فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین حرکات ورزشی روزانه که باید انجام دهید

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

ورزش‌کردن برای سلامتی بدن بسیار مفید است و هر فردی در زندگی‌اش باید یک سری حرکات ورزشی را انجام دهد تا بدنش آماده باشد و به‌اصطلاح خشک نشود. انجام روزانه این حرکات ورزشی مناسب و استاندارد به بالابردن سطح کارایی فعالیت مغز و بالابردن روحیه در فرد منجر می‌شود و خیلی خوب می‌شود که این حرکاتی را که در ادامه خواهیم گفت هر روز انجام دهید. به جز مواردی که گفتیم، انجام‌دادن ورزش به‌صورت روزانه و البته مداوم و با یک نظم مشخص و برنامه‌ریزی درست حسابی، باعث می‌شود تا لاغرتر شویم و بدنمان همیشه فعال باشد و در نتیجه آن در هر لحظه و همه حال، سلامت خواهیم بود و از بروز افسردگی و هزاران بیماری‌های دیگر جلوگیری خواهیم کرد.

حرکاتی که در ادامه این مقاله معرفی می‌کنیم آن‌قدر راحت و ساده هستند که انجام ندادن آن‌ها کار سخت‌تری است. یعنی هنگامی که این حرکات را ببینید خودتان خواهید دید که حرکات راحتی هستند و حتی در خانه‌تان هم می‌توانید این ورزش‌ها را انجام دهید.

حرکت پل برای کاهش وزن

حرکت پل

این حرکتی بسیار راحت و قابل‌فهم است و شما باید وقتی که بر روی کمر خود دراز کشیده‌اید، پاها را به حالت 90 درجه در بیاورید و باسن خود را از زمین بلند کنید. مزایای این حرکت تقویت کردن عضلات کمر و تقویت عضلات پشتی است. این حرکت مخصوص سنین خاصی نیست و همه افراد می‌توانند آن را انجام دهند.

ورزش هوازی برای لاغری

ورزش‌های هوازی را حتماً امتحان کنید

ورزش‌های هوازی به‌قدری برای سلامتی بدن مفید هستند که هر فردی که آن را امتحان کرده است پس از گذشت مدتی متوجه تغییر در بدن خود و یک سری تغییرات اساسی دیگر شده است.

تمرینات هوازی به بهبود وضعیت تنفسی شما کمک خواهد کرد و همچنین باعث لاغری شما خواهد شد. ورزش‌هایی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، زومبا و... جز ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نقش ورزش در سلامت تنفسی و ریه ها

حرکت شنا سوئدی

شنا سوئدی

یکی از بهترین و معروف‌ترین حرکات ورزشی که همه افراد آن را انجام دادند شنا سوئدی است.

انجام‌دادن شنا سوئدی فوق‌العاده است و پیشنهاد می‌شود که حتماً آن را انجام دهید زیرا که مزایای شگفت‌انگیزی دارد. با شنا سوئدی به تقویت عضلات دست و تقویت آرنج خود کمک کرده‌اید.

کرانچ شکم

کرانچ شکم مخصوص افرادی است که اضافه‌وزن دارند و با انجام‌دادن این حرکت پهلو و شکمشان پس از گذشت مدتی آب می‌شود و همچنین عضلات شکم را تقویت می‌کند.

برای کرانچ زدن کافی است که به پشت دراز بکشید و سرتان را به همراه کمر به سمت زانوها خم کنید.

بر روی ساعد دست‌هایتان پلانک بزنید

وقتی که نوک پنجه پا و نوک آرنج را بر روی زمین قرار می‌دهیم باید مدتی در همان حالت بمانیم که به آن پلانک بر روی ساعد دست می‌گویند. این حرکت عضلات مرکزی را تقویت می‌کند و شکم را سفت می‌کند.

حرکت اسکات برای کاهش وزن

حرکت بی‌نظیر اسکات را دست‌کم نگیرید

اسکات یکی از پرطرفدار ترین حرکات ورزشی روزانه است که شما می‌توانید آن را با وجود یک صندلی در منزل و یا محل کار هم انجام دهید، زیرا این تمرین اصلاً تجهیزات ورزشی خاصی نمی‌خواهد.

