فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب سایز کتونی ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

یکی از مواردی که باعث سردرگمی فرآیند خرید کفش می شود، انتخاب سایز کفش است. باید بگوییم که سایز نامناسب کفش نه تنها می تواند روی پاها و کمر شما تاثیر منفی بگذارد، بلکه مانع فعالیت های روزمره شما نیز می شود. بنابراین افرادی که برای سایز کفش خود حساسیت به خرج میدهند، یک پله از شما جلوترند! واضح است که در نهایت باید به شکل کفش و موقعیت پا در آن نگاه کرد، اما باید اندازه اصلی پا و اندازه مناسب کفش را دانست.

روش اندازه گیری سایز کفش

بدلیل تفاوت سایز کفش در برندهای مختلف برای اطمینان از درستی سایز کفش خود قبل از اقدام به خرید کفش مراحل زیر را انجام دهید:

پاهای خود را بدون جوراب و پوشش روی یک سطح صاف (یک تکه کاغذ بزرگتر از پاهای خود) قرار دهید. روی همان سطح صاف پشت پایتان را به دیوار یا جسم ثابتی بچسبانید. از قسمت بلند ترین انگشتتان مطابق شکل یک خط بکشید. فاصله میان دیوار و خط کشیده شده را اندازه گیری و ثبت نمایید.

اندازه بدست آمده را با جدول سایز کفش ها در زیر تطبیق دهید و سایز دقیق کفش خود را بیابید.

انتخاب-سایز-کتونی-ورزشی انتخاب-سایز-کتونی-ورزشی

راه های مختلفی برای یافتن اندازه گیری پا وجود دارد. می توانید این کار را به صورت حرفه ای توسط پزشک متخصص انجام دهید یا در منزل اندازه گیری کنید. پزشک سایز پا را با کمترین میزان خطای دستگاه ها بررسی می کند. بنابراین قبل از هر چیز توصیه می کنیم برای اندازه گیری سایز پا و کفش خود به پزشک مراجعه کنید.

انتخاب-سایز-کتونی-ورزشی
انتخاب-سایز-کتونی-ورزشی

روش اندازه گیری سایز پا در خانه چیست؟

اما برای اندازه گیری در خانه، به ابزار زیر نیاز دارید:.

1- دو تکه کاغذ بزرگتر از پای شما

2- نوار

3- وسایل نوشتن

4- خط کش

کاغذ را روی زمین گذاشته و با یک سر به دیوار بچسبانید. مهم است که لغزش و حرکتی نداشته باشد تا بتوانید اندازه گیری مناسب را انجام دهید.

یک پا را روی کاغذ بگذارید و بعد پاشنه پا را به دیوار بچسبانید. توجه کنید که پایین دیوار لبه ی برآمده ای وجود نداشته باشد تا پشت پای شما خیلی دقیق به دیوار چسبیده باشد. سپس صاف بایستید و وزن خود را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید.

از یک دوست کمک بخواهید تا برایتان با مداد اطراف پای شما را بکشد. به او بگویید مداد را در زاویه نگه ندارد، چون این کار می تواند باعث اندازه گیری نادرست شود.

با استفاده از خط کش، طولانی ترین و وسیع ترین قسمت طرح کلی خود را اندازه بگیرید و ثبت کنید. دقیقا از پشت پاشنه تا انتهای بلندترین انگشت پا.

سپس با پای دیگر خود این کار را تکرار کنید و ثبت کنید.

بعد از انجام این مراحل، اندازه گیری های خود را دو واحد اضافه کنید. بهتر است از ماشین حساب استفاده کنید تا درصد خطای شما به حداقل برسد.

به عنوان مثال طول سر انگشت شما تا انتهای پاشنه 23 سانت است، آن را با دو جمع کنید.

به این صورت:

23+2=25

سپس حاصل را ضرب در 3 کنید.

به این صورت:

25*3=75

بعد باید جواب را تقسیم بر دو کنید تا پاسخ اصلی به دست بیاید.

