فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید بهترین بارانی ورزشی مخصوص فصول سرد

در راهنما / راهنمای خرید

خرید بارانی ورزشی

برای افرادی که در آب‌وهوای ابری و بارانی و در فضای باز ورزش می‌کنند مثل دویدن، کوه‌پیمایی و ... بهتر است بارانی زنانه و مردانه را انتخاب کنند تا تجربه ورزش در هوای بارانی را دلچسب‌تر کنند. برای بیشتر افراد، مدت‌زمان و کیفیت تمرین در زیر باران، به کیفیت و قابلیت خود بارانی بستگی دارد. یک بارانی ورزشی مناسب دارای ویژگی‌های مجزا است و در این مقاله از اسپورتلند به بررسی این ویژگی‌ها و معرفی برترین برندهای تولیدکننده بارانی ورزشی خواهیم پرداخت.

بهترین بارانی ورزشی

ویژگی کلی بارانی ورزشی

همه بارانی های ورزشی، دارای درزهای چسب‌دار یا مهروموم شده‌اند تا بدون اینکه رطوبت از شکاف‌ها نفوذ کند از شما در برابر نفوذ آب محافظت کنند. البته، بهترین بارانی های ورزشی ضدآب می‌توانند این محافظت را با بیش از یک حرکت گذرا برای تنفس ترکیب کنند، بنابراین شما از بارش باران اذیت نمی‌شوید. اما ویژگی‌هایی مانند غشاهای با تکنولوژی بالا، پارچه‌های پرفورمنس و شکاف‌های زیپ‌دار می‌توانند پس از گرم‌کردن یا هنگام استراحت از دویدن، حرارت بدن شما را متعادل نگه دارند.

مقاوم در برابر آب

یک پوسته مقاوم در برابر آب، یک‌لایه نازک و مقاوم بین شما و آب ایجاد می‌کند، اما همچنین به آب اجازه می‌دهد گاهی اوقات در طول قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض باران خیس بخورد؛ اما از داخل درزهای ریز پارچه به بدن نفوذ نکند؛ بلکه در حالت لغزش قرار گرفته و آب از آن سر بخورد.

ضد آب

در یک بارانی کاملاً ضد آب از مواد و ساختاری استفاده می شود که حتی در زمان‌های طولانی و زیر باران‌های شدید آن را در برابر رطوبت بسیار مقاوم‌تر می‌کند.

قابلیت تنفس

یک بارانی ورزشی ضد آب و یا کاپشن ورزشی مردانه برای خشک ماندن بدن شما حین تمرین در فضای باز عالی است، اما درعین‌حال می‌تواند کانون گرمای نسبتاً زیادی نیز در اواسط تمرین شما باشد. بهترین بارانی های ورزشی، تا حدی میزان نفوذپذیری پارچه را امکان‌پذیر می‌کنند، بنابراین بخار عرق را در میانه‌های ورزش آزاد می‌کنند و به‌طورکلی رطوبت کمتری برای شما باقی می‌گذارند. بارانی‌هایی با نواحی سوراخ‌دار و درزهای عبور هوا می‌توانند به تنفس کمک کنند؛ اما اگر بیشتر جریان هوا را ترجیح می‌دهید، بارانی‌هایی با منافذ باز در نواحی اوج تعریق (مانند زیربغل، پهلوها، وسط پشت) را مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید پانچو ورزشی

انتخاب بهترین بارانی ورزشی

 

اهمیت طرح و رنگ بارانی ورزشی

در هنگام خرید بارانی ورزشی، حتماً باید به رنگ آن توجه داشته باشید. بهتر است از رنگ‌‌های فسفری و روشن استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، قرمز، زرد و نارنجی نیز می‌توانند رنگ‌های بسیار مناسبی باشند. چرا که باید در فضایی مانند طبیعت جنگلی یا کوهستان به‌راحتی قابل تشخیص باشند. پس بهتر است به این نکته هم توجه کنید.

انواع بارانی ورزشی

برترین بارانی های ورزشی اغلب به‌گونه‌ای طراحی می شوند که سبک‌وزن باشند و به راحتی پوشیده شوند. حتی برخی از بارانی‌های ورزشی به‌قدری سبک و یک‌لایه هستند که می‌توان آنها را تا کرد و در جیب یا کوله‌پشتی قرارداد. قابلیت بارانی‌های ورزشی سبک و یک‌لایه، علاوه بر سبک وزنی و دارای تهویه مناسب، جمع‌وجور بودن آنها است که هرجایی قابل‌حمل است و البته تا مدت‌زمان اندکی شما را از اثرات رطوبت باران در امان نگه می‌دارد. بهتر است در لوازم کوهنوردی خود علاوه بر یک پانچو بلند یک بارانی سبک‌وزن و تاشو نیز داشته باشید.

اندازه مناسب یک بارانی ورزشی

یک بارانی ورزشی مناسب نباید خیلی شل باشد و حتی نه خیلی تنگ، به یاد داشته باشید که باید بتوانید لباس‌های بارانی خود را بپوشانید تا در صورت تغییر آب‌وهوا به‌اندازه کافی راحت باشید و بازوهای خود را حرکت دهید و زانوهای خود را خم کنید. دامنه کامل حرکت ضروری است. اندازه آن باید تا حدی باشد که بتواند از لباس‌های و لایه‌های زیری شما محافظت کند.

-راهنمای خرید کفش کوهنوردی

بارانی ورزشی مناسب برای دویدن در فضای باز

بارانی ورزشی با پارچه Gortex

گورتکس نوعی پارچه ضد آب است که برای محصولاتی چون کفش های زمستانی، کاپشن، بادگیر و بارانی مورد استفاده قرار میگیرد. سعی کنید در هنگام خرید بارانی به نوع پارچه آن نیز توجه داشته باشید. این مدل از بارانی های ورزشی از محبوبیت بالایی در بین کوهنوردان و دوندگان برخوردار است و کاملاً ضد آب بوده و رطوبت و حرارت بدن را در حین دویدن و پیاده‌روی متعادل نگه می‌دارد.


بارانی ورزشی ویکو

بارانی ویکتور Viclimit U

بارانی برند ویکتور پیشنهاد ویژه اسپورتلند به شما ورزشکاران عزیز است. در تولید این بارانی تمام استانداردهای مورد نیاز بارانی رعایت شده است و شما میتوانید با خرید سویشرت اسپرت مردانه از اسپورتلند تجربه خوبی از ورزش در هوای بارانی و سرد داشته باشید.

بهترین بارانی سال

 

نتیجه‌گیری

بارانی ورزشی برای کسانی که علاقه زیادی به کوه پیمایی یا دویدن در فضای باز دارند بسیار مناسب است و باعث می شود فصول بارانی، هوای ابری و باد و باران مانع از انجام فعالیت آنها نشود و از لذت دویدن در هوای تازه و بارانی برخوردار شوند. بارانی پوششی است که بر روی لباس های اصلی پوشیده می شود و از لباس ها در برابر باران و رطوبت محافظت می کند. در انتخاب بارانی ورزشی نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید تا در حین ورزش دچار مشکل نشوید. همچنین امکان خرید اقساطی در اسپورتلند فراهم است و میتوانید محصول مورد نظر خود را در چهار قسط و بدون کارمزد خریداری نمایید.