فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

معرفی 10 تن از برترین ورزشکاران جهان

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

برترین ورزشکاران جهان

ورزشکاران بسیاری به دلیل مهارت‌های ورزشی و تأثیرگذار واجد شرایطی هستند تا به‌عنوان برترین ورزشکاران تمام دوران در کل جهان شناخته شوند. این ورزشکاران جایگاه ورزش را در بین عموم مردم تقویت کرده‌اند و تأثیراتی بر جامعه گذاشته‌اند که خارج از چهارچوب باور است و بخشی از امتیازهای ورزشی آنان محسوب می‌شود. تعداد این ورزشکاران بسیار زیاد است اما در این مقاله از اسپورت‌لند به بررسی 10 تن از این ورزشکاران برتر پرداخته‌ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راجر فدرر 

راجر فدرر

راجر فدرر، یک تنیس‌باز حرفه‌ای سوئیسی است. او به مدت 310 هفته، رکورد 237 هفته متوالی، از سوی انجمن حرفه‌ای تنیس، رتبه 1 جهان را کسب کرد و پنج بار به‌عنوان شماره 1 تا پایان سال شناخته شد. او 103 عنوان قهرمانی ATP را در رده انفرادی کسب کرده است که بعد از جیمی کانرز دومین قهرمانی است، از جمله 20 عنوان قهرمانی گرند اسلم، هشتمین عنوان قهرمانی ویمبلدون انفرادی مردان و یک رکورد شش قهرمانی در پایان سال را نیز کسب کرده است. فدرر سوئیسی یک بازیکن بزرگ تمام دوران و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تنیس است. مصدومیت‌ها در سال‌های اخیر حضور او را محدود کرده است. او همچنین پنج بار جایزه بهترین ورزشکار سال جهان Laureus را کسب کرده است.

حتماً بخوانید: تاریخچه 7 برند برتر ورزشی در جهان

لیونل مسی 

لیونل مسی

لیونل مسی، یک فوتبالیست حرفه‌ای و به تمام معنا است که در حال حاضر برای باشگاه اسپانیایی بارسلونا و تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته می‌شود و به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود. مسی رکورد هفت جایزه توپ طلا و یک رکورد شش کفش طلای اروپا را به دست آورده است. او با بارسلونا رکورد 35 جام از جمله 10 قهرمانی لالیگا، 7 قهرمانی کوپا دل ری و 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. مسی یک گلزن پرکار و یکی از بهترین بازیکنان این ورزش است. سبک بازی او شامل ترکیب عناصر دریبل انفرادی و پاس از هافبک با ایجاد فرصت‌هایی برای گلزنی از فاصله نزدیک با استفاده از پای چپ ضعیف ترش فراهم کرده و همچنین با استفاده از ضربات قدرتمند از فواصل دور با پای راست قوی‌تر، ترکیب بازی او را کامل کرده است. او بین سال‌های 2009 تا 2014 به مدت پنج سال از شش سال پردرآمدترین فوتبالیست جهان بود و در سال‌های 2019 و 2022 توسط فوربس به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان شناخته شد.

حتما بخوانید: رونمایی از توپ فوتبال جام جهانی 2022 قطر و کفش فوتسال خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

بو جکسون 

بو جکسون

بو جکسن، بازیکن سابق بیسبال و فوتبال آمریکایی است. او به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران جهان شناخته می‌شود. او تنها کسی است که هم در بیسبال و هم در فوتبال آمریکایی به عنوان یک ستاره برگزیده شده است. در سال‌های 1989 و 1990، نام جکسون فراتر از ورزش از طریق کمپین تبلیغاتی «Bo Knows»، مجموعه‌ای از آگهی‌های نایک، با بازی جکسون در کنار نوازنده بو دیدلی، فراتر رفت و یک کفش ورزشی به نام جکسون را به بازار عرضه کرد. این مرد در هر دو میدان بازی، نیرویی بود که معیار جنسش دیگر بازیکنان قرار گرفت.

جیم تورپ 

جیم تورپ

جیم تورپ یک بیسبالیست آمریکایی و ورزشکار پرش از مانع و برنده مدال طلای المپیک بود. تورپ اولین آمریکایی بود که مدال طلای المپیک را برای ایالات متحده به ارمغان آورد. او یکی از همه کاره‌ترین ورزشکاران در ورزش مدرن به حساب می‌آید، او دو مدال طلای المپیک را در بازی‌های المپیک تابستانی 1912 به دست آورد. او در فوتبال آمریکایی، بیسبال حرفه‌ای و بسکتبال بازی می‌کرد. پس از موفقیت در المپیک، تورپ در سال 1915 به تیم فوتبال کانتون بولداگز آمریکا پیوست و آنها را قادر ساخت تا سه قهرمانی حرفه‌ای را کسب کنند.