به این صورت:

75/2=37.5

اکنون سایز دقیق شما 37.5 دهم درصد است که برای خرید کفش بهتر است سایز 38 را در نظر بگیرید. چون کفش دقیق متناسب با سایز پا برایتان تنگ است و در اصل جلوی تحرک و راحتی پای شما را میگیرد. همچنین هنگام محاسبه از اندازه ی پای بزرگتر خود استفاده کنید چون در طول روز پاها ورم میکند و یک سایز بزرگتر، سایز مناسب کفش شماست.

اندازه و قالب کفش

وقتی اندازه دقیق پای خود را محاسبه کردید، به شکل کفش خود فکر کنید! فرم کفش مردانه با زنانه متفاوت است و باید به کوچکترین تفاوت ها نیز توجه کنید. اگر خانم هستید و سایز پایتان 38 است و می خواهید کفش های برادر یا پدرتان بپوشید و یا حتی کفی مردانه بخرید، بهتر است کفش مردانه سایز 37 بپوشید. دلیلش این است که قالب کفش مردانه یک یا دو سایز بزرگتر از زنانه است. این تغییر اندازه بر اساس میزان کشش در پای مرد یا انگشتان پهنتر طراحی شده است.

انتخاب-سایز-کتونی-ورزشی

پس از پوشیدن کفش، چگونه متوجه شویم که کفش سایز مناسبی دارد یا خیر؟

پس از پوشیدن کفش باید احساس راحتی کامل داشته باشید. اما کفش های همیشه نو به دلیل نو بودن می توانند کمی روی پای شما تنگ باشند. باید به دو نکته توجه کنید:

اول اینکه اگر جلوی پای شما در کفش خالی است، به این معنی است که کفش برای پای شما خیلی بزرگ است.

ثانیاً، اگر کفش متناسب با انگشت شما باشد، به این معنی است که کفش برای پای شما خیلی کوچک است. گاهی اوقات ممکن است کمی جذب کفشی شوید که می پوشید، اما نه پایتان. در چنین مواقعی نیازی به تغییر سایز کفش ندارید. چون همه کفش های فوتبال بعد از یکی دو جلسه بازی تا نیمه باز می شوند و از حالت جذب خارج می شوند و به اندازه پای شما می شوند. در این موارد توصیه می شود یک یا دو جلسه کفی را از روی کفش خارج کنید و بدون کفی بازی کنید و سپس دوباره از کفی استفاده کنید.

 
اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه مولتی برند پوشاک ورزشی در ایران، عرضه کننده انواع لباس، کفش و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت اسپورت لند و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات اسپورت لند به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.

انواع کفش اسپورت زنانه انواع کیف کمری ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع کفش اسپورت زنانه انواع کیف کمری ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع قمقمه ورزشی انواع توپ ورزشی انواع ساعت مچی روزانه

راهنمای انتخاب سایز کتونی ورزشی

برای انتخاب سایز کتونی ورزشی به فرم پا توجه کنید، فرم پای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است پس باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان و تصور عمومی کفش جا باز نمی‌کند، پس کفش تنگ را به امید گشاد شدن نخرید.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سر انگشتان به یک اندازه هستند.

در ایران البته مدل خرید کفش مرسوم نیست و صرفا اندازه طولی پا مورد توجه است. کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.

جمع بندی

انتخاب درست سایز کفش بسیار ضروری می باشد. ممکن است محاسبات بالا برای شما کمی زمان بر و سخت باشد، بنابراین راه حل بهتر انتخاب از روی قالب های استاندارد است. اگر کفشی که در حال حاضر استفاده میکنید دارای قالب و سایز استاندارد است، در هنگام خرید اینترنتی کفش ورزشی پس از اطمینان از قالب و سایز استاندارد کفش های فروشگاه مورد نظر، سایز کفشی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید را انتخاب کنید، چرا که تمامی کفش هایی که در قالب و سایز استاندارد هستند، از اعداد و فرمول های یکسان پیروی میکنند.