویت کند.

به علاوه، شنا یک ورزش در تمام طول سال با سطوح مختلف رقابت است، بنابراین شما همیشه چیزی برای ورزش کردن دارید. اگر علاقه مند به ثبت نام در مسابقات شنای سازمان یافته و رقابتی هستید، حتما زیر نظر یک مربی تمرینات خود را شروع کنید.

برای خرید کلاه شنا به فروشگاه لباس ورزشی اسپورتلند مراجعه بفرمایید.

ورزش سه گانه

چه یک ورزشکار مادام العمر باشید که به دنبال آزمایش استقامت و قدرت خود هستید، یا یک ورزشکار مبتدی که به هدفی برای رسیدن به آن نیاز دارد، تمرین کردن ورزش سه گانه بهترین ورزش برای رسیدن به تناسب اندام است.

این ورزش ترکیبی از دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا می باشد که هر ماهیچه‌ای در بدن شما را به چالش می‌کشد و آمادگی هوازی و بی‌هوازی شما را تقویت می‌کند.

والیبال و تناسب اندام 

بسکتبال و والیبال

بسکتبال و والیبال فواید فیزیکی بسیار زیادی دارند و یک تمرین عالی را به شما ارائه می دهند و در عین حال به شما این فرصت را می دهند که بدرخشید و به تناسب اندام ایده آل خود برسید. این ورزش‌ها با یک توپ بسکتبال به انجام دوی سرعت، پیوت، پرش و اسلم نیاز دارند که بر سیستم قلبی عروقی تاثیر مثبتی می گذارند و هر ماهیچه بدن شما را تقویت می‌کند. به علاوه، اگر در شن و ماسه والیبال بازی می کنید، عضلات شما باید سخت تر کار کنند و این کار می تواند شما را سریعتر به تناسب اندام برساند.

در حالی که هر دو ورزش برای اکثر سطوح مناسب هستند، مهم است که توجه داشته باشید که مبتدیان باید قبل از رفتن به بازی‌ها یا مسابقات باید از یک کلاس برای آموزش مهارت ها استفاده کنند و تمرینات خود را شروع کنند. تمرینات زیادی برای هر دو ورزش مورد نیاز است، بنابراین خطر آسیب نیز زیاد است، به خصوص اگر قبلاً هیچ کدام از این ورزش ها را انجام نداده باشید.


سخن پایانی

در حالی که برخی از این فعالیت ها به یک تیم سازماندهی شده، تجهیزات ویژه یا یک فضای مشخص برای بازی نیاز دارند، برخی دیگر فقط به زمان، انرژی و تمایل شما برای کار سخت و تمرین کردن ​​نیاز دارند.

با این حال، برای شروع در هر یک از این ورزش ها نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. بسیاری از برنامه های تفریحی فضا و تجهیزات را فراهم می کنند. شما فقط باید اراده و انگیزه کافی برای شروع هر یک از این ورزش ها را داشته باشید تا بتوانید هرچه زودتر به تناسب اندام برسید و از آن لذت ببرید.