فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید کفش بسکتبال

در راهنما / راهنمای خرید

برای انجام‌دادن کارهای پر تحرکی مانند فعالیت‌های ورزشی و اثربخشی در کیفیت بهتر پروژه‌های ورزشی، استفاده از کفش مناسب جز موارد مهم و ضروری است. پای انسان یکی از موارد ضروری و اعضای اصلی برای انجام فعالیت‌های مختلف است. توصیه پزشکان برای افراد و همچنین ورزشکاران استفاده از استانداردترین و مناسب‌ترین کفش برای راحتی پا و آرامش خاطر افراد خواهد بود. کفش‌های ورزشی دارای ساختار و ویژگی متفاوت با سایر کفش‌های دیگر هستند. در قدیم خرید کفش ورزشی کار ساده‌ای بود به طوری که با خرید یک کفش ورزشی، پیاده‌روی تا کوه‌نوردی به‌راحتی انجام می‌گرفت. در اثر گذشت زمان با افزایش سطح تقاضا افراد برای داشتن کفش متناسب با نوع ورزش انتخابی، انواع برندها و مدل‌های مختلف کفش به بازار آمد. در ادامه مطالب درباره راهنمای خرید کفش بسکتبال به توضیح بیشتری خواهیم پرداخت.

راهنمای-خرید-کفش-بسکتبال

کفش متناسب با ورزش بسکتبال چه مشخصاتی دارد؟

قبل از اینکه هر تصمیمی در رابطه با کفش بسکتبال بگیرید، بهتر است استایل بازی کردن و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید.

برای انتخاب کفش بسکتبال مناسب، ابتدا باید به صورت کاملا دقیق اندازه طول و عرض پای خود را محاسبه کنید. این اندازه‌گیری‌ها کمک خواهند کرد تا سایز واقعی پای شما و اینکه آیا پای شما کشیده یا پهن است، مشخص شود. کفش بسکتبال خود را با توجه به استایل بازی کردن خود انتخاب کنید. بسکتبالیست‌های سرعتی نیاز به کتانی‌های سبک‌تری دارند که زیره آنها نرم‌تر و میزان انعطاف‌پذیری و حفاظت آنان بیشتر است. بازیکنان قدرتی نیازمند کفش‌های سنگین‌تری هستند که میزان استحکام و قدرت آنها بالاتر باشد.

حتما چند مدل کفش بپوشید :

در هنگام خرید کفش بسکتبال بهتر است چند نمونه کفش بسکتبال را بپوشید و راحتی و اندازه کفش را امتحان کنید. بهتر است در هنگان انتخاب این نوع کفش اسپرت مردانه که انتخاب می‌کنید چند سانتی‌متر بیشتر از طول پای شما باشد و عرض کفش نیز باید به گونه‌ای باشد که کفش به پای شما کاملا فیت باشد ولی نه خیلی تنگ. در هنگام انتخاب کفش بهتر است ابتدا چند قدم با کفش راه بروید تا مطمئن شوید که پا در هنگام فعالیت از داخل کفش سر نخورد.

کفش بسکتبال ساق بلند

کفش ساق بلند بسکتبال برای بازیکنانی که دارای توان و قدرت بدنی قوی هستند مورداستفاده قرار می‌گیرد. درضمن کفش ساق بلند، ضخیم و حجیم می‌باشد و به دلیل داشتن ساق بلند کل پای بازیکنان را حفظ و پوشش خواهد داد.

راهنمای-خرید-کفش-بسکتبال

کفش بسکتبال مدل ساق کوتاه

کفش نیم ساق مردانه معمولا برای بازیکنان پرسرعت و چابک مناسب هستند. اما میزان محافظت از مچ پا به دلیل ساق کوتاه کفش کم می‌باشد.

پس از اینکه شما تصمیم خود را در مورد اندازه ساق کفش بسکتبال گرفتید، اکنون نوبت آن رسیده که درمورد نوع رویه و جنس رویه تصمیم‌گیری نمایید. رویه‌های نرم معمولا از جنس پارچه‌های بافتنی هستند. این نوع پارچه‌ها انعطاف‌پذیر، راحت و تنفس‌پذیر هستند و به علت وزن سبکشان سرعت حرکت و جابه جایی بازیکن را افزایش می‌دهند. این نوع رویه‌ها معمولا بر روی کفش‌های ساق کوتاه دیده می‌شوند. رویه‌های سخت‌تر که معمولا از جنس پلاستیک و مواد مصنوعی هستند، میزان دوام بالاتری دارند و به خوبی از پا محافظت می‌کنند. ولی به علت اینکه سنگین‌تر هستند میزان سرعت و چابکی بازیکنان را کاهش می‌دهند. این نوع رویه‌ها برای بازیکنان قدرتی مناسب هستند.

کفش بسکتبال ساق متوسط

این کفش‌های بسکتبال همانطور که از اسمشان پیداست، تا حدی از مچ پای بازیکن را محافظت می‌کنند ولی در عین حال انعطاف پذیری لازم برای بازی را هم به بازیکن می‌دهند. این کفش‌ها برای بسکتبالیست‌هایی که از استایل بازی و پوزیشن خود مطمئن نیستند مناسب می‌باشد در واقع بازیکنان نیمه حرفه ای، از این نوع کفش ها عموما استفاده می کنند.

