فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تفاوت ورزش پیلاتس با ایروبیک

در ورزش ‌ها / پیلاتس

ورزش پیلاتس یک ورزش کم فشار است که شامل حرکات کنترل شده‌ای می‌باشد که تعادل، قدرت قسمت مرکزی بدن، تحرک، انعطاف پذیری و حتی خلق و خوی شما را افزایش می‌دهد. این ورزش بر روی عضلات کوچکتر و عمیق‌تر تمرکز می‌کند که از بدن شما حمایت می‌کنند و سلامت کلی شما را می‌افزاید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت ورزش پیلاتس چیست، وسایل ورزش پیلاتس را معرفی می‌کنیم و می‌گوییم چه تفاوت‌هایی با ورزش آیروبیک و تمرینات فیتنس و یوگا دارد. همچنین بررسی می‌کنیم آیا ورزش پیلاتس برای درمان و بهبود وضعیت‌هایی مثل گرفتگی عضلات مفید است یا خیر؟


ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس چیست؟

پیلاتس نوعی ورزش است که توسط جوزف پیلاتس برای بهبود آسیب رقصندگان و ورزشکاران ایجاد شد. این تمرین شامل یک سری حرکات است که می‌تواند باعث تثبیت و تقویت قلب شما شود. این تمرین غیرکاردیو انعطاف پذیری و تحرک مفاصل شما را افزایش می‌دهد. تمرینات پیلاتس از کالیستنیک، یوگا و باله الهام گرفته شده‌اند.

پیلاتس شکلی از تمرینات قدرتی است، اما شبیه بسیاری از تمرینات قدرتی دیگر که ممکن است با آنها آشنا باشید، نیست. تمرین پیلاتس بیشتر بر بهبود توان عضلات تمرکز دارد تا عضله سازی، اما نتیجه هر دو یکی است: ثبات و استقامت بیشتر.

 

مزیت ورزش پیلاتس چیست:

در اینجا به چند مزیت اصلی پیلاتس اشاره می‌کنیم.

· مدیریت درد.

· بهبود وضعیت بدن

· افزایش قدرت

· افزایش انعطاف پذیری

· افزایش قدرت عضلات میان تنه

· بهبود تعادل

· افزایش انرژی


ورزش پیلاتس

تفاوت ورزش پیلاتس و یوگا چیست؟

اگر می‌خواهید قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید، پیلاتس می‌تواند انتخاب بهتری باشد. اگر می‌خواهید سلامت کلی خود را بهبود بخشید، بهتر است یوگا را انتخاب کنید. با این حال، این موضوع خیلی به کلاس‌های خاصی که در دسترس شماست و مهارت‌ها و صلاحیت های مربیانتان بستگی دارد.

برای پاسخ به این سوال که آیا پیلاتس بهتر از بدنسازی است؟ می توان اشاره کردکه اگر فقط می‌خواهید ورزش کنید و احساس سلامتی داشته باشید، هر دو خوب هستند. ولی اگر تعریف شما از تناسب اندام شامل بلند کردن وزنه‌های سنگین و رشد عضلانی باشد، تمرینات با وزنه برای رسیدن به این اهداف بهتر خواهند بود. ولی اگر تحرک و بهبود عملکرد و قدرت میان تنه هدف اصلی شماست، حرکات پیلاتس بهتر هستند.

آیا پیلاتس می‌تواند جایگزین فیتنس شود؟

شروع سفر تناسب اندام با پیلاتس یک راه عالی برای سازگاری بیشتر با ورزش است، اما از آنجایی که پیلاتس یک ورزش کم فشار است، ممکن است به اندازه فیتنس برای چربی سوزی مؤثر نباشد.

پیلاتس به ثبات بدن شما کمک می‌کند و قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد. تمرین فیتنس استقامت قلبی عروقی و چربی سوزی را در اولویت قرار می‌دهد. با این حال، همه چیز بسته به اهداف شما دارد. چیزی که از مربیان پیلاتس می‌شنویم این است که اکثر افرادی که به آن‌ها مراجعه می‌‌کنند می‌پرسند « برای لاغری فیتنس بهتره یا پیلاتس ». پاسخ به این سوال این است: به نظر می‌رسد تمرینات فیتنس برای کاهش دادن چربی بدن و رسیدن به وزن دلخواه انتخاب بهتری باشد.


