فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ورزش زومبا و تاثیر آن بر لاغری

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

آیا کنجکاوید که درباره ورزش زومبا که محبوبیت زیادی در بین علاقمندان به تناسب اندام دارد، بیشتر بدانید؟ اگر می‌خواهید سریع وزن کم کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که باید یک برنامه غذایی‌ را دنبال کنید تا سریع به فرم بدنی دلخواه خود برسید. برای کاهش وزن اضافی، جدای از توجه به کالری دریافتی خود، باید تحرک داشته باشید و ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.

ورزش زومبا الهام گرفته از رقص لاتین، یک تمرین هوازی و پر انرژی است که می‌تواند بخشی مؤثر از برنامه کاهش وزن شما و همچنین بسیار سرگرم کننده باشد! امروز ما به شما بیشتر می‌گوییم که آیا ورزش زومبا لاغر می‌کند و چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا به بدنی لاغرتر و خوش اندام‌تر برسید.


ورزش-زومبا

ورزش زومبا چیست؟

زومبا یک کلمه اسپانیایی به معنای حرکت سریع و تند است. آلبرتو بتو پرز، رقصنده کلمبیایی، ایده ورزش زومبا را مطرح کرد. او کارش را در دهه 90 در کشور خود شروع کرد و به طور رسمی در سال 2001 در ایالات متحده آمریکا کلاس‌هایش را به راه انداخت. کلاس‌های ورزش زومبا از زمان انتشار آن رشد چشمگیری در ارائه برنامه‌های تناسب اندام داشته‌اند.

 

انواع ورزش زومبا کدامند؟

طیف گسترده‌ای از ورزش زومبا وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

· زومبا استپ: شبیه رقص استاندارد زومباست اما تمرینات هوازی بیشتر به همراه حرکات سریع پا دارد. اگر می‌خواهید پاهای خود را خوش فرم کنید، زومبا استپ برای شما مناسب است.

· تونینگ زومبا: بخشی از تمرینات قدرتی سنتی است که تمریناتی با چوب‌های تونینگ به آن اضافه شده است.

· ورزش زومبا کودکان: مختص بچه‌هاست. در ورزش زومبا کودکان بازی‌ها و فعالیت‌هایی را اضافه کرده‌اند تا بچه‌ها بتوانند از کلاس‌های ورزش زومبا لذت ببرند.

· زومبا گلد: این کلاس‌ها به افراد مسن اختصاص دارد. شبیه زومبای سنتی اما با شدت کم است.

· آکوا زومبا: انجام تمرینات زومبا در استخر است و به دلیل انجام حرکات در آب، بسیار سخت می‌باشد.

· ورزش زومبا قدرتی: زومبا تأثیر زیادی برای قدرت ندارد، اما این برنامه جدید یک تمرین ترکیبی با شدت بالا است که زومبا را با تمرینات قدرتی ترکیب می‌کند.


ورزش-زومبا

فواید زومبا چیست؟

برنامه تناسب اندام زومبا با موسیقی آهسته شروع می‌شود و به مرور زمان بر شدت آن افزوده می‌شود. این به شما کمک می‌کند کالری بسوزانید، سلامت قلبی-عروقی و هماهنگی و تعادل را بهبود بخشید.

 

برخی از مزایای ورزش زومبا عبارتند از:

1- کالری و چربی سوزی

زومبا شامل حرکت کل بدن است. همچنین، روالی بسیار سریع و ساده دارد. از این رو، زومبا می‌تواند به شما در سوزاندن کالری و کاهش چربی کمک کند.

انتظار می‌رود که در یک ساعت بین 500 تا 800 کالری بسوزانید. بنابراین می‌توان از ورزش زومبا برای لاغری استفاده کرد. در مطالعه‌ای در مجله «علوم ورزشی و پزشکی» ذکر شده زنان سالم به طور متوسط 9.5 کالری در دقیقه در ورزش زومبا می‌سوزانند یعنی ورزش زومبا برای لاغری بانوان بسیار مؤثر است.

 

2- بهبود سیستم قلبی- عروقی

ورزش زومبا به شما کمک می‌کند قلبی سالم داشته باشید. حرکات رقص در زومبا باعث می‌شود قلب شما سریع‌تر بزند. حرکات سریع برنامه زومبا شما را مجبور می‌کند سخت و عمیق نفس بکشید. این باعث می‌شود که ریه‌های شما اکسیژن بیشتری به خون درحال گردش برساند و قلبتان بیشتر و بهتر کار کند.

