فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین حرکات ورزشی برای کاهش دردهای قاعدگی

در دانستنیهای ورزشی / ورزش درمانی

درمان دردهای دوران قاعدگی با ورزش

 همان‌طور که می‌دانید دوران قاعدگی در هر ماه برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد و یک امری کاملاً طبیعی است. این دوران می‌تواند همراه با چالش‌های مختلفی برای خانم‌ها باشد. گاهی ممکن است شما در دوران قاعدگی از شدت درد تنها بر روی رختخواب خوابیده باشید. این موضوع باعث می‌شود که از تمام کار و زندگی خود در این مدت‌زمان غافل شوید. خبر خوب برای شما این است که راه‌حل‌ها و راهکارهای طلایی و بهتری وجود دارد که شما بتوانید این دوران را با آرامش پشت سر بگذارید.

 اگر دردهای شما در دوران قاعدگی قابل‌تحمل هستند به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به ورزش‌های مخصوص در دوران پریودی بپردازید. بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که در دوران پریودی و قاعدگی نمی‌توانند ورزش کنند، اما این باور کاملاً اشتباه است. طبق مطالعاتی که انجام شده است، حتی برخی از تمرینات ورزشی در دوران قاعدگی باعث تسکین درد و ایجاد انرژی بیشتر در بانوان می‌شود.

کاهش استرس با ورزش‌های دوران قاعدگی

گاهی دوران قاعدگی همراه با اضطراب و استرس‌های گوناگونی است شما می‌توانید با ورزش‌کردن آرامش بیشتری پیدا کنید. جالب است بدانید که در زمان ورزش ترشح اندورفین در بدن شما افزایش پیدا می‌کند. این هورمون باعث می‌شود تا تمام استرس‌های شما در دوران قاعدگی از بین برود. به‌طورکلی ورزش در دوران قاعدگی دارای عوارض بسیار کمی است و شما تنها کافی است که این ورزش‌ها را به‌صورت اصولی انجام دهید تا احساس بهتری را در دوران قاعدگی تجربه نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی ورزش‌های مناسب برای دوران پریود بپردازیم.

فواید ورزش برای کاهش درد پریود

آشنایی با فواید ورزش در زمان قاعدگی

خوشبختانه تا به امروز روز مدارک علمی موجهی وجود ندارد که ثابت کند ورزش‌کردن در دوران قاعدگی می‌تواند باعث بدتر کردن وضعیت خانم‌ها شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد فواید ورزش‌های مناسب برای دوران پریودی ارائه دهیم.

منظم‌تر کردن چرخه قاعدگی

اگر شما هم دارای چرخه نامنظم در پریودهای خود هستید، می‌توانید از ورزش‌های مناسب در دوران قاعدگی بهره‌مند شوید. این ورزش‌ها و تمرینات در نهایت باعث می‌شوند تا چرخه قاعدگی شما نظم بهتری پیدا کند. در این صورت شما می‌توانید از تاریخ پریود خود اطلاع پیدا کنید. البته برای رسیدن به این هدف حتماً باید به دنبال ورزش‌های هوازی مناسب باشید و آنها را به طور دقیق و اصولی و منظم انجام دهید.

انرژی بخشیدن به بدن

بسیاری از خانم‌ها در دوران پریود خود احساس بی انرژی بودن و ضعف می‌کنند و تمایل دارند بیشتر در رختخواب باشند. اما شما با انجام ورزش‌های اصولی در دوران قاعدگی می‌توانید انرژی را دوباره به بدن خود بازگردانید. به این صورت دیگر نیاز نیست از کارهای روزمره خود غافل شوید و تنها در رختخواب باشید. ورزش‌کردن باعث می‌شود تا گردش خون در بدن شما بهتر اتفاق بیفتد و اکسیژن و مواد مغذی موردنیاز را به‌خوبی دریافت نمایید. در نتیجه عضلات شما می‌توانند خیلی راحت‌تر انرژی را در بدن شما آزاد نمایند. جالب است بدانید که انرژی برای انجام کارهای روزمره از آدنوزین تری فسفات می‌آید.