ورزش پیلاتس

در مورد ورزش آیروبیک یا هوازی:

در طول ورزش ایروبیک، خون شما به سرعت در سراسر بدن پمپاژ می‌شود و ریه‌های شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. کلمه ایروبیک به معنای «با اکسیژن» است، به این معنی که تنفس شما میزان اکسیژنی را که به عضلاتتان می‌رسد تعیین می‌کند.

به طور خلاصه، آیروبیک نوعی تمرین است که علاوه بر گروه‌های عضلانی که در طول تمرین استفاده می‌کنید، قلب و ریه‌های شما را تقویت می‌کند. دویدن، کاردیو کیک بوکسینگ، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن و رقص همه از نوع ایروبیک هستند.

در پاسخ به این سوال که، آیا ایروبیک نوعی رقص است؟ می توان گفت که بیش از 24 میلیون نفر در دنیا ایروبیک را به عنوان ورزش انتخاب کرده‌اند. رقص ایروبیک به ورزشی تبدیل شده است که در آن افراد می‌توانند در حین انجام این کار خوش اندام بمانند، وزن کم کنند و سرگرم شوند. انواع مختلفی از ایروبیک وجود دارد. رقص هنوز شکل غالب آن است. یک جلسه رقص ایروبیک شامل یک تمرین کششی گرم کردن و به دنبال آن رقصیدن با موسیقی است که معمولاً با سرعت بالا انجام می‌شودایروبیک یا رقص هوازی به تمیز و سالم نگه داشتن رگ‌های خونی کمک می‌کند. انجام منظم این رقص سطح کلسترول شما را کنترل می‌کند. یکی دیگر از مزایای رقص هوازی این است که استرس را کاهش می‌دهد و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد.


ورزش پیلاتس

تفاوت ورزش پیلاتس و ایروبیک چیست؟

تمرینات ایروبیک ضربان قلب شما را بالا نگه می‌دارد در حالی که تمرینات پیلاتس از حرکات آهسته با سرعت ثابت با کنترل شکم استفاده می‌کند. در پیلاتس تمرکز زیادی روی تنفس وجود دارد. تمرینات ایروبیک شدید هستند و انرژی بالایی دارند، در پیلاتس از حرکات آهسته معمولاً در حالت نشسته یا دراز کشیده استفاده می‌کند. آنها برخلاف تمرینات ایروبیک تمرینات کم فشاری هستند.

یک رژیم ورزشی ایده آل ترکیبی از تمرینات پیلاتس و ایروبیک و کاردیو است. پیلاتس باعث کشش، تقویت و تعادل بدن می‌شود. تمرین ایروبیک و کاردیو ضربان قلب را افزایش داده و ماهیچه خاصی را که در حال تمرین است رشد می‌دهند. از آنجایی که پیلاتس، هوازی نیست باید آن را با 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته ترکیب کرد.



ورزش پیلاتس

آیا می توان پیلاتس را در خانه انجام داد؟

پیلاتس را میتوان در خانه انجام داد. پیلاتس به حداقل فضا و تجهیزات نیاز دارد تا به شما کمک کند در خانه تناسب اندامتان را حفظ کنید. تنها مشکل انجام پیلاتس در خانه این است که ممکن است برای حفظ انگیزه خود نیاز به تلاش داشته باشید. نگران نباشید این یک موضوع رایج است، اما به راحتی میتوان آن را با یافتن برنامه پیلاتس آنلاین مناسب و مربیانی متبحر، حل کرد.

آماده سازی انجام ورزش پیلاتس در خانه از سه قسمت تشکیل شده است:

1- راه اندازی پیلاتس در خانه

خوشبختانه، ایجاد یک فضای مناسب برای تمرینات پیلاتس در خانه بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید فضای کافی به اندازه یک مت پیلاتس (یا مت یوگا) و کمی فضای اضافی در اطراف‌ مت است. این به شما امکان می‌دهد تمام حرکات مربوط به تمرین پیلاتس را در خانه انجام دهید.

