فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

همه چیز درباره ورزش پیلاتس و معرفی لوازم آن

در ورزش ‌ها / پیلاتس

شاید تا به حال نام ورزش پیلاتس را شنیده باشید، و اطلاعات کم تری در این زمینه داشته باشید. ورزش پیلاتس نوعی ورزش است، که در آن ارتباط ذهن و جسم اهمیت زیادی دارد. با این حرکات می توان به تقویت ذهن و جسم پرداخت. البته این ورزش‌ وسایل مخصوص خود را دارد و با این وسایل امکان انجام این ورزش به طور مطلوب فراهم‌ می شود. در این مقاله قصد داریم‌ تا هم به معرفی ورزش پیلاتس و هم به بررسی وسایل مورد نیاز آن بپردازیم.

خرید-لوازم-پیلاتس

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس توسط فردی به نام ژوزف پیلاتس که فردی آلمانی می باشد، توانست از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ ورزش پیلاتس را ابداع کند. این فرد نسبت به سایر دوستان خود بدنی ضعیف داشت و برای برطرف کردن این شرایط، حرکات ورزشی را اختراع کرد تا بدن خود را تقویت کند. ورزش پیلاتس به مرور پیشرفت های فراوانی کرد و به عنوان یک ورزش برای تقویت بدن در میان مردم و جوانان ورزشکار شناخته شد.

خرید-لوازم-پیلاتس

پیلاتس نوعی ورزش است، که تمرکز آن روی ذهن و جسم به صورت هم زمان می باشد، تا از این طریق فرد بتواند به بهترین عملکرد دست پیدا کند. ورزش پیلاتس در واقع یک سری از حرکات ورزشی محسوب می شود، که با استفاده از جاذبه، وزن بدن و دستگاه های خاص باعث افزایش مقاومت و توان بدن می شود. در این ورزش ارتباط بین ذهن و جسم از اهمیت بالایی برخوردار است، و به ذهن فرد کمک می کند که میزان معینی از آگاهی در مورد نحوه ی حرکات بدن خود را داشته باشد.

فواید ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس فایده هایی نیز برای تمام اجزای بدن دارد، به طوری که با به کار گرفتن تمام اجزای بدن ماهیچه ها قدرت پیدا کرده و شما را برای انجام کار های دشوار روزانه آماده می کند.

تنظیم کردن وضعیت بدن

اگر دقت داشته باشید ایستادن و نشستن های نادرست درد های بسیاری را ایجاد می کند که باعث آزار و اذیت شدن فرد می شود. اگر به صاف نشستن عادت ندارید ، ورزش پیلاتس گزینه مناسبی به شمار می رود. این ورزش بدن را تنظیم و قوی می کند تا از صدمه های ناگهانی که ممکن است، به دلیل استفاده های فراوان ایجاد شود را کاهش بدهد.

پر انرژی و قوی کردن ماهیچه های بدن

ورزش پیلاتس برای فرم دادن ماهیچه های بدن مناسب است، برای این که ماهیچه های بدن بهترین فرم و شکل را داشته باشند باید حداقل در هفته ۳ الی ۲ بار ورزش پیلاتس را تمرین کنید. اگر میزان زیادی چربی روی عضلات بدن شما وجود داشته باشد، ضروری است تمرین های پیلاتس را با تمریناتی که ضربان قلب را افزایش می دهند باهم انجام دهید، تا چربی های شما بسوزد، توصیه می شود انجام این حرکات را در طول هفته به مدت ۳۰ دقیقه صورت بگیرد. برخی از افراد برای داشتن بدنی سالم و عالی ورزش پیاده روی و پیلاتس را با یکدیگر ترکیب می کنند.

بالا رفتن آگاهی بدن

ورزش پیلاتس به شما کمک می کند، که ارتباط ذهن و جسم را تقویت کنید تا از این رو، به حفظ تعادل و جهت گیری بدن منجر شود. پیلاتس یک روش بسیار مناسب برای ارتباط با جسم است، که به کمک آن می توان از توانایی و استعداد های بدن به خوبی استفاده کرد.