ایجاد خلق‌وخوی بهتر

 همان‌طور که می‌دانید بسیاری از خانم‌ها در دوران پریودی رفتار و خلق‌وخوی مناسبی ندارند. این موضوع هم کاملاً طبیعی است، زیرا در این دوران هورمونی به نام هورمون استرس و کورتیزول افزایش پیدا می‌کند. اما شما با ورزش می‌توانید باعث کاهش کورتیزول در خون شوید. در نتیجه خلق‌وخوی شما بسیار بهتر خواهد شد. بعد از مدت زمانی متوجه خواهید شد که دیگر بدخلقی‌ها و بی‌قراری‌های قبل را نخواهید داشت.

کاهش درد و علائم قاعدگی

بسیاری از خانم‌ها در دوران قاعدگی دردهای بسیار زیادی را تحمل می‌کنند و دچار گرفتگی و یا حتی دردهای در ناحیه تحتانی شکم خود می‌شوند. این دردها گاهی می‌تواند همراه با سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ و... باشد. شما با ورزش‌کردن اصولی در دوران قاعدگی می‌توانید این دردها را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهید. البته آن دسته از دردهایی بسیار شدید هستند که با ورزش‌کردن از بین نمی‌روند. درصورتی‌که دارای بیماری خاصی هستید، قبل از انجام ورزش در دوران قاعدگی با پزشک متخصص مشورت نمایید. در این صورت ممکن است پزشک ورزش‌های دیگری را به شما توصیه کند و یا حتی در مورد شدت تمرین‌ها برای شما محدودیتی قرار دهد.

کاهش گرفتگی عضلات

ورزش‌کردن در دوران قاعدگی باعث بهبود گردش خون می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا دردها و گرفتگیهای عضلانی کاهش پیدا کند. طبق مطالعات انجام شده ورزش‌کردن در نهایت باعث می‌شود تا بتا اندورفین‌ها در بدن شما آزاد شوند. این هورمون مانند یک آرامش‌بخش برای شما عمل خواهد کرد که باعث کاهش درد و گرفتگی‌ها در بدن شما می‌شود. جالب است بدانید که به آن مورفین انسانی هم گفته می‌شود.

توجه داشته باشید که یک نوع ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین در دوران قاعدگی در بدن انسان آزاد می‌شود که باعث ایجاد گرفتگی در عضلات می‌گردد. شما می‌توانید با ورزش‌کردن در دوران پریودی این ماده شیمیایی را بسوزانید در نتیجه دردهای شما هم کاهش پیدا می‌کنند.

کاهش نفخ در دوران پریودی

ورزش‌کردن در پریودی باعث کاهش نفخ در بدن خانم‌ها می‌شود. این هم یکی دیگر از فواید ورزش در دوران قاعدگی است. زمانی که شما شروع به تمرین و ورزش می‌کنید، باعث خارج‌شدن آب از بدن می‌شود. آبی که از شکم شما خارج می‌شود به‌عنوان نفخ شکمی به‌حساب می‌آید.

بهترین ورزش برای کاهش درد قاعدگی

مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران قاعدگی

تمرینات هوازی مانند پیاده‌روی سبک

انجام تمرینات هوازی می‌تواند یکی از بهترین تمرین‌ها در دوران قاعدگی به‌حساب بیاید. البته به شرطی که این تمرینات را با شدت کمتری انجام دهید. شما می‌توانید به پیاده‌روی‌های کوتاه‌مدت بپردازید. طبق تحقیقات انجام شده ریه‌های خانم‌ها بعد از دوران قاعدگی بهتر کار می‌کنند. به همین علت توصیه می‌شود که حتماً در پایان قاعدگی خود هم به این ورزش‌ها بپردازید.

انجام یوگا و پیلاتس

از ورزش‌های مناسب در دوران قاعدگی می‌توان به یوگا و پیلاتس اشاره کرد. تمرین‌هایی مانند یوگا باعث آرامش بیشتر در شما می‌شود، در نتیجه خستگی‌ها و کاهش انرژی در شما جبران می‌شود. در ادامه علائمی مانند درد عضلانی، حساسیت سینه‌ها، گرفتگی و... هم کاهش پیدا می‌کند. به‌طورکلی در انجام چنین ورزش‌هایی هم حتماً باید حد تعادل را رعایت کنید و از انجام ورزش‌های سنگین خودداری نمایید.