 

3- افزایش استقامت بدن

اگر به ورزش زومبا به طور منظم ادامه دهید، استقامت بدن شما افزایش می‌یابد، زیرا تقریباً تمام عضلات بدن شما در طول تمرین زومبا درگیرند.

 

4- کنترل/کاهش فشار خون

چاقی، فرد را در برابر فشار خون بالا آسیب پذیرتر می‌کند. هرچه وزن بدن شما بیشتر شود، احتمال ابتلا به فشار خون بیشتر می‌شود. از آنجایی که رقص زومبا برای لاغری و کاهش وزن مفید است، یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل/کاهش فشار خون می‌باشد.

 

5- مزایای روانی

زومبا فواید روانی نیز دارد. زیرا یک تمرین سرگرم کننده است. از آنجایی که در طول تمرین زومبا روی موسیقی و گام‌های خود تمرکز می‌کنید، به احتمال زیاد تمام مشغله‌های ذهنی خود را فراموش می‌نمایید.

این کار فشار روانی را کاهش داده و به کاهش استرس کمک می‌کند. در حین ورزش، بدن اندورفین ترشح می‌کند و اندورفین باعث خوشحالی می‌شود! زومبا همچنین شما را از نظر اجتماعی فعال‌تر می‌کند. زیرا تمامی تمرینات به صورت گروهی انجام می‌شود.

 

6- تمرین کل بدن

هیچ راه درست یا غلطی برای انجام ورزش زومبا وجود ندارد. تمرکز اصلی برای هر کسی که شرکت می‌کند این است که بدن خود را با بیشترین سرعت ممکن حرکت دهد. به زبان ساده، ورزش زومبا کل بدن شما را درگیر می‌کند.

 

7- بهبود متابولیسم

تمرین کل بدن و فواید زومبا برای سلامتی به بهبود متابولیسم شما کمک می‌کند. این تمرین، گردش خون شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه متابولیسم و ​​ایمنی شما را بهبود می‌بخشد.

 

8- تعامل طولانی مدت

سخت‌تر از شروع هر نوع ورزش، ادامه دادن به آن است. نتایجی که از هر برنامه تمرینی به دست می‌آورید میزان وفاداری و ثباتی است که نشان می‌دهید. تمرینات سنتی تناسب اندام می‌توانند خسته کننده شوند. ولی ورزش زومبا یک تمرین سرگرم کننده است. این به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری درگیر باشید و نتایج بهتری کسب کنید.


ورزش-زومبا

مضرات ورزش زومبا چیست؟

در کنار مزایا، باید از معایب زومبا نیز آگاه باشید. در اینجا برخی از مضرات زومبا آورده شده است:

 

1- ممکن است دچار کم آبی شود

روال زومبا سریع است. در حین اجرای ورزش زومبا تقریباً تمام عضلات بدن خود را حرکت خواهید داد. این باعث تعریق زیاد می‌شود و اگر در حین رقصیدن آب کافی ننوشید منجر به کم آبی بدن می‌شود.

 

2- یادگیری و به خاطر سپردن سخت است

ورزش زومبا نیاز به هماهنگی و ریتم دارد. از این رو، اجرای آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. این می‌تواند منجر به حرکات اشتباهی شود کهبه استخوان‌ها و عضلات شما آسیب می‌رساند.

 

3- قدرت عضلانی را بهبود نمی‌بخشد

ورزش زومبا بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود استقامت هوازی شماست، اما از نظر قدرت عضلانی فایده چندانی ندارد. برای به دست آوردن قدرت به تمرین با وزنه نیاز دارید.

 

تمرین ورزش زومبا چگونه است ؟

یک جلسه ورزش زومبا معمولاً یک ساعت تا یک ساعت و نیم کلاس رقص تناسب اندام است. معمولاً با یک تمرین گرم کردن کوتاه شروع می‌شود و به دنبال آن رقص تلفیقی پرانرژی با موسیقی مانند سالسا، هیپ هاپ و حرکات بالیوودی انجام می‌شود. از آنجایی که زومبا شامل حرکات رقص شدید است، به سرعت کالری می‌سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند.


