فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

عوارض تمرین با آرایش

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

ورزش کردن برای پوست شما عالی است. جریان خون را به تمام اندام‌های شما، از جمله پوست، افزایش و اکسیژن و مواد مغذی را همراه با آن تحویل می‌دهد. اما تمرین با آرایش می‌تواند به سلامت پوست شما آسیب وارد کند.

پوست نقش مهمی در کمک به بدن برای تنظیم دما ایفا می‌کند، به خصوص در حین ورزش، زمانی که ضربان قلب بالا می‌رود و متابولیسم افزایش می‌یابد. اجازه دادن به باز شدن منافذ به طوری که عرق بتواند دفع شود، تنها یکی از راه‌هایی است که پوست از طریق آن گرمای اضافی را از بدن خارج می‌کند.

در حالی که ورزش به دلیل اثرات مفید آن بر روی پوست شناخته شده است، تمرین با آرایش می‌تواند برای فرد مضر بوده و تأثیر مخرب قابل توجهی بر پوست او داشته باشد.

بحث بین علاقه‌مندان به ورزش و تناسب اندام و متخصصان زیبایی در مورد داشتن آرایش هنگام ورزش سابقه طولانی دارد.

روند رو به رشدی در مورد داشتن آرایش هنگام ورزش وجود دارد، که احتمالاً به دلیل افزایش اینفلوئنسرهای ورزشی است. این بدان معناست که اولویت آنها، آماده بودن برای رفتن جلوی دوربین است تا این که از بهترین و درست‌ترین روش‌های مراقبت از پوشت هنگام ورزش و در هنگام حضور در باشگاه باشد.

تمرین_با_آرایش

تاثیر آرایش بر روی پوست در حین ورزش

هر چیزی که نیروی محرکه، انگیزه یا کمکی برای به جریان انداختن اندورفین‌ها و حرکت بدن شما باشد، همیشه چیز خوبی است. این می‌تواند یک لگ ورزشی زنانه یا رفتن به یک باشگاه ورزشی پیشرفته باشد. یا حتی استفاده از ریمل و یک آرایش ساده.

تمرین با آرایش و داشتن آرایش هنگام ورزش می‌تواند اثرات مضری بر روی پوست داشته باشد زیرا آرایش منافذ را می بندد و باعث افزایش خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود قبل از خواب آرایش را پاک کنید، زیرا آرایش می‌تواند با چربی و سلول‌های مرده پوست ترکیب شود، منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شود.

یک نظرسنجی از 2201 نفر در بریتانیا نشان می‌دهد که تا 60 درصد از مردم گزارش داده‌اند که هنگام حضور در باشگاه آرایش می‌کنند.

با این حال، یک مطالعه در سال 2024 فقدان دانش علمی در مورد تأثیر آرایش بر روی پوست در طول ورزش را مجدداً تأیید کرد. بسته شدن منافذ پوستی توسط کرم‌های آرایشی سنگین باعث خراب شدن پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

این مطالعه به این نتیجه رسید که داشتن آرایش هنگام ورزش بهتر است به ویژه برای افرادی که دارای شرایط پوستی خشک هستند توصیه نشود.

این نگرانی‌ها در مورد سلامت پوست عمدتاً بر روی کرم زدن قبل از ورزش متمرکز است، و سایر انواع آرایش ممکن است اینقدر بد نباشند. «ریمل، خط چشم و رژلب ممکن است در طول ورزش مشکل کمتری ایجاد کنند، زیرا آنها روی کل صورت اعمال نمی‌شوند.»

تمرین_با_آرایش

چرا هنگام ورزش صورت قرمز می‌شود؟

قرمزی صورت ناشی از ورزش ممکن است دلیلی برای نگرانی به نظر برسد، اما اغلب این روش بدن شما برای کنترل گرمای اضافی ایجاد شده توسط ورزش است. وقتی ورزش می کنید، تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق می‌افتد:

  • برای به حداکثر رساندن میزان اکسیژن خونتان، سریعتر نفس می‌کشید.
  • ضربان قلب شما تندتر خواهد شد که باعث افزایش جریان خون در عضلات شما می‌شود.
  • رگ‌های خونی کوچک شما گشاد می‌شوند تا اکسیژن بیشتری به ماهیچههای شما برسانند و دی اکسید کربن و سایر مواد زائد تجمع یافته را با خود ببرند.