رقصیدن

رقصیدن هم در دوران قاعدگی می‌تواند یک ورزش بسیار خوب و مناسب باشد که حتی باعث تقویت روحیه شما در زمان قاعدگی می‌شود. در واقع شما با رقصیدن، با یک تیر دو نشان خواهید زد. به این شیوه که علاوه بر سوزاندن کالری اضافی باعث تقویت روحیه خود خواهید شد.

تمرین های بدنسازی برای کاهش درد پریود

آیا می‌توان در دوران قاعدگی ورزش بدنسازی انجام داد؟

شما در دوران قاعدگی هم می‌توانید به انجام ورزش‌های بدنسازی بپردازید. البته بهتر است افرادی در این دوران ورزش بدنسازی را انجام دهند که از قبل هم به‌صورت منظم به انجام ورزش بدنسازی پرداخته‌اند. در این صورت فشاری به عضلات آنها در حین انجام حرکات وارد نمی‌شود. البته توجه داشته باشید که در دوران پریودی بهتر است ورزش بدنسازی را با شدت کمتری انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر شما به انجام حرکات سنگین در بدنسازی بپردازید، مشکلاتی مانند افزایش درد در دوران قاعدگی، به تغییر در نظم پریودی، قطع پریود و... ایجاد می‌شود. پس به همین علت توصیه می‌شود که در این دوران حرکات بدنسازی را به‌صورت ساده‌تر و با شدت کمتری انجام دهید.

کدام ورزش‌ها را نباید در دوران قاعدگی انجام داد؟

حالا که با ورزش‌های مناسب برای دوران قاعدگی آشنا شده‌اید، بهتر است با ورزش‌هایی که باید در این دوران پرهیز نمایید هم آشنا شوید. در واقع تمرینات شدید قلبی عروقی به‌هیچ‌عنوان نباید در دوران پریودی انجام شوند. همان‌طور که می‌دانید در دوران پریودی احساس خستگی خیلی بیشتر می‌شود، زیرا هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون به کمترین حد خود می‌رسند. به همین علت به‌هیچ‌عنوان نباید به دنبال تمرین‌های شدید قلبی عروقی باشید. تمرینات مهارتی و دقیق هم در اوج خستگی در این دوران توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید ورزش‌هایی که باعث افزایش استرس در شما می‌شوند در دوران قاعدگی بسیار مضر هستند و باعث ایجاد تغییراتی در نظم پریود شما خواهند شد.

 کاهش درد پریود با ورزش

سخن پایانی

در نهایت ورزش‌کردن در هر دوره‌ای از زندگی برای سلامتی و دوری از استرس بسیار مناسب است. خانم‌ها حتی در دوران پریودی که خستگی‌ها و فشارهای بسیار زیادی را تحمل می‌کنند، هم می‌توانند با ورزش‌کردن انرژی بیشتری به دست آورند. سعی کنید به دنبال تمریناتی در این دوران باشید که باعث آرامش بیشتر شما شوند. همچنین میتوانید با انتخاب پوشاک و لوازم ورزشی مناسب از قبیل تیشرت، شلوارک، کفش، لگ، دستکش، حوله ورزشی و سایر لوازم ورزشی تجربه بهتری برای خود رقم بزنید و انگیزه خود را برای ورزش کردن بالا ببرید.

اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه پوشاک ورزشی ایران

اسپورت لند، عرضه کننده انواع پوشاک، کفش و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت اسپورت لند و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات اسپورت لند به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.

اسپورت لند، سرزمین برند های ورزشی

انواع رکابی ورزشی انواع تی شرت ورزشی انواع کفش تمرین
انواع رکابی ورزشی انواع تی شرت ورزشی انواع کفش تمرین
انواع مایو شنا انواع اسلش ورزشی انواع کفش کوهنوردی
انواع مایو شنا
انواع اسلش ورزشی انواع کفش کوهنوردی
انواع ست ورزشی انواع لگ ورزشی انواع شلوارک ورزشی
انواع ست ورزشی انواع لگ ورزشی
انواع شلوارک ورزشی