2- تجهیزات پیلاتس در خانه

برای انجام یک تمرین خوب به تجهیزات زیادی نیاز ندارید. بسیاری از تمرینات پیلاتس فقط با وزن بدن انجام می‌شود، بنابراین تنها چیزی که نیاز دارید یک مت پیلاتس یا یوگا است، اما می‌توانید وزنه‌های سبک و کش مقاومتی را هم به تمرینات اضافه کنید.

لیست کاملی از وسایل پیلاتس که ممکن است در خانه به آن‌ها نیاز داشته باشید عبارتند از:

· مت پیلاتس (یا مت یوگا)

· دمبل‌های سبک

· کش‌های مقاومتی

· وزنه‌های مچ پا

3- تمرینات پیلاتس در خانه

کلید موفقیت شما پیدا کردن تمرینات مناسب پیلاتس برای انجام دادن در خانه خواهد بود. به دنبال کلاس‌های آنلاین پیلاتس باشید که به شما اطلاعات لازم مانند مدت زمان، شدت و نوع تجهیزات مورد استفاده را می‌دهند. بیشتر کلاس‌های تمرین پیلاتس از قبل ضبط شده‌اند (که برای مبتدیان یا کسانی که برنامه شلوغی دارند عالی است)، اما برخی از آن‌ها این امکان را دارند که می‌توانید در یک کلاس پخش زنده آنلاین شرکت کنید.

برای خرید کفش ورزشی زنانه یا مردانه می‌توانید به فروشگاه اسپرت لند مراجعه کنید. 

ورزش پیلاتس بانوان چه فرقی با ورزش پیلاتس مردان دارد؟

هیچ تفاوت خاصی در مورد تمرین پیلاتس برای مردان وجود ندارد، مخصوصاً در ابتدا. تمرین پیلاتس برای همه یکسان است. پیلاتس بر اساس اصول حرکتی سالم برای بدن انسان بنا شده است.

طبق تحقیقات اخیر، پیلاتس می‌تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد و در عین حال درد را کاهش دهد. همچنین می‌تواند انعطاف پذیری، قدرت، تحرک، تعداد تنفس، ظرفیت حیاتی، شاخص توده بدن و تعادل را افزایش دهد. هرچند نمی‌توان منکر شد امروزه پیلاتس به شدت تحت سلطه زنان است.

 

آیا پیلاتس راه خوبی برای کاهش وزن است؟

برخلاف بسیاری از تمرینات با شدت بالا، پیلاتس کالری چندانی نمی‌سوزاند، اما مطالعات نشان داده‌اند که میتواند وزن بدن را کاهش دهد. تحقیقی که در سال 2021 انجام شد نشان داد که پیلاتس به طور مؤثر وزن و درصد چربی بدن را در شرکت کنندگانی که اضافه وزن داشتند یا چاق بودند، کاهش داد. شما می‌توانید با انجام ورزش پیلاتس با کش ، مقاومت را به حرکات افزوده و میزان کالری سوزانده شده را افزایش دهید.

پیلاتس برای کاهش وزن بهتر از ایروبیک است؟ بله، در حالی که زومبا و ایروبیک در کاهش سریع وزن بسیار مفید هستند، پیلاتس به تقویت عضلات کمک می‌کند. زومبا و ایروبیک همچنین به شما امکان حرکت، رقصیدن و لذت بردن را می‌دهند، در حالی که پیلاتس یک تمرین آهسته است.

از طرف دیگر می توان از ورزش پیلاتس در خانه برای لاغری استفاده کرد. پیلاتس می‌تواند فرم بدن شما را از طریق تقویت عضلات و تأکید آن بر بهبود وضعیت بدن تغییر دهد. این می‌تواند ظاهری لاغرتر به شما بدهد. هرچند حرکات پیلاتس عرق شما را در می‌آورد، اما به تنهایی انتخاب خوبی برای لاغر شدن نیست.

