فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چگونه به شکل اصولی کفش‌ ورزشی خود را تمیز کنیم؟

در راهنما / راهنمای نگهداری

 طرز شستن اصولی کفش ها

 

اگر به‌تازگی یک جفت کفش ورزشی جدید خریده‌اید و به فکر مراقبت کردن از آن به بهترین شکل ممکن هستید تا آن‌ها ظاهر خوبی داشته باشند و عملکرد خوبی داشته باشند، پس به جای درستی آمده‌اید.

همه ورزشکاران کفش هایی دارند که برای آنها بسیار مهم هستند و هر جفتی که خریداری می‌کنند ارزان نیستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید ماندگاری داشته باشند و سعی کنید بوی نو بودن آن را حفظ کنید، پس با ما در ادامه همراه باشید.

آیا می‌توانم کفش‌های ورزشی را در ماشین لباسشویی بشویم؟

ساده و کوتاه: بله، می‌توانید.

اما شستن کفش با ماشین لباسشویی برای کفش‌هایتان خیلی خوب نیست. کفش‌های شما از مواد مختلفی از جمله لاستیک، چسب و پارچه‌های مختلف ساخته شده‌اند. ماشین لباسشویی شما برای شستن همه این اجزای مختلف به طور هم‌زمان طراحی نشده است. ماشین‌های لباسشویی در شستن یک نوع مواد در یک‌زمان بسیار خوب عمل می‌کنند، مانند حالت شستن لباس پارچه‌ای. نمی‌گویم که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، اما کفش‌های ورزشی شما ممکن است ترک بخورند یا بدشکل شوند، بنابراین بهتر است کفش‌های گران‌قیمت خوبتان ایمن باشند و از انجام هر کاری که باعث خرابی آن‌ها می‌شود اجتناب کنید.

بهترین روش شستن کفش 

بهترین روش، شستن کفش‌ها با دست

بهتر است کفش‌های خود را با دست تمیز کنید. این کار بسیار بهتر از انداختن آنها در ماشین لباسشویی است و می‌توانید در حین تمیزکردن آنها هر گوشه‌ای از آن که کثیف است را نیز تمیز کنید. تمیزکردن با دست به این معنی نیست که هر بار که کفش‌های خود را تمیز می‌کنید باید از آب استفاده کنید. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز است یک‌پارچه و یک برس کوچک است که به بهترین شکل کفش‌ها را تمیز می‌کند.

برای اینکه کفش‌های خود را در بهترین حالت نگه دارید، بهتر است هر بار که از کفش استفاده می‌کنید آن‌ها را تمیز کنید. این ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد، زیرا اکثر افراد هفته‌ای یک‌بار کفش‌های خود را تمیز می‌کنند یا زمانی که کفش‌هایشان کمی گل‌آلود می‌شود. اما اگر می‌خواهید از آن جفت کفش ورزشی خود حداکثر بهره را ببرید، مراقبت مناسب لازم است. تمیز ماندن زندگی شما را آسان‌تر می‌کند، مانند تمیزکردن خانه یا ماشین خود. هر چه بیشتر از تمیز بودن و تمیزکردن وسایل خود فاصله بگیرید، زندگی نیز ناخوشایندتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه شست و شوی شلوار ورزشی

نحوه شستن کفش‌های ورزشی به شکل صحیح و اصولی

در اینجا گام‌به‌گام شما با تمیزکردن صحیح کفش‌های ورزشی آشنا می‌شوید. اگر به‌تازگی برای دویدن در اطراف منزل خود بوده‌اید و در کفشتان گل‌ولای وجود نداشته است، دیگر نیازی به بیرون شستن آن و استفاده از مواد شوینده نیست. پس از یک دویدن در مسیرهای خشک، روی کفش‌های شما مقدار کمی گردوغبار جمع می‌شود و ممکن است چیزی به کفی آن بچسبد. این ممکن است اصلاً چیزی به نظر نرسد، اما اگر همچنان آن را پس از دویدن رها کنید، گردوغبار جمع شده و بر طول عمر کفش شما تأثیر می‌گذارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است:

1. کفی را از داخل کفش بردارید.

