فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای شست و شوی انواع ساک ورزشی

در راهنما / راهنمای نگهداری

افراد ورزشکار برای ادامه فعالیت‌های ورزشی خود نیازمند وسایلی هستند که به کمک آن‌ها بتوانند به کار خود ادامه دهند. دراین‌بین ساک ورزشی جزو موارد ضروری برای یک ورزشکار است. زیرا ورزشکار با قراردادن وسایل کار خود درون ساک به‌نوعی از گم‌شدن یا ازبین‌رفتن اشیا محافظت می‌کند. دراین‌بین انواع و اقسام ساک‌های ورزشی اعم از نوع پلاستیکی، چرمی، برزنتی و ... وجود دارند که ورزشکار بنابر سلیقه شخصی و میزان کارایی خود از آن‌ها استفاده می‌نماید که البته ساک‌های ورزشی برزنتی بسیار پرکاربردتر و ساک پلاستیکی با وزن کمتر و چرمی دارای وزن بیشتر هستند.

یکی از نکات مهم دررابطه‌با ساک ورزشی اورجینال ، پاکیزگی و نظافت آن است. مسلماً لباس ورزشکار پس از ورزش دچار تعریق و بوی بد می‌گردد و پس از تمرین و بازگشت به خانه لباس‌های خود را درون ساک ورزشی خود قرار می‌دهد. عدم توجه به نظافت ساک ورزشی در درازمدت باعث ایجاد بوی بد در ساک ورزشی می‌گردد که باید از این امر جلوگیری گردد.

دارابودن منافذ در قسمت رویه ساک ورزشی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب ساک ورزشی است تا پس از انداختن لباس‌ باشگاه زنانه منجر به بدبو شدن ساک ورزشی نگردد و بوی بد از درون این سوراخ‌ها به خارج برگشت داده شود.

در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با انواع جنس ساک ورزشی و راهنمای شست‌وشوی انواع ساک ورزشی صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


شست‌وشوی انواع ساک ورزشی

ساک‌های ورزشی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند. ساک‌های ورزشی در انواع پارچه‌های برزنتی، شمعی و چرمی تولید می‌شوند. نحوۀ شست‌وشوی هر یک از این موارد متفاوت است که باید حتماً موردتوجه قرار گیرد.


شست و شوی ساک ورزشی

نکات مهم در شست‌وشوی ساک‌های ورزشی برزنتی

ساک‌های ورزشی برزنتی، طرفداران زیادی دارند و افراد در اماکن مختلف در مسافرت‌ها، خرید، اماکن ورزشی به‌عنوان ساک، از این مدل برای قراردادن لوازم خریداری شده و یا لباس‌های ورزشی استفاده‌های فراوانی می‌کنند.

شست‌وشوی صحیح ساک‌های ورزشی برزنتی باعث دوام و ماندگاری بالای آن‌ها در درازمدت خواهند شد.

ساک‌های ورزشی برزنتی نسبت به هرگونه پارگی و ساییدگی حساس هستند و در ضمن بسیار سریع بوی بد را به خود می‌گیرند. در نتیجه در حفظ و پاکیزگی آن‌ها باید تلاش نمود.

مثال: ورزشکاری که پس از ورزش لباس‌های عرق کرده خود را داخل ساک قرار می‌دهد باید بداند که با این کار موجب بد بو کردن درون ساک خواهد شد. برای جلوگیری از این موارد، لباس‌ها را پس از فعالیت ورزشی داخل نایلون قرار دهد و سپس داخل ساک برزنتی ورزشی قرار دهد تا از ایجاد بوی بیشتر درون ساک جلوگیری کند.


شست و شوی ساک ورزشی

طریقه شست و شوی ساک های ورزشی برزنتی

1_تمیزکردن و خارج کردن ضایعات داخل کیف

جیب و کیف را به شکل وارونه قرار دهید هرگونه گردوغبار و آشغالی از داخل آن خارج شود. باید کیف خالی از هرگونه ضایعات شود.

2_حذف لکه

مواد شوینده یا لکه بر برای تمیزکردن کیف، پیش از عملیات شست‌وشو کیف خواهد بود. از مواد شوینده صابون، مایع لباسشویی و جوش شیرین که با آب ترکیب شده باشند یک راه‌حل مؤثر برای پاک‌کردن این مدل از کیف خواهد بود.

یادتان باشد اگر برای تمیزکردن ساک ورزشی از پارچه زبر استفاده کنید به ساک آسیب جدی خواهد زد و باعث خراشیدگی و خرابی کیف می‌گردد.

در انتهای شست‌وشوی ساک برزنتی ورزشی آن را داخل ظرف آب رقیق شده با مواد شوینده در مدت‌زمان 10 دقیقه قرار دهید و سپس با یک برس نرم روی سطح آن بکشید و بعد آبکشی کنید.