ورزش-زومبا

آیا ورزش زومبا برای لاغری مفید است؟

اگر می‌خواهید از ورزش زومبا برای چربی سوزی استفاده کنید و می‌خواهید بدانید ورزش زومبا چقدر کالری میسوزاند باید بگوییم که زومبا یک تمرین عالی برای کل بدن است که قدرت و تناسب قلبی عروقی را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

علاوه بر اینکه ورزش زومبا برای لاغری شکم و پهلو نیز مفید است. با توجه به تلاشی که با انرژی زیاد انجام می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا از شر چربی‌های شکم خلاص شوید و سایز دور کمرتان را کاهش دهید.

اگر تنها با هدف کاهش وزن به کلاس زومبا می‌پیوندید، برای اینکه تأثیر زومبا بر لاغری خود را ببینید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

· سرعت زومبا می‌تواند از شدت متوسط ​​تا زیاد متفاوت باشد، که بر تعداد کالری‌هایی که بعد از هر جلسه می‌سوزانید تأثیر دارد. مطالعات نشان می‌دهد که می توان در طول 60 دقیقه تمرین زومبا با شدت متوسط ​​تا زیاد، حدود 300 تا 900 کالری سوزاند.

در هنگام محاسبه تعداد کالری‌هایی که می‌توانید با انجام زومبا بسوزانید، فاکتورهای دیگری مانند سطح آمادگی جسمانی فعلی، وزن، سن و ژنتیک تأثیرگذارند.

· شما باید از قبل یک هدف کاهش وزن تعیین کنید تا بتوانید بعد از هر جلسه بر پیشرفت خود نظارت داشته باشید. برای این کار ترجیحاً با مربی بدنسازی یا تناسب اندام خود مشورت کنید.

در ابتدا ورزش زومبا را با مدت، شدت و دفعات آهسته انجام دهید. به بدن خود اجازه دهید تا به فشار ناشی از تمرینات جدید عادت کند.

· از آنجایی که زومبا یک تمرین تناسب اندام انرژی‌زا است، باید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی مملو از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی، تعادل را حفظ کنید.

· اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی آب می‌نوشید تا خود را هیدراته نگه دارید و مایعاتی را که در حین تعریق در طول یک جلسه 60 تا 90 دقیقه‌ای زومبا از دست داده اید، جبران کنید.

· لباس‌های گشاد و راحت بپوشید که به شما امکان حرکت آسان را میدهد و کفش‌های مناسب را انتخاب کنید تا به پاهایتان حمایت لازم برای جذب مؤثر شوک در طول رقص سنگین را بدهد.

· از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

· غلات کامل، سبزیجات و میوه‌های بیشتری را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

· برای حفظ سطح انرژی ثابت هر سه تا چهار ساعت یک میان وعده سالم میل کنید.

· سعی کنید با امتحان کردن انواع مختلف زومبا مانند تونینگ زومبا، آکوا زومبا، تمرینات قدرتی زومبا و غیره، تمام ماهیچه‌ها را درگیر کنید، زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر چربی بسوزانید و از مزایای سلامتی بیشتری بهره‌مند شوید.

· موسیقی شاد و پرانرژی را انتخاب کنید که سطح انرژی شما را حفظ می‌کند و با افزایش دامنه حرکت، بدن شما را به چالش می کشد.

به احتمال زیاد با زومبا به هدف کاهش وزن خود دست می‌یابید زیرا بسیار لذت بخش است. این بدان معنی است که شما از کلاس‌ها صرف نظر نخواهید کرد و به برنامه تمرینی خود ادامه می‌دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

 

ورزش-زومبا

ورزش زومبا بانوان

علاوه بر تمامی مزایایی که گفته شد ورزش زومبا برای بانوان مزیتی ویژه نیز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش زومبا می‌تواند شدت و وسعت درد پریود را کاهش دهد. حداقل نیمی از جمعیت زنان در دوران قاعدگی به دلیل افزایش پروستاگلاندین شیمیایی که رحم را منقبض می‌کند و از رسیدن اکسیژن به بافت جلوگیری می‌کند، از درد پریود رنج می‌برند. فعالیت بدنی به طور کلی می‌تواند به دفع این مواد شیمیایی کمک کند و در نتیجه میزان خون غنی از اکسیژن را که به رحم می رسد افزایش دهد. به طور کلی علاوه بر کاهش وزن و داشتن قلب سالم، ورزش زومبا برای زنان می‌تواند به بهبود خلق و خو، کاهش استرس، کمک به معاشرت و کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.

