فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

کفش فوتسال خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

در راهنما / راهنمای خرید

وقتی صحبت از کفش فوتسال مردانه به میان می‌آید، تهیه کفش‌هایی که در زمین به شما کمک می‌کنند و در حین بازی احساس راحتی می‌کنند بسیار مهم است. فوتسال یک ورزش سریع با پیچ و تاب و حرکت های سریع است. بنابراین یک انتخاب درست میتواند کیفیت انجام ورزش را تضمین کند. اگر به این رشته ورزشی علاقه دارید و دوست دارید کیفیت بالایی در انجام این ورزش تجربه کنید، در این مقاله با اسپورت لند همراه باشید.


تفاوت میان فوتبال و فوتسال

این ورزش در دهه 1930 با جوانان کشور اورگوئه آغاز شد. و اکنون دومین شکل محبوب فوتبال در جهان است. تفاوت اصلی فوتبال و فوتسال در این است که در یک اتاق داخلی با کف پارکت بازی می شود. تعداد بازیکنان در هر تیم 5 نفر است. این بازی در مقیاس کوچکتر از زمین چمن ساخته شده و قوانین خاص خود را دارد. بازیکنان بزرگی مانند پله، رونالدینیو و رونالدو کار خود را از فوتسال آغاز کردند.

کفش های فوتسال از چرم مصنوعی مانند PU ساخته می شوند. این به دلیل عمر طولانی تر، دوام و قیمت ارزان تر آن است. البته در برخی موارد خاص از چرم طبیعی نیز به دلیل ماندگاری بیشتر استفاده می شود که قیمت کفش را بسیار بالا می برد. در نتیجه نهایی کفش فوتسال باید توانایی بازیکن را در کنترل توپ ورزشی افزایش دهد و همچنین مانع از سر خوردن بازیکن با چسبندگی ناشی از زمین شود.

ویژگی های یک کفش فوتسال استاندارد

یکی از ویژگی های این محصول بالا بردن توانایی کنترل توپ توسط بازیکن است . این کفش ورزشی با چسبندگی که در قسمت کف کقش دارد مانع از سر خوردن بازیکن در سالن فوتسال می شود.

این امر با استفاده از زیره های مناسب مانند EVA و الگوها و خطوطی که در زیر کفش قرار دارند اتفاق می افتد. با استفاده از سیستم ضد شوک و افزایش چسبندگی، سرعت بازیکن و همچنین مهارت آنها افزایش می یابد.

همچنین کفش فوتسال خوب باید از آسیب دیدگی بازیکنان کفش پوش و بازیکنان حریف جلوگیری کند. این کار را می توان با استفاده از آستر داخلی، پلاستیک به کار رفته روی انگشتان پا و حتی جوراب های استفاده شده در کفش فوتسال انجام داد.

نکات مهم هنگام خرید کفش فوتسال

در ادامه این مطلب به نکاتی که هنگام خرید کفش فوتسال باید به آن دقت کنیم را مطرح میکنیم:

1- کفش فوتسالی که می خرید باید با پای شما سازگار باشد.

2- اگر جوراب حوله ای ضخیم استفاده می کنید حتما هنگام خرید آن را در نظر بگیرید.

3 - اگر خرید ایتنترنتی کفش انجام می دهید از جدول راهنمای سایز استفاده کنید همچنین قبل از خرید نهایی توضیحات محصول را به دقت بخوانیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. در وب سایت اسپورت لند امکان تعویض سایز در صورت نیاز وجود دارد و میتوانید به سادگی درخواست تغییر سایز کفش داشته باشید.

4 - معمولا کفش هایی که از کفی نازکی برخوردار هستند برای فوتسال مناسب تر می باشند.

5 - کفش های لغزنده باعث لیز خوردن بازیکن در حین بازی می شود یک کفش استاندارد فوتسال باید تا حد امکان از آسیب و صدمه به ورزشکار جلوگیری کند.

وزن مناسب برای کفش فوتسال

از آنجایی که فوتسال یک ورزش سریع است، کفشی که برای این ورزش انتخاب می کنیم باید سبک باشد. وزن حدود 230 تا 270 گرم برای هرلنگه می تواند عدد خوبی باشد. مواد استفاده شده در ساختار کفش می تواند وزن نهایی آن را تعیین کند. کتونی های جورابی می تواند چند گرم سنگین تر از مدل معمولی باشد.

اجزای تشکیل دهنده کفش فوتسال

مانند مابقی کفش ورزشی مردانه کتونی فوتسال نیز از قسمت هایی تشکیل شده است که هرچند اسامی اجزای تشکیل دهنده می تواند با باقی کفش ها یکی باشد اما هر قسمت باید ویژگی های مخصوص به کفش استاندارد فوتسال را داشته باشد :

رویه کفش

این قسمت معمولا از جنس چرم مصنوعی مانند pu ساخته می شود. خیلی از کفش های فوتسال منفذهای ریزی برای تهویه تعبیه شده است.

زیره

برای انجام حرکات سریع از کفی نازک در کفش های فوتسال استفاده می شود. کفی کفش های فوتسال باید علاوه بر قابلیت کنترل بالای توپ، قابلیت چنگ زنی خوبی با سطح زمین داشته باشند تا به حفظ تعادل بازیکن کمک کند.

عاج یا نقوش زیر کفش

در زیر کفی برای جلوگیری از سر خوردن و جلوگیری از سر خوردن قرار دارد.

نوک کفش

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن و آسیب زدن تکه دوخت اضافه در بسیاری از کفش های فوتسال در نظر گرفته می شود.

آستر

تکه پارچه نرمی که در درون کفش به جهت بالا بردن میزان راحتی پا در داخل کفش قرار داده می شود.

پاشنه کفش

این قسمت بخشی از کفش است که برای محافظت از پاشنه پا در کفش مورد استفاده قرار می گیرد.

بند کفش

در قسمت رویه کفش تعبیه شده و برای محکم نمودن کفش در پای بازیکنان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بند کفش خود را محکم نبندید میتوانید باعث آسیب دیدگی شدید پای خود شوید.

زبانه کفش

این قسمت از یک لایه نازک پد تهیه شده که یه سبب احساس لمس توپ با کفش نصب می شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب سایز کتونی ورزشی

نکاتی برای نگهداری صحیح کفش فوتسال

نگهداری صحیح کفش های فوتسال می تواند عمر مفید آنها را افزایش دهد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

اگر کفش های گران قیمت می پوشید و در کنار بازی اصلی تمرین می کنید، می توانید کفش ثانویه ارزان تری برای تمرین خود داشته باشید.

مرطوب کردن کف کفش فوتسال هر از چند گاهی به افزایش ماندگاری زیره کمک می کند.

اگر کفش های فوتسال خود را می شویید، آن ها را روی اجاق گاز خشک نکنید و بگذارید خنک شوند.

اگر کفی می پوشید، لطفاً بعد از درآوردن کفش، کفی ها را بردارید تا نفس بکشید.

محصولات پیشنهادی: ساک ورزشی مردانه

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم در خصوص ویژگی های یک کفش استاندارد فوتسال و خرید کفش فوتسال را خدمتتان بیان کنیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده مفید بود باشد. اسپورت لند، فروشگاه مولتی برند کفش، پوشاک و اکسسوری ورزشی در خدمت هم وطنان و ورزش دوستان عزیز می باشد.