فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

معرفی 8 تن از برترین ورزشکاران زن جهان

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

برترین ورزشکاران زن جهان
 

ورزش که زمانی در حوزه انحصاری مردان بود، در طول تاریخ به لطف تلاش و کوشش زنان تغییر کرده است. برخی از زنان قربانیان تبعیض بودند و برخی دیگر به دلایل مختلف از ادامه راه ورزشی خود کناره گرفتند. اما مبارزه و دستاوردهای آنها راهی را هموار کرد که الهام‌بخش بسیاری از زنان و دختران نسل‌های بعد شدند. خوشبختانه علاقه به ورزش زنان، در دهه‌های اخیر افزایش‌یافته است، اما هنوز کارهای زیادی برای دستیابی به برابری واقعی وجود دارد. ورزش رقابتی قرن‌ها قدمت دارد، در واقع بازی‌های المپیک در یونان باستان زمانی آغاز شد که توانایی بدنی شرکت‌کنندگان مورد تحسین قرار گرفت اما ورزش به‌عنوان یک رویداد برای توده‌ها تا نیمه دوم قرن بیست و یکم محبوبیت عام نداشت. در آن زمان محیط‌های ورزشی کاملاً مردانه بود: از فوتبال و راگبی گرفته تا تنیس، ژیمناستیک و دوومیدانی. زنان به رهبری چند پیشگام سرسخت، کم‌کم موانع را شکستند، به نقاط عطف خود دست پیدا کردند و تبعیض را از بین بردند تا به چیزی برسند که امروزه کاملاً عادی است: گروهی از دخترانی که هندبال بازی می‌کنند، یا تنیس که عاشقان به صفحه‌نمایش چسبیدند تا برنده‌شدن سرنا ویلیامز را در فینال دیگری تماشا کنند.

همچنین بخوانید: برترین فوتبالیست های مرد تاریخ فوتبال جهان و معرفی 10 تن از برترین ورزشکاران تاریخ جهان

زنان ورزشکار برتر 

بسیاری از زنان برای رسیدن به برابری یا فقط برای اینکه اجازه داشته باشند ورزش کنند، قالب‌های کلیشه‌ای را شکستند. برای مثال، نام کاترین سویتزر با حروف طلایی در تاریخ ورزش دقیقاً به همین دلیل ثبت شده است: در سال 1967 او با چنگ‌ودندان مبارزه کرد تا بر ممنوعیتی که زنان را از شرکت در ماراتن منع می‌کرد غلبه کند. او و بسیاری دیگر صرفاً با رقابت و مبارزه خود تاریخ‌ساز شدند.

سرنا ویلیامز 

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز به همراه خواهرش ونوس در ورزش تنیس، خیلی سریع به شهرت رسید و بیش از دو دهه در صدر ورزش خود باقی‌مانده است. این زن آمریکایی تقریباً ۴۰ساله، هنوز یکی از بهترین بازیکنان جهان است. او سه طلای المپیک و 75 عنوان در دوران بسیار طولانی خود کسب کرده است، از جمله 23 گرند اسلم. او همچنین تنها تنیسور زن است که برای بیش از 300 هفته زن شماره یک جهان بوده است.

نادیا کومانچی 

نادیا کومانچی

نام نادیا کومانچی در ورزش ژیمناستیک، همیشه با کلمه کمال متحد خواهد بود. در سن 14 سالگی در بازی‌های 1976 مونترال، او در تمرین میله‌های نامتقارن خود به امتیاز 10 (اولین امتیاز در تاریخ) دست یافت. استعداد، تعادل، انعطاف، تمرکز، قدرت و تمرین زیاد ژیمناست، این دختر رومانیایی را به یک اسطوره تبدیل کرد. او در طول دوران حرفه‌ای خود در مجموع 9 مدال المپیک به دست آورد و در سال 1981 درحالی‌که تنها 20 سال داشت از مسابقات کناره‌گیری کرد.

نادیا کومانچی در جایی گفته است: "من از چالش‌ها فرار نمی‌کنم، به سمت آنها می‌دوم زیرا تنها راه فرار از ترس، غلبه بر آن و زیر پا گذاشتن آن است."

ادورنه پسابان 

ادورنه پسابان

شاید هیچ زن دیگری در ورزش وجود نداشته باشد که بتواند رکوردهایی مانند ادورنه پاسابان را تصاحب کند. او در ۲۰۱۰، ۲۱مین نفر و نخستین زنی بود که تمام ۱۴ قله‌های ۸۰۰۰ متری را صعود کرده بود. اولین صعود ۸۰۰۰ متری او ۹ سال پیش از آن، در ۲۰۰۱ و بر روی کوه اورست انجام گرفت. در ۲۰۰۹، او نخستین زنی بود که ۱۲ قله ۸۰۰۰ متری را صعود کرده بود و در ۲۰۱۰ او آناپورنا را هم به رکوردهای پیشین خود افزود و پس از آن دست به صعود شیشاپانگما زد و به این ترتیب، چالش او به پایان رسید.

حتما مطالعه کنید: راهنمای خرید کفش کوهنوردی و راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

آلیس کوچمن 

آلیس کوچمن

در سال 1900، شارلوت کوپر تنیسور، اولین زن قهرمان المپیک شد، اما 48 سال گذشت تا یک زن سیاهپوست به نام آلیس کوچمن، برای اولین بار مدال طلا را به دست آورد. این آمریکایی در بازی‌های لندن در سال 1948 در پرش ارتفاع مدال طلا به دست آورد، جایی که او میله را در ارتفاع 1.68 متر از دست داد. در زادگاهش آلبانی ادای احترامی برای او تدارک دیده شد، اما با تبعیض و بی احترامی همراه بود، شهردار که سفیدپوست بود از دست دادن با او امتناع کرد و آلیس مجبور شد مراسمی را که ستاره آن بود از در کناری ترک کند.