 

ورزش زومبا در خانه

برای همه کسانی که بهانه‌ها و دلایل زیادی برای خانه ماندن دارند، راه حل ورزش زومبا در خانه است.

شما برای انجام ورزش زومبا در خانه به تجهیزات آموزشی گران قیمت، دمبل‌های سنگین و فضای زیاد و... نیاز ندارید. حتی چند متر مربع فضا در یک آپارتمان کوچک برای زومبا کافیست. اما مخصوصاً برای تازه واردها مهم است که آموزش تحت هدایت حرفه‌ای انجام شود. یک گزینه خوب در اینجا یوتیوب، برنامه‌های آن لاین در شبکه‌های اجتماعی یا دی‌وی‌دی‌های زومبا هستند.

مزایای انجام زومبا در خانه عبارتند از:

· صرفه جویی در زمان

· عدم پرداخت حق عضویت باشگاه و صرفه جویی مالی

· انعطاف پذیری زمانی

معایب آن چیست؟

ورزش کردن در خانه برای همه مناسب نیست. بسیاری از مردم انگیزه‌ ورزش کردن را در خانه پیدا نمی‌کنند زیرا به حضور دوستان ورزشی خود نیاز دارند یا با تلویزیون و سایر موارد حواسشان پرت می‌شود.

به علاوه، شما به ندرت می توانید حرکات ورزشی را بدون یک مربی تناسب اندام به درستی انجام دهید.

 

ورزش زومبا برای چه افرادی مناسب است؟

زومبا به طور خاص برای کسانی که تنوع و سرعت در ورزش را دوست دارند مناسب است. همه دوست ندارند چندین ساعت روی دوچرخه ثابت بنشینند یا هالتر را با هر دو دست بلند کنند. زومبا یک ورزش استقامتی و سرگرم کننده است و هرفردی که آسیب دیدگی جدی ندارد در هر سن و با هر وزنی می‌تواند زومبا انجام دهد.


ورزش-زومبا

کفش مخصوص زومبا و لباس ورزشی زومبا چیست؟

هنگام انتخاب کفش مناسب، مهم‌ترین نکته چسبندگی مناسب است. تغییرات سریع جهت، حرکات پیچشی و پرش، همه اینها در زومبا وجود دارد، حتی اگر زومبا را در خانه تمرین کنید. بنابراین، کفش‌های ورزشی مخصوص رقص مناسب‌تر هستند، اما می‌توان از کفش‌های ورزشی هم استفاده کرد.

لباس مخصوص رقص زومبا از شعار «آنچه خوشایند است خوب است»، پیروی می‌کند. یعنی می‌توانید با هر ظاهری تمرین کنید. تنها نکته مهم این است که لباس، شما را محدود نکند و آزادی حرکت کافی داشته باشید. اگر لباس‌های کاربردی تنفسی دارید، مطمئناً بهترند. زیرا به خوبی گرما و رطوبت را تنظیم می‌کنند و بو نمی‌گیرند.

برای تهیه کفش و لباس مناسب محصولات فروشگاه اسپرت لند و دسته بندی های زیر را ببینید.


سپاس از همراهی‌تان. ذکر این نکته ضروری است که ورزش زومبا به تنهایی شما را لاغر و خوش فرم نمی‌کند. بنابراین، شما باید برنامه‌ای را انتخاب کنید که هم شامل ورزش زومبا و هم تمرینات قدرتی باشد.

یک برنامه ترکیبی به بهبود تناسب اندام کلی شما کمک می‌کند که باعث می‌شود زندگی طولانی و سالمی داشته باشید. بنابراین، اگر عاشق رقص تناسب اندام هستید، به ورزش زومبا بپیوندید. برقصید و از آن لذت ببرید!

نظر شما چیست؟ آیا ورزش زومبا را دوست دارید؟ به نظرتان برای لاغری و کاهش وزن ورزش زومبا بهتر است یا بدنسازی و فیتنس؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.