فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

فوتبالیست‌های برتر تاریخ فوتبال جهان

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

 فوتبالیست های برتر جهان

فوتبالیست‌های افسانه‌ای مثل دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و... به‌قدری در جهان معروف‌اند که حتی کسانی که اهل تماشای فوتبال هم نیستند، ناخواسته شناخت مختصری از این شخصیت‌ها به‌عنوان آیکن‌های اصلی فوتبال دارند. اما در تاریخ فوتبال جهان بازیکنان زن و مرد بسیاری وجود داشته و دارند که ارزش بررسی و یادآوری دوباره را در میان اذهان مردم، می‌طلبند. در این مقاله از اسپورتلند سعی در معرفی برخی از نامدارترین و برترین فوتبالیست‌های زن و مرد تاریخ داشته‌ایم که ممکن است نام عده‌ای از آنها را نشنیده باشید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.
 سوکراتس

سوکراتس

او مهاجم برزیلی بود و به مدت 7 سال در تیم ملی برزیل حضور داشت و 22 گل به ثمر رساند و یکی از مهره‌های حیاتی تیم برزیل در سال 1982 بود. مدرک پزشکی و آگاهی سیاسی او، همراه بااستعداد و جادوگری بازی او، لقب «دکتر سقراط» را برای او به ارمغان آورد. او در جام جهانی فوتبال 1982 کاپیتان تیم بود و در کنار زیکو، فالکائو، تونینیو سرزو و ادر بازی کرد، به همین دلیل است که این تیم به طور قابل‌توجهی یکی از بهترین تیم‌های ملی برزیل در تاریخ محسوب می‌شود.

سر بابی چارلتون 

سر بابی چارلتون

سر رابرت یا بابی چارلتون که یکی از بهترین بازیکنان انگلیسی در تمام دوران محسوب می‌شود، یکی از معماران اصلی تیم قهرمان جام جهانی 1966 بود. او تقریباً تمام دوران باشگاهی خود را در بازی برای منچستریونایتد گذراند و سه عنوان قهرمانی دسته اول، جام حذفی 1962 و جام اروپا را به دست آورد. اما مهم‌تر از همه، او جام جهانی انگلیس را در سال 1966 همراه با توپ طلای جام جهانی فوتبال 1966 تصاحب کرد.

مطالعه بیشتر: همه چیز درباره ورزش فوتبال و لوازم مورد نیاز آن

آندرس اینیستا 

آندرس اینیستا

مسلماً بهترین هافبک اسپانیایی تمام دوران، آندرس اینیستا است. او با لقب " جادوگر اسپانیایی" در سال 2002 در سن 18 سالگی، اولین بازی خود را برای تیم اصلی انجام داد و تا سال 2018 یکی از مهم‌ترین مهره‌های برتری بارسلونا بر فوتبال اروپا بود. او به‌عنوان پرافتخارترین فوتبالیست اسپانیایی و عنصر جدایی‌ناپذیر تیم بارسلونا، 35 جام کسب کرد که شامل 9 قهرمانی لالیگا و 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است، علاوه بر این، او کلید قهرمانی اسپانیا در دو قهرمانی اروپا (2008 و 2012) و جام جهانی فوتبال 2010 بود.

کارل هاینز رومنیگه 

کارل هاینز رومنیگه

کارل هاینز رومنیگه یکی از اعضای تیم ملی آلمان غربی که قهرمان اروپای 1980 شد و در جام جهانی فوتبال 1982 و جام جهانی فوتبال 1986 نایب‌قهرمان شد، یکی از بااستعدادترین مهاجمان نسل خود بود. رومنیگه اغلب به‌عنوان یک مهاجم بسیار همه‌کاره که می‌تواند به‌عنوان مهاجم دوم، یک وینگر، یک مهاجم میانی یا یک مهاجم سنتی عمل کند تحسین می‌شد. رومنیگه بزرگ‌ترین موفقیت حرفه‌ای خود را در غول آلمانی، بایرن‌مونیخ تجربه کرد. او دو قهرمانی لیگ، دو جام داخلی، دو جام اروپایی و همچنین جام بین‌قاره‌ای را به دست آورد و همچنین دو بار موفق به دریافت جایزه بهترین فوتبالیست اروپا شد.

