فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین زمان برای انجام تمرینات بدنسازی

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

عضله سازی با بدنسازی

یکی از پرسش‌های متداول در دنیای ورزش و بدنسازی این است که چه ساعتی از روز بهترین زمان برای کارکردن روی عضلات است؟ همچنین باید این پرسش را نیز در نظر داشت که آیا زمانی که ورزش می‌کنید واقعاً برای افزایش عضله تأثیرگذار است؟ آیا واقعاً فوایدی برای پمپاژ کردن قلب شما در اول صبح وجود دارد؟ یا در واقع بهتر است بعد از اینکه بدن شما فرصت سوخت در طول روز را داشت ورزش کنید؟ در این مقاله از اسپورت‌لند با ما همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ مناسبی ارائه دهیم.

انتخاب بهترین زمان برای بدنسازی

مطالعات در زمینه بهترین زمان بدنسازی

مانند بسیاری از پرسش‌ها در زمینه تناسب‌اندام، به نظر نمی‌رسد پاسخ روشنی برای هر کدام از آنها وجود داشته باشد. بااین‌حال، تحقیقاتی در مورد زمان مناسب بدنسازی انجام شده است. یک مطالعه در سال 2016 در فنلاند نشان داد که یک برنامه ترکیبی از تمرینات قدرتی و استقامتی می‌تواند منجر به افزایش بیشتر توده عضلانی در هنگام عصر به‌جای صبح شود. یک مطالعه قبلی که بر روی قدرت بالاتنه و پایین تنه در صبح و عصر انجام شده بود، چیزی مشابه را نشان داد: قدرت عضلانی بیشتر، در اواخر روز مشهودتر بود. اما، محققان دریافتند زمانی که افراد پیش از تمرین صبحگاهی کافئین مصرف می‌کنند، عملکرد آن‌ها در سطوحی که در تمرینات عصر مشاهده می‌شود به نسبت افزایش پیدا میکند.

طبق مطالعات نوین؛ یکی از مزیت‌های بدنسازی در هنگام صبح، این است که شما به‌عنوان ورزشکار، اغلب در طول هفته تمرین‌های بیشتری انجام می‌دهید و بدن و عضلات شما درگیر حرکت‌های مختلف سنگین است و با بدنسازی در صبح، تأثیرگذاری ورزش در بدن بیشتر خواهد شد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌ها این است که تمرین خود را زود به پایان می‌رسانید. به‌این‌ترتیب، اگر در طول روز برای انجام تمرینات خود دچار وقفه شدید و امکان انجام آن فراهم نبود، جلسه تمرین خود را از دست نخواهید داد چراکه پیش از شروع کارهای روزانه، تمرینات ورزشی خود را انجام داده‌اید. پس اگر با یک ساک اسپرت زنانه از باشگاه به سرکار می‌روید به خود افتخار کنید که بدن خود را برای انجام وظایف روزانه آماده کرده‌اید.

تغذیه قبل از بدنسازی

سوخت‌رسانی صبحگاهی

بااین‌حال، یکی از ایرادهای تمرین صبحگاهی این است که ممکن است به‌اندازه کافی سوخت نگیرید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. اگر تمایل دارید صبحانه را حذف کنید، تمرین قدرتی در صبح به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. ورزش‌کردن با معده خالی می‌تواند مانع از کیفیت عملکرد شما شود. اگر بدن شما انرژی کافی برای حمایت از تمرین شما را نداشته باشد، شروع به سوزاندن عضلات می‌کند و احتمالاً سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد. بعلاوه، احتمالاً دچار کمبود انرژی خواهید شد و بنابراین بیشترین بهره را از تمرین خود نخواهید برد. با سوخت‌رسانی پیش از بدنسازی، میزان عملکرد خود را افزایش می‌دهید چراکه سیستم عصبی آماده تحرک است، بدن با مواد مغذی گرم شده و میزان انرژی موردنیاز برای تمرین‌های سنگین بدنسازی را دارد.

حتماً بخوانید:  ویژگی‌های کفش باشگاه بدنسازی

بدنسازی در زمان عصر

بدنسازی در عصر

اگر در زمان عصر به باشگاه می‌روید، میزان دستاوردهای تمرینی خود را کاهش می‌دهید. اگر می‌خواهید عضله بسازید، انجام تمرین در آخر روز تا به هنگام شب، می‌تواند بر ریتم شبانه‌روزی شما تأثیر بگذارد و خوابیدن در شب را به دلیل ورزش زیاد و درد عضلات، دشوار کند که این مسئله نیز می‌تواند بر رشد ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد. بدن ما برای عضله‌سازی در خانه به استراحت کافی نیاز دارد. ورزش‌کردن مهم است، اما رشد عضلانی در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که ما در حال استراحت هستیم. در نتیجه مهم‌ترین چیزهایی که برای ساخت توده عضلانی باید در نظر بگیرید: داشتن تغذیه مقوی، ریکاوری پس از ورزش و اطمینان از انجام اصولی تمرین موردنظر است.


سخن پایانی

طبق اشارات فوق، می‌توان نتیجه گرفت که افراد باتوجه‌به نحوه زندگی خود، اهداف ورزشی و ترجیحات خود می‌توانند زمان مناسب برای بدنسازی را انتخاب کنند. اما باید به‌درستی و با رعایت برخی اصول تمرینات خود را انجام دهید. اگر بدنسازی در زمان صبح برایتان آسان‌تر است، حتماً قبل از شروع صبحانۀ مغذی بخورید و بدن خود را با کافئین و انرژی کافی آماده تمرینات بدنسازی کنید. اما اگر زمان عصر برایتان مناسب است ساعات تمرین را در زمانی تنظیم کنید که حداقل چند ساعت به خوابتان مانده و زمان کافی برای ریکاوری دارید. درهرحال تمرینات را برای خود سخت نکنید در غیر این صورت، با استرس و اضطراب خود را تحت‌فشار منفی خواهید گذاشت. بدن شما ریتم مناسب ورزشی را گوشزد می‌کند، پس به بدنتان گوش کنید و ثبات خود را حفظ کنید. به میزانی که انرژی و سوخت‌رسانی دارید و ریکاوری می‌کنید تمرینات بدنسازی انجام دهید تا اثرات شگرف از روند عضله‌سازی را شاهد باشید.