فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین زمان بدنسازی چه زمانی است و چرا؟

در ورزش ‌ها / بدنسازی

بهترین زمان بدنسازی چه زمانی است و چرا؟  آیا انجام تمرینات بدنسازی هر روز ضرر دارد ؟ برای حجم چند روز در هفته تمرین کنیم ؟ مدت زمان تأثیر بدنسازی بر بدن چقدر است؟

این‌ها سئوالاتی است که اکثر افرادی که می‌خواهند ورزش بدنسازی را انتخاب کنند، می‌پرسند. ما در اینجا اطلاعات لازم و کافی را در مورد بهترین زمان بدنسازی و سایر موارد مربوط به این ورزش در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برای اینکه بتوانید بیشترین وزنه را جابه جا کنید، باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در بهترین حالت خود باشید. بنابراین، این مهم است که بدانید چه زمانی در بهترین حالت خود هستید.

 

بهترین ساعت تمرین بدنسازی کدام است؟

بدن انسان تکامل یافته است تا به طور خودکار عمل کند و بقای خود را حفظ کند، به طوری که مغز می‌تواند انرژی بیشتری را برای کارهای ضروری‌تر اختصاص دهد. همه ما با نشانه‌هایی در محیط خود سازگار شده‌ایم که به بدن ما کمک می‌کند تا سیستم‌ها و فرآیندهای خاصی را فعال کند.

مهمترین نشانه محیطی که بدن ما تشخیص می‌دهد و به آن واکنش نشان می‌دهد، نور است. تنظیم سیستم‌های بدن ما بر اساس زمان روز به عنوان ریتم شبانه‌روزی ما شناخته می‌شود.

بزرگترین تفاوت بین ریتم شبانه‌روزی افراد در زمان بیدار شدن آنهاست، افراد از این نظر به دو دسته تقسیم می‌شوند: جغدها و چکاوک‌ها.

«چکاوک‌ها» آن‌هایی هستند که زود از خواب بیدار می‌شوند و پرانرژی هستند و «جغد»ها آن‌هایی هستند که دیر و آهسته بیدار می‌شوند و چند ساعت طول می‌کشد تا به سطح هوشیاری عملکرد خود برسند.

البته هردوی این‌ها درصد کمی از افراد را تشکیل می‌دهند و بیشتر مردم یعنی حدود 60 تا 70 درصدشان جایی بین این دو دسته قرار دارند.

بهترین-زمان-بدنسازی

فواید بدنسازی در صبح:

تحقیقات زیادی نشان داده اند که ورزش باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود و می‌دانیم که سروتونین پایین با افسردگی مرتبط است. ورزش صبحگاهی احتمالاً می‌تواند به بهبود خلق و خو در طول روز کمک کند.

اگر بتوانید صبح‌ها به باشگاه بروید، معمولاً افراد کمتری در آنجا حضور دارند. شما مجبور نخواهید بود که بر سر وزنه‌ها یا دستگاه‌ها دعوا کنید. اگر خجالتی هستید و برای اولین بار چیز جدیدی را امتحان می‌کنید، آزادتر هستید و می‌توانید بروید و تمرین‌هایی را که می‌خواهید با فشار کمتر و احتمالاً خجالت کمتر انجام دهید.

با انجام یک تمرین در صبح، درگیری ذهنی‌تان برای اینکه چه ساعتی از روز ورزش کنید و اینکه آیا اصلاً امروز ورزش کنید یا نه کاهش می‌یابد.

اما برای بعدازظهر و عصر موضوع فرق دارد. در این زمان‌ها افراد بیشتری در باشگاه حضور دارند زیرا صبح‌ها درگیر کار یا مدرسه هستند. هرچند ممکن است خستگی ناشی از کار بر عملکردشان در هنگام تمرین اثر بگذارد و حتی انتظار برای خالی شدن دستگاه و یا آزاد شدن وزنه کلافه کننده باشد.

بهترین زمان بدنسازی برای حجم چه زمانی است؟

از آنجایی که سیستم هر شخص منحصر به فرد است تعیین بهترین زمان بدنسازی و بهترین ساعت تمرین بدنسازی بطور دقیق دشوار است. اما با توجه به اطلاعات علمی، بهترین زمان بدنسازی عصر می‌باشد.

رفتن به باشگاه در عصر فواید زیادی دارد، به خصوص اگر به دنبال عضله سازی هستید. ماهیچه‌های بدن در صبح ضعیف‌تر می‌شوند و به تدریج قدرتشان در طول روز افزایش می‌یابد. عضلات بدن در اوایل عصر به اوج قدرت می‌رسند. مطالعه‌ای در سال 2009 در «مجله تحقیقات قدرت و شرطی سازی» گروه‌های مختلفی از مردان را بررسی کرد که در ساعات مختلف روز به مدت چندین ماه ورزش می‌کردند. در پایان مطالعه، کسانی که در اواخر بعد از ظهر و اوایل شب تمرین می‌کردند، نسبت به افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کردند، توده عضلانی بیشتری به دست آوردند.