قرمزی صورت عمدتاً توسط رگ‌های خونی ایجاد می‌شود. در تلاش برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، رگ‌های خونی ما گشاد می‌شوند و اجازه می‌دهند خون بیشتری در نزدیکی پوست جریان یابد. این چیز بدی نیست، در واقع، این یک واکنش محافظتی است.

با این حال، برخی از افراد بر اساس روال پوست و تمرینات ورزشی خود نسبت به دیگران مستعد قرمزی بعد از ورزش هستند. قرمزی صورت می‌تواند ناشی از ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک، نوع پوست، نوع و شدت ورزش و محیطی باشد که در آن ورزش می‌کنیم.

تمرین_با_آرایش

چرا نباید موقع ورزش آرایش کنیم؟

پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن، از ورود میکروب‌های محیطی که می‌تواند برای فرد مضر باشد، محافظت می‌کند. عوامل مختلفی مانند رطوبت، سطح چربی، خاصیت ارتجاعی، تعداد منافذ و توزیع سبوم می‌تواند مشخصه‌ی سلامت پوست باشد.

رطوبت و چربی ناکافی می‌تواند تأثیر مضری بر سلامت پوست داشته باشد و در نتیجه آکنه ایجاد کند.

ورزش می‌تواند بسیاری از تغییرات فیزیولوژیکی و حرارتی را تحریک کند که می‌تواند منجر به تغییرات هموستاز حرارتی در بدن، سرعت متابولیسم و ​​دمای داخلی بالاتر شود که باعث تغییرات در شرایط پوستی می‌شود.

البته، می‌توانید برای ورزش آرایش کنید، بالاخره این تصمیم شماست. اما متخصصین پوست می‌گویند، مهم است که اطمینان حاصل شود که فرمول‌های آرایشی که استفاده می‌کنید خیلی سنگین نیستند، زیرا عرق و روغن موجود در آرایش می‌توانند منافذ پوست صورت را مسدود کنند.

باکتری‌های مرتبط با آکنه (C. acnes) در منافذ مسدود شده تکثیر می‌شوند که منجر به چیزی می‌شود که کارشناسان از آن به عنوان «آکنه ورزشی» یاد می‌کنند. پوست مرطوب و گرم محیط مناسبی برای باکتری‌ها و مخمرها است که هر دو باعث ایجاد جوش می‌شوند. منافذ مسدود شده سفید و ناهموار به نظر می‌رسند. این منافذ مسدود شده در نهایت می‌توانند ملتهب شوند و اینجاست که شما شروع به دیدن پاپول‌ها (برجستگی‌های قرمز) پوسچول‌ها و گاهی اوقات کیست‌های عمیق‌تر می‌کنید.

اکثر متخصصان طرفدار تمرین با آرایش نیستند. درست است که بد نیست، اما در حالت ایده‌آل، بهتر است اجازه دهید پوستتان نفس بکشد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید، ورزش بدون آرایش فوایدی برای تقویت پوست نیز دارد.

دلیل اینکه توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب آرایش را پاک کنید این است که می‌تواند با چربی و سلول‌های مرده پوست ترکیب شود و منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد آکنه شود. همین در مورد داشتن آرایش هنگام ورزش نیز صدق می‌کند. استفاده از آرایش هنگام ورزش ممکن است پوست را مستعد خشکی بیشتر کند.

متخصصان توصیه می‌کنند قبل از ورزش صورت خود را پاک کنید، زیرا آرایشی که در تمام روز استفاده می‌شود می‌تواند آلودگی و میکروب‌ها را جمع کند.

با توجه به اینکه پوست یک تنظیم کننده دمای داخلی از طریق فرآیند تعریق است، منافذ باز باعث آزاد کردن مواد زائد و سبوم می‌شوند و به طور بالقوه باعث مشکلات پوستی حاد و مزمن شود.