2. کفی و کفش را برس بکشید تا گردوغبار پاک شود.

3. اگر لکه‌های کثیفی روی کفی وجود داشته باشد، یک‌پارچه مرطوب می‌تواند آن را تمیز کند.

4. سپس آنها را در مکانی بدون تابش مستقیم نور خورشید و با تهویه مناسب نگهداری کنید.

5. به یاد داشته باشید، اگر از پارچه مرطوب استفاده کرده‌اید، قبل از اینکه کفی‌ها را دوباره داخل کفش قرار دهید، مطمئن شوید که آنها را خشک کرده‌اید. اگر برای دویدن در باران یا در مسیرهای دارای گل‌ولای بوده‌اید، وقت آن رسیده است که حوضچه آب خود را آماده کنید.

برای دویدن در مسیرهای گل‌آلود، بهتر است کفش‌های خود را بلافاصله بعد از دویدن بشویید. گل روی کفش شما با خشک‌شدن باعث سفت شدن پارچه کفش شما می‌شود. کفش‌های ورزشی شما به‌جای حالت طبیعی، چروک می‌شوند که منجر به آسیب‌دیدن کفش‌ها و ترک خوردن مواد آن می‌شود. در اینجا یک راهنمای گام‌به‌گام ساده در مورد نحوه شستن کفش‌های گل‌آلود برایتان آماده کرده‌ایم:

مرحله 1 شستن بند کفش

بند کفش‌های دویدن خود را باز کنید. بندها را با مقداری مواد شوینده در آب گرم بشویید. اگر بندها را در ماشین لباسشویی قرار دهید می‌تواند مشکل ایجاد کند، اما گاهی اوقات باعث می‌شود که قسمت‌های پلاستیکی کوچک نوک بندها آسیب ببینند و به‌مرورزمان از بین بروند.

مرحله 2 شستن کفی کفش

کفی‌های خود را بردارید و آن‌ها را با آب جاری بشویید و از یک برس نرم برای پاک‌کردن گل سخت استفاده کنید.

مرحله 3 شستن کفش

کفش‌های ورزشی خود را زیر آب قرار دهید (استفاده از سینک ظرف‌شویی می‌تواند به خیس شدن کفش‌هایتان در حین حرکت کمک کند) و تمام کثیفی‌ها و گل‌ها را از کفش‌هایتان پاک کنید. باز هم از یک برس نرم یا اسفنج برای قسمت‌های سخت‌تر استفاده کنید. مطمئن شوید که همه‌جاهایی که دسترسی به آن‌ها سخت است شسته شده‌اند.

مرحله 4 خشک کردن کفش

هنگامی که تمام قسمت‌های کفش شما تمیز شد، زمان آن است که آنها را خشک کنید. کفش‌های خود را در مکانی با تهویه مناسب به‌دوراز نور مستقیم خورشید و یا رادیاتورهای داغ قرار دهید. کفش‌های ورزشی شما به طور طبیعی در دمای اتاق خشک می‌شوند و گرمای رادیاتور می‌تواند بر کیفیت چسب کفش شما تأثیر بگذارد و می‌تواند باعث بدشکل شدن کفش‌های شما شود.

تأثیر نور خورشید بر کفش‌های ورزشی 

تأثیر نور خورشید بر کفش‌های ورزشی

نور خورشید به پارچه‌ها بسیار آسیب می‌رساند. باگذشت زمان این تابش نور باعث شکننده شدن و ضعیف شدن کفش‌ها می‌شود و این آخرین چیزی است که برای کفش‌های خود می‌خواهید. همین امر در مورد تهویه نیز صدق می‌کند. شما نمی‌خواهید آن‌ها را در یک کمد قرار دهید که در آن کمی از تعریق پا داخل کفش مرطوب بمانند و دفعه بعد که آنها را بپوشید، بوی بدی بدهند. ناگفته نماند همه باکتری‌هایی که در کفش شما تجمع می‌کنند و به مواد آسیب می‌رسانند و بدتر از آن بویی است که آنها شروع به تولید می‌کنند.

