فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

برای کاهش وزن رژیم بهتر است یا ورزش؟

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

امروزه بسیاری از افراد دچار اضافه‌وزن هستند که این موضوع یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های آنها در زندگی است. برخی از افراد متوجه چاقی و اضافه‌وزن خود نمی‌شوند تا زمانی که افراد دیگر و یا پزشک متخصص به آنها هشدار اضافه‌وزن بدهد. آن دسته از افرادی که به فکر کاهش وزن خود می‌افتند، در مرحله اول می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند وزن خود را کاهش دهند؟


بهترین انتخاب برای آنها رژیم غذایی یا ورزش‌کردن است؟ اگر بخواهیم عاقلانه فکر کنیم باید بگوییم هم ورزش و هم رژیم غذایی تأثیر شگفت‌انگیزی در لاغرشدن دارند. اما اگر انتخاب شما بین ورزش و رژیم غذایی باشد، برای رسیدن به هدف خود بسیار دور خواهید شد. ورزش و رژیم غذایی هر دو با یکدیگر بیشترین تأثیر را در تناسب‌اندام و سبک زندگی سالم دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاغرشدن با رژیم غذایی و ورزش‌کردن این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مؤثرترین روش‌ها برای لاغری با ورزش و رعایت رژیم غذایی

شگفت‌انگیزترین روش‌ها برای لاغرشدن

تغذیه و ورزش دو روش و راهکار طلایی بسیار مؤثر و شگفت‌انگیز برای کاهش وزن به حساب می‌آیند. اگر هدف شما لاغر کردن و کاهش وزن است، در ابتدا باید با قوانین ورزش‌کردن و تغذیه آشنا باشید تا به هدف خود نزدیک‌تر شوید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تکیه بر ورزش و یا رژیم غذایی برای کاهش وزن می‌پردازیم. اگر اهل ورزش تخصصی نیستید، حتی با پیاده روی روزانه هم می توانید به سلامتی خود اهمیت دهید.

تأثیرات مثبت ورزش بر کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش وزن ورزش‌کردن است. اگر شما به طور اصولی و البته منظم اقدام به انجام ورزش نمایید، در نهایت تأثیرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. برای مثال اگر ورزش بدنسازی را انتخاب می‌کنید با اقدام آنها با تمرینات هوازی می‌توانید وزن خود را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید، زیرا این دو تکنیک با یکدیگر متابولیسم بدن شما را به‌طورجدی بالا می‌برند و منجر به کاهش وزن می‌شوند.

ورزش برای لاغر کردن عادات بسیار خوبی را در زندگی شما به وجود می‌آورند. حتماً شما هم افرادی را می‌شناسید که پس از لاغر کردن با ورزش همچنان به ورزش خود ادامه می‌دهند و آن را در لایف‌استایل زندگی خود قرار داده‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا آنها همیشه تناسب‌اندام داشته باشند. در واقع برنامه‌ریزی برای ورزش‌کردن باعث می‌شود تا شما به‌نوعی نظم در زندگی دست یابید. به‌مرورزمان متوجه خواهید شد که کیفیت زندگی شما به طور قابل‌توجهی بالاتر رفته است و علاوه بر کسب سلامتی و تناسب‌اندام، رضایت بیشتری از زندگی خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها در رژیم غذایی

ورزش برای رسیدن به‌تناسب اندام

معایب تکیه بر ورزش به‌تنهایی برای لاغر کردن

اگر شما تصمیم بگیرید که تنها به‌واسطه ورزش وزن خود را کاهش دهید، باید بدانید که تصمیم اشتباهی گرفته‌اید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها با ورزش‌کردن می‌توانند به وزن ایدئال خود دست یابند و در مقابل هر اندازه که تمایل دارند غذا بخورند و به‌نوعی در رژیم غذایی خود تقلب داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا تمام زحماتی که شما برای سوزاندن کالری به‌واسطه ورزش‌کردن انجام داده‌اید از بین برود و دوباره دچار اضافه‌وزن شوید.

باید بدانید که اگر شما هم زمان با ورزش‌کردن کالری بیشتری دریافت کنید، نه‌تنها کاهش وزن نخواهد داشت، بلکه ممکن است دچار اضافه‌وزن بیشتری هم بشوید. به‌طورکلی ورزش‌کردن باعث افزایش اشتها در افراد می‌شود. درصورتی‌که کنترلی بر کالری دریافتی خود نداشته باشید، وزن شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر مزایای ورزش‌کردن توان به این موضوع اشاره کرد که شما خیلی راحت می‌توانید مقدار بیشتری از غذای موردعلاقه خود را میل کنید و هیچ‌گونه نگرانی از بابت اضافه‌وزن نداشته باشید، زیرا در مقابل فعالیت بدنی خود را افزایش داده‌اید. در ادامه به بررسی موارد دیگر تأثیرات مثبت ورزش بر کاهش وزن می‌پردازیم.

· افزایش روحیه و انرژی بیشتر در طول روز

· کاهش وزن متناسب

· سلامت عضلات بدن

· ازبین‌بردن چربی‌های اضافه در بدن

 
 اسپورتلند سرزمین برندهای ورزشی
 



تأثیرات مثبت رژیم غذایی بر کاهش وزن

· قطعاً با رعایت رژیم غذایی کمک بسیار زیادی بر سلامت بدن خودکرده‌اید.

· درصورتی‌که رژیم غذایی مناسب داشته باشید، چربی خون و فشارخون کاهش پیدا می‌کند.

· با کاهش کالری‌های دریافتی، وزن هم کاهش پیدا می‌کند.

· با رعایت رژیم غذایی سالم، سیستم گوارشی افراد هم بهبود پیدا می‌کند.

تأثیرات منفی تکیه بر رژیم غذایی به‌تنهایی برای لاغر کردن

· اگر شما برای لاغر کردن تنها به رژیم غذایی تکیه کنید و از ورزش‌کردن غافل شوید، معایب بسیار زیادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

· گاهی تنها رعایت رژیم غذایی باعث کاهش وزن نمی‌شود و به زحمات شما بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

· با رعایت رژیم غذایی برای کاهش وزن به‌تنهایی، امکان کاهش حجم عضلات شما وجود دارد.

· به‌منظور کاهش کالری‌های دریافتی برای رژیم غذایی و لاغرشدن، برخی از مواد غذایی مهم به بدن نمی‌رسد.

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

ورزش و یا رژیم غذایی کدام یک مناسب‌تر است؟

در ادامه می‌خواهیم بدانیم که ورزش و یا رژیم غذایی کدام یک می‌تواند تأثیرات مؤثرتری بر روی کاهش وزن داشته باشند؟ در همین راستا گروهی از افراد تحت آزمایش قرار گرفتند. گروه اول آن دسته از افرادی بودند که تنها با برنامه غذایی و رژیم مناسب اقدام به کاهش وزن نمودند. گروهی دیگر افرادی بودند که تنها با ورزش‌کردن تمایل به کاهش وزن داشته‌اند و گروه سوم افرادی انتخاب شدند که هم رژیم غذایی و هم ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دادند تا به هدف خود یعنی کاهش وزن دست یابند.

بعد از گذشت مدت زمانی این سه گروه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند تا نتایج مشاهده شود. گروهی که تنها با ورزش‌کردن اقدام به کاهش وزن نمودند، کمترین میزان موفقیت را برای کاهش وزن داشتند. اما آن گروهی که به طور ترکیبی ورزش و رژیم غذایی سالم و مناسب را در سبک زندگی خود قرار داده‌اند، بهترین نتیجه را در کاهش وزن به دست آوردند. اگر تمایل دارید تا به طور صحیح وزن خود را کاهش دهید، باید به طور معقولانه و مناسب از هر دو روش رژیم غذایی و ورزش بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد بهترین سبک زندگی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: علت شل شدن پوست بعد از لاغری چیست؟

نکاتی در مورد سبک زندگی سالم

برای رسیدن به وزن ایدئال و مناسب با فیزیک بدنی خود، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. در این صورت بهترین نتیجه را خواهید گرفت و به وزن ایدئال خود خواهید رسید. شما باید هم‌زمان با ورزش‌کردن کالری‌های دریافتی بدن خود را کاهش دهید. در غیر این صورت وزن شما کاهش پیدا نمی‌کند. به‌نوعی می‌توان گفت که رژیم غذایی مناسب و ورزش مکمل یکدیگر هستند. درصورتی‌که شما هر دوی این دو عوامل را در کنار هم رعایت کنید، به وزن مناسبی دست خواهید یافت.

زمانی که شما با اصول و به طور منظم ورزش کنید و غذا بخورید، زندگی سالم و شادتری هم خواهید داشت. شما با رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم روند پیری خود را هم به تعویق خواهید انداخت. حتماً شما هم مشاهده کرده‌اید افرادی که مداوم ورزش می‌کنند و سالم خواری دارند، نسبت به سنشان جوان‌تر به نظر می‌رسند. در واقع کاهش وزن به‌صورت اصولی باعث شادابی بیشتر پوست می‌شود و سن افرا