بیب روث 

بیب روث

بیب روث یک بازیکن حرفه‌ای بیسبال آمریکایی بود. او با نام مستعار "بامبینو" و "سلطان سوات" در میان طرفدارانش شناخته می‌شد. او حرفه خود را در MLB به عنوان یک بازیکن چپ دست برای تیم بوستون رد ساکس آغاز کرد، اما بیشترین شهرت و محبوبیت خود را به عنوان یک بازیکن بیرونی برای نیویورک یانکیز به دست آورد. روث یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی در فرهنگ آمریکایی در نظر گرفته می‌شود و بسیاری معتقدند که بهترین بازیکن بیسبال تمام دوران است. او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان بیسبال تمام دوران است. او چندین رکورد لیگ برتر را در اختیار دارد، اما چیزی که او را واقعاً عالی می‌کند، میزان برد اوست، قبل از اینکه تبدیل به یکی از بهترین مهاجمان شود، یک توپ‌زن غالب بود. روث به تیمش کمک کرد تا هفت عنوان قهرمانی لیگ آمریکا (AL) و چهار قهرمانی سری جهانی را کسب کند. میزان دویدن او در میدان بازی به قدری بود که نه تنها طرفداران را به زمین توپ میخکوب می‌کرد، بلکه محبوبیت این ورزش را نیز افزایش داد. او در فرهنگ عامه آمریکایی یک اسطوره واقعی به تمام معناست، بیب روث به دلیل اینکه یک ورزشکار فوق العاده همه کاره است که در همه چیز از زمین زدن گرفته تا ضربه زدن به توپ در دفاع و حتی مدیریت تیم ها برتری داشت، شایسته تقدیر است.

مایکل فلپس  

مایکل فلپس

مایکل فلپس شناگر سابق رقابتی آمریکایی است. او با مجموع 82 مدال پرافتخارترین ورزشکار تمام دوران به شمار می‌رود. هنگامی که فلپس در بازی‌های 2008 پکن هشت مدال طلا کسب کرد، رکورد سال 1972 مارک اسپیتز شناگر آمریکایی را که هفت مقام اول را در هر بازی المپیک کسب کرد، شکست. او در مجموع 82 مدال در مسابقات بزرگ بین المللی، کورس طولانی کسب کرده است که از این تعداد 65 مدال طلا، 14 نقره و 3 برنز بوده است. عناوین بین المللی فلپس و عملکردهای رکوردشکن او باعث شده تا او هشت بار جایزه بهترین شناگر سال جهان و یازده بار جایزه شناگر سال آمریکا را به خود اختصاص دهد. او عموما به عنوان بهترین شناگر تمام دوران شناخته می‌شود و اغلب به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران تمام دوران در نظر گرفته می‌شود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید لوازم ورزشی شنا (استخر) و چگونه یک مایو مردانه خوب خریداری کنیم؟

یوسین بولت 

یوسین بولت

یوسین بولت یک دونده بازنشسته جامائیکایی است که عموما به عنوان برترین دونده تاریخ جهان شناخته می‌شود. او رکورددار دوی 100 متر، 200 متر و امدادی 4×100 متر است. او اولین مردی است که هر دو رکورد جهانی 100 متر و 200 متر را از زمان اجباری شدن زمان تمام اتوماتیک، در اختیار دارد. بولت برنده 8 مدال طلای المپیک است و تنها دونده دوی 100 متر و 200 متر است که در سه المپیک متوالی (2008، 2012 و 2016) عناوین قهرمانی المپیک را کسب کرده است. بولت دومین رکورد جهانی 100 متر خود را با 9.69 با 9.58 ثانیه در سال 2009 افزایش داد که بزرگترین پیشرفت از زمان شروع زمان بندی اتوماتیک در رشته دومیدانی، به شمار می‌رود. او دو بار رکورد جهانی 200 متر را شکسته است و رکورد 19.30 را در سال 2008 و 19.19 را در سال 2009 ثبت کرده است. او جامائیکا را به سه رکورد جهانی رله 4 × 100 متر رسانده است که رکورد کنونی آن 36.84 ثانیه است که در سال 2012 ثبت شده است.