نکاتی برای خشک‌کردن کفش 

نکاتی برای خشک‌کردن کفش

اطمینان از خشک‌شدن کامل کفش‌هایتان قبل از دویدن بعدی به آنها کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری شاداب بمانند و هیچ‌کسی دوست ندارد تا حین دویدن جورابش را خیس ببیند. راه آزمایش شده برای کمک به خشک‌شدن کفش‌های ورزشی، قراردادن روزنامه در کفش‌هایتان است. گاهی اوقات کفش‌های ورزشی شما برای خشک‌شدن کامل نیاز به کمک دارند و روزنامه برای این کار عالی است.

پرکردن کفش‌هایتان با روزنامه باعث می‌شود کفش‌هایتان سریع‌تر خشک شوند و به حفظ شکل طبیعی کفشتان در هنگام خشک‌شدن کمک می‌کند (مثل وقتی که کفش‌هایتان را خریدید، پر از کاغذ بودند). همچنین می‌توانید با جذب آب کفش‌هایتان یا گرم‌کردن آن‌ها برای خشک‌شدن سریع‌تر کفش‌هایتان، اقلامی را از اینترنت خریداری کنید تا به خشک‌شدن کفش‌هایتان کمک کنند. فقط کافی است عبارت «Shoe Dryer» را در اینترنت جستجو کنید، و مجموعه کاملی از محصولات به شما پیشنهاد می‌شود.

1. آب گرم ساده می‌تواند تقریباً تمام نیازهای کفش شما را از شستن گرفته تا تازه نگه‌داشتن آنها را پوشش دهد. همچنین امتیاز بسیار ارزان بودن را دارد!

2. اگر کفش‌های شما کمی بدبو می‌شود، می‌توانید برای کفش‌های خود مواد خوشبوکننده بخرید. اینها اسپری‌هایی هستند که می‌توانید آن را داخل کفشتان اسپری کنید تا بو و باکتری‌های مضر کفش‌هایتان را از بین ببرند.

3. همچنین می‌توانید از یک صابون معمولی مخصوص پارچه استفاده کنید یا صابون‌ها و مواد شوینده مخصوص تمیزکردن کفش بخرید. اینها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، بنابراین بسته به بودجه شما دنیایی از انتخاب برای شما وجود دارد.

4. می‌توانید کمی جوش شیرین و کمی سرکه را مخلوط کنید تا در خانه بوی بد و کثیفی‌های کفش خود را از بین ببرید.

آن‌ها را با هم مخلوط کنید و قسمت‌های کثیف و لکه‌دار کفش خود را با مخلوط بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. با یک برس نرم یک اسکراب سریع 2 دقیقه‌ای به لکه‌ها بدهید. کفش‌های ورزشی خود را پس از آن با آب تازه بشویید و بگذارید خشک شود.

علت بوی بد کفش 

چرا کفش‌های ورزشی بوی بدی می‌دهند؟

پاهای شما حاوی حدود یک‌چهارم میلیون غده عرق هستند (که هرکدام 125000 غده عرق است) و در طول یک روز معمولی، پاهای شما می‌توانند حدود نیم لیتر در روز عرق کنند. پاهای شما دارای غلظت بیشتری از غدد عرق نسبت به هر جای دیگری در کل بدن شما هستند، بنابراین تمام آن عرق در جوراب و کفش شما حبس می‌شود. بنابراین نکات گفته شده در مورد نحوه شستن کفش‌های ورزشی را به‌خوبی استفاده کنید! در غیر این صورت، پس از چند بار دویدن کفش‌هایتان بوی بسیار بدی می‌گیرند.

جمع‌بندی

با اجرای دقیق و کامل نکات گفته شده، شما اکنون باید در مورد نحوه شستن کفش‌های ورزشی متخصص باشید و کفش‌های شما باید تا روزی که یک جفت جدید تهیه می‌کنید ظاهر خوبی داشته باشند. سعی کنید به طور مرتب این نکات را انجام دهید تا از خراب‌شدن زودهنگام کفش‌های ورزشی‌تان جلوگیری شود و ظاهر اولیه آن‌ها تا بلندمدت حفظ شوند و کارایی مناسبی برایتان به ارمغان آورند.


اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.


کفش اسپورت زنانه کفش اسپورت مردانه