فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهکارهای غلبه بر تنبلی در ورزش

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

 غلبه بر تنبلی در ورزش

 
به‌عنوان یک ورزشکار مبتدی ممکن است در طول هفته برنامه مختلف صبحگاهی برای ورزش‌کردن داشته باشید اما به دلایل مختلف، هنگام بیدارشدن از خواب انگیزه لازم برای شروع ورزش را در خود از دست می‌دهید و ادامه خواب خود برمی‌گردید درعین‌حال هم پس از بیدارشدن در خود با احساس بد ناشی از اهمال‌کاری و تنبلی مواجه می‌شوید؛ بنابراین تجربه‌های عدم رغبت به انجام ورزش منظم، تا حدی طبیعی و همه‌گیر است. برای کمک به شما در مبارزه با این مسئله، در این مقاله از اسپورت‌لند، به چند راهکار مفید اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آنها در مورد دلایل تنبلی خود تجدیدنظر کنید و با بررسی قابلیت‌های خود، انگیزه لازم برای انجام ورزش را در خود به نحو احسن ایجاد کنید.
تغییر طرز فکر در ورزش 

طرز فکر خود را تغییر دهید

راهکار شماره یک دراین‌رابطه را باید در نظر بگیرید، و آن این است که تنبل بودن اشکالی ندارد. هیچ‌یک از ما کامل نیستیم. تا زمانی که بتوانید آن را بپذیرید، می‌توانید راحت‌تر از آن عبور کنید. زمانی که باید استراحت کنید باید استراحت کنید. صبور باشید و طرز فکر خود را نسبت به مسائل این‌چنینی تغییر دهید، از تمرین بیش از حد خودداری کنید. فشار بیش از حد باعث استرس شما می‌شود. به‌جای نتایج، روی پیشرفت خود تمرکز کنید و رفته‌رفته یاد بگیرید به‌جای سرزنش، تشویق را جایگزین کنید. در اهداف خود تجدیدنظر کنید و انتظارات خود را مطابق با میزان تلاش خود تنظیم کنید. اگر موفقیت خود را تجسم کنید، از بهانه آوردن برای ورزش نکردن خودداری خواهید کرد.

برنامه ورزشی و ایجاد انگیزه 

طرح ورزشی و ایجاد انگیزه

به‌عنوان راهکار دوم، ایجاد طرح ورزشی را می‌توان در نظر گرفت. برای انجام این امر، در وهله اول، در مورد ورزش بیندیشید و از خود بپرسید: چرا می‌خواهم ورزش کنم؟ اهدافی که می‌خواهم به آن برسم چیست؟ آیا آنها واقع‌بینانه هستند؟ شما باید اهداف خود را بنویسید و از روی آن برنامه‌ای تنظیم کنید، گزارشی را ثبت کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید. حتی ممکن است با تعیین اهداف کوتاه‌مدت خود را به چالش بکشید. نتیجه این خواهد بود که در حین دستیابی گام‌به‌گام به اهداف، احساس مثبت و انگیزه خواهید داشت، دقیقاً همان چیزی که برای ورزش و تداوم آن نیاز دارید؛ بله همان انگیزه قوی که محرک اصلی شما خواهد بود.


انتخاب ورزش جدید 

ورزش جدیدی را امتحان کنید

وقتی تمرینات ورزشی تکراری را بارهاوبارها انجام دهید، طبیعی است که احساس بی‌حوصلگی و خستگی کنید. با تغییر روال خود و امتحان کردن تمرینات مختلف ورزش را برای خود تبدیل به تجربه‌ای هیجان‌انگیز کنید و ویدئو‌های مختلف ورزشی را روبروی خود قرار دهید و سعی کنید هر ورزشی که از عهده‌تان برمی‌آید انجام دهید برنامه تمرینی خود را با هم ترکیب کنید تا علاقه شما را برانگیزد. به‌جای دویدن روی تردمیل طبق معمول، سعی کنید در کلاس یوگا یا ایروبیک شرکت کنید. یا حتی می‌توانید در خانه بمانید و از برنامه‌های ورزشی و آموزشی موجود در یوتیوب استفاده کنید. در طور کل تمرینی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید، و شما را از تنبلی و خستگی ناشی از ورزش‌های روتین دور می‌کند.

