فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای شست و شوی انواع لباس و شلوار ورزشی

در راهنما / راهنمای نگهداری

یکی از موارد مهم در بحث ورزش، نحوه مناسب شست و شوی شلوار ورزشی و البسه می باشد. با این که لباس های ورزشی جدید طوری طراحی شدند که گرمای بدن ورزشکار را به بیرون خارج می کنند و از عرق کردن فرد جلوگیری می کنند اما در هر صورت فرد ورزشکار باید پس از هر گونه فعالیت ورزشی، لباس ها را شست و شو دهد تا آثار کثیفی و بدبویی از آن ها برداشته شود. در بحث شست و شوی لباس ورزشی قوانینی با توجه به حساس بودن بافت پارچه لباس وجود دارد که بهتر است به طور کامل رعایت شود. بهترین روش برای شست و شوی لباس ورزشی، روشی است که کمترین ضربه را به بافت پارچه ورزشی وارد نماید. توجه به این نکته دارای اهمیت است که افراد پس از انجام هر کاری اعم از پیاده روی تا فعالیت های سنگینی مانند ورزشی باید لباس هایشان را با مواد شوینده ویژه تمیز و پاک نمایند. در ادامه مطالب درباره نحوه شست و شوی شلوار ورزشی به توضیح بیشتری خواهیم پرداخت.

شست-و-شوی-لباس-ورزشی

توجه به این نکته دارای اهمیت ویژه است که با ورزش کردن سوخت و ساز و فعالیت بدنی فرد بالا می رود، در نتیجه تعریق در بدن به بالاترین میزان ممکن می رسد، طبیعی است که هیچ فردی دوست ندارد دچار بدبویی بدن شود. انتخاب، نگهداری، شست و شوی لباس ورزشی یکی از آیتم های مهم در اصل ورزش می باشد.

لباس های ورزشی مردانه شامل: جوراب ورزشی، شلوار ورزشی مردانه، تیشرت ورزشی، کاپشن ورزشی مردانه و ... می باشد. که شست و شوی هر کدام قوانین خاص مربوط به خود را دارد.

نکته اول: پیش از شست و شوی لباس های ورزشی اعم از شلوار ورزشی و... باید به کیفیت، نوع جنس پارچه، رنگ پارچه توجه لازم را داشته باشید.

نکته دوم: لباس ها باید بر اساس رنگ، شست و شو داده شود، مثال: لباس های مشکی به هیچ عنوان قاطی لباس های رنگی نشود و جداگانه مورد شست و شو قرار داده شوند.

نکته سوم: لباس های سفید جداگانه مورد شست و شو قرار داده شوند و این که لباس های رنگی با هم شست و شو داده شوند.

شست-و-شوی-لباس-ورزشی

آیا در صورت شست و شوی شلوار ورزشی، برچسب لباس کنده می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگرشلوار ورزشی و لباس اورجینال باشد با شست و شو دچار مشکل نخواهند شد. زیرا لوگوهای مربوط به باشگاه، برند تولید کننده، اسپانسر لباس، همگی بر روی شلوار دوخته شده است. درضمن با توجه به بالا بودن کیفیت لوگوها به هیچ عنوان با شست و شو پاک نخواهند شد.

نکته: یکی دیگر از راه های موثر برای حفظ و نگهداری صحیح پارچه لباس ها در زمان شست و شو، اینست که آنها با آب داغ شسته نشوند.

شلوار ورزشی یا لباس های ورزشی را چند وقت به چند وقت بشورییم؟

توجه داشته باشید لباس یا شلوار ورزشی مانند لباس اسپورتی که برای بیرون رفتن از منزل بر تن می کنید چرک و کثیف نخواهد شد. وجود باکتری حاصل از عرق شدید به مرور بر بدن شما، انواع بیماری های ناخواسته را پدید خواهد آورد و در ضمن بالا رفتن گرمای شدید بدن ورزشکار را از ادامه فعالیت و موفقیت ها دور خواهد ساخت. در نتیجه شست و شوی شلوار و لباس ورزشی زنانه در دستور کار هر ورزشکار باید قرار بگیرد.

برای شست و شوی شلوار ورزشی و یا لباس ورزشی نیازی به استفاده کردن از شوینده قوی نیست، بلکه استفاده از شوینده معمولی کافی خواهد بود.

استفاده مناسب از پودر تاید، بهترین حالت برای شست و شوی شلوار ورزشی خواهد بود.