به زیره کفش بسکتبال دقت کنید

زیره کفش بسکتبال قسمتی از کفش بسکتبال است که با زمین برخورد مستقیم دارد و معمولا از لاستیک و یا مواد مصنوعی با دوام ساخته می‌شود. برای انتخاب کفش بسکتبال مناسب، به دنبال کفشی با زیره تخت و پهن باشید که نقش و طرح‌های روی زیره ایمنی کفش را تضمین کند و از سر خوردن کفش جلوگیری کند. برای مثال در زمان بازی هنگامی که عرق بدن بازیکنان بر روی زمین ریخته می‌شود و زمین لیز می‌شود کفش باید به گونه‌ای باشد که سر نخورد و ایمنی بازیکن را تامین کند.

همچنین زیره برخی از کفش‌های بسکتبال با توجه به مکان بازی که در داخل سالن و یا خارج سالن است، ساختار متفاوتی می‌تواند داشته باشد. ولی تقریبا زیره بیشتر کفش‌های بسکتبال برای بازی در داخل سالن ساخته می‌شوند. اگر در محیط‌های خارج از سالن بازی می‌کنید باید به دنبال زیره‌هایی با دوام بیشتر باشید. برای مثال آسفالت باعث از بین رفتن زیره‌ برخی کفش‌ها می‌شود.

راهنمای خرید کفش ورزشی بسکتبال

در شبکه‌های مجازی و سایت‌های معتبر خرید و فروش انواع کفش ورزشی بسکتبال در مدل‌ها و برندهای متفاوت شامل محصولات برندهای نایکی ، آدیداس وجود دارد.

اما بهتر است بدانید کفشی برای کار بسکتبال مورد احتیاج است که از قوزک پا بازیکن محافظت لازم را داشته باشد.

اگر در شبکه‌های مختلف مجازی ورزشی حضور داشته باشید و از کاربران مختلف درباره استفاده از بهترین مدل و برند کفش ورزشی تحقیق کنید به این نتیجه خواهید رسید که کفشی که دارای انعطاف‌پذیری، کشش و مدل مناسب بسته‌شدن بند باشد و همچنین کاربر پس از استفاده از آن، احساس راحتی کامل داشته و با قیمت مناسب در بازار عرضه شده است می‌تواند بهترین گزینه برای خرید آسان و راحت باشد.

ویژگی‌های مهم کفش ورزشی بسکتبال

گاهی اوقات شما به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای در رأس تور بسکتبال هستید و دایم در حال دویدن و پریدن برای انداختن توپ داخل تور هستید. در این حالت باید از کفشی نرم با قابلیت انعطاف و کشش بسیار برای انداختن توپ داخل تور استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب‌زدن به بخش مچ پا، استفاده از کفش متناسب بسکتبال امری ضروری است.

کشش و اصطکاک در دوام کفش برای پریدن و سرعت گرفتن افراد در امر پرتاب توپ بسکتبال به داخل تور ضروری می‌باشد.

برای جلوگیری از لیز خوردن کفش در هنگام بازی‌کردن کف کفش و روی آن را مرتب تمیز و پاکیزه نگاه دارید تا بر سرعت انجام کار شما در حین انجام بازی بیفزاید.

به طور مداوم به یاد داشته باشید همواره بیش از یک جفت کفش را برای انجام بازی بسکتبال داشته باشید. زیرا گاهی ممکن است وارد بازی‌های رسمی بسکتبال شوید که در اختیار داشتن یک جفت کفش رسمی مورد احتیاج شما باشد.

برای پاک‌کردن و نظافت گردوغبار روی کفش از اسپری مخصوص این کار استفاده نمایید. تمیزی کفش باعث می‌شود بازیکن رغبت بیشتری برای ادامه فعالیت ورزشی بسکتبال داشته باشد.

راهنمای-خرید-کفش-بسکتبال

دیدن تمام فروشگاه‌ها و مدل‌های مختلف کفش ورزشی

یادتان باشد هیچ‌گاه برای خرید کفش عجله نکنید و همواره چندین فروشگاه سر بزنید و انواع و اقسام مدل کفش، سایز، برند، قیمت‌های مختلف از نزدیک ببینید و یادداشت کنید. درعین‌حال مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت کفش را خریداری نمایید.

اگر از فروشگاهی به حالت حضوری خرید می‌کنید از مشتریان آن، درباره کفش موردنظر جستجو کنید. سعی کنید بیشتر به کارایی کفش ورزشی توجه کنید نه به زیبایی کفش.

نکات درباره سایز کفش ورزشی بسکتبال

شاید به نظر شما عجیب باشد، اما بسیاری از افراد سایز دقیق پای خود را برای خرید کفش نمی‌دانند! معمولا وقتی کفش می‌خریم، یا برایمان کمی تنگ است و یا کمی گشاد. در این حالت ممکن است که به قوزک و انگشتان پای خود صدمه وارد کنیم، بدون اینکه از این مسئله آگاه باشیم. به عنوان مثال، ممکن است شما تصور کنید که سایز کفشتان ۳۸ است، در حالی که سایز مناسب برای شما ۳۸٫۵ است.

این مسئله در مورد کفش بسکتبال هم صدق می‌کند. به همین دلیل، بهتر است که قبل از انواع خرید کفش روزانه مردانه ، نظر کاربران را نیز در مورد این کفش در وب سایت‌های مرتبط بررسی کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه کفش شما مقداری فضای خالی داشته باشد؛ یعنی چیزی حدود یک بند انگشت.

جمع‌بندی

بهتر است بهترین انتخاب شما از کفش بسکتبال، کفشی باشد که مناسب سایز پای شما باشد و از همه مهم تر متناسب با سبک بازی شما در ورزش بسکتبال باشد.