ورزش با یک دوست 

ورزش با یک دوست

ممکن است به انفرادی ورزش‌کردن عادت داشته باشید، اما با یک شریک تمرینی یا یک دوست می‌توانید بیشترین بهره را از تمرین ورزشی خود ببرید. دوستی پیدا کنید که اهداف تناسب‌اندام مشابهی با شما داشته باشد. دوست شما می‌تواند به شما انگیزه دهد که از جای خود بلند شوید و به طور منظم ورزش کنید، شما را تشویق کرده و روی اهداف خود متمرکز شوید. چراکه که ورزش برای هر دوی شما به یک هدف و فعالیت مشترک دوطرفه تبدیل شده است. به روش‌های مختلف می‌توانید ورزش دوستانه خود را به یک رقابت شیرین و هدفمندتر تبدیل کنید. مثل ایجاد مسابقه در حرکت‌های تمرینی مختلف؛ بنابراین با ورزش دوتایی یا گروهی سرگرمی، تداوم انگیزه و رسیدن به هدف تمرینی خود را افزایش می‌دهید. پس تنها نمانید و یار ورزشی خود را پیدا کنید.

ورزش در فضای باز 

ورزش در فضای باز

تمرینات داخل سالن ورزشی می‌تواند تکراری باشد. ورزش در فضای باز که می‌تواند شامل دویدن و پیاده روی و... باشد، به شما کمک می‌کند تا در هوایی تازه با اکسیژن زیاد، بدون محدودیت فضا و مکان ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید. ایجاد تنوع مکانی انگیزه شما را در تداوم برنامه ورزشی خود افزایش می‌دهد. با گروه‌ دوستان خود برنامه ورزشی دویدن یا پیاده‌روی بگذارید و در فضاهایی مثل پارک‌های جنگلی، محیط‌های آرام شهری و کوه، به فعالیت جمعی ورزشی خود بپردازید.

پاداش به خود پس از ورزش 

پاداش به خود

یک سیستم پاداش برای خود ایجاد کنید. به انگیزه‌های رضایت‌بخشی فکر کنید که هر بار پس از یک هفته تمرین دریافت خواهید کرد. این پاداش، می‌تواند یک فنجان قهوه، لباس ورزشی جدید، ابزار ورزشی مثل دمبل ورزشی، یا یک کفش ورزشی زنانه باشد. این سیستم پاداش‌دهی، جنبه تشویقی پیدا خواهد کرد و انگیزه‌تان را برای ورزش افزایش خواهد داد. پس خود را تحت هر شرایطی دوست داشته باشید و برای رسیدن به اهداف انگیزشی- ورزشی خلاق باشید!


استخدام مربی ورزشی 

استخدام یک مربی ورزشی

ورزش‌هایی وجود دارند که به طور بالقوه می‌توانید خودتان آنها را انجام دهید، اما برای برخی دیگر از ورزش‌ها، شما مطمئناً به یک مربی حرفه‌ای نیاز دارید. برای مثال، ممکن است ویدیو‌های یوتیوب را به‌صورت آنلاین تماشا کنید تا نحوه بوکس زدن را بیاموزید، اما یک مربی بوکس واجد شرایط می‌تواند مطمئن شود که شما به طور مؤثر پروسه پیشرفت خود را طی می‌کنید. هنگامی که یک مربی ورزشی دارید، او می‌تواند به روش‌های مختلف، برنامه ورزشی شما را تنظیم کند و شما را در مسیر رسیدن تناسب‌اندام راهنمایی کند. مربیان حرفه‌ای می‌توانند وضعیت بدنی شما را شناسایی و ارزیابی کنند و با در نظر گرفتن ترجیحات شما، یک برنامه تمرینی متوسط ​​​​برای شما ایجاد کنند و نه‌تنها برای تمرینات بدنسازی بلکه برای هر ورزشی که بخواهید، برنامه تمرینی مناسبی ارائه دهند. پس اگر توان مالی خوبی دارید، مربی خود را انتخاب کنید و با لذت شروع به ورزش کنید. شاید مطالعه مطالبی درباره زندگی ورزشکاران برتر جهان شما را در ایجاد انگیزه یاری کند.

پس بخوانید: معرفی 10 تن از برترین ورزشکاران تاریخ جهان و برترین ورزشکاران زن جهان

سخن آخر

موارد اشاره شده فوق را می‌توانید به‌عنوان جرقه‌هایی برای ایجاد انگیزه ورزشی در خود در نظر بگیرید و راهکارهای خلاقانه‌ دیگری را نیز برای خود ایجاد کنید تا شما را هر چه بیشتر در غلبه بر تنبلی در ورزش یاری کند. پس زمانی را برای خود اختصاص دهید و ورزش را در هر نوع آن شروع کنید.