هنگامی که پاها را به عرض شانه باز می‌کنیم بهتر است که دست‌ها را روبه روی خود قرار دهیم و سپس به‌آرامی به پایین برویم و همچنان به‌آرامی بلند شویم. اسکات زدن با این که به‌ظاهر حرکت راحتی است ولی به‌خوبی عضلات پا و شکم را تقویت می‌کند و تأثیر عالی در سلامت بدن ما دارد.

تکنیک لانگز

تکنیک لانگز

لانگز را می‌توان یکی از بهترین حرکات تعادلی دانست و باعث تقویت عضلات و ساقه پاها هم می‌شود. در شروع انجام این حرکت ابتدا باید پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و پای راست خود را جلو بگذارید و پای چپ را به‌صورت 90 درجه عقب‌تر از پای راست قرار دهید و در آخر هم پای جلویی را باید به عقب برگردانید و این کار را پس از تکمیل، با پای مخالف هم انجام دهید تا تعادل کامل برقرار شود.

حرکت پروانه

پروانه زدن را حداقل یک‌بار هم که شده در مدارس و در زنگ ورزش امتحان کردیم و انجام‌دادن آن را بلدیم. شما باید پاهایتان را کنار هم بگذارید و به همراه دستانتان، باز و بسته کنید. معمولاً این حرکت را 5 الی 10 دقیقه انجام می‌دهند.

طناب زدن

طناب بزنید

طناب زدن حرکتی مفید برای گردش خون در بدن است و هر چه‌قدر که بیشتر طناب ورزشی بزنید قطعاً کالری بیشتری می‌سوزانید و در آخر لاغر می‌شوید. با طناب زدن بدنمان آماده و فعال می‌ماند و جان تازه‌ای به ریه‌هایمان داده‌ایم. طناب زدن در کنار این که یک ورزش است، یک حرکت تفریحی همراه با یک لباس اسپرت زنانه یا مردانه هم نیز می‌تواند باشد.

زومبا کار کنید

حرکت‌های زومبا باعث می‌شود که شما بیش از حد عرق کنید و این موضوع منجر به سوزاندن کالری می‌شود که فوق‌العاده است. زومبا ورزشی است که آدم را شادتر هم می‌کند و انرژی خیلی زیادی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی را به فرد وارد می‌کند.

لانج

این حرکت را به‌صورت ایستاده هم می‌توانید انجام دهید اما نکته مهم آن این است که اگر حرکت کنید و یک‌قدم بردارید این حرکت فشار بیشتری خواهد داشت و در واقع تأثیر بهتری برای بدن دارد. پس از برداشتن قدم باید به عقب برگردید و با پای مخالف این حرکت را دوباره انجام دهید.

دویدن

دویدن را فراموش نکنید، زیرا که دو مادر همه ورزش‌ها است

دویدن در طول روز و انجام هر روز آن، آن‌چنان تأثیر خوبی که در بدن شما می‌گذارد فوق‌العاده است و هم می‌توانید لاغرتر شوید و هم احساس شادابی به شما دست خواهد داد. دویدن در مسافت‌های طولانی استقامت را در بدن شما بالا می‌برد و به تقویت ریه شما کمک خواهد کرد.

حرکت سوپرمن

شاید خیلی از شما با شنیدم نام این حرکت تعجب کنید که به چه صورت می‌تواند باشد و آیا حرکت سختی است یا آسان. باید به شما بگوییم که حرکت سوپرمن استقامت زیادی را می‌طلبد و عضلات شکم را به‌خوبی تقویت خواهد کرد.

وقتی که بر روی شکم خود دراز کشیدید باید دست و پاها را به‌صورت موازی و هم زمان بالا ببرید و کمی بالا و به طور ثابت نگه دارید تا فشار به شما وارد شود. به‌طورکلی باید تعادلی را بین دست‌وپا و بدن خود ایجاد کنید و این حرکت را خیلی از افراد حرفه‌ای و ورزشکار انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین‌های انتخاب یک ست ورزشی

سخن پایانی این مطلب

ورزش‌کردن به‌ضرورت در زندگی آدم است چون که سلامتی و آرامش ذهنی و شادابی را به ما می‌دهد و چه از این بهتر که هم داریم تفریح می‌کنیم و هم به اندام زیبایی خواهیم رسید. حرکاتی که در این مقاله متذکر شدیم همه‌وهمه مفید هستند و هرکدام را که در طول روز توانستید انجام دهید در واقع به‌سلامتی بدن خودتان اهمیت داده‌اید. امیدوار هستیم که از این مطلب نهایت سود را برده باشید.