فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

کاهش وزن با حلقه لاغری

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

حله لاغری

در سال‌های اخیر، حلقه لاغری یا Hula Hoop به ابزار تمرینی محبوب و جز تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران و همچنین به نوعی بازی و سرگرمی تبدیل شده است. چراکه حلقه‌های لاغری برای استفاده نه تنها ارزان و آسان هستند، بلکه روشی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش برای سوزاندن کالری، تقویت عضلات مرکزی، کاهش کردن دور کمر، حس شادی و حتی بهبود یبوست هستند! بنابراین با حلقه لاغری به سلامت جسمی و روحی خود کمک زیادی می‌کنید، در این مقاله از اسپورتلند با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از حلقه لاغری و فواید استفاده از آن در ورزش‌های روزانه را بررسی کنیم.

حتما بخوانید: کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

لاغری با حلقه

حلقه لاغری یک روش عالی برای انجام فعالیت‌های هوازی اضافی و تقویت عضلات است با این حال نمی‌تواند جایگزین سایر فعالیت‌های هوازی شود یا تمرینات قدرتی مختلف را جبران کند. بنابراین از حلقه لاغری می‌توانید به عنوان بخشی از برنامه ورزشی خود استفاده کنید و در نقاطی از بدن مثل لاغری پهلوها و زیرشکم تمرکز کنید. مطمئنا پس از مدتی نتایج مطلوبی را مشاهده خواهید کرد. حلقه لاغری می‌تواند به طور موثر عضلات شکم را تقویت کند و دور کمر شما را باریک کند، یا می‌تواند به تقویت نواحی ران و باسن کمک کند.

تمرین 30 دقیقه‌ای با حلقه لاغری می‌تواند 165 کالری در زنان و 200 کالری در مردان بسوزاند.

حتما بخوانید: 7 حرکت ورزشی در خانه برای لاغری فوری بانوان

انتخاب حلقه لاغری مناسب

انتخاب حلقه لاغری مناسب

حلقه‌ای را انتخاب کنید که از کف تا ناف شما باشد. هرچه حلقه پهن‌تر باشد، چرخاندن و حرکت آسان‌تر خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که اندازه کمر خود را نیز در نظر بگیرید. اگر کمر پهن‌تری دارید، به حلقه‌ای با دور پهن‌تر نیاز دارید.

فضای مناسب برای حلقه لاغری

فضای مناسب برای استفاده از حلقه لاغری

یک فضای باز پیدا کنید که بتوانید راحت حرکت کنید تا بتوانید حلقه خود را بدون مانع بچرخانید. به دنبال یک اتاق بزرگ یا گوشه‌ای از حیاط خود باشید که در آن درخت، ستون یا مبلمانی وجود نداشته باشد که به احتمال زیاد حلقه شما گیر کند و مانع حرکت شود. برای جایگزاری حلقه اگر فضای مناسب ندارید می‌توانید از حلقه‌های جمع شونده تهیه کنید تا فضای کمتری را در محیط زندگی‌تان اشغال کند. برای تمرینات روزمره با حلقه لاغری هرچه فضای بزرگ‌تری داشته باشید، فرصت بیشتری خواهید داشت تا تمرین با حلقه را به سورت روتین و متناوبا انجام دهید و رفته رفته در حرکات خود پیشرفت حاصل کنید.

همچنین بخوانید: چربی‌های شکم و راهکارهایی برای خلاصی از آنها

کار با حلقه لاغری

نحوه کار با حلقه لاغری

حلقه را به پشت کمر خود فشار دهید. در فضایی باز بایستید، حلقه را تا پشت، کمی بالاتر از باسن خود قرار دهید. همانطور که پاهای خود را به پهلو یا با یک پا کمی جلوتر از دیگری می‌ایستید، می‌توانید ارتفاع حلقه را روی کمر خود طوری تنظیم کنید که بیشترین احساس راحتی یا طبیعی را داشته باشد.

پاهای شما باید حدود 38 تا 50 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند.

حلقه را در جهتی که احساس می‌کنید درست است فشار دهید. همانطور که پیشرفته تر می‌شوید، می توانید حلقه را به هر جهتی که می‌خواهید بچرخانید، اما در حال حاضر باید در جهتی که راحت‌تر است چرخش داشته باشید. معمولاً، افراد راست‌دست ترجیح می‌دهند در خلاف جهت عقربه‌های ساعت تاب بخورند، در حالی که چپ‌دست‌ها در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند، اما در نهایت این موضوع سلیقه و ترجیح شخصی است.