سوال دیگری که در مورد لاغری پیلاتس ذهن خیلی ها را درگیر کرده است، این می باشد که آیا ورزش پیلاتس برای شکم و سوزاندن چربی آن مفید می باشد؟ در حالی که با تمرینات پیلاتس مطمئناً کالری می‌سوزانید، از دست دادن چربی شکم از پیلاتس افسانه‌ای بیش نیست. شما نمی‌توانید بدون توجه به رژیم غذایی خود و تنها به هوای اینکه ورزش می‌کنید کاهش چربی را در هیچ نقطه ای از بدن خود مشاهده کنید. پس نمی‌توان از ورزش پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو استفاده کرد.

با این حال یک مطالعه در سال 2017 روی 37 زن با اضافه وزن در محدوده سنی 30 تا 50 سال نشان داد که تمرین پیلاتس به مدت دو ماه نه تنها برای کاهش وزن مؤثر است، بلکه BMI آنها را کاهش داده و ناحیه کمر، شکم و باسن آنها را نیز تقویت کرد.


ورزش پیلاتس

آیا ورزش پیلاتس برای افزایش قد مؤثر است؟

به گفته روزانا دیویسون مدل و میس ورلد سابق، تمرین پیلاتس یک سانت به قد او اضافه کرده است. این دختر 30 ساله اهل ایرلند که در سال 2003 برنده مسابقه دوشیزه جهان شد، می‌گوید که افزایش قدش در اثر تمرین منظم بوده است.

مشخص است که تمرینات کششی در پیلاتس باعث تقویت عضلات مرکزی و اصلاح وضعیت بدن می‌شود. اما آیا می‌توان با پیلاتس قد بلندتر شد؟ به گفته متخصصان پیلاتس و کایروپراکتیک، پاسخ از نظر فنی منفی است. هیچ کس نمی‌تواند از نظر فیزیکی عضلات خود را بدون عمل جراحی بلندتر کند.

بنابراین، در حالی که پیلاتس نمی‌تواند قد شما را بلندتر کند، می‌تواند از طریق اصلاح وضعیت بدن، قد را افزایش دهد و این چیزی است که روزانا دیویسون ادعا کرده است. همچنین می‌تواند از آسیب ستون فقرات از طریق بهبود وضعیت بدن جلوگیری کند و می‌تواند مانع از انقباضاتی که گاهی با افزایش سن رخ می‌دهد و مهره‌‌ها را فشرده می‌سازد و باعث قوز می‌شود گردد. وقتی درست و صاف می‌ایستید، به نظر می‌رسد که قدتان بلندتر شده است.


ورزش پیلاتس

آیا ورزش پیلاتس برای دیسک کمر مفید است؟

پیلاتس یک راه فوق‌العاده برای بهبودی پس از آسیب دیدگی کمر، جلوگیری از ایجاد آسیب دیدگی یا جلوگیری از آسیب مجدد است. همه باید ورزش کنند و اگر نیاز به بهبود قدرت و انعطاف پذیری و محافظت از کمر خود در برابر صدمات دارید، پیلاتس انتخاب خوبی است.

دلیل اینکه ورزش پیلاتس می‌تواند درمان مؤثری برای دیسک باشد، این است که تمرین حرکات کنترل شده‌ باعث می‌شود فشار دیسک از عصب برداشته شود و به جای طبیعی خود بازگردد.

ورزش پیلاتس یک شکل فوق‌العاده از ورزش کم فشار است که بر تقویت کل بدن تمرکز دارد، اما تأکید ویژه‌اش بر قسمت مرکزی بدن می‌باشد. در پیلاتس تمرکز آگاهانه بر روی تنفس وجود دارد و نقش بسیار کلیدی دارد. ورزش پیلاتس بر کنترل ماهیچه‌ها و توانایی احساس و درگیر شدن مجموعه خاصی از ماهیچه‌ها (ارتباط ذهن و عضله) تأکید می‌کند.

ورزش پیلاتس یک ورزش اصلاحی است که می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات جسمی و فیزیکی کمک کند.

اگر شما در مورد ورزش پیلاتس سئوالی دارید که پاسخش را در این مطلب نیافتید و یا حتی اگر خودتان پیلاتس کار می‌کنید خوشحال می‌شویم پاسخگویتان باشیم و تجربیات و نظارت شما را بشنویم.