تمرین_با_آرایش

نکات و بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست هنگام ورزش

هنگامی که صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، مهمترین چیزی که به ذهن ما می‌آید، پاک کردن آرایش قبل از خواب است که به جلوگیری از مسدود شدن منافذ، آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک می‌کند.

و همانطور که مشخص است، داشتن آرایش هنگام ورزش نیز می‌تواند مشکل ساز باشد.

برای به همراه داشتن وسایل مراقبت از پوست هنگام ورزش لازم است ساک ورزشی مناسبی به همراه داشته باشید. برای ساک ورزشی زنانه کلیک کنید.

بر اساس مطالعات تحقیقاتی، استفاده از آرایش سنگین مانند کرم پودر در حین ورزش به طور بالقوه می‌تواند به دلیل تجمع عرق منجر به مشکلات پوستی مانند مسدود شدن منافذ شود. بنابراین، توصیه می‌شود برای حفظ سلامت پوست در حین ورزش، آرایش سبک‌تر یا محصولات بدون روغن را انتخاب کنید.

برخی از افراد به دلایل متعددی هنگام حضور در یک مکان عمومی مثل هنگام حضور در باشگاه یا به طور کلی در حین ورزش تصمیم به آرایش می‌گیرند. با این حال، با توجه به اینکه اصولاً برای کرم زدن قبل از ورزش به عنوان آرایش، از کرم پودرهای غلیظ استفاده می‌کنند و کرم‌های ضخیم‌تر کمدوژنیک‌تر هستند و تأثیر منفی روی پوست می‌گذارند، بسیاری خوشحال خواهند شد که بدانند متخصصان جایگزین‌هایی برای داشتن آرایش هنگام ورزش ارائه کرده‌اند.

این جایگزین می‌تواند شامل استفاده از BB کرم باشد این کرم‌ها بین کرم پودر و کرم مراقبت از پوست قرار می‌گیرند. «کرم‌های بی‌بی اغلب به گونه‌ای فرموله می‌شوند که غیر کومدون‌زا هستند و برای بهبود رنگ و ظاهر کلی پوست طراحی شده‌اند. CC یا کرم های اصلاح کننده رنگ برای کاهش قرمزی و رنگ ناهموار پوست در نظر گرفته شده‌اند و قوام سبک تری نسبت به کرم های بی بی دارند.»

اجتناب از آرایش‌های سنگین مانند کرم پودرهای پوشاننده کامل می‌تواند به کاهش جوش‌های بعد از تمرین کمک کند.

علاوه بر این، پس از ورزش، تمیز کردن پوست، از جمله صورت و بدن، به منظور از بین بردن چربی اضافی، عرق، باکتریها بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد آکنه یا فولیکولیت شود.

همچنین، هنگام ورزش در فضای باز به یاد داشته باشید که از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. از کرم ضد آفتاب قبل از ورزش با حداقل SPF 30، عینک آفتابی، کلاه کپ زنانه استفاده کنید و فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب را روی گوش، گردن و لب‌های خود نیز بمالید.

در حین ورزش آب بنوشید، که به پوست شما کمک می‌کند هیدراته بماند و همچنین تعادل آب بدن شما را حفظ کند.

تمرین_با_آرایش

چکار کنیم هنگام ورزش صورتمان عرق نکند؟

فواید عرق کردن در ورزش بسیار زیاد است. اما اگر صورت شما بیشتر از بقیه بدنتان عرق می کند، شما تنها نیستید.

غدد اکرین مسئول عرق ریختن از سر و صورت در حین تمرین هستند و صورت شما بیش از هر قسمت دیگری از بدن شما حاوی این غدد است. از پاک کردن عرق در طول تمرین خسته شده‌اید؟

این پنج راه حل را برای جلوگیری از تعریق صورت امتحان کنید:

  1. یک کلاه تهویه دار با آستر بپوشید.
  2. آستین پیراهن قدیمی تبدیل به یک عرق بند موقت کنید.
  3. از عرق گیر حوله‌ای استفاده کنید.
  4. بالم لب را به پیشانی خود بزنید.
  5. هدبند ورزشی بپوشید.