حتما بخوانید: آموزش بهترین برنامه برای ورزش دویدن و ویژگی های یک کفش ورزشی استاندارد

وین گرتزکی 

وین گرتزکی

وین گرتزکی، بازیکن سابق هاکی روی یخ و سرمربی سابق کانادایی است. او 20 فصل در لیگ ملی هاکی (NHL) برای چهار تیم از سال 1979 تا 1999 بازی کرد. به او لقب "بزرگ" را داده‌اند. و بسیاری از ورزشکاران و صاحب‌نظران ورزش، از او به عنوان بهترین بازیکن هاکی یاد کردند. گرتزکی بهترین گلزن، پاس‌دهنده گل و امتیاز آور در تاریخ NHL است و بیش از هر بازیکن دیگری که مجموع امتیازات را به دست آورده، در دوران حرفه‌ای خود پاس گل دارد. او تنها بازیکن NHL است که در مجموع بیش از 200 امتیاز در یک فصل کسب کرده است. در زمان بازنشستگی در سال 1999، او 61 رکورد NHL داشت: 40 رکورد فصل معمولی، 15 رکورد پلی آف و 6 رکورد آل استار. گرتزکی پس از بازنشستگی در سال 1999 بلافاصله وارد تالار مشاهیر هاکی شد.

محمد علی کلی 

محمد علی کلی

محمد علی کلی در تاریخ بوکس جهان دارای شهرت فراوانی است. او یک بوکسور حرفه‌ای آفریقایی-آمریکایی بود. و یکی از مهم‌ترین و مشهورترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم به شمار می‌رود. در سال 1999، توسط Sports Illustrated به عنوان ورزشکار قرن و توسط BBC به عنوان شخصیت ورزشی قرن معرفی شد. او در چندین مسابقه بوکس تاریخی جنگید که شامل مبارزات بسیار تبلیغاتی با سانی لیستون، جو فریزیر در مانیل، و مبارزه او با جورج فورمن است. او بهترین و با اخلاق‌ترین بوکسور تمام دوران است. او حتی قبل از اینکه به عنوان یک ورزشکار مشهور شود به دلیل قدرت، شجاعت و اعتقادات صریح خود شناخته شده بود.

مایکل جردن 

مایکل جردن

مایکل جردن فراموش‌نشدنی، تاجر آمریکایی و بسکتبالیست حرفه‌ای سابق است. او پانزده فصل در انجمن ملی بسکتبال (NBA) بازی کرد و شش قهرمانی NBA را با شیکاگو بولز به دست آورد. افتخارات و دستاوردهای شخصی جردن شامل شش جایزه با ارزش‌ترین بازیکن فینال NBA (MVP)، ده عنوان گلزنی در NBA (هر دو رکورد تمام دوران)، پنج جایزه MVP NBA، ده عنوان تیم اول همه NBA، نه افتخار تیم اول تمام دفاعی، چهارده ستاره برگزیده بازی NBA، جایزه بهترین بازیکن دفاعی سال NBA در سال 1988و سایر افتخارات وی. او یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران نسل خود و بعد از خود به شمار می‌رود. در سال 2016، جردن اولین بازیکن میلیاردر تاریخ NBA شد.

بیشتر بخوانید: در بازی بسکتبال چه قوانین و مقرراتی وجود دارد؟

جمع بندی

این لیست ورزشکاران تنها تعداد اندکی از برترین ورزشکاران تاریخ ورزش را شامل می‌شد. در مقالات آتی به ورزشکاران و تاثیرات شخصیتی و ورزشی آنان به طور گسترده‌تری خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید و مقالات ورزشی و مفید اسپورتلند را دنبال کنید.

اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه پوشاک ورزشی ایران

اسپورت لند، عرضه کننده انواع پوشاک، کفش و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت اسپورت لند و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات اسپورت لند به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.

اسپورت لند، سرزمین برند های ورزشی

انواع کفش اسپورت زنانه انواع رکابی ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع کفش اسپورت زنانه انواع رکابی ورزشی انواع کفش دویدن مردانه
انواع قمقمه ورزشی انواع توپ ورزشی انواع ست مردانه
انواع قمقمه ورزشی انواع توپ ورزشی انواع ست مردانه
انواع شوز بگ انواع کیف ورزشی انواع لگ برمودا
انواع شوز بگ انواع کیف ورزشی
انواع لگ برمودا