جانلوئیجی بوفون 

جانلوئیجی بوفون

جیجی بوفون به‌طورکلی به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ شناخته می‌شود این اسطوره ایتالیایی رکورد 10 عنوان قهرمانی سری آ، 6 قهرمانی کوپا ایتالیا و 7 قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورده است. او با حفظ رکورد پنج کلین شیت متوالی در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی فوتبال 2006 نقش کلیدی ایفا کرد. او همچنین تنها دروازه‌بانی است که جایزه بهترین فوتبالیست سال یوفا را به دست آورده است.

لوتار ماتئوس 

لوتار ماتئوس

ماتئوس آلمان غربی را در جام جهانی فوتبال 1990 به پیروزی رساند و بعداً در همان سال توپ طلا را دریافت کرد. در سال 1991، او به‌عنوان اولین بازیکن سال فیفا انتخاب شد و تنها فوتبالیست مرد آلمانی است که تا به امروز موفق به دریافت این جایزه شده است. ماتئوس بخش مهمی از نسل طلایی آلمان بود که در دو جام جهانی قبلی (1982 و 1986) قبل از کسب عنوان قهرمانی در سال 1990 نایب‌قهرمان شد. ماتیوس که یک بازیکن همه‌کاره و کامل بود، به پاس‌های نافذ، آگاهی از موقعیت، تکل‌های عالی و همچنین شوت‌های واضح و قدرتمند مشهور بود. ماتئوس در دوران اوج خود به‌عنوان هافبک باکس به باکس بازی می‌کرد.

رود گولیت 

رود گولیت

رود گولیت، بازیکنی کامل و همه‌کاره، مظهر اخلاق فوتبالی بود. گولیت به طور طبیعی در چندین موقعیت مختلف ماهر بود و به دلیل میزان کار، توانایی‌ها و هوش تاکتیکی علاوه بر مهارت و ویژگی‌های فیزیکی، می‌توانست به تیمش در دفاع و همچنین موقعیت‌های تهاجمی کمک کند. بااین‌حال، به طور غیرمعمول برای مردی در قد و قامت خود، گولیت بازیکنی ظریف و دارای تعادل طبیعی، متانت، توانایی فنی و مهارت‌های دریبل بود که سبکی برازنده به بازی او می‌بخشید. گولیت در سال 1987 برنده توپ طلا شد و در سال‌های 1987 و 1989 نیز به‌عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان انتخاب شد.

پائولو مالدینی 

پائولو مالدینی

مالدینی یکی از بزرگ‌ترین مدافعان تمام دوران و خدمتگزار وفادار روسونری برای تقریباً یک ربع قرن بود، دوران پر جامی را با آث میلان داشت و در همان فصل 25 عنوان قهرمانی کسب کرد. مالدینی پنج بار قهرمان جام ملت‌های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا به همراه هفت عنوان قهرمانی سری آ، یک کوپا ایتالیا، پنج قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا، چهار سوپرکاپ اروپا/یوفا، دو جام بین‌قاره‌ای و یک جام باشگاه‌های جهان فیفا شد. مالدینی به دلیل توانایی فنی، ورزشکاری، تکل‌های لغزنده، استقامت، خونسردی و دویدن‌های سریع روبه‌جلو و پرانرژی به‌عنوان مدافع چپ یا وین بک شهرت داشت.

جورج بست 

جورج بست

یکی از بهترین بازیکنانی که هرگز در جام جهانی بازی نکرده است، اسطوره سابق منچستریونایتد، جورج بست است که در بلفاست به دنیا آمده و بزرگ شده است، حرفه باشگاهی خود را در انگلیس با منچستریونایتد آغاز کرد، بست پس از اولین بازی خود در 17 سالگی، 179 گل از 470 بازی در 11 سال برای منچستریونایتد به ثمر رساند. او که یک وینگر بسیار ماهر بود، به‌عنوان یکی از بزرگترین دریبل‌زنان تاریخ این ورزش شناخته می‌شود. بست همه چیز داشت - سرعت، مهارت، تعادل، تظاهر، دو پا بودن، تمام کردن و توانایی عبور از مدافعان.

تیری هانری 

تیری هانری

پس از یک دوره پنج ساله با آ اس موناکو و یک دوره دشوار با غول‌های ایتالیایی یوونتوس، هانری در سال 1999 با 11 میلیون پوند با باشگاه انگلیسی آرسنال قرارداد امضا کرد و این انتقال مجموعه باشگاه و لیگ را در فصل‌های آینده تغییر داد. او با هدایت آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال با 228 گل در تمامی رقابت‌ها، بهترین گلزن تاریخ آرسنال شد. او چهار بار کفش طلای لیگ برتر را برنده شد و دو جام حذفی و دو قهرمانی لیگ برتر را با آرسنال به دست آورد. هانری در 2006 به بارسلونا نقل مکان کرد و در سال 2009 نقش مهمی در قهرمانی سه‌گانه آنها ایفا کرد. در عرصه بین‌المللی، او موفقیتی پایدار با فرانسه داشت و جام جهانی فوتبال 1998، یورو 2000 و فیفا 2003 را به دست آورد. هانری همچنین دو بار در سال‌های 2003 و 2004 نایب قهرمان جایزه بهترین فوتبالیست جهان شد و در سال 2003 نیز نایب قهرمان توپ طلا شد.

فرانکو بارزی 

فرانکو بارزی

یکی دیگر از اسطوره‌های میلان و ایتالیایی، فرانکو بارزی است. بارزی به‌عنوان یک مدافع میانی بازی کرد و تمام دوران باشگاهی خود را در بازی برای روسونری گذراند و 15 فصل کاپیتان این باشگاه بود. او به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان تمام دوران شناخته می‌شود و در فهرست 100 بازیکن برتر قرن بیستم مجله World Soccer در رده نوزدهم قرار گرفت.

یوسبیو

یوسبیو

یوسبیو با نام مستعار پلنگ سیاه و مروارید سیاه، یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال و بهترین بازیکن بنفیکا محسوب می‌شود. او در طول دوران حرفه‌ای خود، 733 گل در 745 بازی به ثمر رساند (41 گل در 64 بازی برای پرتغال). یوسبیو به خاطر سرعت، تکنیک، ورزشکاری و شوت‌های وحشیانه‌اش به پای راست معروف بود. او به پرتغال کمک کرد تا در جام جهانی 1966 به مقام سوم برسد و با 9 گل بهترین گلزن مسابقات و برنده جایزه توپ برنز شد همچنین او در سال 1965 برنده توپ طلا و در سال‌های 1962 و 1966 نایب قهرمان اروپا شد. یوسبیو از 22 سال فوتبالی خود 15 سال برای بنفیکا بازی کرد، به همین دلیل او بیشتر با باشگاه پرتغالی همراه است و با 473 گل در 440 بازی رقابتی، بهترین گلزن تاریخ این تیم است. او یازده عنوان قهرمانی لیگ برتر، پنج قهرمانی تاچا د پرتغال، یک جام اروپا (19611962) را به دست آورد. یوسبیو هشتمین گلزن برتر تاریخ جام ملت‌های اروپا و دومین گلزن برتر - پس از آلفردو دی استفانو - در دوران پیش از لیگ قهرمانان اروپا با 48 گل است.

رونالدو 

رونالدو

اگر مصدومیت‌ها و جنجال‌های حرفه‌ای او را محدود نمی‌کرد، رونالدو پتانسیل این را داشت که بهترین از بهترین‌ها باشد. از سال 1994 تا 2002، رونالدو بخش مهمی از تیم ملی برزیل بود که دو جام جهانی فوتبال (1994 و 2002)، دو قهرمانی کوپا آمریکا (1997 و 1999) و جام کنفدراسیون‌های فیفا در سال 1997 را به دست آورد. جام جهانی فوتبال 1998 و کوپا آمه ریکا 1995 که برزیل نایب قهرمان شد. رونالدو به‌عنوان یک مهاجم چند منظوره که بعد جدیدی را به این پست آورد، تأثیرگذار برای نسلی از مهاجمان بوده که از او پیروی کرده‌اند. افتخارات فردی او شامل سه بار انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا و کسب دو توپ طلا است.

گرد مولر 

گرد مولر

گرد مولر، مسلماً بهترین گلزن آلمان در تمام دوران، یکی از معماران کلیدی تیم آلمان غربی بود که در دهه 1970 بر فوتبال جهان حکمرانی کرد. در سطح بین المللی، مولر 62 بار نماینده آلمان غربی بود و 68 گل به ثمر رساند. او در سال 1970 پس از یک فصل موفق در بایرن مونیخ، جایزه بهترین فوتبالیست سال اروپا را دریافت کرد، در حالی که در جام جهانی فوتبال 1970 برای آلمان غربی 10 گل به ثمر رساند، جایی که توپ طلا را به‌عنوان بهترین گلزن دریافت کرد. در سال 1972 با آلمان غربی قهرمان اروپا شد و در فینال دو گل به ثمر رساند، مولر برای بایرن مونیخ چهار قهرمانی بوندسلیگا، چهار قهرمانی DFB-Pokal، سه جام اروپا، یک جام برندگان جام اروپا و یک جام بین‌قاره‌ای به دست آورد.

الیور کان 

الیور کان

بدون شک بزرگترین دروازه‌بان تمام دوران و مردی که مفهوم دروازه بان سوییپر را به ارمغان آورد، الیور کان بود. او یکی از موفق‌ترین بازیکنان آلمانی در تاریخ معاصر است که هشت قهرمانی بوندسلیگا، شش قهرمانی DFB-Pokal، جام یوفا در سال 1996، لیگ قهرمانان اروپا و جام بین‌قاره‌ای را در سال 2001 به دست آورده است. کان، چهار جایزه متوالی بهترین دروازه‌بان اروپا و سه جایزه بهترین دروازه‌بان جهان و دو جایزه بهترین فوتبالیست آلمان را به ارمغان آورده است. در جام جهانی 2002، کان تنها دروازه‌بانی در تاریخ مسابقات شد که برنده توپ طلا شده است.

آلفردو دی استفانو 

آلفردو دی استفانو

آلفردو دی استفانو، این مرد افسانه‌ای بیشتر به خاطر موفقیت‌هایش در رئال مادرید شناخته می‌شود، جایی که او نقش مهمی در تسلط این باشگاه بر اروپا و لالیگا در دهه 1950 داشت. به همراه فرانسیسکو جنتو و خوزه ماریا زاراگا، او یکی از سه بازیکنی بود که در هر پنج پیروزی جام ملت‌های اروپا نقش داشت و در هر پنج فینال گل زد. آلفردو دی استفانو 12 سال اول فوتبال حرفه‌ای خود را در آرژانتین و کلمبیا گذراند و پس از انتقال او به رئال مادرید، به یکی از موفق‌ترین تیم‌های تمام دوران تبدیل شد. استفانو در 282 بازی برای رئال مادرید 216 گل در لیگ به ثمر رساند و در هر پنج پیروزی باشگاهش در جام ملت‌های اروپا بسیار مهم بود و در هر پنج فینال گل‌هایی به ثمر رساند که به یاد ماندنی‌ترین آن هت تریک مقابل آینتراخت فرانکفورت در فینال 1960 بود. او همچنین در سال‌های 1957 و 1959 توپ طلا را برای بهترین بازیکن سال اروپا دریافت کرد.

پله 

پله

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، معروف به پله، توسط فیفا به‌عنوان "بزرگترین" شناخته شده و توسط کمیته بین‌المللی المپیک به‌عنوان ورزشکار قرن معرفی شده است. پله به‌عنوان یک نوجوان 17 ساله، به دنبال انتقام اشک‌های پدرش در هنگام شکست برزیل در فینال جام جهانی 1950 بود، وارد صحنه فوتبال شد و در سه موقعیت جداگانه قهرمان جام جهانی شد و برزیل را به کشور فوتبال تبدیل کرد. تأثیر او در خارج از میدان بیشتر بود، بارنی رونای نوشت: «پسر بچه‌ای، بدون هیچ چیز جز استعدادی که او را راهنمایی کند، به اولین سوپراستار سیاهپوست ورزشی جهانی تبدیل شد و منبعی از نشاط و الهام واقعی شد.» در سال 2000، پله توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، به‌عنوان بهترین بازیکن قرن جهان انتخاب شد و یکی از دو برنده مشترک جایزه بهترین بازیکن قرن فیفا بود. 1279 گل او در 1363 بازی که شامل بازی‌های دوستانه نیز می‌شود به‌عنوان رکورد جهانی گینس شناخته شده است.

دیگو مارادونا 

دیگو مارادونا

آیا این واقعیت است که او جام جهانی فوتبال را به گونه‌ای برنده شد که هیچ کس دیگری هرگز قادر به انجام آن نبود؛ آن هم به تنهایی؟ یا این واقعیت است که او به SSC ناپولی پیوست که یک تیم سرکوب شده، طردشده و بی‌چیز بود و آن را به بهترین تیم در قوی‌ترین لیگی که اروپا در آن زمان دیده بود تبدیل کرد؟

به مارادونا، ال پیبه د اورو (پسر طلایی) لقب داده‌اند، نامی که در تمام دوران حرفه‌ای‌اش با او ماندگار شد. بینایی، پاس دادن، کنترل توپ و مهارت‌های مارادونا با جثه کوچک او ترکیب شده بود که به او مرکز ثقل پایینی می‌داد تا بهتر از سایر بازیکنان مانور دهد. مارادونا در چهار جام جهانی از جمله جام جهانی 1986 مکزیک بازی کرد، جایی که او کاپیتان آرژانتین بود و آن تیم را به پیروزی مقابل آلمان غربی در فینال هدایت کرد و توپ طلا را به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات برنده شد، در حالی که تیم ملی آرژانتین در سال 1990 جام جهانی فوتبال حق صعود به فینال را نداشت، اما به لطف مارادونا یک بار دیگر این کار را انجام داد، اما این بار آنها مقابل همان تیم آلمان غربی که چهار سال قبل شکست داده بودند، کوتاه آمدند. دیگو مارادونا، در بهترین حالت خود، بهترین فوتبالیستی است که ما داریم و خواهیم دید. اسطوره‌ای موثر و استثنایی به همان اندازه.

 مانه گارینشا

مانه گارینشا

مانه گارینشا در قهرمانی برزیل در جام‌های جهانی 1958 و 1962 نقش مهمی داشت، در سال 1962 زمانی که پله مصدوم شد و گارینشا تیم ملی برزیل را با عملکرد برتر در طول مسابقات به قهرمانی در جام جهانی هدایت کرد. او همچنین اولین بازیکنی بود که توپ طلا، کفش طلا و جام جهانی را در یک تورنمنت به دست آورد. گارینشا، یک وینگر راست انفجاری، چابک و کوچک با تعادل و کنترل بی عیب و نقص، به خاطر سرعت، خلاقیت، توانایی دیکته کردن سرعت، و همچنین کنترل توپ، تکنیک، استعداد، مهارت دریبل، مشهور است.

فرانتس بکن باوئر 

فرانتس بکن باوئر

فرانتس بکن باوئر که به دلیل سبک زیبا، تسلط و رهبری در زمین، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنانی که تابه‌حال یک زمین فوتبال را زیبا کرده است، در نظر گرفته می‌شود. او به‌عنوان یک هافبک میانی کار خود را آغاز کرد اما به‌عنوان یک مدافع میانی نام خود را بر سرزبان‌ها انداخت. او اغلب به‌عنوان اختراع نقش لیبرو مدرن شناخته می‌شود. در سطح باشگاهی، با بایرن‌مونیخ، بکن باوئر قهرمان برندگان جام اروپا در سال 1967 و سه جام متوالی اروپا از سال 1974 تا 1976 شد که دومی او را به اولین بازیکنی تبدیل کرد که به‌عنوان کاپیتان یک باشگاه، سه جام اروپایی را تصاحب کرده است.

یوهان کرایف 

یوهان کرایف

یوهان کرایف از طرف‌داران فلسفه فوتبال معروف به توتال فوتبال بود که توسط رینوس میشلز کشف شد. کرایف برای رشد فوتبال هلندی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 از سطحی نیمه‌حرفه‌ای برای تبدیل‌شدن به یک عنصر نیرو، برای فوتبال بسیار حیاتی بود. کرایف، هلند را به فینال جام جهانی فوتبال 1974 هدایت کرد و توپ طلا را به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات دریافت کرد اما در آخرین مانع شکست خورد. بااین‌حال، از سال 1971 تا 1974، یوهان کرایف برنده سه توپ طلا شد و خود را به‌عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال شناساند.

زین‌الدین زیدان 

زین‌الدین زیدان

زین‌الدین زیدان، یکی از هشت فوتبالیست مردی است که جوایز جام جهانی، لیگ قهرمانان و توپ طلا را برده است. زیدان قبل از اینکه خود را به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای فرانسوی در لیگ 1 در بوردو معرفی کند، کار خود را در کن آغاز کرد. او در سال 1996 به تورین نقل‌مکان کرد تا به یوونتوس بپیوندد و جام‌های زیادی از جمله دو قهرمانی سری آ، یک سوپرجام ایتالیا، یک سوپرجام یوفا و یک جام بین‌قاره‌ای را قبل از قهرمانی در جام جهانی فوتبال 1998 در خانه به دست آورد و عملکردهای درخشانی را در سراسر تورنمنت ایجاد کرد و توپ طلا 1998 را برای او به ارمغان آورد. زیدان سپس با فرانسه قهرمان اروپای 2000 شد و سپس با مبلغ 77.5 میلیون یورو به غول اسپانیایی رئال‌مادرید پیوست. در اسپانیا، زیدان چندین جام از جمله یک قهرمانی لالیگا، لیگ قهرمانان 2001 و سوپرکاپ و جام بین‌قاره‌ای در سال 2002 به دست آورد.

دیوید بکهام 

دیوید بکهام

دیوید رابرت جوزف بکهام، فوتبالیست حرفه‌ای سابق انگلیسی، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین هافبک‌های نسل خود و همچنین یکی از بهترین متخصصان ضربات ایستگاهی در تمام دوران مورد ستایش قرار گرفته است. همچنین بکهام به‌خاطر طیف پاس، توانایی ارسال و ضربات آزاد خمش به‌عنوان وینگر راست شناخته می‌شود و اولین بازیکن انگلیسی است که در چهار کشور انگلیس، اسپانیا، ایالات متحده و فرانسه قهرمان لیگ شده است.

حتما مطالعه کنید: کفش فوتسال خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

کریستیانو رونالدو 

کریستیانو رونالدو

رونالدو که اغلب به‌عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته می شود، برنده 5 توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا است که بیشترین تعداد از بازیکنان اروپایی است. او 32 جام در دوران حرفه ای خود کسب کرده است که شامل هفت عنوان لیگ، پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک عنوان یورو (2016) و لیگ ملت های یوفا (2019) می‌شود. رونالدو دارای رکورد بیشترین بازی، بیشترین گل و بیشترین پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل در مسابقات قهرمانی اروپا، بیشترین گل بین المللی توسط یک بازیکن مرد و بیشترین بازی بین المللی توسط یک بازیکن مرد اروپایی است.

لیونل مسی 

لیونل مسی

لیونل مسی مردی با 7 توپ طلا و یک پای چپ، جهان را برای نزدیک به دو دهه مسحور کرده است و یک گلزن پرکار، موقعیت یابی، واکنش های سریع و توانایی انجام دویدن‌های هجومی برای شکست شهرت دارد. خط دفاعی مسی به دلیل قد کوتاهش مرکز ثقل پایین تری نسبت به بازیکنان قد بلندتر دارد که به او چابکی بیشتری می

اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه پوشاک ورزشی ایران

اسپورت لند، عرضه کننده انواع پوشاک، کفش و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت اسپورت لند و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات اسپورت لند به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.

اسپورت لند، سرزمین برند های ورزشی

انواع کفش اسپورت زنانه انواع ساک ورزشی انواع کفش اسپورت مردانه
کفش اسپورت زنانه انواع ساک ورزشی کفش اسپورت مردانه
تی شرت تمرین زنانه ریباک Jimena W انواع توپ ورزشی انواع ست ورزشی
انواع تیشرت زنانه
انواع توپ ورزشی انواع ست ورزشی
تی شرت تمرین مردانه آدیداس Darko انواع کیف ورزشی اسلش تمرین زنانه نایکی Elbow W
انواع تیشرت مردانه انواع کیف ورزشی
انواع اسلش تمرین