همچنین مطمئن شوید که همزمان با فشار دادن به پهلو به سمت پایین یا بالا فشار نمی‌آورید. هر گونه شیب عمودی به تاب حلقه شما تاب خوردن و حفظ ارتفاع را دشوارتر می‌کند.

وزن خود را از یک پا به پای دیگر منتقل کنید. هنگامی که حلقه شما در حرکت است، در حالی که زانوهای خود را کمی خم کنید همزمان وزن خود را به آرامی از یک پا به پای دیگر تکان دهید. این حرکت پا در واقع چیزی است که حلقه شما را در حرکت نگه می‌دارد. بنابراین، به جای اینکه حلقه زدن را به عنوان یک حرکت دایره‌ای و ایجاد شده توسط باسن در نظر بگیرید، آن را به عنوان یک حرکت پمپاژ جانبی در نظر بگیرید.

در حالی که روی پاها و باسن خود تمرکز می کنید، مطمئن شوید که بازوهای خود را بالای سر خود یا حداقل در سطح شانه نگه دارید. تاب دادن بازوها یا انداختن آنها بر تعادل شما تأثیر می‌گذارد و مانع از چرخش خوب شما می‌شود. در نظر داشته باشید که حتما پشت خود را صاف نگه دارید و عضلات شکم را سفت کنید. همانطور که در حال چرخش هستید، مراقب وضعیت بدنی و فعالیت عضلانی خود باشید. ستون فقرات شما باید صاف باشد و نقاط در حال کار بدن خود را سفت و سخت نگه دارید، این کار ناحیه شکم و کمر شما را تقویت می‌کند. به تدریج وضعیت استقامت بدنی شما بیشتر شده و مهارت زادی برای انجام تمرینات مختلف یوگا یا ورزش پیلاتس خواهید داشت.


نحوه استفاده از حلقه لاغری

در سطح پیشرفته در حالات مختلف بدنی حلقه بزنید در این صورت با گروه‌های عضلانی مختلف کار خواهید کرد و عضلات شکم و پاهای شما تحت فشارهای متفاوتی قرار می‌گیرند. روی سفت نگه داشتن شکم و بلند نگه داشتن قفسه سینه و سر خود تمرکز کنید تا وضعیت بدنی خوبی داشته باشید و بیشترین بهره را از تمرین خود ببرید. سعی کنید در حال حلقه زدن راه بروید. ورزش با حلقه لاغری در حال حاضر یک نوع ورزش هوازی به شمار می‌رود. انجام متناوب آن، یعنی پیاده روی با کفش مخصوص پیاده روی زنانه در حین حلقه زدن کالری بیشتری می‌سوزاند. هنگامی که به راحتی شما می توانید بین حالت‌های مختلف جابجا شوید و به طور مداوم به مدت 10 تا 20 دقیقه در یک زمان حلقه بزنید هم پیاده‌روی کنید. برای انجام این تمرین از حالت رو به جلو شروع کنید و سپس یک قدم کوچک به جلو بردارید. وضعیت خود را صاف نگه دارید و مراقب وضعیت سر، گردن، سینه و شکم خود باشید.

اگر این تمرین خیلی آسان شد، سعی کنید در جهات مختلف راه بروید! برای راه رفتن به پهلو، از حالت پهلو شروع کنید و شروع به خم کردن به پهلو کنید تا زمانی که در برداشتن گام‌های بزرگتر احساس راحتی کنید.


لاغری با حلقه لاغری

جمع بندی

حلقه زدن با حلقه لاغری در عین حال که یک وسیله تمرینی و ورزشی است می‌تواند وسیله‌ای برای سرگرمی‌های انفرادی یا گروهی باشد و هیجان و لذت یک فعالیت سالم را برای افراد به ارمغان آورد. در هرحال استفاده از حلقه لاغری چه به صورت سرگرمی و چه به صورت یک فعالیت ورزشی نیازمند رعایت اصولی است که باید حین حرکت و انجام آن در نظر گرفته شوند. تا حلقه زدن با احساس لذت‌ و حس سلامتی حاصل از انجام یک فعالیت ورزشی، همراه باشد.

منبع مقاله: