فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

سلولیت و درمان آن با ورزش

در دانستنیهای ورزشی / ورزش درمانی

بیماری بسیار شایع در بین تمامی افراد به حساب می‌آید که هیچ‌گونه ضرری برای آنها ندارد. بسیاری از افراد دارای سلولیت در پوست خود هستند. سال ۱۹۰۰ در کشور فرانسه وجود سلولیت را در بدن باعث کاهش جذابیت دانسته‌اند. اگر شما هم حس خوبی نسبت به سلولیت موجود در پوست خود ندارید، می‌توانید به درمان آن بپردازید. نکته قابل‌توجه این است که درمان سلولیت با راهکارهای پزشکی ممکن است هزینه‌های زیادی داشته باشد. به همین علت درمان سلولیت با ورزش جزء بهترین راهکارها است. طبق آماری که انجام شده است، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از زنان دارای سلولیت در پوست خود هستند.

البته سلولیت یک بیماری نمی‌باشد، اما به علت ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می‌کند، باعث ناراحتی در افراد می‌شود. به همین جهت بسیاری از افراد به دنبال ازبین‌بردن آن هستند. ما در این مطلب سعی داریم راهکارهایی برای از بین بردن سلولیت با ورزش را به شما آموزش دهیم. در واقع ورزش یکی از تأثیرگذارترین راهکارها برای از بین بردن سلولیت است، زیرا باعث تقویت عضلات و بهبود گردش خون می‌شود.

چگونگی ایجاد سلولیت

حال می‌خواهیم بدانیم که سلولیت چگونه به وجود می‌آید؟ به طور قطعی نمی‌توان گفت که چگونه سلولیت ایجاد می‌شود. اما به‌طورکلی عوامل بسیار مختلفی در ایجاد سلولیت نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به ژنتیک، نوع لایف‌استایل، سن، جنسیت و ... اشاره کرد. طبق بررسی‌هایی که در مجله بین‌المللی درباره پوست خانم‌ها در سال ۲۰۱۹ انجام شده است، متوجه شده‌ایم که عواملی مانند التهاب و تغییرات هورمونی می‌تواند در ایجاد سلولیت نقش داشته باشد. جالب است بدانید که چگونگی ذخیره چربی در بدن خانم‌ها و آقایان با یکدیگر متفاوت است.

همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن، پوست هم دچار پیری می‌شود. در نتیجه پوست دچار شکنندگی می‌شود. این موضوع می‌تواند تأثیر شگفتی در ایجاد سلولیت داشته باشد. یک نکته قابل توجه این است که سلولیت فقط در خانم ها اتفاق نمی افتد. آن دسته از مردانی که هورمون جنسی در آنها کمتر تولید می‌شود نیز دچار سلولیت می‌شوند.

2-cellulite.webp (1200×579)

آیا افراد چاق بیشتر دچار می‌شوند؟

بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آن دسته از خانم‌ها و آقایانی که دارای اضافه‌وزن هستند، بیشتر دچار سلولیت می‌شوند یا خیر؟ البته که این باور صحیح نمی‌باشد و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که در مورد سلولیت در باور افراد شکل‌گرفته است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با کم‌کردن وزن خود می‌توانند باعث از بین بردن سلولیت‌ها شوند و وضعیت پوست آنها بهتر شود، اما تمامی این تصورات اشتباه است. به‌نحوی‌که حتی کم‌کردن وزن در بعضی از اوقات ممکن است باعث بیشتر دیده‌شدن سلولیت‌ها شود.

درمان سلولیت با ورزش‌های کششی

به‌طورکلی آن دسته از ورزش‌هایی که باعث کشیده‌شدن ماهیچه‌های بدن شما می‌شوند، می‌توانند بهترین تأثیر را در درمان سلولیت داشته باشند. گزارشی از سازمان پوست و زیبایی اروپا ارائه شده است که طبق آن، آن دسته از افرادی که بیشتر از ۱۰ ساعت در هفته به طور منظم ورزش نمایند، باعث کاهش سلولیت در بدن خود می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید ورزش باعث سلامتی، آرامش و تندرستی می‌شود. ورزش‌های هوازی و کششی فعالیت‌هایی هستند که باعث افزایش ضربان قلب و تنفس در افراد می‌شوند. این نوع از ورزش‌ها باعث کشیده‌شدن و بزرگ‌شدن ماهیچه‌ها هم می‌شوند که در درمان سلولیت بسیار مؤثر هستند. ورزش هایی مثل شنا کردن، طناب زدن، دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی میتوانند در کاهش ایجاد سلولیت بسیار مؤثر باشند.

بیشتر بخوانید:

تناسب اندام و کالری سوزی با دوچرخه سواری

اصول پیاده روی صحیح برای چربی سوزی و لاغری شکم


3-cellulite.webp (1200×711)

آشنایی با حرکت های ورزشی تأثیرگذار در از بین بردن سلولیت

همان‌طور که در قسمت بالاتر هم برای شما توضیح داده‌ایم، ورزش‌کردن یکی از مؤثرترین راهکارها برای از بین بردن سلولیت است. شما با چند ساعت ورزش در هفته به طور منظم نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن سلولیت آشنا کنیم.

4-lunge-exercise.webp (1200×1200)

ورزش لانگ کتل بل به کنار

ناحیه‌ای که آسیب‌دیده است باید عضله‌سازی شود تا در نهایت باعث کاهش سلولیت‌ها شود. لانژهای کوتاه می‌تواند بهترین گزینه برای تقویت عضلات ران، پا و باسن شود. ورزش لانگ کتل بل به کنار بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است که این حرکت را به طور منظم و به‌صورت صحیح انجام دهید. در ابتدا باید بایستید و پاهای خود را به‌اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. پای چپ خود را خم کنید درحالی‌که پای راست به سمت پشت پای چپ برود. در این صورت کشش در ران‌های شما احساس می‌شود.

بعد از انجام این عمل در جای خود کمی درجا بزنید. سپس این حرکت را به حالت برعکس تکرار نمایید. به این صورت پاها را عوض نمایید و این روند را به طور منظم انجام دهید. انجام سه تا ست ده‌تایی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. شما می‌توانید این گونه ورزش‌ها را با وزنه‌های متفاوت انجام دهید. البته توجه داشته باشید که بدن شما باید پتانسیل وزنه موردنظر را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

5-lunge-exercise.webp (1200×675)

حرکت لانگ به‌جانب

این نوع حرکت باعث تقویت عضلات سرینی باسن و ران پا می‌شود. انجام این حرکت خیلی سختی نیست به این شیوه که شما ابتدا باید پاهای خود را به‌اندازه عرض شانه بازنمایید سپس بازوهای خود را در دو قسمت بدن خود قرار دهید در این حالت زانوی راست خود را خم نماید و پای چپ را صاف نگه دارید سپس از سمت راست‌ مانند اسکات کمی پایین بیاید. برای اینکه تعادل خود را در حین انجام حرکت لانگ به جانب حفظ نمایید، حتماً باید سینه‌ها را بالا نگه دارید. برای اینکه به حالت اولیه بازگردید، باید پای راست را به عقب فشار دهید. شما می‌توانید این حرکت را ۱۲ بار در هر سمت انجام دهید. انجام حرکت لانگ به جانب دو و یا سه بار در هفته بسیار ایده‌آل است.

6-lunge-exercise.webp (1200×797)

پل باسن

پل باسن از آن دسته از ورزش‌ها و حرکاتی است که فشار بسیار زیادی بر روی کمر وارد می‌نماید. در نتیجه باعث تقویت عضلات سرینی باسن می‌شود. این ورزش برای درمان سلولیت یکی از بهترین ورزش‌ها به حساب می‌آید. برای انجام ورزش پل باسن ابتدا باید بر روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم نمایید. توجه داشته باشید که کف پای شما باید روی زمین باشد. ساق پا هم باید حالت عمودی داشته باشد.

در ادامه بازوها را در پهلو قرار دهید. کف دستان شما باید به سمت زمین قرار بگیرند. برای این که باسن شما از روی زمین بلند شود، باید پاشنه‌ها را فشار دهید و به‌نوعی یک خط مستقیم از بخش کشکک زانو تا سرشانه‌ها بسازید. زمانی که این حالت را ایجاد کردید، حدود چند ثانیه مکث کنید و سپس به حالت اولیه خود باز گردید. انجام ۳ ست ۱۵ و یا ۲۰تایی می‌تواند برای شما بسیار تأثیرگذار باشد. البته توجه داشته باشید که بین ست‌های خود حتماً باید یک دقیقه استراحت داشته باشید.

7-push-up-exercise.webp (1200×711)

انجام شنا سوئدی

انجام شنا سوئدی هم برای رفع سلولیت بسیار مؤثر است. این ورزش نیاز به هیچ‌گونه تجهیزاتی ندارد و بسیاری از افراد در خانه می‌توانند آن را انجام دهند. با انجام این ورزش شانه‌ها، عضلات سه سر، ماهیچه‌های قفسه سینه تحت‌فشار قرار می‌گیرند. برای انجام شنا سوئدی به هدف رفع سلولیت‌ها ابتدا کمی بدن خود را گرم کنید. برای گرم‌کردن بدن از ورزش‌های کششی استفاده نمایید. سپس کف دستان خود را اندازه عرض شانه‌ها بر روی زمین قرار دهید. توجه داشته باشید که بازوهای شما باید صاف و انگشتان پا در کنار یکدیگر باشند. به‌نوعی باید بدن خود را صاف نگه دارید. سپس آرنج‌ها را به طور کاملاً آرام خم نمایید تا بدن شما به سمت پایین قرار بگیرد.

در ادامه درست زمانی که قف