بهبود زخم ها

یکی از کاربرد های ورزش پیلاتس، برای درمان و بهبود جراحات است. به طوری که عملکرد آن برای درمان جراحت ها به طور مکرر ثابت شده است، به دلیل آن که ورزش آرام انجام می شود و شدت کمی دارد، درمان با این ورزش بسیار مناسب است. پیلاتس ورزشی است که افراد باید وقت زیادی صرف آن کنند، در واقع مزایای درمانی این روش زمانی میسر می شود، که به طور منظم و مداوم انجام می شود.

کاهش وزن

با ورزش پیلاتس به دلیل تحرک داشتن ماهیچه ها کاهش وزن داشته باشید. اگر می خواهید در کاهش وزن بهترین نتیجه را بگیرد بهتر است، در هفته روزی ۳۰ دقیقه ورزش پیلاتس را انجام دهید. این ورزش بدن و ماهیچه ی شما را تقویت کرده و برای ورزشی سخت و کالری سوز آماده می کند، علاوه بر این ورزش پیلاتس باعث افزایش اعتماد به نفس شده و همچنین استرس فرد را کاهش می دهد، که این دو بر کاهش وزن تاثیر فراوانی می گذارند.

خرید-لوازم-پیلاتس

ورزش پیلاتس رشته های دیگری هم دارد همانند؛

پیلاتس استات

این نوع رشته توسط متخصصان، تناسب اندام ابداع شده است، تا به هنگام ورزش فشار به ستون فقرات و مهره ها وارد نشود. تمام افراد از جمله، بانوان باردار، مجروحان و ... از آن بهره ببرند.

پیلاتس کنترل بدن

یکی از روش های کنترل بدن، ورزش پیلاتس است به طوری که زخم ها را بازسازی کرده و پزشکان توصیه می کنند، برای درمان بیماری ها از این ورزش کمک بگیرید.

تعادل بدن

برای داشتن تعادل بدن بهتر است، ورزش پیلاتس را اجرا کنید. به هنگام این ورزش از موسیقی استفاده کنید، ورزش پیلاتس ترکیبی از ورزش های یوگا، پیلاتس، تایی چیی می باشد.

خرید-لوازم-پیلاتس

لوازم مورد نیاز ورزش پیلاتس

کلاس های آموزشی پیلاتس با دستگاه

امروزه اگر دقت داشته باشید وسایل های ورزشی زیادی برای ورزش پیلاتس تولید و روانه بازار می شود، که از جمله این وسایل می توان به توپ پیلاتس، مت ورزشی و کش پیلاتس اشاره کرد.

ورزش پیلاتس با تشک

کلاس های آموزشی پیلاتس که از تشک استفاده می کنند، نسبت به کلاس هایی که از وسایل ورزشی استفاده می کنند بیش ترین طرفدار را دارد. ورزش پیلاتس روی کف پوش نرم یا روی مت ورزشی در سالن ورزشی صورت می گیرد، و این تشک های نرم به دلیل تنوع بالای آن، پر طرفدار ترین نوع به شمار می رود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا موضوع ورزش پیلاتس و وسایل مورد نیاز آن را مورد بررسی قرار دهیم. این ورزش یکی از ورزش های مفیدی است که، می تواند به تعادل و ارتباط جسم و ذهن کمک کرده، و همچنین فواید دیگری از جمله؛ کاهش وزن، بهبود زخم ها، تنظیم، پر انرژی شدن ماهیچه ها و.... را به دنبال می تواند داشته باشد. جهت خریداری لوازم مورد نیاز ورزش پیلاتس می توانید به سایت فروشگاه اسپرت لند مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید...

راهنمای خرید لوازم یوگا

راهنما‌ی شستشوی کش پیلاتس