فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چه ورزشی برای کوچک کردن شکم مناسب است

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

 کوچک کردن شکم

 
کوچک کردن شکم دغدغه‌ای است که امروزه خیلی از افراد اعم از زنان و مردان آن را دارند و به دنبال انواع و اقسام راه‌های مختلف می‌روند تا به‌تناسب اندام دلخواهشان برسند و شکم خود را کوچک کنند. راه‌هایی مثل استفاده و مصرف قرص‌های لاغری مختلف که روشی بسیار اشتباه است و روش‌های دیگری مانند عمل‌های لاغری که امروزه متأسفانه بسیار باب شده است و افراد زیادی باتوجه‌به بالا بودن قیمت این عمل‌ها تن به آن داده‌اند.

اما ما این جا هستیم تا با ارائه و توضیح راه‌های صحیح کوچک کردن شکم که همگی با ورزش‌کردن است دغدغه‌ای از شما را کم کنیم تا بتوانید به اندام ایده آلی که می‌خواهید برسید.

کوچک کردن شکم بسیار کار راحتی است به‌شرط آن که با تداوم و تکرار باشد و طبق دستورالعمل‌ها پیش بروید. مثلاً اگر در طول 1 الی 2 هفته ورزش و تلاش می‌کنید، اصلاً تمرین‌های خود را رها نکنید و همچنان به سخت‌کوشی خودتان ادامه دهید و مطمئن باشید به چیزی که مطلوبتان است دست پیدا می‌کنید.

انواع روش‌های ورزشی برای کوچک کردن شکم

اول از هر چیزی این را بگوییم که این ورزش‌ها آن‌قدر ساده هستند که حتی در خانه یا اتاق خودتان هم می‌توانید انجامش دهید و اصلاً نباید سخت بگیرید که من هیچ تجهیزات ورزشی مانند دستکش ورزشی ندارم یا وقت رفتن به باشگاه را ندارم، زیرا حرکات ساده هستند.

لاغری شکم با پلانک 

پلانک ساده برای لاغر کردن شکم (Simple plank)

حتماً نام حرکت پلانک را شنیده‌اید و این حرکت جزء ساده‌ترین روش‌ها برای کوچک کردن شکم می باشد و به‌علاوه آن به تقویت دیگر عضلات بدن مانند دست و شانه‌ها کمک می‌کند. مانند وقتی که به حالت شنا قرار می‌گیرید باید دست‌هایتان را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و بدنتان را به‌صورت کشیده و صاف نگه دارید، اصلاً جای پا یا دست‌های خود را تغییر ندهید تا حرکت به درست‌ترین روش انجام شود. سپس باید به مدت‌زمان 25 الی 30 ثانیه در همین حالت بمانید و آن را می‌توانید چندین بار تکرار کنید به سفت شدن شکم خود کمک کرده‌اید.

طناب زدن و تحرک زیاد

طناب زدن را همه ما بلد هستیم و از بچگی در مدارس هم این کار را کرده‌ایم و می‌دانیم که چه‌قدر طناب زدن لذت‌بخش و حتی مفرح است. جنب‌وجوش زیاد و تحرک فراوان قاتل چربی‌سوزی است چه‌بهتر است که با طناب زدن با یک طناب ورزشی  و زیاد عرق کردن شکم خود را کوچک کنیم.

همین که بالا و پایین می‌پریم نه‌تنها به لاغری شکم کمک کرده‌ایم بلکه ساق و عضلات پاهایمان را هم مستحکم کرده‌ایم.

لاغری شکم با کرانچ 

کرانچ زدن (Crunch)

این روش جزء بدیهی‌ترین حرکات ورزش است و تقریباً در همه ورزش‌ها کاربرد دارد. شما باید روی زمین بر روی کمر خود دراز بکشید و کف پاهایتان به‌صورت کامل روی زمین چسبیده باشد و سپس تا نصفه بلند شوید و دوباره کمر را روی زمین بگذارید. پیشنهاد ما برای انجام این حرکت 3 ست ۱۲تایی است که تأثیر بیشتری دارد.

لاغری شکم با کرانچ دوچرخه 

کرانچ دوچرخه (Bicycle crunch)

بر روی کمر خود دراز بکشید و جفت دست‌هایتان را پشت سر بگذارید و به هم دیگر قفل کنید، زانوها را خم کرده و بعد از آن باید پاها را بلند کنید تا نزدیک به قفس سینه کنید. این حرکت گویی دوچرخه‌سواری بدون دوچرخه است و به‌صورت خاصی انجام می‌شود اما همان کاربرد را دارد.

