فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید شلوار ورزشی مناسب

در راهنما / راهنمای خرید

شلوار ورزشی آقایان 

شلوارهای ورزشی مردانه و زنانه در مارک‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. برای داشتن تجربه بهتر از ورزش در باشگاه یا محیط بیرون، پوشیدن شلوار ورزشی مناسب می‌تواند به شما در راحتی و اعتمادبه نفس ورزشی کمک کند. در این مطلب از اسپورتلند به بررسی مدل‌های مختلف شلوارهای ورزشی و متریال‌های به کار رفته در آنها پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

چه نوع شلوار ورزشی را نباید در باشگاه پوشید؟

از پوشیدن شلوارهایی که 100 درصد پنبه هستند خودداری کنید. چراکه پنبه رطوبت را جذب می‌کند و دیر خشک می شود. این رطوبت بیش از حد شما را سنگین می‌کند، می تواند باعث لرز، جوش های پوستی و افزایش چروک شود. درعوض، از پارچه‌های مصنوعی با خشک شدن سریع و پارچه‌های رطوبت گیر استفاده کنید تا با تبخیر مطلوب، آب را از پوست دور کنید.

 شلوار ورزشی عرق گیر

شلوار ورزشی عرق‌گیر 

این نوع شلوار ورزشی بسیار محبوب بوده، برای پوشیدن در محیط‌های بیرون و باشگاهی مناسب است. شلوار ورزشی ساده، به دلیل توانایی آنها در جذب عرق، به این دلیل عرق‌گیر نام‌گذاری شده است. این نوع شلوارها در مدل‌های گشاد عرضه می‌شوند و از پارچه نرم و جاذب نخی، معمولاً با بندکشی در کمر و کشسان در مچ پا، معمولاً در حین فعالیت‌های ورزشی برای گرما یا برای تحریک عرق‌کردن پوشیده می‌شود در طول سال‌ها، ورزشکاران از آن‌ها برای ورزش‌کردن یا گرم ماندن قبل از هر مسابقه یا فعالیت جدی ورزشی استفاده می‌کنند.


شلوار جاگرز 

شلوارهای ورزشی جاگرز Joggers

شلوارهای ورزشی جاگرز (Joggers) از جمله شلوارهای ورزشی سبک محسوب می‌شوند و معمولاً از موادی مانند پلی‌استر ساخته می‌شوند که صاف، نرم، راحت و بدون چروک هستند و به‌راحتی شسته می‌شوند. اینها معمولاً برای رویدادهای بزرگ ورزشی پوشیده می‌شوند. این شلوار به‌سرعت عرق را جذب می‌کند، ازاین‌رو معمولاً در طول مسابقات ورزشی یا در طول جلسات تمرین پوشیده می‌شود.

شلوارهای ورزشی Joggers را می‌توان با ژاکت‌ها یا پیراهن‌های نخی ورزشی ست کرد. در کل می‌توانید ست ورزشی مردانه عالی و مناسبی با این شلوارهای ورزشی داشته باشید و خوب به نظر برسید. به‌علاوه اگر از این شلوارها در محیط بیرون و خارج از فعالیت ورزشی می‌پوشید حتماً با یک جفت کفش ساق بلند مردانه امتحان کنید. واقعاً ظاهر را تا حد درجه یک بالا می‌برد. همچنین بانوان می‌توانند آن‌ها را با کراپ یا نیم‌تنه ورزشی یا اسپورت ست کنند.


شلوارهای ورزشی عرق‌گیر و Joggers برای پوشیدن در باشگاه

اگر در فصول سرد در باشگاه ورزش می‌کنید، از بهترین شلوارهایی که شما می‌توانید آنها را در باشگاه بپوشید همین شلوارهای ورزشی است.

تفاوت Joggers با شلوارهای ورزشی معمولی

تفاوت اصلی این شلوارهای ورزشی در وزن مواد به‌کاررفته در تولید آنها است. Joggers ها معمولاً از یک ماده نازک و سبک ساخته می‌شوند تا پاهای شما راحت‌تر نفس بکشند. شلوار ورزشی همان‌طور که از نامش پیداست به‌گونه‌ای طراحی شده است که ضخیم‌تر و گرم‌تر است.

شلوار های ورزشی لگ  

شلوارهای ورزشی لگ

این نوع شلوارهای ورزشی در ایران به‌عنوان لگ شناخته می‌شوند. به دلیل تنگی و نازک بودن جنس پارچه به‌کاررفته در آن تقریباً شبیه به جوراب شلواری است. سایز و اندازه این نوع شلوارهای ورزی باگذشت زمان تغییر نمی‌کند و به دلیل جنس لغزنده‌ای که دارند به‌راحتی شسته می‌شوند. اما باید دقت داشته باشید میزان تنگی آنها در پاهای شما نباید ایجاد فشردگی بیش از حد کنید تاحدی‌که فعالیت‌های ورزشی شما را محدود کند. این نوع شلوارهای ورزشی، با میزان تنگی خود شکل اندام را فشرده می‌کند و در طول فعالیت ورزشی آن قسمت‌ها را ثابت حفظ می‌کند. گاهی ممکن است تنگی این شلوارها آزار دهند باشد و جریان خون را در قسمت‌های فشرده بدن مختل کند و عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. پس در نظر داشته باشید که در باشگاه یا محیط‌های بیرون هنگام ورزش، به طور مداوم شلوار لگ زنانه را نپوشید و برای ایجاد تنفس در پاها و ران‌های خود گهگاه از شلوارهای ورزشی نسبتاً گشاد نخی یا Joggersها استفاده کنید. همچنین ایجاد تنوع در ظاهر ورزشی خود را فراموش نکنید.


نتیجه‌گیری

شلوارهای ورزشی معرفی شده در فوق، از جمله شلوارهای ورزشی مناسب برای استفاده در فعالیت‌ها یا رویدادهای ورزشی است که می‌توانید به مدل هرکدام از آنها برای پوشیدن، اعتماد کنید. شلوار ورزشی نخی خاکستری عرق‌گیر یا ‌Joggers و یا حتی شلوارهای ورزشی لگ مخصوص بانوان، از شلوارهای ورزشی هستند که در اصطلاح عامیانه‌تر هرگز از مد نمی‌افتند. امیدواریم این مطلب مختصر که به‌عنوان راهنمای انتخاب شلوار ورزشی مناسب بود، برای شما خوانندگان عزیز مفید واقع گردد.

در صورت تمایل برای بررسی و یا خرید شلوار ورزشی مناسب لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید.