فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید رکابی بدنسازی مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

بدنسازی یکی از ورزش های پر طرفدار در سرتاسر دنیاست و ورزشکاران بسیاری به این ورزش مشغول هستند. انتخاب نوع لباس بدنسازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کیفیت انجام این ورزش به شمار می‌رود. راحتی و جلوگیری از دمای بیش از حد بدن از جمله مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک لباس بدنسازی مناسب است. لباس‌های بدنسازی در دو نوع رکابی و تیشرت طراحی و تولید می‌شوند. همچنین جنس پارچة به‌کاررفته در این لباس‌ها می‌تواند بسته به نیاز ورزشکار متفاوت باشد. تجربه نشان داده است که اکثر ورزشکاران رشته بدنسازی ترجیح می‌دهند بیشتر از رکابی بدنسازی استفاده نمایند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد رکابی بدنسازی مردانه ، دلیل انتخاب آن توسط بیشتر ورزشکاران، انواع جنس پارچه به‌کاررفته و مزیت‌ها و معایب آنها صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


ویژگی مهم رکابی بدنسازی

ورزشکارانی که رکابی بدنسازی خریداری می‌کنند باید به نوع جنس رکابی دقت بسیاری داشته باشند. کیفیت بالای رکابی جزو موارد اصلی برای خرید مناسب ورزشکاران است که باید موردتوجه فراوان قرار گیرد. کیفیت رکابی باید در حدی باشد که از نظر دوخت مشکلی نداشته باشد و زمانی که ورزشکار در حال فعالیت است دچار پارگی نشود. فرم یقه رکابی به شکل گرد یا هفتی باید طراحی شود تا تمام ورزشکاران به‌راحتی بتوانند از آن در زمان ورزش استفاده کنند.


راهنمای-خرید-رکابی-بدنسازی-مردانه

مزایای استفاده از پوشش رکابی نسبت به تیشرت ورزشی چیست؟

1- آزادی عمل بیشتر بدنساز، حین انجام حرکات بدنسازی

2- تعریق کمتر در هنگام استفاده از رکابی بدنسازی نسبت به تیشرت ورزشی مردانه

استفاده از رکابی بدنسازی باعث می‌شود ورزشکار بتواند حرکات بدنسازی را با آزادی عمل بیشتری اجرا نماید. همچنین تنفس بیشتر رکابی بدنسازی باعث جلوگیری از تعریق بیشتر و راحتی ورزشکار حین تمرین خواهد بود. افرادی که از عرق کردن در حین ورزش فراری هستند از پوشش رکابی استفاده نمایند.

انواع جنس پارچه برای رکابی بدنسازی

اسپندکس

این نوع پارچه در بخش رکابی دارای ویژگی کشسانی بالایی است اما این حالت در اثر شستشو زیاد از بین می‌رود.

پلی‌استر

یکی از پارچه‌های بادوام که با شست‌وشوی فراوان تغییر حالت نخواهد داد پلی‌استر است. اما این مدل پارچه سریع رنگ می‌گیرد.

نایلون

این نوع الیاف بسیار مقاوم‌تر از پلی‌استر است و در ضمن صاف و ماندگار می باشد. البته استفاده از این نوع پارچه در روزهای گرم برای ورزشکاران مشکل‌ساز خواهد بود. زیرا نایلون گرما را به‌راحتی جذب می‌نماید.

پنبه

این نوع پارچه دارای راحتی و نرمی خاص می باشد و استفاده از رکابی با پوشش پنبه برای ورزشکاران بسیار مناسب خواهد بود. زیرا پنبه گرما را به خود جذب نمی‌کند. در نتیجه ورزشکاران در فصل گرما به‌آسانی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و به‌هیچ‌عنوان دچار گرمازدگی و تعریق زیاد نشوند.

راهنمای-خرید-رکابی-بدنسازی-مردانه

نحوه خرید رکابی مخصوص باشگاه بدنسازی مردانه

اسپورت لند، فروشگاه انواع کفش، پوشاک و اکسسوری ورزشی مردانه بهترین گزینه برای خرید پوشاک ورزشی از جمله رکابی بدنسازی است. اسپورت لند با شعبات فروش متعدد در اقصی‌نقاط کشور و فروشگاه آنلاین در خدمت کلیۀ ورزشکاران گرامی می باشد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به شعب و یا وب‌سایت اسپورت لند پوشاک و لوازم ورزشی موردنظر خود را به‌صورت حضوری و آنلاین سفارش دهید. در این مولتی برند ورزشی، شما می‌توانید تمامی پوشاک و لوازم موردنیاز ورزشی خود را به یک باره خریداری کنید و در وقت و انرژی و هزینه صرفه‌جویی داشته باشید.

نحوه شست‌وشوی انواع رکابی ورزشی

انواع رکابی ورزشی باید طوری شست‌وشو داده شوند که پارچه از نظر ساختار ظاهری آسیب نبیند. زیرا پارچه رکابی لطیف و ظریف است و ممکن است با شست‌وشوی نامناسب دچار صدمه جدی شود. رکابی باید بر اساس طبقه‌بندی رنگ‌ها، شست‌وشو داده شود. مثال: رکابی با رنگ سفید به طور مجزا از رکابی به رنگ تیره شست‌وشو داده شود تا آسیبی به پارچه وارد نشود. برای شست‌وشو رکابی مردانه خشن از مایع یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید تا رکابی پس از شست‌وشو نرم شود.

جمع‌بندی

استفاده از رکابی ورزشی کمک بسیاری به خنک نگه‌داشتن بدن ورزشکاران می‌نماید. با فعالیت‌های زیادی که ورزشکاران در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی دارند دمای بدن آنها به‌شدت بالا می‌رود و باعث می‌شود حس گرمای شدیدی داشته باشند. با پوشیدن رکابی ورزشی، این مشکل تا حد زیادی رفع می‌شود و به سرد شدن بدن ورزشکار کمک بسیاری خواهد نمود. از رکابی ورزشی نه‌تنها در رشته بدنسازی، بلکه در رشته‌های متعدد ورزشی دیگر که منجر به افزایش حرارت بدن ورزشکار می‌گردد می‌توان استفاده نمود. توجه به کیفیت، نوع پارچه به‌کاررفته و دوخت رکابی بدنسازی در انتخاب و خرید رکابی بدنسازی بسیار حائز اهمیت می باشد.