نکته: برای خشک‌کردن کوله ورزشی باشگاه یا ساک ورزشی برزنتی آن را در فضای باز آویزان کنید تا گرمای خورشید آن را خشک نماید.

نکته: بعضی از ساک‌های ورزشی دارای نقش و چاپ هستند در نتیجه برای شست‌وشوی آن‌ها، درجه آب نباید زیاد باشد. بهتر است با آب سرد شسته شوند. زیرا آب گرم باعث خرابی، چاپ‌های روی سطح کیف می‌گردد.


شست و شوی ساک ورزشی

نحوه شستشو ساک کوهنوردی ورزشی

صابون بدون بو، اسفنج، مسواک نرم جز موارد شوینده مهم برای شست‌وشوی ساک کوهنوردی ورزشی است. بهتر است بدانید پس از یک سفر کوه‌نوردی باید ساک را شستشو دهید و برای دفعات بعدی تمیز نگه دارید.

کوله پشتی کوهنوردی ، یا ساک ورزشی در زمان انجام فعالیت کوه‌نوردی دچار آلودگی، کثیفی، ریختن مواد غذایی روی ساک، گلی و خاکی شدن می‌گردد در نتیجه برای داشتن یک ساک ورزشی تمیز باید نکات را رعایت کنید.

ساک ورزشی کوه‌نوردی با آب ولرم شستشو داده شود. از شستشو با آب گرم جلوگیری کنید زیرا ساک را خراب خواهد کرد.

ابتدا باید جیب‌های ساک ورزشی کوه‌نوردی را خالی کنید تا آشغالی داخل آن نماند. بهتر است ساک را وارونه کنید تا خاک آن خارج شود.

گردگیری با استفاده از یک‌تکه اسفنج بر تمامی قسمت‌های ساک ورزشی صورت گیرد.

نکته اینجاست که با استفاده از صابون و اسفنج روی قسمت‌های بیرونی کثیف و آلوده ساک ورزشی باید بکشید تا تمیز شود. در فصل تابستان به علت گرمای زیاد و تماس آفتاب با بدن افراد، عرق بر روی بدن و نهایت تماس بدن با ساک ایجاد می‌شود که لک و چربی را پدید خواهد آورد.

مرحله نهایی شستشو ساک ورزشی با آب سرد می باشد.


شست و شوی ساک ورزشی

ساک ورزشی از جنس چرم

یکی دیگر از انواع جنس ساک ورزشی، نوع چرمی آن است. نحوه شست‌وشوی ساک ورزشی چرمی با ساک ورزشی برزنتی متفاوت است.

نحوه شست‌وشوی ساک ورزشی چرمی

هیچ‌گاه دستمالی را آغشته به آب زیاد نکنید زیرا کیف چرم را خراب می‌نماید. تمیزکننده‌های چرم داخل فروشگاه‌ها وجود دارند که اگر دستمال را آغشته به آن‌ها کنید و روی سطح چرم بکشید تمیز و براق خواهند کرد.

چند قطره شامپو بچه با آب گرم مخلوط کنید روی پارچه بریزید و روی سطح کیف برای تمیزکردن آن بکشید. محکم کشیدن دستمال روی سطح ساک چرمی باعث خراب‌شدن ساک می‌شود.

با یک دستمال نرم، مواد شوینده را از روی سطح کیف بردارید. کیف را با سشوار داغ حرارت ندهید. زیرا کیف چرم خراب خواهد شد. در فضای باز کیف را قرار دهید تا خشک شود.

از شیشه‌پاک‌کن برای پاک‌کردن لک روی ساک چرمی استفاده کنید. از دستمال یا حوله نرم برای پاک‌کردن مواد استفاده کنید. ترمیم بخش‌های خراش روی کیف چرمی توسط وازلین انجام می‌شود.

نکته: در بازار ساک های ورزشی زنانه و مردانه وجود دارد و خریداران عزیز به شکل آنلاین از سایت‌های معتبر می‌توانند ساک موردنظر خود را خریداری کنند و در ضمن خرید به شکل حضوری هم از فروشگاه‌های مانند فروشگاه لباس ورزشی اسپورتلند معتبر وجود دارد.

جمع‌بندی

ساک ورزشی جزو وسایل مهم ورزشکار محسوب می‌شود، بنابراین نظافت و بهداشت ساک ورزشی تأثیر بالایی در حفظ سلامت ورزشکار دارد. همیشه مطمئن شوید که از ساک ورزشی تمیز استفاده می‌کنید، چرا که عدم رعایت بهداشت ساک ورزشی در درازمدت باعث بروز بیماری‌های مختلف پوستی و ... خواهد شد. در این مقاله در مورد انواع جنس پارچه‌های ساک‌های ورزشی و نحوۀ شست‌وشوی آنها با شما صحبت کردیم، امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع گردیده باشد و بتوانید نکات ذکر شده را در حفظ بهداشت ساک ورزشی خود رعایت کنید.