بالاتنه‌تان را بچرخانید. باید به حالت چهارزانو بنشینید و دست‌هایتان را به‌صورت به‌هم‌چسبیده روبه‌روی شانه‌تان قرار دهید. سپس به‌صورت 45 درجه بدنتان را بچرخانید و بعد از آن به‌طرف دیگر بچرخید. بهتر است که هنگام انجام این حرکت بسیار ساده شکم خود را قفل کنید و به داخل ببرید که عالی است، ممکن است کمی نفستان بگیرد ولی مطمئن باشید که در صورت تکرار روشی جوابگو است.

 
لاغری شکم با اسکوات 

اسکوات بزنید (Squat)

ابتدا پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و دست‌ها را روبه‌جلو بکشید و سعی کنید که قوز نکنید و کمر صاف باشد. بعد از آن به‌آرامی باید به پایین بروید و دوباره بلند شوید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید. اسکوات حرکت بسیار جالب و مهمی است، چون که هم به لاغر شدن شکم، تقویت عضلات پا و مستحکم‌تر شدن استخوان و غضروف کمرتان کمک می‌کند.

حرکت پهلوبه‌پهلو

وقتی که پاهایتان را به‌صورت موازی با عرض شانه قرار می‌دهید باید به سمت راست یا چپ به‌طوری خم شوید که به‌طرف دیگر پهلو و شکم فشار وارد شود و این درد را حس کنید. در همین حین باید دست را که به سمت آن خم شده‌اید را بر روی باسنتان بگذارید و دست مخالف را به بالا ببرید و پس از انجام آن به‌طرف مخالف بروید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

لاغری شکم با دویدن 

در طول روز بدوید (Run)

دویدن و پیاده‌روی‌کردن در طول روز نیز ورزشی مؤثر برای لاغر کردن شکم است. البته که دویدن خیلی بهتر از پیاده‌روی است و چربی‌سوزی عالی است. اگر توانایی این را دارید که در سربالایی‌ها پیاده‌روی کنید یا بدوید این را به شما تضمین می‌دهیم که به‌سرعت لاغر می‌شوید.

شناکردن، چربی‌سوز فوق­العاده (Swimming)

حتماً مشاهده کردید که ورزشکاران شنا و افرادی که مدام شنا را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، چه‌قدر شکم صاف و شش تکه‌ای دارند. زیرا حرکات شنا مانند کرال سینه یا پروانه و... در سفت‌تر شدن شکم تأثیر می‌گذارد و همین نفس‌گیری‌ها حین شناکردن باعث می‌شود که شکم تو برود و در نتیجه به کاهش وزن می‌افزاید.

لاغری شکم با دوچرخه سواری 

دوچرخه‌سواری را در برنامه‌هایتان بگذارید (Riding bicycle)

یکی از لذت‌بخش‌ترین و در   عین‌حال چربی‌سوز ترین ورزش‌ها دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری جزء معدود حرکت‌هایی است که هنگام آن هم دارید برای سلامتی بدن خود تلاش می‌کنید و هم دارید تفریح می‌کنید. وقتی که می‌خواهید رکاب بزنید، پاهایتان به سمت شکم جمع می‌شود و در واقع به شکم فشار وارد می‌کند و همین کار باعث کوچک شدن شکم می‌شود. دوچرخه‌سواری تأثیر شگفت‌انگیزی در لاغری افراد دارد و اگر تنها به مدت 1 ماه هر روز دوچرخه‌سواری کنید نتیجه عالی را خواهید دید. دوچرخه‌سواری در تقویت عضلات ران پا و البته ساق پا تأثیر مثبتی دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش پیاده روی

نتیجه‌گیری

در آخر متوجه شدیم که برای لاغر شدن بهترین روش ورزش‌کردن است و تمامی ورزش‌هایی که گفتیم را به‌خوبی توضیح دادیم. پس برای این که نتیجه بهتری بگیرید و شکمتان لاغر شود حتماً این ورزش‌ها را به‌درستی انجام دهید.

ورزش‌کردن نه‌تنها تناسب‌اندام و سلامت جسمی و فیزیکی را به عهده دارد بلکه سلامتی روحی و روانی را به دنبال دارد و زندگی بانشاط‌تری خواهیم داشت. امیدواریم که این مطلب به کمکتان آمده باشد.