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورتلند انواع کفش ورزشی زنانه و مردانه مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. جهت مشاهده و انتخاب محصولات دیگر وارد دسته بندی های زیر شوید.

انواع تیشرت اسپرت زنانه
انواع توپ ورزشی انواع ست ورزشی

برای حجم چند روز در هفته تمرین کنیم ؟

در هر زمانی از روز که تمرین می‌کنید، ثبات، کلید دستیابی به حداکثر فواید تمرین شما است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) به افراد پیشنهاد می‌کند که هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​و دو یا چند روز در هفته فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات داشته باشند. CDC همچنین تأکید می‌کند که نه تنها ورزش مهم است، بلکه حفظ یک رژیم غذایی خوب نیز برای سلامت شما ضروری است.

اکثر افرادی که وارد رشته بدنسازی می‌شوند هدفشان حجم گرفتن است. روش‌های تمرینی زیادی برای حجم گرفتن وجود دارد اما آسان‌ترین آن‌ها تمرین 4 روز در هفته است که هر گروه عضلانی دوبار در هفته در تمرین درگیر می‌شوند. علاوه بر این که در هر جلسه ست‌های شکمی هم در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین دوره بدنسازی برای چربی سوزی کدام است؟

آیا هدف شما از ورزش کردن کاهش چربی یا جلوگیری از ذخیره چربی است؟ ورزش صبحگاهی ممکن است به دلیل تستسترون بالاتر از حد طبیعی در این زمان، تا حدی به رسیدن شما به این هدف کمک کند. همچنین از آنجایی که بدن شما هنوز غذای زیادی برای پردازش ندارد از چربی ذخیره شده در بدن برای آزاد شدن انرژی استفاده می‌کند. وارد دوره چربی‌سوزی شدن نیاز به یک برنامه تخصصی دارد که حتماً باید تحت نظر متخصص انجام شود.

بهترین-زمان-بدنسازی

بهترین زمان بدنسازی در روز کدام است؟

بر اساس ملاحظات گفته شده و بر مبنای اطلاعات مربوط به ریتم شبانه روزی، من توصیه می‌کنم که تمرین با وزنه در بعد از ظهر بهترین زمان بدنسازی است. زیرا تعادل خوبی بین تمام جنبه‌ها و مسائل ارائه شده دارد.

اما به کسانی که نمی‌توانند بعدازظهرها تمرین کنید پیشنهاد می‌کنم فقط سعی کنید تمرین را در زمانی برنامه‌ریزی کنید که راحت تر هستید، یا زمانی که تجهیزات به راحتی در دسترس‌تان باشد. آنچه که بسیار مهم است این است که با نگرانی بیش از حد در مورد زمان تمرین، استرس بی مورد به خود وارد نکنید.

 

این مواردی که بیان شد مشخص کننده بهترین زمان بدنسازی در روز براساس اطلاعات علمی و تحقیقات پزشکی بوده است. اما برای تعیین و دستیابی بهترین زمان بدنسازی عوامل دیگری نیز دخیلند که متأثر از زندگی در دنیای شلوغ امروز هستند:

ساعات کاری

از محدودیت‌هایی است که برای تعیین ساعت تمرین بدنسازی خود با آن مواجه هستید. مگر اینکه سازمان‌شما دارای باشگاه باشد یا رئیستان با شما راه بیاید و در ساعت کاری به شما مرخصی بدهد!

خانواده

خانواده مهمترین چیز در زندگی شما هستند و اگر تصمیم بگیرید بعد از کار ورزش کنید، ممکن است وقت ارزشمندی را که باید با فرزندان، همسر یا در خانه بگذرانید از دست بدهید. بهتر است تمرین را صبح قبل از رفتن سر کار برنامه‌ریزی کنید تا بعد از ظهر فرصت داشته باشید که در کنار خانواده باشید.

تایم کاری باشگاه

شاید سالن بدنسازی شما صبح ساعت 5:00 باز نشود، یا شاید تا ساعتی که شما آزاد هستید باز نماند. همچنین به خاطر داشته باشید که زمان‌های خاصی وجود دارد که سالن ورزشی شلوغ‌تر است و تمرکز شما را دشوار می‌کند و باعث می‌شود تمرین شما زمان بیشتری ببرد. با تماس با باشگاه‌تان از این ساعت‌ها اطلاع یابید.

کارهای پیش‌بینی نشده:

گاهی اوقات مشکلات یا کارهای ضروری و مهمی پیش می‌آید که باید انجام دهید. اطمینان حاصل کنید زمانی را برای رسیدگی به آن‌ها انتخاب می‌کنید که با زمان کار یا خانواده تداخل نداشته باشد. می‌توانید زمان‌های مختلفی در روزهای مختلف را برای تمرین کردن انتخاب کنید. هرچند این کار سازگاری بدن شما را سخت می‌کند و انگیزه شما را کاهش می‌دهد.