آلیس کوچمن در جایی گفته است: "من همیشه معتقد بودم که می‌توانم هر کاری که در ذهنم باشد انجام دهم. من زنان را تشویق می‌کنم که بیشتر تلاش کنند و سخت‌تر بجنگند"

حتما بخوانید: بهترین برند های کفش ورزشی زنانه کدامند

یلنا ایسینبایوا 

یلنا ایسینبایوا

یلنا ایسینبایوا نیز در رده زنان ورزشکار افسانهای قرار دارد. این ورزشکار در رشته پرش با میله، دو بار قهرمان المپیک و هشت بار قهرمان جهان، در سه نوبت به عنوان بهترین ورزشکار زن سال انتخاب شد. ما می‌توانستیم به ذکر افتخارات او ادامه دهیم، اما برتری او برای یک دهه در این رشته فراتر از رکوردها بود: او نه تنها اولین زنی بود که پرش پنج متر را پشت سر گذاشت، بلکه او همچنین رکورد جهانی پرش‌های خود را در 28 بار در فضای باز شکست.

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب کتانی ورزشی زنانه و راهنمای انتخاب کفش دویدن زنانه

مارتا ویرا داسیلوا 

مارتا ویرا داسیلوا

در فوتبال برزیل، مارتا ویرا داسیلوا به نام مارتا شناخته میشود. همانطور که ادسون آرانتس دو ناسیمنتو را به سادگی پله یا رونالدو لوئیس نازاریو د لیما را رونالدو می‌نامند. مارتا دوران طولانی و موفقی داشته است: در سطح باشگاهی تقریباً همه چیز را برده است و با تیمش در 131 مسابقه 111 گل به ثمر رسانده است که ارقام شگفت‌انگیزی هستند. علاوه بر این، او تنها فوتبالیستی است که شش بار، برنده جایزه فیفا برای بهترین بازیکن زن جهان شده است.

مارتا ویرا داسیلوا در جایی گفته است: "به خودت ایمان داشته باش و به خودت اعتماد کن. چون اگر به خودت ایمان نداشته باشی هیچ کس دیگه ای باور نخواهد کرد."

حتما بخوانید: راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه و راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

جوتا کلاینشمیت 

جوتا کلاینشمیت

جوتا کلاینشمیت، بخشی از تاریخ مسابقات اتومبیل رانی است. این دیوانه اتومبیل به عنوان یک مکانیک خودروهای BMW به دنیای اتومبیلرانی پیوست و در سال 1988 فعالیت رالی خود را به عنوان موتورسوار در داکار آغاز کرد. او به دلیل برنده شدن در این رویداد در سال 2001، به تنها زن برنده مسابقه و تنها آلمانی که برنده رده اتومبیل شده است، تبدیل شد.

الن مک آرتور 

الن مک آرتور

یکی از معدود رشتههایی که از نظر استقامت با داکار قابل مقایسه است، قایقرانی با یک دست است. در سال 2005، الن مک آرتور به عنوان یک قایق‌ران حرفه‌ای، تصمیم گرفت یک گام فراتر برود و دور دنیا سفر کند. و او نه تنها به تنهایی جهان را دور زد، بلکه سریعتر از هر کسی قبلی این کار را انجام داد: 71 روز، 14 ساعت، 18 دقیقه و 33 ثانیه (1 روز و 8 و نیم ساعت سریعتر از فرانسیس جویون فرانسوی). پس از بازنشستگی، او خود را وقف حفاظت از اقیانوس‌ها از طریق بنیاد مک آرتور کرد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص این موضوعات:

راهنمای خرید بهترین نیم تنه (سوتین ورزشی) زنانه و ورزش درمانی و تاثیرات آن و 7 حرکت ورزشی در خانه برای لاغری فوری بانوان

تعداد ورزشکاران تاریخ‌ساز در جهان بی‌شمارند، زنانی که در مقابل قوانین متعصبانه سکوت نکردند و با روحیه تسلیم ناپذیر خود موانع را شکستند و راه‌های هیجان‌انگیز بیشتری را برای نسل‌های بعد همراه کردند. در این مقاله سعی داشتیم بر معدودی از این زنان تاثیرگذار نظری افکنیم و خوانندگان عزیز را برای مطالعه بیشتر در این زمینه ترغیب کنیم.

منبع مقاله

https://www.iberdrola.com/

 

اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه پوشاک ورزشی ایران

اسپورت لند، عرضه کننده انواع پوشاک، کفش و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت اسپورت لند و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات اسپورت لند به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.

اسپورت لند، سرزمین برند های ورزشی

انواع کفش اسپورت زنانه انواع کیف کمری ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع کفش اسپورت زنانه انواع کیف کمری ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع قمقمه ورزشی انواع توپ ورزشی انواع ساعت مچی روزانه
انواع قمقمه ورزشی انواع توپ ورزشی انواع ساعت مچی روزانه
انواع شلوار تمرین زنانه انواع کیف تنیس انواع مت ورزشی
انواع شلوار تمرین زنانه انواع کیف تنیس انواع مت ورزشی