 

تمرین_با_آرایش

بهترین آرایش برای تمرین چیست؟

بهتر است بدون آرایش ورزش کنید. ورزش و منافذ پوست روابط تنگاتنگی باهم دارند. منافذ راه خروج عرق هستند. به همین دلیل است که بهتر است از مسدود کردن توانایی تنفس طبیعی پوست با آرایش غلیظ جلوگیری کنید. هنگامی که عرق با لوازم آرایش مخلوط می شود، می تواند منافذ را مسدود کند.

اما دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از زنان تمرین با آرایش را ترجیح می‌دهند.

  1. از سر کار به باشگاه می‌روند و وقت کافی برای پاک کردن آرایش صورت ندارند.
  2. سلفی‌های باشگاهیشان باید شیک باشد.
  3. نسبت به چهره خود حس خوبی ندارند و نمی‌خواهند در محیط باشگاه ایراد صورتشان دیده شود.

 

هر دلیلی که باشد هر شخصی می‌‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد و نباید مورد قضاوت قرار گیرد. برای کمک به مراقبت از پوست هنگام ورزش ما چند نکته را به شما می‌گوییم تا هنگام تمرین با آرایش خیالتان آسوده باشد.

  • ابتدا با زدن ضد آفتاب قبل از ورزش شروع کنید. سپس به دنبال فرمول‌های سبک وزن و غیر کومدون‌زا باشید و همیشه یک ریمل ضد آب را انتخاب کنید. تا بعد از تمرینات چشمتان همانند چشم پاندا نشود!
  • پوشش بیش از حد پوست و استفاده از کرم پودرهای سنگین می‌تواند آسیب پوست را تشدید کند. در حالی که کرم پودر یکی از پرکاربردترین لوازم آرایش است، اما برای باشگاه بسیار سنگین است. در ترکیب با عرق، کرم پودر کاری جز مسدود کردن منافذ شما انجام نمی‌دهد، یافتن کرم پودری که این کار را انجام ندهد بسیار دشوار خواهد بود!
  • مواد را از نظر بافت و پوشش سبک انتخاب کنید. از هیبریدهای آرایشی مراقبت از پوست استفاده کنید. این فرمول‌ها همزمان با تغذیه پوست با موادی که دارند از سلامت پوست حمایت می‌کنند.
  • اگر آرایش می‌کنید به دنبال محصولات مبتنی بر آب باشید.
  • بعید است که تمام صورت شما با جوش و قرمزی پوشیده شده باشد، بنابراین، هنگام رفتن به باشگاه، فقط نواحی ضروری را بپوشانید. از کانسیلر مات استفاده کنید که با تعریق از بین نمی‌رود و سیاهی‌ها، آکنه یا تغییر رنگی که از آن ناراضی هستید را اصلاح می‌کند و اجازه دهید بقیه قسمت‌های صورتتان نفس بکشد.
  • از ریمل ضد آب استفاده کنید. ریمل به طور شگفت انگیزی گزینه خوبی برای استفاده در باشگاه است. مستقیماً روی پوست شما نمی‌رود، و در بلند و براق به نظر رسیدن مژه‌های شما معجزه می‌کند .
  • اما ریمل فقط زمانی خوب است که ضد آب باشد. در غیر این صورت، هنگامی که به طور تصادفی عرق را از روی چشم پاک می‌کنید، می‌ریزد و شما شبیه یک پاندا خواهید شد
  • از محصولات مات استفاده کنید.

 

اگر برایتان اهمیت دارد، داشتن آرایش هنگام ورزش و در باشگاه خوب است، اما به شرطی که آن را سبک و شاداب نگه دارید. آرایش سنگین در درازمدت بیشتر ضرر می‌رساند و لکه‌هایی شبیه آکنه ایجاد می‌کند که احتمالاً اعتماد به نفس را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

اگر هنوز هم می‌خواهید به تمرین با آرایش ادامه دهید، انتخاب آگاهانه از نوع آرایشی که می‌کنید می‌تواند برای اطمینان از سالم ماندن وضعیت پوست بسیار مهم باشد.