فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین لباس ورزشی برای هوای زمستانی

در راهنما / راهنمای خرید

ورزش یکی از راهکارهای بسیار موثر و شگفت انگیز برای سلامتی و دوری از بیماری‌ها به‌حساب می‌آید. قطعاً ورزش در تابستان نسبت به فصل زمستان بسیار آسان‌تر است. اما می‌خواهیم بدانیم که در فصل زمستان چطور می‌توان به ورزش در فضای آزاد پرداخت؟ شما در هوای سرد زمستانی باید با حساسیت و دقت بیشتری ورزش کنید. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد آسیب به اعضای بدن خود شوید. قطعاً انتخاب بهترین لباس برای ورزش در هوای زمستانی بیش از هر چیزی اهمیت دارد.


اگر شما هم تصمیم دارید تا در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان ورزش کنید، بهتر است ابتدا به فکر لباس ورزشی مناسب باشید. در زمان ورزش‌کردن بدن دچار تعریق می‌شود، در همین راستا شما باید در فصول سرد سال لباس ورزشی را انتخاب کنید که عرق را از بدن شما دور نگه دارد. نکته بعدی این است که در این فصول به علت هوای سرد باید به دنبال لباس ورزشی باشید که شما را از سرما حفظ نماید. نکته سوم این است که شما باید احتمال ریزش برف و باران را هم در هنگام ورزش‌کردن در فضای آزاد بدهید. به همین علت باید لباس ورزشی را انتخاب کنید که لایه‌های اصلی را در بافت خود داشته باشد. در ادامه این مطلب مهم‌ترین و ارزشمندترین نکات را دررابطه‌با انتخاب بهترین لباس برای ورزش در هوای زمستانی به شما می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کاپشن ورزشی زمستانی

لباس مناسب برای ورزش در هوای سر

بافت‌های اصلی لباس ورزشی مناسب برای فصول سرد سال

همان‌طور که در قسمت بالاتر هم برای شما توضیح داده‌ایم، لباس ورزشی که برای ورزش‌کردن در فصول سرد سال انتخاب می‌کنید باید شما را در برابر سرما و تعریق بیش از حد دور نگه دارد. در ادامه شما را با سه‌لایه اصلی لباس ورزشی برای فصول سرد سال آشنا می‌کنیم.

بررسی لایه زیرین

لایه زیرین همان لایه‌ای است که به طور مستقیم با بدن ارتباط دارد. به همین علت بهتر است در هنگام خرید لباس ورزشی زنانه یا مردانه به این لایه توجه داشته باشید. الیافی مانند پلی‌استر می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای لایه زیرین لباس ورزشی باشد.

لایه محافظت‌کننده در برابر گرما

لایه بعدی به‌عنوان لایه محافظت‌کننده از سرما است. معمولاً ست گرمکن و شلوار جزء بهترین ست های لباس ورزشی به حساب می‌آیند که شما را در برابر سرمای بیش از حد حفظ می‌نماید. لایه محافظت‌کننده بهتر است از جنس پارچه‌های غواصی، پلی استر و. . . باشد که خاصیت گرم‌کنندگی و محافظت‌کنندگی بیشتری دارند.

لایه محافظت‌کننده در برابر بادوباران

آن بخش از لباس که در تماس با هوای آزاد هستند، به‌عنوان لایه محافظت‌کننده به حساب می‌آیند. زمانی که هوا بارانی است شما می‌توانید باز هم به ورزش بروید، در شرایطی که دارای لباس ورزشی مناسب برای ورزش‌کردن باشید. زیرا این نوع لباس‌ها دارای لایه محافظت‌کننده در برابر بادوباران هستند که شما را در برابر آنها حفظ می‌نمایند. به این ترتیب شما در هوای بارانی و برفی حتی خیس هم نمی‌شوید. بهتر است در هنگام خرید لباس ورزشی لباسی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس بالا را داشته باشد. این سبک از لباس‌های ورزشی علاوه بر حفظ کردن شما در برابر بادوباران، باعث تبخیر رطوبت بدن شما هم می‌شوند. لباس‌هایی که از جنس کورتکس دوخته شده‌اند، می‌توانند بهترین گزینه باشند.

بیشتر بخوانید: ویژگیهای یک کفش زمستانی مناسب

مناسب‌ترین جنس لباس ورزشی در هوای سرد

انتخاب بهترین جنس لباس ورزشی برای ورزش در هوای سرد

اگر شما هم تمایل دارید که به‌صورت روزانه ورزش کنید، باید به فکر هوای سرد در سال هم باشید و بهترین لباس ورزشی برای فصول سرد سال را خریداری کنید. حتماً شما هم می‌خواهید بدانید که چه نوع جنس لباس ورزشی برای هوای سرد متناسب است؟ در واقع در هنگام خرید لباس ورزشی باید به جنس آن توجه داشته باشید. برای مثال جنس نخی برای ورزش‌کردن در فصول سرد سال به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست، زیرا مانند عایق حرارتی عملکرد ندارد. به همین علت شما باید به دنبال لباس ورزشی‌هایی باشید که دارای عایق‌کنندگی حرارتی برای ورزش در هوای سرد باشد.

لباس‌هایی از جنس پشم، کرک مصنوعی و پلی‌پروپیلن می‌تواند جزء بهترین گزینه‌ها برای ورزش در هوای سرد باشد. این نوع از لباس‌های ورزشی باعث دور نگه‌داشتن سرما از بدن انسان می‌شوند. به‌طورکلی اگر اهل ورزش‌کردن در هوای سرد هستید، توصیه می‌شود که حتماً از لباس ورزشی زمستانی مناسب استفاده کنید تا در صورت بارش برف و باران هم بتوانید به‌راحتی و بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی به ورزش خود ادامه دهید و از ورزش در فضای باز لذت ببرید.

محافظت از سر گردن و دست‌ها هنگام ورزش در هوای سرد

به‌طورکلی باید بدانید که برای ورزش در هوای سرد نیاز به شرایط و امکانات خاصی است. شما با خرید بهترین و کامل‌ترین لباس ورزشی برای هوای سرد این امکانات را فراهم خواهید کرد تا ورزشی بهتر و آسوده‌تر را در هوای سرد تجربه کنید. توجه داشته باشید که حتماً باید در روزهای سرد سال دست‌ها، پاها، گوش‌ها و گردن خود را به‌خوبی بپوشانید تا دچار گرفتگی عضلات و سرماخوردگی نشوید. در ادامه اطلاعات بیشتری دراین‌رابطه به شما خواهیم داد.

استفاده از کلاه برای ورزش

بهترین جنس کلاه، کلاه‌های کرکی و یا پشمی برای گرم نگه‌داشتن سر هنگام ورزش در هوای سرد به‌خصوص دویدن هستند. کلاه‌های لبه‌دار یا کلاه های کپ گزینه ایده‌آل‌تری هستند، زیرا در برابر تابش نور خورشید هم به‌نوعی حفاظت‌کننده هستند.

دستمال‌گردن

در روزهای یخ‌بندان و سرد سال برای محافظت از صورت و گردن، استفاده از دستمال‌گردن در هنگام ورزش توصیه می‌شود. شما می‌توانید دستمال‌گردن را بر روی دهان خود هم بکشید تا هوایی که تنفس می‌کنید، گرم شود.

بالاکلوا

بالاکلوا به‌عنوان ماسک اسکی هم در بین ورزشکاران شناخته می‌شود. بالاکلوا در واقع به شیوه‌ای است که حالت روسری دارد، اما کل سر به‌غیراز چشمان شما را می‌پوشاند. حالت کوتاهی دارند که معمولاً از پشم ساخته می‌شوند. زمانی که هوا دارای سوز بسیار شدیدی است، برای ورزش‌کردن می‌توان از آن استفاده کرد.

خرید محافظ لب و پوست

ورزش در هوای سرد یکی از عوامل بسیار مهم پوسته‌پوسته شدن لب و خشکی پوست است. حتماً قبل از ورزش‌کردن در هوای سرد برای جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن لب و از وازلین و یا محصولات مناسب برای تر کردن لب استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از خشکی پوست هم بسیار موثر است.

دستکش‌های انگشتی و یا کیسه‌ای

ورزش و یا دویدن در هوای سرد و طوفانی باعث سردشدن دست‌ها و انگشتان می‌شوند. به همین علت توصیه می‌شود که از دستکش‌های انگشتی و کیسه‌ای استفاده کنید، زیرا این دستکش‌ها جاذبه رطوبت هستند.

مناسب‌ترین لباس برای نیم‌تنه بالایی

بهترین لباس برای نیم‌تنه بالایی در هوای سرد

برای نیم‌تنه بالایی لباس حتماً باید به‌صورت لایه‌لایه لباس بپوشید. در این صورت شما می‌توانید حرارت بدن را به‌نوعی به دام بیندازید و رطوبت را به‌راحتی به جریان بیندازید. به این شیوه رطوبت از لایه‌ای به لایه دیگر انتقال پیدا می‌کند و در نهایت تبخیر می‌شود.

لایه اول

اولین لایه همان لایه‌ای است که باید بر تن کنید و بهتر است از مواد مصنوعی تولید شده باشد. موادی مانند ابریشم و پلی پروپیلین باعث دورکردن عرق از بدن شما می‌شود و بدن شما را خشک نگه می‌دارند. به همین دلیل برای لایه اول مناسب هستند. از پوشیدن لباس‌های کتان در لایه اول خودداری کنید، زیرا در صورت عرق‌کردن باعث انتقال عرق می‌شوند.

لایه عایق‌بندی

لایه دیگر که به‌عنوان عایق‌بندی شناخته می‌شود، همان لایه دوم یا وسطی است. این لایه برای هوای بسیار سرد مناسب است. جنس لایه وسطی باید به‌طوری باشد که قابلیت عایق‌بندی داشته باشد. معمولاً جنس پشم بهترین گزینه برای لایه وسط است. این لایه خیلی راحت رطوبت را از سطح پوست انسان دور می‌نماید.

لایه بیرونی

لایه بیرونی لایه‌ای برای محافظت در برابر برف و باران است. این لایه اجازه آزادشدن گرما و رطوبت را می‌دهد تا از گرمای زیاد و یا سرمازدگی جلوگیری شود. ژاکت‌هایی که دارای زیپ هستند جزء مناسب‌ترین و بهترین لباس برای لایه بیرونی به حساب می‌آیند. جنس این لایه معمولاً از موادی مانند ClimaFit, Gore-Tex, Microsuplex, nylon, Supplex و . . . است.

بیشتر بخوانید: شلوار و لباس مناسب دویدن خانم ها

مناسب‌ترین لباس برای نیم‌تنه پایین

بهترین لباس برای نیم‌تنه پایینی هنگام ورزش در هوای سرد

پوشش مناسب برای نیم‌تنه پایین بدن هم در هوای سرد بسیار اهمیت دارد. در ادامه شما را با این پوشش‌های اصلی آشنا می‌کنیم.

شلوارهای مناسب برای دویدن

هنگام دویدن دمای پا بسیار افزایش پیدا می‌کند، به همین علت نیاز نیست که از لایه‌های پوششی بسیار زیادی استفاده کرد. شلوارهای مخصوص دویدن از مواد مصنوعی مانند ابریشم و یافت پروپیلین ساخته شده‌اند. استفاده از دولایه برای نیم‌تنه پایینی بدن کافی است. لایه اول بهتر است حالت چسبناک داشته باشد. برای لایه یک‌بعدی می‌توانید از یک شلوار ضد آب و بادگیر استفاده کنید.

کفش مناسب

بهتر است از کفش‌هایی استفاده کنید که مخصوص دویدن و ورزش‌کردن در هوای سرد هستند. استفاده از کفش‌های ضد آب بهترین گزینه هستند.

جوراب

برای ورزش در هوای سرد به‌هیچ‌عنوان از جوراب‌های ورزشی که دارای جنس کتان هستند استفاده نکنید، زیرا این نوع از جوراب‌ها قابلیت عبور رطوبت را ندارند. به همین علت احتمال ایجاد تاول در پاها افزایش پیدا می‌کند. استفاده از جوراب‌هایی که از جنس پشم هستند، بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در انتها باید بدانید که شما برای ورزش‌کردن در هوای سرد باید آشنایی کافی با انتخاب بهترین لباس‌ها را داشته باشید. در واقع انتخاب بهترین لباس برای ورزش در هوای سرد باعث می‌شود تا شما دچار سرماخوردگی و دردهای عضلانی نشوید. در این صورت دیگر نیاز نیست که در هوای سرد خود را محدود کنید و در فضای بسته شروع به ورزش کنید. در واقع ورزش یکی از عادت‌های بسیار مهم و ضروری برای حفظ سلامتی به حساب می‌آید. همه ما می‌دانیم که برای ورزش در هوای سرد نیاز به پوشش خاص‌تری است، اما مزایای بسیار زیادی هم دارد.