نکته: یکی از موارد مهمی که درباره نحوه اتو کشیدن لباس های ورزشی به خصوص شلوار ورزشی باید مد نظر قرار دهیم این است که به هیچ عنوان اتوی داغ را روی پارچه نکشید، زیرا با این کار طرح چاپ روی پارچه کنده و باز خواهد شد.

نکته: پس از شست و شوی لباس ورزشی آن را در سمت باد پنکه خشک نمایید. به هیچ عنوان لباس یا شلوار ورزشی را برای خشک کردن در معرض آفتاب قرار ندهید.

برای انتخاب مناسب لباس ورزشی چه نکاتی باید رعایت شود؟

از همه موارد مهم تر در خرید یک لباس ورزشی مناسب برای ادامه فعالیت موثر فرد، سایز لباس خواهد بود. به طوری که متناسب با جثه و اندام ورزشکار باشد. اگر لباس ورزشی یا شلوار ورزشی خریداری شده تنگ باشد.

شست-و-شوی-لباس-ورزشی

ویژگی لباس و یا شلوار ورزشی مناسب

1_شلوار ورزشی که در حین ورزش پای شما را اذیت نکند و پارچه آن از الیاف مناسب فصل ساخته شده باشد.

2_شلوار ورزشی یا سویشرت ورزشی زنانه باید طوری طراحی شود که مانع از تجمع باکتری و بوی بد در بدن شود.

3_شلوار ورزشی باید طوری طراحی شود که در زمان تمرینات زیاد ورزشی پای شما را خنک نگاه دارد.

شلوار ورزشی مناسب باید قابلیت کشسانی کافی و در ضمن توان جذب رطوبت را داشته باشد.

الیاف مصنوعی مانند نایلون، راحت و سبک هستند اما متاسفانه قابلیت جذب رطوبت ندارند. در نتیجه سبب مشکلات پوستی خواهند شد.در ضمن الیاف مصنوعی به نسبت طبیعی عمر بیشتری دارند.
 

لباس ورزش را چگونه خشک کنیم؟

لباس های باشگاه خیلی حساس هستند و می توانند به راحتی کشیده شوند، در نتیجه نباید آنها را در خشک کن انداخت. به جای خشک کن، لباس های باشگاهتان یا هر نوع تیشرت ورزشی آستین بلند مردانه را روی قفسه پهن کنید تا خشک شود. اگرچه در مرتبۀ اول لباس ها باید صد در صد به صورت طبیعی خشک شوند، اما استفاده از حرارت کم برای خشک کردن لباس باعث خرابی زیادی نمی شود اینکه از حرارت کم استفاده کنیم تا از خراب شدن جنس لباس جلوگیری کنیم بسیار مهم است. از این طریق مطمئن می شوید که لباستان مدت زیادی دوام می آورد علاوه بر رشد محتمل باکتری ها و عفونت هایی که لباس های کثیف می توانند ایجاد کنند، ممکن است شما بوی بدی بگیرید یا احساس خارش پیدا کنید.

نکته: از آن جایی که برای الیاف هر پارچه از لباس های ورزشی مواد شوینده مختلفی پیشنهاد می شود در نتیجه برای شست و شوی آسان و موثرتر لباس های ورزشی و شلوار ورزشی به طور حتم از برچسب متصل شده به لباس استفاده نمایید و دستورالعمل شست و شوی راحت تر راچک نمایید.

 

شست-و-شوی-لباس-ورزشی

بهترین زمان بدنسازی چه زمانی است و چرا؟

جمع بندی

یکی از مواردی که در بحث های ورزشی حائز اهمیت فراوان است خرید لباس یا شلوار ورزشی مناسب و شست و شوی صحیح آن ها می باشد که مورد توجه ورزشکاران و یا طرفداران تیم های ورزشی مورد استقبال فراوان قرار میگیرد. با ورزش لباس و شلوار ورزشی به طور حتم خیس و بر اثر فعالیت شدید، عرق خواهید کرد و ناچارید که برای شست و شوی صحیح لباس با مواد خاص اقدام نمایید. که البته همان طور که در متن مقاله توضیح دادیم با توجه به استفاده های مختلف از پارچه های ورزشی برای هر یک از مواد شوینده ویژه می توان استفاده نمود. با پاک شدن لباس ورزشی ادامه فعالیت برای ورزشکاران آسوده تر و راحتر خواهد شد.