شخصیت

آیا شما فردی هستید که صبح کارایی عملکرد بهتری دارید یا بعدازظهر یا شب؟ آیا برای بیدار شدن از خواب به 5 فنجان قهوه در صبح نیاز دارید یا به محض بلند شدن از رختخواب احساس شادابی می‌کنید.

صرف نظر از عوامل علمی، مهم است که زمانی را برای تمرین انتخاب کنید که در آن بیشترین انگیزه و راحتی را داشته باشید. اگر تمایلی به ورزش کردن ندارید، حتی اگر زمانی را انتخاب کرده باشید که در آن همه عوامل فیزیکی و شخصی در بهترین حالت خود قرار دارند این کار را نخواهید کرد!

آیا بدنسازی هر روز ضرر دارد ؟

اگر هر روزتمرین می‌کنید، ممکن است ریکاوری بعد از تمرین برایتان سخت باشد. شاید بزرگترین ایراد تمرینات قدرتی روزانه این باشد که بدن شما فرصت کافی برای ریکاوری پیدا نمی‌کند. در صورتی که تمرینات خود را به دقت برنامه‌ریزی نکنید، این امر می‌تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد از عضلات یا مشکلات مربوط به عدم تعادل عضلانی شود.

اگر از بهترین روش‌های اصولی برای تمرین استفاده کنید، مطمئناً می‌توانید هر روز تمرین کنید و دستاوردهای فوق‌العاده مربوط به حجم، وزن و تناسب اندام را از تلاش‌های خود به دست آورید.

اما، هر روز سنگین تمرین نکنید. لازم نیست هر هفته زنه‌های ددلیفت، اسکات و پرس را افزایش دهید. چند روز سبک‌تر وزنه بزنید، در این صوورت از دیدن قدرت خود در روزهایی که تمرینات سنگین دارید، متعجب خواهید شد.

خواب و استراحت را در اولویت قرار دهید. اگر به اندازه کافی استراحت نکنید یا تغذیه خود را بهینه نسازید، تمام تمرین کردن‌های سخت شما بیهوده است.

 

بهترین زمان ورزش برای خانمها چه زمان است؟

باتوجه به مواردی که تا اینجا گفته شد می‌توان گفت قانون تعیین بهترین زمان بدنسازی، در خانم‌ها نیز صدق می‌کند و بستگی به عوامل علمی و شخصی‌شان دارد. اما ‌در مطالعه‌ای محققان دریافتند که در بین زنان، ورزش صبحگاهی باعث کاهش چربی شکم و فشار خون می‌شود، در حالی که ورزش عصرگاهی عملکرد عضلانی را افزایش می‌دهد. در حالی‌که در گروه مردان، ورزش عصرگاهی باعث افزایش اکسیداسیون چربی و کاهش فشار خون سیستولیک و خستگی شد.

 

مدت زمان تأثیر بدنسازی بر بدن چقدر است؟

برای خیلی از ورزشکارانی که وارد رشته بدنسازی می‌شوند مهم است که بدانند مدت زمان بدنسازی برای تأثیر گذاشتن بر روی بدنشان چقدر است.

اکثر تازه‌کاران رشد ماهیچه‌ای قابل توجهی را در عرض هشت هفته مشاهده می‌کنند، در حالی که ورزشکاران باتجربه‌تر این تغییرات را در عرض سه تا چهار هفته خواهند دید. اکثر افراد با تمرینات قدرتی و برنامه تغذیه مناسب ماهیانه 0.5 تا 1 کیلو عضله بدون چربی اضافه می‌کنند.

اگر هفت ساعت در هفته ورزش کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که سالانه 3.5 تا 9 کیلوگرم وزن اضافه کنید. بعد از دو سال این وزن به 2 تا 7 کیلوگرم کاهش می یابد. بعد از پنج سال می توانید انتظار داشته باشید که 1.5 تا 4.5 کیلوگرم اضافه کنید و بعد از 10 سال می‌توانید بین 0.5 تا 2 کیلوگرم افزایش سالانه را انتظار داشته باشید.

باتوجه به مواردی که در این مقاله گفته شد می‌توان گفت بهترین زمان بدنسازی را علم تعیین نمی‌کند. بلکه عوامل دیگری هم تأثیر گذارند. بنابراین پاسخ این سؤال که «بهترین زمان بدنسازی در روز چه موقع است؟» واضح نیست چون راه‌ها و مسیرهای مختلف و زیادی برای انتخاب وجود دارد که بسته به هر فرد منجر به نتایج مختلفی خواهد شد. ببینید کدام یک از اینها برای شما مناسب است و آن را انتخاب کنید. فقط یادتان باشد ورزش کنید و نگذارید هیچ بهانه‌ای جلوی این کار را بگیرد.